Pijnlijk moment

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lyna
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-10-16
Woonplaats: België

Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 00:45

Hallo bokkers,

Ik heb sinds twee jaar een verzorgpaardje. Hij is wat aan de oude kant, maar gedraagt zich nog lekker jong *\o/* . Hij is van een vriendin van me, die vroeger jumpings met hem reed. Nu staat hij al een tijdje op pensioen, en kan ik hem tegen een kleine betaling rijden (als een soort halve stal). Aangezien zijzelf niets meer met hem deed, was mijn vrijheid met hem haast onbeperkt. Zelf zei ze ook dat ik hem als eigen kon beschouwen. Hij heeft me echt over veel van mijn grenzen geholpen, zowel op het paard als in het dagelijkse leven. Samen met mijn vriendin maakte ik wandelingen met hem, en nam ik dressuurlessen. Twee jaar heb ik al mijn vrije tijd met veel plezier in hem gestoken. Via een beurtrol spraken we af zodat dagelijks de paarden werden gevoederd, verzorgt en gestald. Ik nam dus ook deel in zijn dagelijkse verzorging.

Nu na twee jaar beginnen de problemen. -O-
Sinds een tijdje heeft mijn vriendin een nieuwe vriend, bij wie ze nu ook de interesse in de ruitersport heeft weten aanwakkeren. Ze leert hem nu sinds een maand rijden op mijn verzorgpaard, en ze gaan samen geregeld wandelingen maken. Dit heeft tot gevolg dat ik nu steeds vaker plaats moet maken voor hem. Ze laten me zelden weten wanneer ze plannen om te rijden en vaak tref ik dus een lege stal aan. Wandelen doe ik bijna niet meer, aangezien ze elk moment dat ze vrij is liever met haar vriend wandelt dan met mij (dit paard kan niet alleen op de baan).

Al een jaar spraken we erover om naar zee te gaan met de twee paarden. Voor mijn verzorgpaardje is dat al heel erg lang geleden, en voor mij zou het de eerste keer zijn geweest. Zelfs het opladen op de camnion heb ik nog nooit met hem kunnen proberen. Ik keek ongelofelijk naar die eerste keer uit!
Nu kom ik gisteren de paarden binnenzetten, en vind ik lege stallen en geen camnion. ik krijg ik te horen dat het koppeltje naar zee is vertrokken. Met de paarden. Heb me nog nooit zo slecht gevoeld. ;(

Ik begrijp dat het dom is, maar het doet me erg veel pijn dat ik niet die eerste keer aan zee met hem kon meemaken. Ik wou natuurlijk zelf zijn reactie ervaren. Ik hield er al niet van dat die vriend met hem reed, maar ik dacht dat ik het na een tijdje wel gewoon zou worden. De wetenschap dat er op elk ogenblik iemand weg kan zijn met ‘mijn’ dikke vriend doet me echt pijn. Ik heb in die twee jaar tijd een enorme band opgebouwd met dat paard, en voel me nu een beetje gekwetst. Ik heb geen idee hoe ik deze gevoelens moet aanbrengen, zonder als ondankbaar te worden beschouwd. Ik heb enorm veel aan haar te danken. Ik begrijp dat haar vriend een belangrijk deel van haar leven is geworden, maar dat doet niet veel om deze pijn te verzachten.

Moest dit gewoon eventjes kwijt. Slapen ging even niet.

Up, my first pair of wings


Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 01:02

Wat vervelend! Lijkt me erg moeilijk om hier mee om te gaan...
Lastig ook om bespreekbaar te maken zonder je vriendin te kwetsen...ws is zij zo verliefd dat ze helemaal niet in de gaten heeft dat ze jou zo voorbijloopt.... Het wel van belang denk ik om het gesprek niet al te lang uit te stellen...geef dan aan hoe jij je voelt en hoe je de nieuwe situatie ervaart zonder haar hierbij ergens van te beschuldigen...maar zeker als jij betaald en ook nog deels stal werkzaamheden uitvoert, heb je natuurlijk ook wel recht op iig beter overleg over iig rijden enz..
Hopelijk voor jou komt je vriendin er snel achter dat het naast het onderhouden van een relatie ook goede vriendinnen nodig hebt!

Lyna
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-10-16
Woonplaats: België

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 01:12

Alvast bedankt voor je reactie. Ik probeer nu al een tijdje iets te schrijven (aan haar gericht) dat duidelijk moet maken hoe ik me hierbij voel. Heb nogal moeite met het in persoon te doen. Weet nog niet hoe ik het ga overbrengen maar ja...

Up, my first pair of wings

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 02:11

Ik zou daar nog even mee wachten. Laat de zaak wat berusten.
Zoals je zelf ook weet, het is je eigen paard niet. Je vriendin heeft het volste recht het paard weer meer te claimen dan je de laatste twee jaar gewend was.

Tesske1
Berichten: 18
Geregistreerd: 22-04-17
Woonplaats: Zundert

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 04:39

Ik snap heel goed dat je je hierdoor niet fijn voelt, maar het is niet jouw paard, hij is van je vriendin.. Als zij weer meer met hem wil gaan doen, is er weinig wat je hieraan kan veranderen.

Linda <3

Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 05:12

Ga met je vriendin om de tafel zitten.
Vertel dat je nu meerdere keren bent geweest en dat de stal leeg was.
Misschien kunnen jullie elkaar appen of vaste dagen afspreken.

Je betaald voor het paard en doet klusjes...maar hij is inderdaad niet van jou.

Praat er gewoon over en komen jullie er niet uit stop er dan mee.
Je hebt alleen maar irritaties.

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 06:50

Kuggur schreef:
Ik zou daar nog even mee wachten. Laat de zaak wat berusten.
Zoals je zelf ook weet, het is je eigen paard niet. Je vriendin heeft het volste recht het paard weer meer te claimen dan je de laatste twee jaar gewend was.


Op zich wel. Maar de manier waarop het lijkt te gaan, zonder communicatie, is niet zo sociaal. Laat haar dan duidelijk nieuwe afspraken en een nieuw rooster melden aan TS. Dit is gewoon onaardig gedrag.

Lots of planets have a north! - The 9th Doctor

Angels fall from grace, and sometimes heroes die ~ The Crüxshadows "Dragonfly"

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:03

Idd. Ga om de tafel zitten en vaste dagen afspreken, want je betaalt er wel voor. Evt ook afspreken om minder te gaan betalen als je minder mag doen met het paard.

Verder blijft het wel haar paard, dus zij mag bepalen wat er mee gebeurt.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:13

Verliefdheid doet rare dingen met je maar ik geen vrijbrief om een klant die betaald en werkt voor je te laten zwemmen. Als je de afspraken wilt veranderen dan doe je dat mondeling of schriftelijk en geeft de ander de tijd om te reageren en geeft aan wanneer het ingaat en geeft evt. Ter compensatie geld terug. Dit is lekker makkelijk. Je krijgt er geld voor en er wordt gewerkt en in de tussentijd laat je een ander de leuke dingen doen.

Stel je voor dat ik betaal voor een maand ov fiets huur. Ik kom en de fiets is er niet. Sta ik daar op een station weet niet waar. Geef fiets dus moet lopen of ander vervoer neme of terug gaan. Hoe dan ook kost me extra tijd of geld en dat is niet afgesproken.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:06

Ik zou dit toch met je vriendin bespreken. Probeer het op een rustig moment te doen terwijl je elkaar kan aankijken. Probeer er ook voor te zorgen dat haar vriend er niet bij is. Vraag haar of ze even wilt luisteren vertel haar voorzichtig wat je niet leuk vind, dat het voor jou niet fijn is dat je vaak toekomt en een lege stal aantreft, dat je met haar en het paard samen op strand wou gaan rijden en dat je het jammer vind dat ze je nooit iets laat weten.
Het lijkt me heel belangrijk dat je dit in een gesprek doet en zeker niet via sms of telefoon. Het paar is heel belangrijk voor jou en laat dit ook aan haar merken.

veel succes!

Fia ik zal je nooit vergeten! Mijn hart klopt voor Oliver, Eesje, Apollo, Ypsilon en 'Travie' <3

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:20

Ooh ik kan me je gevoel wel voorstellen.

Het is wat dubbel. Het is haar goed recht om met haar vriend leuke dingen te doen met de paarden. Daar kun je dus niks van zeggen, ook al vind je het jammer.

Maar dat je komt en de stal is leeg, dat vind ik echt not done. Jij betaald er voor en doet veel werkzaamheden.

Ga met haar om tafel en maak afspraken. Zodat je weet waar je aan toe bent.

En plan samen met haar wat in om ook een keer naar zee te gaan. Paardje zal dat elke keer vast even leuk vinden.

Be your best self

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 00:16

Ga mee met bovenstaande. Tijd voor een gesprek. Absoluut niet netjes. Natuurlijk is het haar paard maar gezien je betaald hebben jullie afspraken gemaakt en zij houdt daar geen rekening mee. Dus laat zeker niet over je heen lopen. Probeer het wel goed voor te bereiden zodat je geen dingen gaat zeggen waar je spijt van gaat krijgen door de emoties.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:54

Kuggur schreef:
Ik zou daar nog even mee wachten. Laat de zaak wat berusten.
Zoals je zelf ook weet, het is je eigen paard niet. Je vriendin heeft het volste recht het paard weer meer te claimen dan je de laatste twee jaar gewend was.


Puur zakelijk gezien niet. TS betaalt eenzelfde geldsom en krijgt nu minder in return.
Buiten het emotionele (ik vind het erg, het doet pijn,...daar kan de eigenaar van het paard niets aan doen) zou ik dus zeker het gesprek hierover aangaan.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:53

Als je niet zou meebetalen en vaste klusjes doen zou het ook het minste datsoen zijn dat zij je appt van te voren: vandaag/morgen/straks ga ik met ... op ... rijden. Dan weet je dat je niet hoeft te komen.

Maar jij betaald wel mee. Had het paard voor jouzelf. Nu zonder overleg veranderen de afspraken. Vraag een gesprek en leg de situatie voor en dat het niet netjes is dat ze niet op tijd laat weten dat zij zelf wat met het paard gaat doen waardoor hij er al een paar keer voor niets gestaan hebt.

Verder wil je overleggen over de verdeling van de kosten en afspraken over het aantal vaste dagen waar je recht op hebt bij een bepaald bedrag.

Wil ze dat niet moet je voor jezelf je grenzen bepalen wat je wel en niet wilt.

Succes.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:36

Ben benieuwd of jullie het hebben opgelost...?

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Lyna
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 17:14

Hallo allemaal!

Sorry voor het late antwoord. Er is ontzettend veel veranderd in een paar maanden tijd. Niet lang na het posten van dit bericht heeft mijn vriendin besloten te verhuizen.
Daarbij heeft ze besloten het paardje niet mee te nemen maar aan mij te schenken. <3
De problemen zijn nu dus opgelost :)

Up, my first pair of wings

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:33

Dus nu heb je hem helemaal voor jezelf? Daar heb je dan wel heel erg veel geluk mee <3 *\o/*

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!


Lyna
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-10-16
Woonplaats: België

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 11:54

Ja zeker! Mijn eerste eigen paardje <3 /3

Up, my first pair of wings

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:14

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Komen er snel foto’s

Liever het paard dan de prins!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:10

Dat is nog eens een mooie afloop! Wat leuk voor jullie :D

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Pijnlijk moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:45

Wat een leuke afloop! En, ben je al naar zee geweest?

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Lyna
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 11:42

Naar zee gaan, staat nog op het to do lijstje :P

Up, my first pair of wings


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers