Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 20:07

Hooi, ik heb een klein probleempje. Op de manege waar ik nu rijd komt een heel leuke pony vrij voor de half lease. Dus dat ik drie dagen per week op het paard mag rijden, en dat het dan in principe van mij is. Dit doe ik dan wel met iemand anders.
Het is geen probleem met geld of tijd enzo, maar met het naar de manege gaan.
Het is namelijk maar een kwartiertje met de auto rijden, maar mijn ouders kunnen me niet elke week drie keer brengen. Mijn vader zit namelijk vaak in het buitenland en mijn moeder moet s'avonds vaak werken. Met de bus is geen optie omdat dat anderhalf uur duurt omdat het allemaal tussenstops moet maken. Fietsen kan wel alleen mijn ouders willen niet dat ik in het donker alleen fiets. En aangezien ik ook school heb en meestal niet voor half 4 op de manege kan zijn en het al best vroeg donker wordt heb ik dus een probleem.
Heeft iemand een oplossing hiervoor of een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dus wel kan fietsen?

Alvast bedankt,
Amber xxx


Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:08

Kan je niet met iemand anders meefietsen die ook die kant op moet? Mijn ouders hebben liever niet dat ik na 9 uur nog over straat ga, dus ik fiets eigenlijk altijd met iemand anders mee.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:09

Brommertje? Of gelijk na school gaan, wordt alweer langer licht

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:09

Kan je met een vriendin meerijden naar de manege? Of anders enkel in de lente/zomermaanden leasen wanneer het langer licht is?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:13

waarom willen je ouders niet dat je in het donker fiets? je bent immers 16? als je nu eens een stel goede lampjes haalt bij de action (zoveel kost dat niet) zodat je goed zichtbaar bent?

zolang je thuis woont heb je helaas te maken met de regels van thuis en ben je ook afhankelijk van je ouders, zowel financieel als, zoals ik het zo lees qua vervoer.

het zal afhangen van de relatie tussen jou en je ouders en in hoeverre zij jou zelfstandig genoeg achten voor dit.. daarvan kun je ze niet overtuigen door argumenten, maar alleen door je gedrag.. Als dat problemen heeft gehad in de afgelopen periode, dan zal waarschijnlijk niets ze nu kunnen overtuigen.. ben je een voorbeeldige leerling en keurig tiener.. dan kun je rustig met je ouders om tafel gaan zitten om het als 'aanstaande volwassene' met volwassenen te bespreken.. Alles daartussen in, is dus afhankelijk van je eigen aanpak en de relatie tot op heden met je ouders.

trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Re: Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 20:28

Er is niemand waar ik mee samen zou kunnen fietsen helaas...
Mijn ouders willen niet dat ik alleen in het donker fiets op de weg die ik naar de manege moet fietsen aangezien er nogal vaak ongelukken gebeuren en ze willen dat ik 'veilig' ben. Ik kan wel een keer met mijn ouders om de tafel zitten om het te bespreken dat ik 'zelfstandig' genoeg ben en ook al 16. bedankt dus daarvoor!

hildemenna

Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:29

Je scooter rijbewijs halen en een scootertje kopen een optie?

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:29

elenaMM77 schreef:
waarom willen je ouders niet dat je in het donker fiets? je bent immers 16? als je nu eens een stel goede lampjes haalt bij de action (zoveel kost dat niet) zodat je goed zichtbaar bent?


Eehh.. Er zijn naar mijn inziens genoeg redenen te bedenken waarom ouders liever niet willen dat hun dochter van 16 alleen in het donker fietst. :+
Vaak liggen maneges ook niet in bebouwde gebieden. Ik ben 22 en mijn ouders willen nogsteeds niet dat ik een stuk alleen, in het donker fiets en dat kan ik volledig begrijpen. :j

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:30

Is er dan een veiligere optie ( kleine omweg) om naar de manege te fietsen als je in het donker moet?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:30

Liesje1611 schreef:
elenaMM77 schreef:
waarom willen je ouders niet dat je in het donker fiets? je bent immers 16? als je nu eens een stel goede lampjes haalt bij de action (zoveel kost dat niet) zodat je goed zichtbaar bent?


Eehh.. Er zijn naar mijn inziens genoeg redenen te bedenken waarom ouders liever niet willen dat hun dochter van 16 alleen in het donker fietst. :+
Vaak liggen maneges ook niet in bebouwde gebieden. Ik ben 22 en mijn ouders willen nogsteeds niet dat ik een stuk alleen, in het donker fiets en dat kan ik volledig begrijpen. :j

Inderdaad, dat is helemaal niet vreemd.

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:12

Kun je niet iemand van de manege vragen die jou op kan komen halen en weer thuis brengen? Dat jouw ouders diegene een kleine vergoeding betalen voor de moeite?

trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 22:20

hildemenna schreef:
Je scooter rijbewijs halen en een scootertje kopen een optie?


helaas niet, ik zit nu in mijn examenjaar en van mn ouders mag ik pas na mijn examen mijn rijbewijs halen :(

trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 22:21

Liesje1611 schreef:
elenaMM77 schreef:
waarom willen je ouders niet dat je in het donker fiets? je bent immers 16? als je nu eens een stel goede lampjes haalt bij de action (zoveel kost dat niet) zodat je goed zichtbaar bent?


Eehh.. Er zijn naar mijn inziens genoeg redenen te bedenken waarom ouders liever niet willen dat hun dochter van 16 alleen in het donker fietst. :+
Vaak liggen maneges ook niet in bebouwde gebieden. Ik ben 22 en mijn ouders willen nogsteeds niet dat ik een stuk alleen, in het donker fiets en dat kan ik volledig begrijpen. :j


Ja er worden in mijn buurt nogal veel meisjes lastig gevallen dus dat is meer het probleem

trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 22:23

Ineke2 schreef:
Is er dan een veiligere optie ( kleine omweg) om naar de manege te fietsen als je in het donker moet?


nee eigenlijk niet, ik zou dan eigenlijk al langs een best veilige weg naar de manege fietsen

trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 22:24

Mareeq schreef:
Kun je niet iemand van de manege vragen die jou op kan komen halen en weer thuis brengen? Dat jouw ouders diegene een kleine vergoeding betalen voor de moeite?


ohja daar had ik nog niet aan gedacht, dat kan ik misschien wel regelen bedankt!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:59

trashcan schreef:
]

Ja er worden in mijn buurt nogal veel meisjes lastig gevallen dus dat is meer het probleem


dan denk ik niet dat je heel ver gaat komen..
want je kunt ze dan niet overtuigen van het tegendeel. niet iets waar jij iets aan kunt doen, ligt buiten jouw macht en die van je ouders..

bepaalde plekken mocht ik vroeger ook niet komen (toen waren er ook al enge mannen). scooter of niet, of ik nu met meerderen wilde gaan of niet, maakte niets uit.

ik denk dus dat je die manege dan beter kunt laten varen en iets anders zoeken.
tenzij je je door iemand kunt laten halen en brengen inderdaad..

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:26

Ik zou eens het gesprek aangaan met je ouders over de daadwerkelijke beweegreden. Vervoer is vaak wel een mouw aan te passen, het klinkt alsof er meer meespeelt.

Betaal je de lease zelf? Is de tijd er écht in verband met je examenjaar?

trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 15:22

upendo schreef:
Ik zou eens het gesprek aangaan met je ouders over de daadwerkelijke beweegreden. Vervoer is vaak wel een mouw aan te passen, het klinkt alsof er meer meespeelt.

Betaal je de lease zelf? Is de tijd er écht in verband met je examenjaar?


ik betaal het grootste gedeelte van de lease zelf, en mijn ouders zeggen dat de tijd geen probleem is maar het zou best kunnen dat ze niet helemaal eerlijk hierover zijn. Ik zal met ze erover praten, bedankt!

trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 15:23

elenaMM77 schreef:
trashcan schreef:
]

Ja er worden in mijn buurt nogal veel meisjes lastig gevallen dus dat is meer het probleem


dan denk ik niet dat je heel ver gaat komen..
want je kunt ze dan niet overtuigen van het tegendeel. niet iets waar jij iets aan kunt doen, ligt buiten jouw macht en die van je ouders..

bepaalde plekken mocht ik vroeger ook niet komen (toen waren er ook al enge mannen). scooter of niet, of ik nu met meerderen wilde gaan of niet, maakte niets uit.

ik denk dus dat je die manege dan beter kunt laten varen en iets anders zoeken.
tenzij je je door iemand kunt laten halen en brengen inderdaad..


je hebt wel gelijk, ik ga proberen te regelen of iemand anders me kan halen en brengen. Wel bedankt voor je reactie!


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:50

Als jij moeder jou en iemand anders 1 of 2x per week kan brengen en jullie een ander meisje dan helpen jullie elkaar. Je kunt ook een drukke/veiloge plek afspraken waar je elkaar ophaalt zodat het meer op elkaars route ligt.

Alleen is het lastige met lease dat de ander net op dezelfde dagen moet lessen als jijzelf.

Succes! Als het niet lukt nog even geduld tot je je rijbewijs hebt!

trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 15:07

joyce B schreef:
Als jij moeder jou en iemand anders 1 of 2x per week kan brengen en jullie een ander meisje dan helpen jullie elkaar. Je kunt ook een drukke/veiloge plek afspraken waar je elkaar ophaalt zodat het meer op elkaars route ligt.

Alleen is het lastige met lease dat de ander net op dezelfde dagen moet lessen als jijzelf.

Succes! Als het niet lukt nog even geduld tot je je rijbewijs hebt!


bedankt! ik ken alleen niemand van de manege die in mijn buurt woont helaas

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:16

Twee dagen in het weekend doen, kun je overdag, blijft er een door de weekse dag over waarin je een probleem hebt. En dan eigenlijk alleen de terugweg. Is de bus dan alsnog geen optie?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

trashcan
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-10-16

Re: Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 16:50

Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties! Mijn ouders hebben mn gisteren verteld dat ik de pony mag leasen! Ik ben echt super blij! De oplossing was toch zo vroeg mogelijk op de fiets gaan zodat het nog het meeste licht is en bepaalde wegen mag ik niet fietsen :)

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:52

Super! Gefeliciteerd!

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Hoe kan ik mijn vader overtuigen voor een lease paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:43

Dat is fijn. Veel plezier! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers