Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:16

Alta schreef:
little_birdy schreef:
Alta zit je toevallig in zuid-holland ?


Nee, in Belgie, kwartiertje van de Franse grens...

Ben je op zoek naar een bijrijder?


Klopt maar niet heel actief


Alta
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:27

Nee, in Belgie, kwartiertje van de Franse grens...

Ben je op zoek naar een bijrijder?[/quote]

Klopt maar niet heel actief[/quote]

Jammer genoeg is het niet haalbaar. Veel succes met de zoektocht!

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:48

Even een vraagje :Ik had in mijn advertentie neergezet 2x in de week, rijden niet op de 1ste plek, en land mesten als je er bent. Vraag een kleine vergoeding ( omdat ik te vaak heb meegemaakt dat mensen anders niet komen als t regent of wat ook) krijg ik een reactie: jij moet mensen betalen als ze niet mogen rijden en wel mesten? Heb ik het nou zo raar neergezet? ( even ter verduidelijking) rijden mag wel maar wil eerst graag dat er van de grond mee word gewerkt!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:50

Dat misschien ook in je advertentie erbij zetten. Nu staat het er wel heel kortaf.

Ik ben dan wel geen bijrijder, maar op zo'n kortaf zakelijke advertentie, ik weet niet of mij dat zou trekken :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:59

Het zou mij idd ook niet trekken. Sowieso geloof ik niet zo in grondwerken om 'een band op te bouwen'. Maar dat is ieders eigen ding :). Maar voor alleen grondwerken en eventueel later pad rijden zou ik dus in eerste instantie ook nog geen vergoeding vragen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:07

Heb het aangepast, bedankt voor de reacties

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:10

Hier gaan we ook weer een poging doen. Ik was helemaal klaar met de meisjes die alleen maar wilden rijden, fantastisch waren en ondertussen bang werden als mn merrie een keer zuur keek.

Maar net als je denk alles voor elkaar te hebben wordt alles anders... Begin straks een nieuwe baan en ga weer naar school. En ineens komt er een advertentie voorbij op FB. Heel fijn geschreven, wat op een volwassen leeftijd, veel gereden altijd, en daarna een heel prettig gesprek gevoerd. Volgende week komt ze kijken.
Ze vond het ook geen probleem dat ze alleen de merrie wat kan rijden en de ruin alleen poetsen en eventueel longeren, boxen mesten en voeren.

Maar zien hoe het komt. Sprak laatst een meisje die op stal kwam en een verzorgpaard zocht vroeg of me mocht helpen met de paarden. Geen probleem... Wat verder in het gesprek begon ze al met 'band op bouwen en vertrouwen en dan kon ze er naar toe werken dat de paarden los kunnen staan met opzadelen in de stal en in stal konden blijven met mesten...'
Was gelijk einde gesprek... Mijn paarden worden buiten stal gezadeld, staan altijd vast tijdens het zadelen, 1 van de 2 heeft altijd het halster om en ze gaan uit stal met mesten. Punt.

Sommige mensen.... Krijg er zo de kriebels van...
Laatst bijgewerkt door Women2 op 16-03-18 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:13

Ik woon in Biddinghuizen/Dronten in Flevoland. Hier hebben alle paarden al een bijrijder/verzorger helaas... ik vind het dus ook best moeilijk om een bijrijdpaard te vinden.

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:37

Ik ben ook lange tijd opzoek geweest. Herken veel van wat jullie aangeven. Het irritantste vind ik nog wel als mensen gewoon niets meer van zich laten horen. Even laten weten dat je ervan af ziet lijkt me toch niet teveel gevraagd _-:(

Nu lijk ik iets gevonden te hebben. Maar ik loop er wel tegen aan dat het allemaal maar vanzelfsprekend is. In eerste instantie liet ze niets horen nadat ze was geweest, nu krijg ik op aandringen een erg korte samenvatting.

Ik merk dat ik een beetje bang ben dat ik niet alles te horen krijg. Hoe maken jullie hier afspraken over en controleren jullie deze? Ook lijkt ze zich aardig te overschatten. Voor als nog heb ik aangegeven dat ze bijvoorbeeld voorlopig nog niet op buitenrit mag. Hoe pakken jullie dit aan? Ik vind het ook zo wat om haar te vertellen dat ze niet zo goed rijd als ze denkt :o

Atra esterní ono thelduin
Mor'ranr lífa unin hjarta onr
Un du evarínya ona varda


_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:53

Ik ben er de eerste maand bij gebleven, zodat ik kon zien of ze met de paarden omging zoals ik dat graag zie en om tips te geven. Ook om te bespreken wat normaal gedrag is voor mijn paarden en wat een vermelding waard is.
Ik heb een contract opgesteld en 1 van de punten daarin is dat ze het verplicht is te zeggen als een paard zich anders gedraagd dan anders of wanneer het rijden minder goed ging bv.
Dit gebeurd netjes, dus dan heb ik er vertrouwen in dat geen nieuws goed nieuws is. Eerste paar keer heb ik gecheckt of er goed afgesloten was etc, nu probeer ik het los te laten. Erg moeilijk maar een beetje vertrouwen heeft een verzorger wel nodig.
Hier is op buitenrit gaan ook niet toegestaan, tenzij ik erbij ben.

Ik heb gewoon besproken dat er qua rijden nog een hoop te leren is. Één verzorger vond ik wel goed genoeg rijden om alleen te rijden. Die heb ik een maand begeleid en daarna afgesproken om eens in de maand les te geven. De anderen vond ik niet goed genoeg rijden. Met hun heb ik afgesproken dat ze alleen grondwerk doen (dit voorgedaan en samen gedaan) en verzorgen en dat ik ze eens in de 2 weken lesgeef zodat ze toch wat kunnen rijden. Uiteindelijk is de bedoeling dat ze goed genoeg leren rijden om zelf te kunnen rijden. Ik vind dit moeilijk om aan te kaarten, maar ik vind het nog veel erger als mijn paarden verpest worden. Dus dan toch maar bespreken..

Alta
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:47

Mooblie schreef:
Ik ben ook lange tijd opzoek geweest. Herken veel van wat jullie aangeven. Het irritantste vind ik nog wel als mensen gewoon niets meer van zich laten horen. Even laten weten dat je ervan af ziet lijkt me toch niet teveel gevraagd _-:(

Nu lijk ik iets gevonden te hebben. Maar ik loop er wel tegen aan dat het allemaal maar vanzelfsprekend is. In eerste instantie liet ze niets horen nadat ze was geweest, nu krijg ik op aandringen een erg korte samenvatting.

Ik merk dat ik een beetje bang ben dat ik niet alles te horen krijg. Hoe maken jullie hier afspraken over en controleren jullie deze? Ook lijkt ze zich aardig te overschatten. Voor als nog heb ik aangegeven dat ze bijvoorbeeld voorlopig nog niet op buitenrit mag. Hoe pakken jullie dit aan? Ik vind het ook zo wat om haar te vertellen dat ze niet zo goed rijd als ze denkt :o


Dit had ik ook maar dan langs de andere kant. Iedere verandering liet ik weten maar nooit kreeg ik reactie. Regelmatig stuurde ik video's. Één keer op drie kreeg ik reactie maar dan een smiley ofzo zonder reactie op andere dingen. Als ik belde nam ze nooit op. Erg vervelend als je uw best doet en wilt weten wat de eigenaar verwacht bij bepaalde zaken.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:02

Mijn potentielebijrijder appte ‘het gaat vast niet door he want de bak is bevroren en het is zo koud’..

-O-

Nou das ook weer duidelijk..

(Ik heb overigens terug gestuurd dat het met paarden altijd door gaat omdat er meer te doen is dan rijden alleen en dat ik er sowieso ben, leverde geen reactie op)

Qua overleg appte ik regelmatig, ging altijd erg soepel.

@lisette: heb je al een advertentie op de markt gezet? Dit hier kan niet door jou verwijderd worden.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:10

Nou troi, je weet wel meteen waar je aan toe bent haha...Toevallig zei ik gisteren nog tegen een stalgenote toen we stonden te mopperen over de kou: in de zomer is het toch een stuk leukere hobby! En dan ben ik nog een vreselijk verwend luxepaard met 2 binnenbakken ;-)

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:33

troi schreef:
Mijn potentielebijrijder appte ‘het gaat vast niet door he want de bak is bevroren en het is zo koud’..

-O-

Nou das ook weer duidelijk..

(Ik heb overigens terug gestuurd dat het met paarden altijd door gaat omdat er meer te doen is dan rijden alleen en dat ik er sowieso ben, leverde geen reactie op)

Qua overleg appte ik regelmatig, ging altijd erg soepel.

@lisette: heb je al een advertentie op de markt gezet? Dit hier kan niet door jou verwijderd worden.


Ik vind die reactie niet raar hoor, als zou ik het zelf op een andere manier hebben gevraagd... Ik ben aan dat ze zou komen proefrijden?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:48

Sheran schreef:
troi schreef:
Mijn potentielebijrijder appte ‘het gaat vast niet door he want de bak is bevroren en het is zo koud’..

-O-

Nou das ook weer duidelijk..

(Ik heb overigens terug gestuurd dat het met paarden altijd door gaat omdat er meer te doen is dan rijden alleen en dat ik er sowieso ben, leverde geen reactie op)

Qua overleg appte ik regelmatig, ging altijd erg soepel.

@lisette: heb je al een advertentie op de markt gezet? Dit hier kan niet door jou verwijderd worden.


Ik vind die reactie niet raar hoor, als zou ik het zelf op een andere manier hebben gevraagd... Ik ben aan dat ze zou komen proefrijden?


De mensen die naar mijn paard kwamen kijken vroegen hetzelfde! waren dan wel kopers en geen bijrijders maar snap het wel. Mijn stal ligt 15 km verderop midden in de polder waar niet gestrooid wordt, met zulk weer en die sneeuw ga ik zelf vaak niet eens omdat ik niet in de sloot wil eindigen :')

Born Free

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:16

Sheran schreef:
troi schreef:
Mijn potentielebijrijder appte ‘het gaat vast niet door he want de bak is bevroren en het is zo koud’..

-O-

Nou das ook weer duidelijk..

(Ik heb overigens terug gestuurd dat het met paarden altijd door gaat omdat er meer te doen is dan rijden alleen en dat ik er sowieso ben, leverde geen reactie op)

Qua overleg appte ik regelmatig, ging altijd erg soepel.

@lisette: heb je al een advertentie op de markt gezet? Dit hier kan niet door jou verwijderd worden.


Ik vind die reactie niet raar hoor, als zou ik het zelf op een andere manier hebben gevraagd... Ik ben aan dat ze zou komen proefrijden?


Ze zouden komen kennismaken. Maar misschien heb je wel gelijk. Voor sommigen betekent dat rijden.

Hmm ik heb wel in mijn reactie (vriendelijk) aangegeven dat grondwerk en kennismaken wel kan. Is het dan redelijk om te verwachten dat ze toch komt? Ook al is het koud?

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:18

CharxHebe schreef:
troi schreef:
Mijn potentielebijrijder appte ‘het gaat vast niet door he want de bak is bevroren en het is zo koud’..

-O-

Nou das ook weer duidelijk..

(Ik heb overigens terug gestuurd dat het met paarden altijd door gaat omdat er meer te doen is dan rijden alleen en dat ik er sowieso ben, leverde geen reactie op)

Qua overleg appte ik regelmatig, ging altijd erg soepel.

@lisette: heb je al een advertentie op de markt gezet? Dit hier kan niet door jou verwijderd worden.


De mensen die naar mijn paard kwamen kijken vroegen hetzelfde! waren dan wel kopers en geen bijrijders maar snap het wel. Mijn stal ligt 15 km verderop midden in de polder waar niet gestrooid wordt, met zulk weer en die sneeuw ga ik zelf vaak niet eens omdat ik niet in de sloot wil eindigen :')


Das ook echt gevaarlijk en idd heel logisch maar nu is het niet gevaarlijk. Alleen waait het wel hard, maar das het paard wel gewend

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:23

Troi ik vind het wel een raar berichtje. Als je echt graag de nieuwe bijrijdster wil worden die dus ook met slecht weer komt, dan stel je die vraag toch anders? Iets van: goh wat is het koud hé? De bak zal wel bevroren zijn, laten we de afspraak staan of is het handiger iets anders af te spreken als het weer wat beter is?
Dan komt het echt heel anders over, zeker nu je ook geen tegenreactie hebt gekregen vind ik dat echt niet heel positief op deze manier.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:26

Waar ik bedoelde was dat niet iedereen even handig kan formuleren, maar dat ik de reactie 'goh het vriest en alles is bevroren, gaat het wel door?' niet heel raar vind. Als jij dan vervolgens aangeeft dat het wel doorgaat zonder rijden, dan zou ik van haar kant idd wel een reactie verwachten in de trant van 'ok prima, tot vanmiddag'. :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:46

Sorry troi, dacht dat om gisteren ging toen lag hier alles wit. Maar vandaag is prima te doen!

Born Free

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:03

Ik snap de vraag ook wel hoor. Hier is de grond ook gewoon bevroren en is de bak echt niet te rijden. Sterker nog, ik loop er zelf liever niet eens in.
En verder snap ik wel dat als je als bijrijdster (dus niet verzorgster) wordt gevraagd/wil kennismaken, dat je dan denkt dat rijden daar dan wel bijhoort.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:56

Hoi iedereen! ik lees hier al een tijdje mee en zit nu een beetje in dilemma, maar om het gelijk openbaar te gooien vind ik ook zo wat (niet dat het erg heftig is maar meer vanwege overwegingen) Zijn er mensen die misschien via PB hun mening willen geven?

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:18

Ik zou gewoon gaan, als potentiële bijrijder. Rijbroek aan, en kennis maken zowel met paard als eigenaar... Niet met alleen het rijden in mijn hoofd, maar ook andere dingen doen. Lekker tutten enzo is ook kennismaken, toch?
En als er wel gereden kan worden, is dat ook prima.

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:17

Hier gaat het ook gewoon door. Paarden hebben hun beweging nodig of dat nou onder het zadel is of aan de hand en juist met slecht weer is dat extra werk, afhankelijk van hoe slecht de weiden zijn, hoe lang ze binnen staan etc. Als ik dan de paarden die ik normaal niet zelf rijd er ineens bij kan doen omdat ze het te koud vinden sta ik dus de hele dag buiten. Heb ik er met liefde voor over maar dan doe ik ze met mooi weer ook wel zelf :D

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:43

Hangt helemaal van de situatie af. Mijn paard stond volpension dus komen was helemaal niet nodig als het zo koud was dat je toch niks kon doen. Als ik dan een bijrijder langs leeg wachtte ik zelf ook liever tot het beter weer was, want ik wil ze juist altijd meteen zien rijden.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers