Hoe vaak les en welk budget?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Danseresje

Re: Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:42

Ik heb twee verzorgpony's. De ene doe ik al langer en les ik nu ruim een jaar mee, de ander doe ik sinds december. Beide doe ik ze 1x per week, soms een extra keer als het mij uitkomt of als de eigenaresse omhoog zit.
Ik volg nu om de week les van een half uur, eerst met de ene pony, maar nu doe ik de lessen met de andere pony, want daar heb ik nu de begeleiding meer bij nodig dan bij de eerste pony (daar heb ik genoeg handvatten om voorlopig ok te kunnen rijden).
In het begin waren het lessen van een uur, maar eigenlijk was ik zelf na 45 minuten wel op. Nu doe ik lessen van een half uur en soms van een uur als ik bijvoorbeeld iets als balkjes/mini-sprongetje erbij wil pakken (ben nogal een fikse schijterd zodra het daar op aankomt). Dan heb ik eerst de tijd om paard dressuurmatig goed te rijden (met evt al gebruik van balkjes) en dan genoeg tijd voor mijn mini-sprongetjes waar ik gerust de eerste paar keren in stap overheen zou kunnen :Y) !
Bij beide eigenaresses heb ik gevraagd of ze het goed vonden dat ik les zou krijgen van de instructrice die me ook les geeft op de manege. Dit was geen probleem.

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Danseresje

Re: Hoe vaak les en welk budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:56

nog toevoeging aan mijn eerdere bericht. voor beide paarden betaal ik niet. de dag dat ik ze verzorg, zorg ik voor alles: schone stal, voer, klaarzetten van voer en beweging.
beide eigenaresses zijn blij dat ik zelf wil investeren in les en daarmee dus op een constructieve manier wil rijden. Eigenaresse van mijn nieuwste verzorgpony, die waar ik nu mee les, heeft zelfs rekening gehouden met aanvragen van paddocktijd voor mijn lessen. dat vind ik echt onwijs fijn en een soort wederzijdse dienst.

behalve de les en evt eens iets aanschaffen voor de paarden, betaal ik dus verder niets.

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie