Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:57

Zo, ik heb ook op 4 fb pagina's, MP en Bokt een advertentie gezet. Laten we hopen dat het dit keer wat oplevert :D

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.


Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:28

Wij gaan ook maar weer een advertentie op FB zetten... Marktplaats werkt ook niet meer lekker, niet zoals vroeger. Via welke kanalen zoeken jullie?

Een half jaar geleden heb ik iets geplaatst, ik denk wel 10 mensen komen kijken, en nog een aantal reacties die of niet op zijn komen dagen of na een paar vragen al besloten dat het niet iets voor hun is. Van die 10 is er 1 gebleven, en wij wijzen niemand af :=

Probleem hier is dat het niet met het OV te doen is, alleen een buitenbak, geen rijden in het begin (wel grondwerk, longeren, en langzaam aan een keertje erop) en alles onder begeleiding.
Ik vind het een voordeel, want ik heb er enorm veel geleerd, maar ik heb het idee dat bijrijders tegenwoordig alleen ff een rondje willen hobbelen, en dan alleen paard maar hoeven te pakken en als t moet de stal :=

We hebben sinds 2j een kleiner paard erbij, en ik had gehoopt dat zij het makkelijker zou maken. Hebben nu eentje van 1.75 en 1 van 1.60, eentje heel eenkennig en handleiding en eentje is een knuffelbeest. Ik zou toch denken dat dat voor ieders wat wils wel is...

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.


Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:51

LoveBodin schreef:
Hey iemand uit de buurt!
ik heb toen ook marktplaats gebruikt en boktmarkt, maar op die laatste geen reacties gekregen.
Ik zou zeker in de advertentie zetten waar het is dan, want dat is voor jongere meiden natuurlijk erg lastig.
Vraag je een bijdrage?


Wij hebben de vorige keer veel reacties via Facebook gehad, via een aantal 'paardenmarkt omgeving X' pagina's :) Waar het is zet ik inderdaad in de advertentie, alleen krijg ik vaak daarna alsnog de vraag 'waar ligt X?' :+ Dan denk ik kom op, gebruik Google. Maargoed.
Nee, we vragen geen bijdrage!

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:16

Ligt natuurlijk ook aan je salaris :') alles voor je paard over hebben is leuk, maar je moet wel je eigen huis kunnen blijven betalen, en je moet wat sparen/achterhouden voor onverwachte kosten - welk spaarpotje ook nog eens veel groter moet worden als je een paard hebt.

Maargoed. Precies daarom vind ik dat je niet standaard een X percentage van de stalling kan vragen van een bijrijder. Dat is echt jouw geld, jouw keuze. Wel kan je een bijdrage vragen afhankelijk van de werkzaamheden en het niveau van het paard. En misschien binnenbak iets meer dan een buitenbak, omdat de zekerheid dat je kan rijden veel groter is. Maar de rest van de faciliteiten of weidegang zou ik toch echt niet gedeeltelijk doorschuiven naar de bijrijder.

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:56

Jayko schreef:
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of er ook mensen geïnteresseerd zouden zijn in de mogelijkheid een pony te verzorgen die momenteel niet gereden wordt, maar waar je wel grondwerk mee kunt doen, rechtrichten, longeren & wandelen met bos op loopafstand? Rijden is overigens niet uitgesloten voor de toekomst afhankelijk van de wensen ruiter en of deze bij de pony passen, maar de pony zou dan weer opgepakt moeten worden vanaf een summiere basis. Stalklusjes hoeven niet gedaan te worden.

Ik snap dat het overgrote deel deze hobby toch voornamelijk heeft om te rijden, maar ik ben wel benieuwd of deze mensen er ook zijn :)


Dit is precies wat wij ook bieden ja :j
Hoewel we wel samen de stalklusjes doen en rijden op termijn een optie is - we laten alleen niet iedereen op het paard en eisen een basis vanaf de grond. We trainen wel dagelijks, afwisselend wat en meestal vanaf de grond, en bieden begeleiding om verder te komen.

In de praktijk blijkt het een lastige zoektocht, helaas!

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker