Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:26

Rena100 schreef:
Ik zit middenin mijn zoektocht, leuke meid die nu twee keer is geweest. Dressuurmatig is ze niet zo heel goed onderlegd en laat mijn paard nog wel eens een binnenbochtje nemen of mijn paard trekt zich eruit met haar hoofd. Vind ik allemaal nog niet zo heel erg, ware het niet dat ik daar dus nu zelf ook weer tegenaan loop als ik er zelf opstap :( Zondag had mijn bijrijder gereden (voor de tweede keer, maar eerste keer dat ze er zelf helemaal alleen op zat, eerste keer had ik mijn paard voor gereden). Maandag had ik echt wel even wat miscommunicatie met mijn paard en wou de galop ook echt niet meer lukken. Dat blijft een beetje een lastig ding voor mijn paard, maar dat ging de laatste tijd echt zo goed, maar maandag was echt drama. Ik hoop dat het gewoon toeval is, maar anders gaat dit niet werken zo...ik heb geen zin om elke keer nadat zij geweest is, gefrustreerd van mijn paard af te stappen.

Wat zouden jullie doen? Nog een kans geven (is natuurlijk nog maar de tweede keer).


Kan je haar niet laten lessen met je paard? Ik vind dat persoonlijk veel belangrijker dan een bijdrage.


little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:29

Ik zou ook even goed naar je eigen rijden kijken want ik weet uit ervaring dat paarden precies weten wie er op hun rug zitten .
Oftewel meteen er aan gaan rijden als he erop gaat zitten.
En indd les laten nemen ipv bijdrage

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:26

Ik zou ook gaan voor lessen.
De bijdrage gebruiken om haar les van te geven of te laten nemen.

Heb ook bijrijders geprobeerd.
Echter elke keer dan of intensief begeleiden of paardje weer fout gereden. Lastig en scheef.
Geen win-win situatie.

Heb nu verzorgsters. Die geef ik coaching en les in ruil voor hun hulp.
Ze doen alles wat ik ook doe. Leren ontzettend veel.
En als ze ingewerkt zijn, heb ik eens een dagdeel vrij of minder werk. Ook lekker.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:53

Ik vraag geen bijdrage, dus snap niet zo goed waar dat vandaan komt. Lessen is ook de bedoeling, maar goed dit was nog maar de tweede keer dat ze er was.

Ik heb gewoon niet zo'n makkelijk paard, ze is wel lief en braaf, maar ze loopt er snel de kantjes vanaf. En daar moet je als ruiter echt bovenop zitten, anders gaat het van kwaad naar erger. Als voorbeeld: dat ze zich ontzettend eruit drukt met aangalopperen en dan gewoon niet doet wat ik van der vraag. Terwijl dit de laatste tijd juist alleen maar beter ging en na zondag (nadat de bijrijder heeft gereden) is het nu weer een drama en ben ik bijna weer terug bij af.
De bijrijder is niet bang en zet mijn paard wel op de plek als ze iets doet wat niet mag, maar heb gewoon niet het idee dat ze merkt als ze door haar binnenbeen heen valt, of ontzettend haar hoofd kantelt, of als een plank de bocht door gaat.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:55

Als de basis van de bijrijder goed is, de rest is met begeleiding en les te leren.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:59

Tja vind het wel lastig...ik wil niet elke keer de hele week aan het corrigeren zijn. Dan kan ik beter mijn paard een dag extra laten staan...

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:02

Kost het je echt een hele week ja?
Ik heb het ook altijd gemerkt.
Maar na 10/15 minuten was ik er wel doorheen.
Nadeel ik rij maar kort en weinig dus kom het dan veel tegen en dat is niet fijn.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:08

Idd erna dan 10-15 min paardje zelf corrigeren en dan weer lekker kunnen rijden.

Alleen stond dat me tegen. Eerst moeten corrigeren en dus verplicht na haar rijden, zelf ook weer rijden inplannen om de ingereden fouten eruit te halen.
Nu kan ik gerust een maand niet rijden en weer opstappen en verder waar we waren.
Dus hier heb ik liever dat ze niet gereden worden, dan dat ze fout gereden worden.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:09

Rena100 schreef:
Tja vind het wel lastig...ik wil niet elke keer de hele week aan het corrigeren zijn. Dan kan ik beter mijn paard een dag extra laten staan...


Ik denk dat het vanzelf beter zal gaan. Het paard zal er ook aan moeten wennen dat er nog iemand bij is gekomen maar normaal gezien merken ze wel wie er opzit. Dat kan alleen wel even paar weekjes duren. Ik zou nog niet opgeven. Praat er is over met haar en geef het een maand of 2 tenzij het echt erger wordt.
Laat haar zo snel mogelijk gaan lessen. Als ze er pas 2x op gezeten heeft kan je er nog weinig over zeggen ze moeten beide aan elkaar wennen.
In het begin merkte ik het ook weleens maar nu weet die zodra ik erop zit wie het is en wat er verwacht wordt. Daar hoef ik echt niets speciaals voor te doen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:09

@Rena 100, Sjol liep altijd in alle manege lessen en wonderbaarlijk had ik eigenlijk maar last van 1 ruiter en op het oog zag ik die echt niets geks doen.. instructie ook niet, maar kon haar van idereen zo overpakken behalve van die ene ruiter, heb het nooit gesnapt, maar maar zo gelaten, koste me half uur om het weer recht te fietsen dag later op dag zelf nooit overgepakt bij haar want dan werd ik echt niet vrolijk.

Zou je ruiter laten lessen, kijken of dat werkt, anders andere zoeken?

Van mijn nieuwe blijrijder heb ik totaal geen last, de andere die ik al had heb ik paard nog wel eens moeten resetten (koste me dan 1 x rijden, 2e x was paard weer normal, 3e x kon ik verder werken), maar daar moet bij gezegd worden dat paard toen jong en onervaren was en niets bevestigd, nu is ze veel meer bevestigd in de basis (heb het niet over sb, travers, appyementen die rijden zij toch niet, maar die zijn ook nog lang niet bevestigd).

@Little Bridy, klopt ze zijn niet gek! Maar als Toobs dag 1 totaal uitelkaar gereden wordt als lopende bezemsteel, heb ik hem liever los gehad in de paddock dan dat hij gereden is, kost me dan toch echt wel even om bezem weer 1 korter te maken en er bocht in te krijgen.
Sjol was daarin wel geniaal, wist precies bij wie ze wat moest of mocht flikken, uitgekookt paard, maar ja, had jarenlange manege ervaring, dus wist hoe het werket.

@Datbeniknou, helaas staat niet iederen op luxe stal met mooi sportpaard, ik sat bij een boer (wel met op 10 minuten stapafstand alle faciliteiten binnenbaan 20x60 achterberg bodem en buiten 20x60 zorgdrager bodem, dus het is in de buurt,) maar gebrek aan luxe en uche.. het hebben van neppe paarden ipv luxe sportpaarden betekend dat er weinig fatsoenlijke bijrijders te vinden zijn.
En dan heb ik het over Sjol die toendertijd gewoon Z1 +16 was, Toobs die nu Z1 startgerechtigd is en Hepsie die M2 +1 is, zijn geen sportpaard genoeg, want zijn rare pony's :+ :Y) *\o/* {:)-:( nou die neppe kunnen heel veel bijrijders nog donders veel van leren, netzoveel als van een echte :')
En dan bijrijders die zeggen, nee, ik zoek een echt sportpaard waar ik wat van kan leren... Zie je ze later rijden op de 14 jarige KWPNer van iemand anders die nooit verder dan het B is gekomen op wedstrijd en qua thuisniveau..... Toen lag ik dus wel echt in een deuk en snapte ik er niets meer van.
(oke, stond op luxe stal.. denk dat dat de doorslag gevende factor was)

Maar gelukkig nu 2 leuke blijrijders!!! En nee, paarden zullen niet door hun kunnen worden bijgeschoold, maar ze worden er niet slechter van en ze zijn er lekker keertje extra uit. Everybody happy!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:58

Rena100 schreef:
Ik vraag geen bijdrage, dus snap niet zo goed waar dat vandaan komt. Lessen is ook de bedoeling, maar goed dit was nog maar de tweede keer dat ze er was.

Ik heb gewoon niet zo'n makkelijk paard, ze is wel lief en braaf, maar ze loopt er snel de kantjes vanaf. En daar moet je als ruiter echt bovenop zitten, anders gaat het van kwaad naar erger. Als voorbeeld: dat ze zich ontzettend eruit drukt met aangalopperen en dan gewoon niet doet wat ik van der vraag. Terwijl dit de laatste tijd juist alleen maar beter ging en na zondag (nadat de bijrijder heeft gereden) is het nu weer een drama en ben ik bijna weer terug bij af.
De bijrijder is niet bang en zet mijn paard wel op de plek als ze iets doet wat niet mag, maar heb gewoon niet het idee dat ze merkt als ze door haar binnenbeen heen valt, of ontzettend haar hoofd kantelt, of als een plank de bocht door gaat.

En juist daarom zou ik haar alleenonder begeleiding met lessen laten rijden.


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:09

Ik heb ook altijd wel verschil gemerkt bij de ene of de andere ruiter m.b.t het corrigeren.

Bij lang werk met corrigeren is een bijrijder gewoon geen optie vind ik.
Blijkbaar is het dan voor het paard ook niet fijn.
Heb bij 1 bijrijder echt nihil corigeerwerk gehad, terwijl ze echt nog niet zo goed kon rijden (in vergelijking), dus niveau zegt me ook Naomi et zoveel - mits het paard dat aan kan (op menig paard kun je geen manegeruiter zetten natuurlijk)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:47

Ja omdat het nog maar 2 keer is geweest wil ik haar nog zeker wel de kans geven, wil niet na 2x al afhaken, want dat zegt nog zo weinig.

Erna gaan rijden is juist wat ik niet meer wil, ik wil juist minder rijden ivm mijn rug. En als ik er dan toch op zit, kan ik net zo goed zelf gaan rijden.

Ik weet ook niet of het een week duurt, dinsdag was de osteopaat geweest (paard zit ook wat vast in der lijf, maar als stuk verbeterd en daardoor is rechtrichten ook heel belangrijk). Dus moest haar even een paar dagen rust geven, vrijdag stap ik er zelf weer op. Maar afgelopen maandag was gewoon echt niet leuk, ik kwam echt heel gefrustreerd van mijn paard af :(

Ik ga voorstellen of ze ipv bij mijn les te komen kijken, gewoon mijn les te gaan rijden. Dan krijgt ze gewoon heel gericht tips en trics om dingen aan te pakken. Ik zie wel op de grond wat er allemaal fout gaat en heb haar wel hier en daar geholpen, maar ik ben geen instructeur dus ik kan haar niet echt goed iets leren.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:21

Denk dat dat het beste is. En dan zie je ook wel of ze dingen (snel) oppakt. Dan zou je na een paar lessen met je instructrice eens bespreken wat die ervan vindt. Zij zal daar toch meer zicht op hebben of de combinatie gaat werken. Of eventueel al na de eerste les kijken wat zij er van vindt. Ik zou ze in ieder geval wel de kans geven als ze verder goed bevalt.
Geen idee hoe lang je je paard hebt maar als eigenaar rijdt je vaak het paard al jaren en ben je natuurlijk ook ergens begonnen. Het moet toch wat groeien.
Ik begrijp je twijfel wel hoor. Uiteindelijk wil je toch minimaal op hetzelfde blijven met je paard en niet achteruit gaan.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:13

Ik heb mijn paard nu ruim een half jaar en bij mij ging het in het begin ook niet goed, en heb ook wel eerder wat frustraties gehad, maar de laatste tijd ging het echt zo fijn, maar maandag was echt weer dipje dus was daar best wel verdrietig van.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:28

Ik heb het idee dat je het meest moet corrigeren bij ruiters die te weinig los (durven) laten. Dat los je niet in een paar x op.
Maar goed, extra kensen geven siert wel.
Pas op dat je het niet te lang probeerd, dan is de stap naar een eventuele nieuw bijrijder weer een stuk moeilijker, terwijl het echt een kwestie van geluk is of je de juiste op je pad krijgt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:06

Rena100 schreef:
Ja omdat het nog maar 2 keer is geweest wil ik haar nog zeker wel de kans geven, wil niet na 2x al afhaken, want dat zegt nog zo weinig.

Erna gaan rijden is juist wat ik niet meer wil, ik wil juist minder rijden ivm mijn rug. En als ik er dan toch op zit, kan ik net zo goed zelf gaan rijden.

Ik weet ook niet of het een week duurt, dinsdag was de osteopaat geweest (paard zit ook wat vast in der lijf, maar als stuk verbeterd en daardoor is rechtrichten ook heel belangrijk). Dus moest haar even een paar dagen rust geven, vrijdag stap ik er zelf weer op. Maar afgelopen maandag was gewoon echt niet leuk, ik kwam echt heel gefrustreerd van mijn paard af :(

Ik ga voorstellen of ze ipv bij mijn les te komen kijken, gewoon mijn les te gaan rijden. Dan krijgt ze gewoon heel gericht tips en trics om dingen aan te pakken. Ik zie wel op de grond wat er allemaal fout gaat en heb haar wel hier en daar geholpen, maar ik ben geen instructeur dus ik kan haar niet echt goed iets leren.

Het lijkt mij heel normaal om dat te vragen hoor! Je schrijft dat ze geen bijdrage hoeft te betalen, dus is het helemaal niet gek om dan lessen verplicht te stellen.

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:27

Ik heb het idee dat je geen bijrijders kan krijgen die je paard dressuurmatig bij kunnen houden/ verbeteren. De meesten die wel een beetje kunnen "sturen" die hebben paarden zat om te rijden.

De ervaring met de bijrijder die ik had voor m'n paard was ook flop, binnen twee maanden was hij al zo scheef gereden en zat hij vast in z'n rug dat ik zijn rug moest laten behandelen. Kwam ook omdat mevrouw geen zin had in de wekelijkse lessen die we afgesproken hadden en die in die twee maanden maar 2x plaats gevonden hebben.

Mijn idee is nu ook, beter minder vaak lopen maar goed..dan vaker met alle gevolgen van dien.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:50

Hier merkte in het in het begin ook wel als mijn bijrijder had gereden, en gingen we ook regelmatig keer samen on wat dingen uit te leggen hoe ik het deed. Maar na 1-2 maandjes waren ze meer op elkaar in gespeeld en had ik er ook geen last meer van. Ook lesten we bij dezelfde instructrice en.m Inmiddels doet ze hem al 2 jaar. Is zelfs mee verhuisd van stak terwijl het voor haar best een stukje rijden is. Heel blij mee.

Wel staan mijn paardjes ook voor mij weer wat verder weg dus op zoek naar een verzorgster. Vraag geen bijdrage en op termijn is evt rijden ook mogelijk. Eind vd maand kennis maken met een meid van 14. Ik ben benieuwd. Paarden staan 24/7 buiten, maar ik gun ze wat extra aandacht.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:33

Ik denk dat het verbeteren een beetje afhankelijk is van je eigen niveau. Als je zelf L/M/Z niveau tijd en je bijrijder manege-niveau/B dressuur dan wordt het lastig. maar als je zelf recreatief of B niveau rijd dan zijn er vast Bijrijders op B/L/M niveau die beter kunnen rijden dan jijzelf.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:45

Klopt, kan niet verwachten dat iemand mijn paarden verder dan het Z gaat rijden, die ga ik onbetaald echt niet vinden :+ en dan heb ik ook nog neppe paarden.

Ben al blij zat met mijn huidige blijrijders, zitten niet te hotsen en te klotsen en kunnen onafhankelijk zitten en van mond af blijven, de een is wat handiger als de ander, maar beiden gaat prima. Voor Toobs geen blijrijder om hier al genoemde reden, als ze hem verknallen is lastiger dan dat ie dag minder werkt. (laat hem door instructie bijrijden).

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:51

Toen ik mijn paard net gekocht had had ik iemand gevonden die Z2 had gereden. Mijn merrie had Z1 gelopen. het idee was dst zij haar op Z niveau kon houden. Helaas kreeg ze toen al snel dst ongeluk in de stal en bleef langdurig kreupel.

Pallatin

Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:53

Hoezo toch neppe paarden sjolvir? :')
Ik heb stalgenootjes die hun sensibele racemonster graag willen inruilen voor een ietwat eigenwijze fjord of haflinger bijvoorbeeld...er zijn bij mij ook zat bijrijders die juist graag een pony willen bijrijden en een kwpn’er too Much vinden..ik heb tijden van die bloedpaarden gereden en ben toen gevraagd om een jonge Fries te gaan rijden. Dat vond ik eerst eigenlijk helemaal niks, maar wat heb ik een fijne tijd gehad. Ik heb nu een Gelderse tank, een beetje een midden weg zullen we maar zeggen. Dat het geen vlugge totilas is zal mij worst wezen en denk dat veel ruiters hun kunnen overschatten. Het gros van die bloedpaarden die zoveel worden gefokt zijn voor 90% van de ruiters niet geschikt.

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:55

Pallatin schreef:
Hoezo toch neppe paarden sjolvir? :')
Ik heb stalgenootjes die hun sensibele racemonster graag willen inruilen voor een ietwat eigenwijze fjord of haflinger bijvoorbeeld...er zijn bij mij ook zat bijrijders die juist graag een pony willen bijrijden en een kwpn’er too Much vinden..ik heb tijden van die bloedpaarden gereden en ben toen gevraagd om een jonge Fries te gaan rijden. Dat vond ik eerst eigenlijk helemaal niks, maar wat heb ik een fijne tijd gehad. Ik heb nu een Gelderse tank, een beetje een midden weg zullen we maar zeggen. Dat het geen vlugge totilas is zal mij worst wezen en denk dat veel ruiters hun kunnen overschatten. Het gros van die bloedpaarden die zoveel worden gefokt zijn voor 90% van de ruiters niet geschikt.


Ik ken zelfs iemand, die ik één van mijn paarden aanbood om bij te rijden, mijn knulleke afsloeg omdat het een koudbloed was. Kruising haflinger X fries.
Afbeelding

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:12

Ik reed een Z1 later Z2 dressuur haflinger bij. De eigenaresse had nog een andere merrie die de in die tijd ook van de M maar de Z reed. Tussen de paarden. Ook zij kreeg wel eens reacties van mensen die afhaakten bij het idee haflinger. Die wilden een "echt paard" Dat kon ik me ook niet goed voorstellen. Zeker niet als diegene de 1,70 amper haalde en nog nooit officiële wedstrijden had gereden.

Ik heb een enorm leerzame tijd gehad en kon me zowel naar les, buitenrit, binnenbak etc helemaal zelf redden. Hij heeft me echt geholpen weer het rijden op te pakken. Misschien niet altijd makkelijk en zeer confronterend af en toe maar zo eerlijk en betrouwbaar! En met hem heb ik in 9 maanden met beperkt aantal wedstrijden van de L2 naar een M1 klassering kunnen rijden. Regelmatig bij de eerste 3 in de prijzen tussen de KWPN ers.

Dan denk ik: ga toch eens proefrijden voor je zo iets al van te voren af wijst...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers