Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:50

Tigra_ schreef:
Mij spreekt het niet zo aan. Ik zie zelf liever een verhaaltje dan het ik,ik,ik.
Naast dat ik wil weten wat mensen zoeken zou ik ook graag willen weten wat ze ons te bieden hebben. Hoeveel keer in de week kan komen, en dat je ook kan longeren bijvoorbeeld.


bedankt voor je reactie, bij mijn vorige reactie of marktplaats werkte een verhaaltjes juist niet dus niet heb ik het maar een beetje opsommerig neergezet.
Dat van het longeren zal ik erbij zetten!

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:00

Ik zou kort vermelden wat je kunt en zoekt denk niet dat het heel rellevant is om te vermelden bij welke maneges je rijd of hebt gereden. je kunt er beter zetten dat je zoveel jaar manege ervaring hebt, en hoe lang je ervaring hebt met verzorgpaarden. En idd wat je allemaal kunt kwa verzorgen, rijden en longeren.
Ook zou ik je verhaaltje iets anders verwoorden lijkt nu een beetje alsof je, je oude verzorgpony wilt inruilen vanwege het niet meer kunnen rijden. Zeg niet dat het zo is maar zo kan het wel over komen.

Verder vind ik het een netjes opgezette advertentie.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:56

Roosje01 schreef:
Ik zou kort vermelden wat je kunt en zoekt denk niet dat het heel rellevant is om te vermelden bij welke maneges je rijd of hebt gereden. je kunt er beter zetten dat je zoveel jaar manege ervaring hebt, en hoe lang je ervaring hebt met verzorgpaarden. En idd wat je allemaal kunt kwa verzorgen, rijden en longeren.
Ook zou ik je verhaaltje iets anders verwoorden lijkt nu een beetje alsof je, je oude verzorgpony wilt inruilen vanwege het niet meer kunnen rijden. Zeg niet dat het zo is maar zo kan het wel over komen.

Verder vind ik het een netjes opgezette advertentie.


Dat is echt niet het geval! Ik wil er een bij omdat ik tijd over heb en graag meer ervaring op wil doen, maar ik vind het lastig om te verwoorden :o ik snap je wel.

Die maneges zijn omdat de maneges hier niet allemaal even oke zijn :j

bedankt voor je reactie

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:16

een vraagje, ik weet niet of het heel raar is.

Als ik naar huis fiets vanuit school kom ik altijd langs een weiland met een rijbak. Regelmatig staan daar ook een aantal ponys en paarden.
Nou heb ik mijn vorige verzorgponys ook gekregen door het gewoon te gaan vragen en ik wilde het daar ook doen als ik toevallig de eigenaar tegen zou komen.
Nou keek ik op marktplaats en daar zag ik 2 advertenties van paarden die ter dekking staan. En die fotos zijn ( Als het goed is ) Gemaakt in die bak.
Nou vroeg ik mij af of het heel raar is om een berichtje te sturen en te vragen of ze een verzorger zoeken, want daar hebben ze altijd een heel aantal paardjes staan dus de kans bestaat.

Zou ik het doen of kan ik het beter niet doen?
Ik weet ook niet of het raar overkomt.

groetjes

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:23

Je kunt het altijd proberen.
Maar er langs gaan is beter.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:28

Ik zou ook langs gaan. Ook omdat je het niet zeker weet van die foto’s.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:29

daar hebben jullie gelijk ik, maar het probleem is dat ik niet weet bij welke van de huizen die daar staan de paarden horen :o
en de paarden staan zoizo in de woonplaats dus het kan bijna niet missen. Ik ga denk ik proberen uit te zoeken bij welk huis ze horen, want langsgaan vind ik zelf ook persoonlijker en beter ;)

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:52

Ik zou aanbellen en vragen of de paarden bij dat huis/boerderij horen, als het antwoord nee is kun je vragen waar je dan wel moet zijn. :)
Zo ben ik in het verleden wel aan verzorgponies gekomen.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:57

lor1_1984 schreef:
Ik zou aanbellen en vragen of de paarden bij dat huis/boerderij horen, als het antwoord nee is kun je vragen waar je dan wel moet zijn. :)
Zo ben ik in het verleden wel aan verzorgponies gekomen.

supergoed idee!

Er is alleen 1 dingetje:
Het klinkt een beetje arrogant denk ik, maar zo bedoel ik het helemaal niet :(:)
Ik heb een verzorgpony op leeftijd waar ik niet veel meer mee kan doen ( heb ik ook nooit gekunt )
Ik hou ontzettend veel van die pony, maar ik zou er graag een bijrijdpaardje bij willen om o.a. meer ervaring op te kunnen doen.
Het nadeel is dat ik daar straks kan komen en ik niet zou kunnen rijden ik er soort van aan vast zit ( voor mijn gevoel )
Daarom vind ik een berichtje handiger omdat je dan weet waar je aan toe bent ;)
Het is absoluut niet dat ik het alleen doe voor het rijden, maar als ik het zou kunnen doen is het wel mooi meegenomen, en kan ik niet rijden vind ik het eigenlijk niet kunnen tegenover de eigenaar van mijn huidige verzorgpony ( dat ik 1/2 keer per week minder kan komen )

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:50

Dan zeg je toch eerlijk dat je op zoek bent naar een verzorgpony (of paard) waar je ook op mag rijden?

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:54

Ook Ik moet weer opnieuw opzoek na 3 jaar -O-

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:02

Oh dat is altijd wel vervelend na zo'n lange tijd.
Succes.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:07

Succes waarom moet je na zo lang weer opzoek?

Vandaag grondwerk gedaan met texas hij was lekker druk toen ik hem losgooide voor we aan de slag gingen lekker rennen en bokken.

Ze wil kijken voor een veelzijdigheids zadel mag hem ook dressuur matig gaan rijden als ik wil hij heeft met haar dochter ook wel is b proefjes gelopen. Mag van de week mijn eigen zadel meebrengen om te kijken of die past en anders ff nieuw kopijzer zoeken zit een wijde in maar extra wijd bestaat geloof ik ook.

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:08

Kom hier nu 3 jaar. Afgelopen 2 jaar in de wintertijd minder Ivm vroeg donker en geen verlichting aanwezig maar ik werk gewoon door de weeks. dus poetsen wel maar door de weeks beweging geven is niet mogelijk maar das voor de eigenaar same. De stallen zijn niet verlicht het erf is niet verlicht de bak is niet verlicht. Is ook allemaal overlegd overigens
Al die tijd is mij verteld dat hij in de wintermaanden Ivm de kou ook niet te rijden is
Dus al 3 jaar lang word hij door ons beide niet gereden in de wintermaanden alleen poetsen en longeren ook in de weekenden word hij dus niet gereden.

Nu heeft ze een ander aangenomen die hem wel door de weeks 'wil rijden' :evaw:. Een oud manegegenootje van haar is het BTW.

Toen ik hier kwam werd er gezegt dat ik er ook mee mocht lessen. Toen zat ik echter nog op school dus was dat te duur.
Toen ik ging werken heb ik gezegt ik wil wel graag met m op les. Mocht niet meet was niet nodig.
Deze nieuwe dame is al met lessen begonnen :=

Ik ken mijn plaats vind 't goed >;)
Leuk om erbij te houden voor de poets en extra aandacht maar om er nog fanatiek voor te gaan hier die motivatie gaat nu wel weg...

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:13

Begrijpelijk dat het dan niet echt leuk meer is. Hopelijk vind je snel iets anders!

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:00

Dat is niet echt een leuke ervaring dan. Eigenlijk word je vanalles belooft wat mogelijk is en vervolgens word je gewoon vervangen.

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:20

Mijn vriendin zoekt voor haar pony een bijrijder! De pony staat in Warmond en is 1.45 dus liever een niet te groot iemand:)
En ze vraagt een maandelijkse bijdrage:)

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:21

Jop :(
Geen idee ook hoelang die dame al rondhuppeld kreeg het vrijdag te horen
Ben toen ook direct maar gaan snuffelen naar wat anders
Helaas moeilijk hier

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:00

Ik ga binnen niet al te lange tijd ook switchen met verzorgpony. Ik rijd nu een haflinger maar ik ga weer over naar mijn oude verzorgpaard. was er destijds mee gestopt omdat ze gingen verhuizen en voor mij de afstand niet haalbaar was maar nu komt ze weer dichterbij te staan. En ik heb daar meer mogelijkheden dan bij de haflinger. (Mocht er iemand in omg. Almelo nog iets zoeken stuur me een berichtje. Wie weet kan ik je helpen)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:00

Wellicht de bokster boven je. :)

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:03

Oh ik ga je een pb doen!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:05

Jammer dat je zo zonder overleg aan de kant gezet wordt. Kan de nieuwe amazone overdag soms? Kan zijn dat ze daar meer hulp aan heeft. Maar overleggen is wel het minste wat je kunt doen als eigenaar. Zeker na 3 jaar verzorgen.

Golden_AngelJarig
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:06

joyce B schreef:
Jammer dat je zo zonder overleg aan de kant gezet wordt. Kan de nieuwe amazone overdag soms? Kan zijn dat ze daar meer hulp aan heeft. Maar overleggen is wel het minste wat je kunt doen als eigenaar. Zeker na 3 jaar verzorgen.

Ja die dame werkt niet

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:38

Roosje01 schreef:
Kan moeilijk tegen mijn huurbaas zeggen sorry kan deze maand niet betalen want ja ik wil liever paardrijden :+ . Rekeningen en levensonderhoud gaan voor pleziertjes. In jullie geval is het misschien anders jullie hebbe de luxe van een eigen paard en genoeg tijd ervoor.

Maar zie vaak genoeg advertenties voorbij komen van mensen die niet meer genoeg tijd hebben voor hun paard en daar dan nog best bedrag voor vragen. Bedoel jij hebt zelf door omstandigheden geen tijd meer, en dan wil je geld van iemand die je uit de brand helpt door je te helpen met je paard zodat die een schone stal, beweging en aandacht krijgt. Ja een paard onderhouden is duur maar als je een paard koopt dan weet je dat van te voren, dan vind ik het raar om een deel van die kosten op een bijrijder te verhalen. Want die helpt je alleen maar.

Kijk het is een ander verhaal als je als bijrijder wedstrijden mag rijden dan mag daar best wat tegenover staan. Lessen is ook logies dat dat voor eigen kosten is. Heb lessen ook altijd gewoon zelf betaald. Als ik zelf een paard zou hebben zou ik er echt geen geld voor vragen aan een verzorger/bijrijder. Maar dat is hoe ik erin sta.


Ik vind het logisch dat je er geld voor vraagt. Op de manege vragen ze toch ook geld? Anders zou niemand meer op een manege gaan want dan kunnen ze gwn gratis rijden. Een eigen paard kost heel veel dus ik vind dat je er best wat mee mag verdienen..

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:36

Dus jij wil met jou paard geld aan een ander verdienen? Een paard is nu eenmaal een grote kostenpost maar daar kies je als eigenaar zelf voor.
Zeg ook niet dat je erg geen geld voor mag vragen, maar dat ligt eraan wat je mag doen met het paard. Als je een goed paard hebt en verzorgster mag wedstrijden enzo ermee rijden, dan mag daar best een bedrag tegenoverstaan zoals ik in mijn post ook zeg.

Ik sta er alleen anders in als ik een paard heb en zoek een verzorgster dan vind ik het niet netjes om er geld voor te vragen. Verzorgster neemt mij werk en tijd uit handen. Alleen als je wil lessen is het eigen kosten. Op een manege betaal je immers ook voor de lessen.

Maar goed dit is een eindeloze discussie en ieder heeft zijn eigen mening daarover. Daar gaat dit topic ook niet over.