Hoe vaak les en welk budget?

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:41

Voordat ik mijn eigen paarden kocht, heb ik ook jarenlang mijn verzorgpaard gehad. Ontzettend veel plezier van gehad :j Dat paard was het gezelschapspaard van het rijpaard van de eigenaresse en stonden bij haar aan huis.

Mijn verzorgpaard werd alleen door mij gereden en getraind. Ik kwam 4 tot 6 dagen per week, waarvan ik ongeveer 4x per week met haar trainde. Ik betaalde geen bijdrage, verwijderde wel elke dag de mest in uitloop/land als ik er was, en ik betaalde mijn eigen lessen. Het nemen van lessen bij haar instructrice was een vereiste. Voordat ik besloot dat ik daar graag wilde gaan verzorgen, heb ik wel gekeken naar de instructie, of dat wel bij mij paste of niet. Gelukkig paste dat perfect en daardoor heb ik jaren plezier daar gehad. Ik nam om de week privéles aan huis en we zijn samen van 'net onder het zadel' naar 'het kunnen neerzetten van een mooie M1 proef op wedstrijd' gegaan.

Ik betaalde dus geen bijdrage, verwijderde wel de mest als ik er was, en nam om de week privéles daar aan huis. Dat vond ik een nette onderlinge afspraak. Het is echter wel zo dat ik graag leer en samen wil groeien met mijn paard, dus lessen zijn voor mij "onmisbaar". Ik haal daar heel veel van mijn plezier uit. Dit is echter inderdaad niet bij iedereen het geval. Als jij graag een soort van zekerheid wil inbouwen dat er ook daadwerkelijk systematisch gelest gaat worden, dan is het idee van een maandelijkse bijdrage waaruit de lessen betaald gaan worden wel een mooi idee. Het is misschien net even die stok achter de deur bij personen die het anders sneller zouden laten versloffen. Als jij daarnaast vind dat er te weinig door je bijrijder aangevuld wordt, dan gooi je er inderdaad gewoon een €10 bij...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie