Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:00

Als ik jullie zo lees vind ik mijzelf toch wel een goede verzorgster :P Ik kom 3 keer per week, al is het best ver (13 km fietsen of 45-60 min met het OV vanaf thuis, vanaf school is dat iets minder) en dat doe ik ook bij slecht weer of soms alleen maar om de klusjes te doen en te tutten als de bak een zwembad is of het heeft gesneeuwt. Verder betaal ik 50 pm mee aan de kosten van de pony, wat ik graag doe. (De eigenaresse heeft het ook niet zo breed en voor jullie allemaal gaan zeggen dat ze dan geen paarden zou moeten hebben, stuur dan even een pb want dan leg ik het verhaal uit :j). Ik mag binnenkort beginnen met het opbouwen van het rijden, maar dat kon eerst nog niet dus toen was het alleen wandelen en na een tijdje ook longeren. Ik laat ook elke keer weten wat ik gedaan heb :)

Daar tegenover staat wel een geweldig lieve pony met wie ik veel kan doen. Ik ben inmiddels als 2 keer naar het strand geweest en wanneer ze in betere conditie is en ik echt intensief mag beginnen met rijden mag ik ook meedoen aan een oefencross :) ik heb ook een hele grote klik met de eigenaresse, en zij laat ook duidelijk weten dat ze heel blij is met mij :o

Edit: oh en ik koop regelmatig wat voor de pony :j

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:22

Tigra_ schreef:
En heb je ook zelf een advertentie staan Chabby?

Ja, op Marktplaats. Ik ga overigens morgen kijken bij het paard van een kennis.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:27

Telma jij klinkt als er 1 uit duizenden :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:18

Chabby schreef:
Tigra_ schreef:
En heb je ook zelf een advertentie staan Chabby?

Ja, op Marktplaats. Ik ga overigens morgen kijken bij het paard van een kennis.


Spannend. Succes morgen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:38

Super Telma!

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:52

Ik heb na 2 maanden ook weer een bijrijdpaard gevonden. Maar wat me opviel is dat mijn advertentie op Bokt maar 1 reactie had en op Marktplaats 11. Terwijl je het andersom zou verwachten omdat hier alleen maar paardenmensen zitten en Marktplaats vooral bedoeld is voor spullen. Dus voor wie nog geen advertentie op MP heeft gezet, ik raad het aan :Y)

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:36

Ben via via in contact gekomen met iemand die een verzorgster zoekt voor een paint ga woensdag middag even kennismaken. Ben benieuwd ze vraagt geen bijdrage maar vind het wel fijn als ik 1x per maand westernles volg. Paard zelf zet geen stap verkeerd maar heeft soms wel een wat directere aanpak nodig. Dus even kijken of het klikt tussen ons en tussen mij en het paard. Ben zelf geen western ruiter maar dit was geen probleem is ze zelf ook niet.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:07

Roosje01 schreef:
Ben via via in contact gekomen met iemand die een verzorgster zoekt voor een paint ga woensdag middag even kennismaken. Ben benieuwd ze vraagt geen bijdrage maar vind het wel fijn als ik 1x per maand westernles volg. Paard zelf zet geen stap verkeerd maar heeft soms wel een wat directere aanpak nodig. Dus even kijken of het klikt tussen ons en tussen mij en het paard. Ben zelf geen western ruiter maar dit was geen probleem is ze zelf ook niet.


Gaaf hoor, mooie kans!

Ik zie nu een advertentie voorbij komen... 'we zoeken iemand die komt mesten en voeren, ik ruil daarvoor mag je een paard borstelen en eventueel een keer rijden.'

Volgens mij zijn er niet veel slechtere deals dan dit... klusjes in ruil voor nog wat klusjes, misschien ooit rijden :=

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:54

Zeker heb western altijd wel leuk gevonden dus mooie kans dit.

Die advertentie is idd niet een erg eerlijke deal klusjes in ruil voor borstelen wat ook een “klusje” is..

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:58

Eske_B schreef:
Ik zie nu een advertentie voorbij komen... 'we zoeken iemand die komt mesten en voeren, ik ruil daarvoor mag je een paard borstelen en eventueel een keer rijden.'

Volgens mij zijn er niet veel slechtere deals dan dit... klusjes in ruil voor nog wat klusjes, misschien ooit rijden :=


Dat is echt idioot :') een paard borstelen is naar mijn weten ook een klusje, je doet er mensen een plezier mee

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:18

Kom even binnenvallen, maar iemand op zoek in omgeving van Boxtel?
Gaat op moment vooral om verzorging zoals poetsen/wandelen/ longeren en uiteindelijk ook rijden.
ik handel wat in ponys en bied iemand de kans om veel te gaan leren, maar de ECHTE paardenmeisjes zijn ver te zoeken. ( heb al 2x adv gemaakt op Facebook en 1 keer meisje 4 maanden geweest maar lang verhaal kort te maken zat geen leven in op geen 1 gebied ).

eis niet groter dan 1.70 (ivm pony van shet tot D pony).
basis rijden onder de knie hebben en willen leren.
zelfstandig

op moment 9 ponys staan

Roosje01

Berichten: 10725
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:38

Vanmiddag proef gereden heel anders dan engels rijden. Vooral het lang zitten met je benen je denkt steeds dat je beugels uitvallen := , maar western zadels zitten wel echt lekker zeg! Eigenaar was erg tevreden paard kan koppig zijn en wel is een bok geven. Die kreeg ik ook met aangalloperen maar ze vond dat ik hem goed de baas kon. Ga vanaf volgende week maandje op proef gaan we eerst nog 2x samen en dan begin maart is een keer een les nemen. Ga beginnen met grondwerk want hij is erg stijf/scheef zei ze zelf ook, want er word al tijdje weinig met hem gedaan. Vanwege een rugoperatie bij haarzelf. Vind het zelf ook een leuk paard niet te groot en lekker stevig het is een kruising paint appaloosa van 1.55m en hij is 11jaar.
Afbeelding

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:20

Leuk Roosje!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:00

Leuk zeg!

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:18

Wat vinden jullie van dit:

Hoi,

Ik ben Sanne van Houwelingen en ik ben op zoek naar een verzorg- / bijrijdpaard in de omgeving van Hardinxveld-Giessendam.

Informatie over mijzelf:
• Ik ben 13 jaar.
• Ik ben ongeveer 1.70 meter, en ik weeg ongeveer 48-50 kilo.
• Ik heb 5,5 jaar rijervaring. Eerst heb ik 4,5 jaar op manege Leeuwenhoeve ( Giessenburg ) gereden en sinds een jaar rijd ik op Stal Alblas. ( Sliedrecht )
• Ik heb 2 keer per maand dressuurles en 2 keer per maand springles. Springen vind ik het leukst, maar dressuur vind ik ook leuk om te doen.
• Ik heb nog niet veel ervaring met hogere dressuur. Op dit moment ben ik vooral aan het oefenen met de aanleuning en ik rij F8.
• Ik heb ervaring met bitloos rijden.
• Ik heb op meerdere locaties ervaring opgedaan met het verzorgen van paarden.
• Ik rijd vooral op jonge, drukke paarden, ( zowel op de manege als bij vriendinnen ) maar ook paarden met veel ervaring vind ik ontzettend leuk!
• Ik wil ongeveer 20 minuten / half uur fietsen, maar dat ligt aan de situatie.

De reden dat ik een verzorgpaard zoek is dat ik een oude verzorgpony heb ( heeft veel kwaaltjes waardoor ik niet heel veel met hem kan doen, maar waar ik met veel plezier naar toe ga om te helpen met de verzorging ) maar ik toch graag wat meer ervaring op wilt doen op het gebied van rijden.
Natuurlijk wil ik ook helpen met de klusjes rondom stal! Uitmesten en andere klusjes zijn geen probleem.

Rijden hoeft ook zeker niet direct vanaf het begin. Ik vind het ook prima om eerst een band op te bouwen vanaf de grond

Bent u op zoek naar een bijrijder of kent u iemand die een bijrijder zoekt? Ik zou u heel graag willen helpen!
U kunt mij bereiken via bokt en via mijn e-mail: sannevh2003@gmail.com

Ik heb ook foto's en filmpjes die ik zal sturen als u interesse hebt.

Groetjes,
Sanne van Houwelingen
Laatst bijgewerkt door sannexponys op 09-02-18 21:43, in het totaal 7 keer bewerkt

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:21

Vind ik een super advertentie, goed bezig! Kleine aantekening, het is ik rijd en niet ik rij :) Ik zou er nog wel bijzetten hoe ver je kunt reizen of wilt fietsen.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:21

Miefje schreef:
Vind ik een super advertentie, goed bezig! Kleine aantekening, het is ik rijd en niet ik rij :) Ik zou er nog wel bijzetten hoe ver je kunt reizen of wilt fietsen.

Bedankt! Ik zal het even aanpassen!

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:31

Om het helemaal af te maken zou ik toch even op de weegschaal stappen of een schatting neer zetten, verder een hele nette advertentie :D

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:32

Anoniem schreef:
Om het helemaal af te maken zou ik toch even op de weegschaal stappen of een schatting neer zetten, verder een hele nette advertentie :D


Bedankt :o
Het probleem is dat de Weegschaal hier thuis kapot is, maar ik schat rond de 47/48 kilo

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:33

Zou ik dat er gewoon bijzetten! Staat net wat beter dan dat je neerzet het niet te weten :D
Gewoon "en ik weeg ongeveer 48 kilo" :)

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:35

Anoniem schreef:
Zou ik dat er gewoon bijzetten! Staat net wat beter dan dat je neerzet het niet te weten :D
Gewoon "en ik weeg ongeveer 48 kilo" :)

Oke, ik zal het aanpassen. Ik zet wel 48-52 neer, want het is al een tijdje geleden en het is ook zo sneu als ik uiteindelijk veel zwaarder ben ;)

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:00

Ik heb lang getwijfeld om een advertentie te plaatsen omdat ik al een verzorgpony heb. Ik kan allen Max 10 min rijden per week dus ik heb toch maar gekozen om een pony te zoeken en ze beide 2x per week te doen.

Iemand nog aanmerkingen aan mijn advertentie? Anders ga ik hem zometeen op de boktmarkt zetten :D

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:08

Ik zou "geen ervaring met hogere dressuur" weglaten en gewoon melden dat je op F8 niveau rijdt met de FNRS proeven.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:38

joyce B schreef:
Ik zou "geen ervaring met hogere dressuur" weglaten en gewoon melden dat je op F8 niveau rijdt met de FNRS proeven.

oke, dankje

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:47

Mij spreekt het niet zo aan. Ik zie zelf liever een verhaaltje dan het ik,ik,ik.
Naast dat ik wil weten wat mensen zoeken zou ik ook graag willen weten wat ze ons te bieden hebben. Hoeveel keer in de week kan komen, en dat je ook kan longeren bijvoorbeeld.