Hoe vaak les en welk budget?

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

joyce B

Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 14:06

Ik heb een vraag aan verzorgsters en Bijrijders wat jullie redelijk vinden in het kader van het verzoek regelmatig les te nemen.

Hoe vaak rijden jullie les?

Wat vinden jullie acceptabele kosten per les (met lesduur er bij)

Voorkeur groepsles of priveles?

Les van eigenaresse, les van instructie eigenaresse, eigen instructie?

Ben benieuwd wat jullie zelf doen of acceptabel zouden vinden.

Vermeld ook even hoe vaak per week je het paard rijdt.

Ik zelf leste elke week clubles en later om de week priveles. Ook wel periodes beiden.

Ik betaal nu 25,- voor half uur priveles (Deurne, zware tour niveau instructrice), maar in de praktijk loopt dat regelmatig uit naar 45 minuten. Ik les elke week.
ik rijd het paard 3x per week.
Heb eigen vervoer en eigenaresse gaat mee naar les en is tot nu toe erg tevreden over mijn eigen instructrice en af en toe helpt ze mij zelf even tussendoor om war puntjes op de I te zetten.(ORUN diploma basisinstructeur)

Voor mijn eigen paard zou ik graag willen dat haar verzorgster /bijrijdster ook gaat lessen. Ze mag in elk geval 2x per week rijden.
Wat zijn redelijke eisen?

Ben benieuwd!

joyce B

Re: Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 19:22

Bedankt!

Verder geen mensen die lessen met verzorg/bijrijdpaard of er een mening over hebben?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 20:47

Bedankt.
ik zit te denken aan een bijdrage inclusief leskosten zodat ze er zelf ook belang bij hebben hun 1 of 2 lessen per maand (dacht aan om de week priveles) ook echt af te spreken en te rijden. Ben beetje aan het dubben wat voor bijdrage dan redelijk zou zijn.

Gaat om voormalig Z1 dressuur Elite merrie. Geblesseerd geweest en nu mogen we weer opbouwen. Ik kijk eerst even aan of het opbouwen goed blijft gaan voordat ik actie ga ondernemen.

Paard staat aan huis met kleinschalig pensionpaarden er bij. O.a. Gedraineerde 20-60 buitenbak met verlichting.

"Doe het samen" concept dus er wordt verwacht dat je ook even helpt met wat er op dat moment moet gebeuren als je er bent.
Er wordt 3x per dag gevoerd en uitgemest etc. Dus er ligt tussendoor nooit veel werk.

Het gaat om Noord Nederland.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 07-02-18 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 00:42

Een beetje overhouden is leuk, als ze zelf regelmatig een zak voederwortelen mee zouden nemen als bedankje, of een zak voer, antiklitspray die ze opmaken of vliegenspray die ze pakken als ze gaan rijden, was dat ook mooi geweest. Helaas wordt het wel gebruikt Maar nooit een keer aangevuld. Maar het lessen vind ik het belangrijkst. Ik heb op 1x na altijd gratis laten rijden in ruil voor hulp bij de verzorging.
Aangegeven dat ze les konden nemen, als het goed ging een keer een onderlinge wedsteijd proberen... gevraagd of ze les wilden nemen als ze vast liepen maar puntje bij paaltje komt het er niet van en heb er zelf ook niet altijd meer zin in en tijd voor.

Het gaat me inderdaad om goede begeleiding op regelmatige basis. en ik hoop eindelijk eens iemand te treffen die echt! Iets wil leren en daar voor wil investeren in geld en tijd en liefde voor het paard. Ik wil straks het liefst iemand die minimaal 2x rijd per week inclusief de les.

Zijn ze fanatiek en willen ze een derde keer is dat ook geen probleem.

Ik train zelf 3x per week een paard elders dus die dagen heb ik minder tijd om mijn merrie uitgebreid te doen.

Het is niet zo dat ik perse hulp nodig heb. Maar als ik iemand de kans geef om mijn merrie te rijden omdat ze best meer aan het werk mag dan wat ik zelf die, dan wel graag iemand die er wat voor over heeft. Serieus is en gemotiveerd om goed te trainen. Iemand die ook echt voor mijn paard gaat...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie