voel me gebroken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
prugelpiet

Berichten: 12515
Geregistreerd: 20-01-12

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:19

Vind je dochter het leuk om met hem te werken? Ziet ze de uitdaging erin? Als ze het leuk vind met het paard te werken en ze vind het het niet erg dat ze niet meteen kan rijden, zou ik overgaan op koop. Als de klik er zo erg is als jij beschrijft, komt het uiteindelijk wel goed. En anders heb je het toch geprobeerd.

I am because you were


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:58

Heeft het zo'n om schouderbinnenwaarts te rijden als hij nog niet eens zo goed stuurbaar is dat een ronde volte lukt? schouderbinnenwaarts hoef je pas te kunnen in de M1 dressuur... een ronde volte in de B. Die opbouw is er niet voor niets... Schouderbinnenwaarts is bedoeld als verzamelende (achterbeen activerende) en rechtrichtende oefening.


Misschien dan een goed leerpaard kiezen zodat jullie met goede begeleiding kunnen leren. Maar willen jullie nu al een eigen? Waarom niet gewoon even blijven leasen? Of hebben ze er een tijd op gezet hoe lang je mag leasen ?
Heb je goede begeleiding met rijden?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 08:16

ja ik krijg wekelijks les en leer juist van de instructeur dat ik een tot drie stapjes schouderbinnenwaarts vanuit de hoek na een lange zijde mag proberen ( in stap) en het zijn echt een hoefje net van de hoefslag af. het ging hem om de buiging omdat dat niet op de volte niet gaat. en idd het proberen de binnenachterbeen iets meer te activeren zodat hij minder naar binnen valt.. iets wat dus op een volte gebeurd. het is dus het sturen van de schouders die ik moet oefenen in de bochten na een lange zijde....dus het klinkt heel wat maar het stelt dus niks voor :) Ik kan hem niet meer blijven leasen. de eigenaar wilt eind van de maand een ja of een nee horen anders gaat hij in de verkoop. Ik rijd zelf al 15 jaar en mijn dochter bijna 7 dus ja de smaak naar een eigen na de manege en verzorgpaarden wordt wel steeds groter.

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Babootje

Berichten: 25953
Geregistreerd: 25-06-05

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:09

De oefening die je moet doen heet "schouder voor" en in deze fase een logische van jouw instructeur.
Gezien je grote twijfel of dit wel goed komt doe je er denk ik beter aan om een wat verder doorgereden pony te kopen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:13

Dan zou ik me niet onder druk laten zetten en lekker doorsparen voor een brave goed doorgereden grote leerpony (D/E maat) die M2 of Z1 heeft gelopen. of een leer-leasepony zoeken waar jullie beiden mee verder kunnen.

Wie weet staat hij lang te koop.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 10-01-18 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:18

Laten gaan, wanneer je samen met je dochter lekker wil rijden stop dan niet je geld in deze maar koop een goed gereden E pony, die zijn wat minder duur in aanschaf dan een D maar is voor alle twee beter. Haflingers zijn leuk maar wanneer je dochter straks de smaak te pakken heeft en ze wil de wedstrijden in dan kun je er net zo goed eentje hebben waarmee ze echt lekker kan rijden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:28

lnvdh schreef:
Herkent iemand dit?

Nee. Je hebt een verstandige beslissing genomen. Niet meer over nadenken.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 16:28

heb de eigenaar gebeld. het is nu dan ook definitief. enerzijds wordt ik overladen door een soort paniek dat hij weggaat, anderzijds zegt het verstand dat dit gevoel wel weg zal ebben en er hopelijk ooit iets anders op mijn pad zal komen... voor nu voelt het ff flink k...

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:33

TS Ik denk persoonlijk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Er komt zeker een geschikte pony op jullie pad en nu weet je in ieder geval zeker wat je niet zoekt! Maar ik begrijp wel dat het nu rot voelt...

Joltsje

Berichten: 9016
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:10

Ik denk ook dat je de juiste beslissing neemt. Er zijn zoveel paarden. Deze is ooit op je pad gekomen, maar heb je niet zelf uitgezocht.

Nu maar lekker op zoek naar het ideale paardje

Be your best self

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:14

Gewoon gaan voor een goed doorgereden pony met meer ervaring. Waar jullie beiden plezier aan kunnen beleven.
Aankoop is eenmalig. De overige kosten blijven terug komen.
Dan liever 1 keer goed en veel plezier. Dan achteraf spijt.
Een aankoop doe je niet zomaar bij toeval. Daar ga je bewust op zoek naar de juiste match.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 07:33

bedankt voor de lieve woorden. Verstandelijk weet ik dat ik er goed aan doe maar gevoelsmatig voelt het nog niet zo. Gelukkig bevestigde mijn dochter gister mijn gedachten. Toen ik haar vertelde dat ik hem niet ging kopen reageerde ze met " oke " en toen ik doorvroeg of ze het niet jammer enzo vond zei ze dat ze hem niet 100% vertrouwd en er soms ook bang voor is en daardoor nog niet verliefd op hem is. en dat ze graag een minder sterke pony wilt met wie ze gewoon in de groepslessen kan en dat snap ik, dat vind je op die leeftijd ook leuker.... We gaan dus rustig op zoek naar een goed beleerde doodbrave D of E pony en we zien wel wat er van komen gaat...

Nogmaals dank

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:32

Snap helemaal wat je voelt zelf heb ik het ook gehad had toen een net vier jarige verzorg haflinger en die kon in het begin ook niet zo veel dus druk ermee oefenen en voor de kar en onder het zadel maar kwam er door zijn gedrag ook regelmatig afzetten en toch niet opgeven toen na een jaar of 3 een keer flink aan de tetter te zijn gegaan met de kar en af en toe onenigheid met zijn eigenaar besloten om te stoppen dit heb ik echt mega moeilijk gevonden en denk soms best nog wel aan hem . Maar heb nu een eigen draak ( schatje) die wel te vertrouwen is en ook niet makkelijk in de bak en ben wel erg blij dat het zo gelopen is want heb veel meer rijplezier . Er stond zelfs op papier dat de haflinger van mij werd als het de eigenaar te veel zou worden had er ook een eigen kar voor aangeschaft en alles dus twee jaar later wel de aanbieding gekregen maar afgewezen financieel was dat niet haalbaar en ook niet kwa tijd . Zie hem nog wel eens rijden als ik een hele lange bosrit ga maken en in het begin stond vriendin daar nog op stal maar heb er gewoon vrede mee en je zal merken als je zo een paard voor samen hebt slijt het echt . Succes met jullie zoektocht naar een eigen ☺️

Rana is super lief

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 08:40

Het enige wat ik hoop is dat hij op een goed plekje gaat komen, Ik weet dat ik er niks over te zeggen heb maar als hij op een ander 5* huisje komt te staan kan ik het helemaal met een goed hart afsluiten maar ja.. daar heb ik niks over te zeggen maar hoop dat echt.... Als je weet dat hij een goed ander leven gaat krijgen met vriendjes en een leuke ruiter of amazone die hem wel aankan kan ik alleen maar gelukkig zijn. dus mijn duimen gaan draaien

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:03

lnvdh schreef:
Het enige wat ik hoop is dat hij op een goed plekje gaat komen, Ik weet dat ik er niks over te zeggen heb maar als hij op een ander 5* huisje komt te staan kan ik het helemaal met een goed hart afsluiten maar ja.. daar heb ik niks over te zeggen maar hoop dat echt.... Als je weet dat hij een goed ander leven gaat krijgen met vriendjes en een leuke ruiter of amazone die hem wel aankan kan ik alleen maar gelukkig zijn. dus mijn duimen gaan draaien


Heel begrijpelijk, Ik duim mee voor je!

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 07:33

Wijze beslissing! Zijn jullie al zelf een beetje aan het rondkijken of dat nog niet?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 16:13

Nee, vandaag komen er kijkers voor de 2e keer en ws gaat hij dan dit weekend weg. Ik wil dit eerst afronden en dan maar ff rust.. Heb er nog steeds een beetje een kater van; al ben ik afgelopen dagen wel steeds meer eens met mijn eigen beslissing. Ik hoop dat deze mensen hem nemen want qua huisvesting krijgt hij het eigenlijk nog beter dan hier. Hier staan ze toch wel 15 uur per dag op stal en daar komt hij op een paddock/weiland met grote inloopstal

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:50

Hopelijk krijgt hij snel een fijn plekje

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 09:13

als deze mensen hem nemen krijgt hij een prachtig plekje dus dan ben ik heel blij maar goed ze komen van de week een derde keer.

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:05

Sterkte met wachten en duimen!

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 09:07

vandaag komen de mensen voor de derde keer om een buitenrit te maken, ik hoop echt dat ze hem daarna kopen want hij krijgt dan een 5* huisje met grote inkoopstal en paddock met onbeperkt hooi, kan zelf bepalen of hij buiten of binnen wilt staan. zomers wat gras. de et nieuwe eigenaresse wilt vnl recreatief met hem aan de gang en dan lekker naar buiten. hij krijgt dan 2 vriendjes. een oudere en een jonger paardje. ze komen aan huis te staan. De oudere is niet meer berijdbaar maar blijft bij hun tot zijn hartje ermee stopt.. dan kan ik alleen maar opmaken dat ze alles voor hun dieren over hebben... dus de duimen gaan hier draaien, wat niet wegneemt dat ik hem onwijs ga missen... bij de gedachte dat hij mss snel weg is rollen de tranen over de wangen maar ik moet eerlijk zijn en naar het dier kijken en niet naar mijn eigen belang.

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020


Babootje

Berichten: 25953
Geregistreerd: 25-06-05

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:26

Ik hoop met je mee. Dan kan jij het eindelijk ook afsluiten.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:03

Dat klinkt als een topplek!
Nu duimen dat het goed gaat.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 22:36

ze kopen hem, als hij door de keuring heen komt, hij zal dan as zondag weggaan, voor die tijd wordt hij dan gekeurd. Ik verwacht geen problemen maar ja je weet het nooit he :-) Dus de duimen draaien nog eventjes door.

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Negativity
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-11-17

Re: voel me gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:48

Misschien voor jou fijn om bij de keuring te zijn, en als hij opgehaald wordt. Deels omdat jij het paard goed kent en kan bijspringen, deels voor afsluiting voor jezelf. Ik vind het een heel verstandige keuze, dit paard is gewoon al niet geschikt voor jou alleen, laat staan voor je dochter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 1 bezoeker