Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:09

Ik denk dat er in deze discussie een hoop factoren mee spelen. Waar staat het paard gestald, welke faciliteiten, wat kan het paard en wat mag je ermee doen, hoeveel dagen, moet je klusjes doen. Doe je het als eigenaar omdat je iemand de kans gunt een paard voor zichzelf te hebben, omdat je wil dat je paard verbeterd wordt of gewoon omdat je een vrije dag wil.

Ik denk dat daarom dat het heel afhankelijk van de situatie is, wel of geen geld vragen. Ook snap ik de motivatie van laten betalen om de zekerheid te hebben dat iemand er echt voor gaat. Ik heb zelf geen bijrijder en zoek deze ook niet per se (vind dit topic gewoon interessant omdat ik wel jaren bijrijder ben geweest), maar ik denk niet dat ik er zelf geld voor zou vragen, ervan uitgaande dat mijn financiële situatie niet verslechterd. Aan de andere kant hoef je bij mijn paard alleen maar te komen om te rijden, en snap ik dan de vergelijking met de manege wel (behalve dat ik zelf dan geen les geef).

Ik denk dat dit altijd een discussie zal blijven met eigenaren aan de ene kant en bijrijders aan de andere kant, maar voor iedereen is er hopelijk wel een match die er hetzelfde in staat als jij. Ik heb nooit mee betaald, totdat mijn bijrijdpaard naar een luxere stalling ging. Dat was duurder voor de eigenaresse, maar daar kon ik wel van mee profiteren, dus toen vond ik het niet erg om mee te betalen

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:28

Ik blijf erbij dat er best een bedrag tegenover mag staan om je hobby uit te oefenen. Of dat nou op een paard van de manege is of van een eigenaar. Dus een manege wil je wel betalen omdat dat normaal is, maar een eigenaar die een (9 vd 10 keer) beter paard "uitleent" om te kunnen rijden niet? Terwijl het hetzelfde principe is... Beetje krom ;)

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:08

Op een manege betaal je echt niet alleen voor de les (die vaak niks voorstelt). Je betaalt ook voor het paard. Wil je vrij rijden moet je ook betalen, soms bijna hetzelfde bedrag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:06

Marocje schreef:
Op een manege betaal je echt niet alleen voor de les (die vaak niks voorstelt). Je betaalt ook voor het paard. Wil je vrij rijden moet je ook betalen, soms bijna hetzelfde bedrag..


Precies wat ik zeg dus?

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:22

Roosje01 schreef:
Dus jij wil met jou paard geld aan een ander verdienen? Een paard is nu eenmaal een grote kostenpost maar daar kies je als eigenaar zelf voor.
Zeg ook niet dat je erg geen geld voor mag vragen, maar dat ligt eraan wat je mag doen met het paard. Als je een goed paard hebt en verzorgster mag wedstrijden enzo ermee rijden, dan mag daar best een bedrag tegenoverstaan zoals ik in mijn post ook zeg.

Ik sta er alleen anders in als ik een paard heb en zoek een verzorgster dan vind ik het niet netjes om er geld voor te vragen. Verzorgster neemt mij werk en tijd uit handen. Alleen als je wil lessen is het eigen kosten. Op een manege betaal je immers ook voor de lessen.

Maar goed dit is een eindeloze discussie en ieder heeft zijn eigen mening daarover. Daar gaat dit topic ook niet over.



Anoniem schreef:
Marocje schreef:
Op een manege betaal je echt niet alleen voor de les (die vaak niks voorstelt). Je betaalt ook voor het paard. Wil je vrij rijden moet je ook betalen, soms bijna hetzelfde bedrag..


Precies wat ik zeg dus?


Was niet duidelijk, maar reageerde nog op het stukje van Roosje ;)


Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:37

Ik zou het heerlijk vinden om gewoon eens per week een oudere pony of een shetje wat aandacht te geven. Ik mis de omgang, niet het rijden op zich. Zie ik verschillende advertenties voor shetjes voorbij komen... vragen allemaal een bijdrage :n

Als je kan rijden, bijdrage prima. Maar ik kan het niet missen nu en hoef niet te rijden. Zijn mensen niet al blij met wat extra aandacht voor hun pony?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:43

Ja hoor. Waar woon je? Welke regio?

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:47

joyce B schreef:
Ja hoor. Waar woon je? Welke regio?

Regio Rotterdam, hier is alles natuurlijk duurder, maar toch.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:47

In plaats van "verzorgpony zoeken" zou je jezelf als "groom/stalhulp" aan kunnen bieden. Zeker gratis is daar vast animo voor. Dan biedt je een dienst aan. Je kunt dan zelf kijken met wie en welke werkzaamheden het klikt.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:51

Ik denk dat 25+ zeker rondloopt maar inderdaad wat meer undercover

robskie06
Berichten: 6
Geregistreerd: 18-02-18

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:02

Hai, echt een stomme vraag maar weet iemand een verzorgpony voor mij? ik zoek heel het internet af ik woon in Heemstede maar Aerdenhout Haarlem zuid e.d is ook prima ik hoop dat iemand kan helpen!

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:42

Ik heb het geluk met mijn situatie. Ben begonnen met een verzorgpaard op deze stal waar ik nu bijna 4 jaar voor zorg. Doe ik enkel grondwerk mee en sinds ik gestopt was met rijden zocht ik ook een rijpaard, maar wou niet stoppen met mijn huidige verzorgpaard. Gelukkig kwam Bons tevoorschijn. Haar bijrijder ging stoppen namelijk :o Heb dus nu een rijpaard voor 10 euro in de maand :j (bijrijderskosten op stal) en heb een budget staan van 70-100 euro per maand aan lessen. De eigenaresse wilt daarom dat ik geen bijrijders kosten betaal, want ze wilt mij het niet afnemen om lessen te volgen :o Ik ben er 2x in de week en meestal maandag springles/grondwerken en donderdag dressuurles/grondwerken.

Nu is eigenaresse nr. 1 begin februari op vakantie gegaan... daarna was ik 3 dagen vrij en nu is eigenaresse nr.2 op vakantie.. heb dus 2 1/2 week een eigen paard :Y) Super trots dat de eigenaresses zo'n vertrouwen in mij hebben.. ben dus druk bezig met grondwerken en lessen. Mag dus weer veel leren!

Maar snap dat niet iedereen die geluk helaas heeft. maar doorzettingsvermogen brengt je er wel... ik was een van de weinige mensen die door een sneeuwstorm op stal kwam lopen... 10 km ongeveer... :Y)

Jis_

Berichten: 11565
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:15

Nalonyda schreef:
Maar snap dat niet iedereen die geluk helaas heeft. maar doorzettingsvermogen brengt je er wel... ik was een van de weinige mensen die door een sneeuwstorm op stal kwam lopen... 10 km ongeveer... :Y)



Dat is wat ik zoek, iemand die door weer en wind komt. Iemand die mijn paardje de moeite waard vindt.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:34

Super instelling!

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:49

Ik ga ook maar weer een advertentie plaatsen.. :(

Ano1039
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:32

Hoi bokkers *\o/*

Ik zoek een verzorgpony maarja zo makkelijk gaat dat nog niet :(
Iemand Tips‍ ;)
Of iemand die een verzorgpony voor mij heeft in de buurt van kat wijk aan zee zou helemaal top zijn _/-\o_

Vera

DoLaurier
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:05

Hooi, is er iemand die een verzorgpony aanbied ergens vlakbij Ede? (voor mijn vriendin)

PS: ik ben nieuw op bokt , als ik iets fout doe zeg het maar.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:19

Voor het zoeken van een verzorgpony moet je een oproepje plaatsen op bokt-markt, Niet Hier.

DoLaurier
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:04

O oke , sorry.


Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:42

robskie06 schreef:
Hai, echt een stomme vraag maar weet iemand een verzorgpony voor mij? ik zoek heel het internet af ik woon in Heemstede maar Aerdenhout Haarlem zuid e.d is ook prima ik hoop dat iemand kan helpen!


Deze regio is helaas heel lastig. Ik ben namelijk zelf ook op zoek. Ik heb een advertentie hier op Bokt en Marktplaats geplaatst en verder ook naar twee pensioenstallen in de buurt geweest om een briefje op te hangen maar helaas nog geen reacties, of enkel van ver weg (>20km). Ik zou als ik jou was gewoon internet een beetje in de gaten houden en wellicht via via. Ik ben hier nu net pas naar toe verhuisd vandaar dat het lastig is om via connecties iets te vinden maar wellicht lukt dat bij jou wel.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:31


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:35

Wauw wat gaaf zeg! T is dat ik aan de andere kant van het land woon :')

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:25

Jaa, die zag ik al, zoiets leek me echt vet leuk maar woon in Limburg :')

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:07

Inderdaad een geval van: lijkt me behoorlijk gaaf, maar ik woon momenteel in Enschede :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers