Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:38

little_birdy schreef:
Ik moet ook zeggen dat heel veel eigenaren hun eigen paard en rijden helaas vaak zeer overschatten.
De fijne correcte bijrijdpaarden die ik heb gereden voor andere zijn echt op 1 hand te tellen,
De rest heb ik ( met veel plezier) verder getraind.
Maar daar nooit voor betaald,
Mocht iemand nou indd een fijn paard voor bij te rijden aan zou bieden op een fijne locatie ( met binnenbak) zou ik het indd anders vinden.


Mee eens. Ik zou ook geen bijdrage betalen voor het enkel verzorgen van andermans paard. Ik vind de voorwaarde van (grond)lessen wel een goede en de bepaling dat er bij het rijden wel een bijdrage is.
Ik denk dat het al super lastig is om überhaupt iemand te vinden. Ik vind het iig echt niet mee vallen, heb een leuk lopende, jonge kwpn’er op een stal met alle faciliteiten, aan het bos die in volpension staat en ik kan al amper iemand vinden... :') ik betaal zelfs iemand die fijn kan rijden zodat ik een avondje vrij heb... :D

De tweede geïnteresseerde liet weten door omstandigheden geen tijd meer te hebben om te rijden, dus die valt al af eer ze überhaupt langs is geweest....maar er is nog een kandidaat, dus we gaan vrolijk verder zoeken.
Ik heb met mijn bijrijder (ik mis haar steeds meer :o ) toen wel mondelinge zaken afgesproken en haar ouders ontmoet omdat ze toen pas 17 was...zij betaalde overigens geen bijdrage, ze wilde eerst vanaf de grond een band opbouwen en paard stond toen niet in volpension, dus dat vond ik niet ‘eerlijk’

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:44

Sjolvir: die van 18 studeert nu al en gaf eigenlijk al meteen aan dat ze niet elke week 2 keer zou kunnen, en 99% wel 1 keer zou kunnen. Het kan dus ook heel goed zijn dat ze ook weken heeft dat ze helemaal niet kan. Dat maakt me al een beetje huiverig eerlijk gezegd. Ik hoor zoveel slechte ervaringen hier dat ik er liever helemaal niet aan begin, maar ik kan gewoon niet anders met mijn rug, en vooral nu in de winter dat de buitenbak gewoon ook een waterbende is, en ik dus niet kan longeren, moet ik wel rijden. Of mijn paard stil laten staan, maar dat helpt ook niet in de training natuurlijk.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:03

Rena, dan zou ik de student al niet eens uitnodigen. :o

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:48

Zocht je echt iets voor twee dagen rena? Of is 1 dag wel een optie? Als ze verder wel lijkt te passen zou ik haar toch uitnodigen, dan kun ook al een beetje zien wat voor vlees je in de kuip hebt en of ze die eerste afspraak netjes nakomt?

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:07

Ik kom even binnenvallen. Zojuist mijn zoektocht gestart naar een bijrijder. Vind het echt heeel erg eng :’) terwijl ik tot augustus 2016 zelf jaaaren lang een bijrijder ben geweest. Heb een advertentie geplaatst op bokt en facebook.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:11

Als de bijdrage niet te hoog is moet het vast lukken.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:13

Mooie adv Dominique, hopelijk vind je snel een geschikt persoon.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:19

Ik zat te denken aan 50 euro voor de 2 dagen (meer dan 2 dagen zal het niet worden en als het eens een dagje extra moet zal ik daar zeker niet meer voor vragen! :) ). En qua instructie is er een hoop mogelijk bij ons (staleigenaar is mijn instructrice) dus daar komen we vast over uit!

Dankjewel Cobie! Vond het erg lastig om een goed stuk tekst op te stellen haha!

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:58

@Domique ziet er inderdaad goed uit ja! Al is het met dit soort rassen vaak toch net wat lastiger. Spreek uit ervaring. :+

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:20

De advertentie ziet er wel leuk uit _Dominique ben je wel wat flexibel met de lessen?
Persoonlijk vindt ik 2x in de maand best veel als je maar 2x kan rijden in de week. In het begin wel handig maar op langere termijn heb je niet veel kans om zelf aan de slag te gaan tussen de lessen door.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:26

Twee keer in de maand lessen vind ik niet raar hoor als ‘eis’, ik leste als bijrijder elke week (reed ook ‘maar’ 2 dagen) en soms zelfs 2 x les in 1 week, om zelf vooruit te komen en het paard te trainen. Ik heb het zelf ook als voorwaarde voor een eventuele bijrijder gesteld.
Ik heb ondertussen weer 1 ontmoeting gehad; leuke meid, ze komt proefrijden en dan heb ik nog twee andere afspraken met geïnteresseerden gepland. Hee leuk dat er zoveel animo is, maar ook lastig dat ik dus misschien straks twee mensen teleur moet stellen, heb nog getwijfeld om er twee te nemen, maar dat doe ik toch maar niet, dat voelt niet ok..

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:53

Ik rijd ook maar 2 keer per week op mijn verzorgpaard en dan om de week les. Vind het ook vrij normaal!

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:54

Ik kom ook maar weer eens binnenvallen. Heb voor mijn eigen paarden de verzorgers opgegeven. Ik zoek ook niet meer. Verander straks van baan en geen idee hoe ik het dan ga doen, maar dat zie ik dan wel weer. Ws een beetje harder werken en langere dagen maken.
Vriendin rijdt mijn merrie soms als ze tijd heeft en dat is prima...

Diezelfde vriendin zoekt nog een bijrijder voor haar eigen paard, kosten € 50,00 per maand en dan 3 keer per week komen waarvan 2 keer rijden, 1 keer longeren. Mag er alles mee (ook buitenrijden etc) Als ze op vakantie is of weekenden weg (= regelmatig) kun je gewoon al die dagen extra rijden zonder meer te hoeven betalen. Mesten wordt gedaan...
Waar ik me vooral over verbaas is dat mensen zonder blikken of blozen vragen of ze haar paard wil verhuizen en dan soms ook al met stallen aankomen 'zou je je paard hierheen kunnen brengen, dan kan ik hem wel vaker rijden'.. Haar paard staat nu op stal bij haarzelf langs huis.

Vind dit zo'n bizar fenomeen?? Waar haal je het lef vandaan om dit tijdens de eerste kennismaking (of in chat of in real) gelijk te vragen?!?! Of ben ik nu zo ouderwets dat je gewoon je fiets of de bus pakt en wat verder moet reizen voor je bijrijpaard?? (tot M opgeleide merrie, perfect leerpaard en super braaf)

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:15

@Women die snap ik inderdaad ook niet echt. Ik weet dat het in sommige gevallen wel gebeurd, als een eigenaar langere periode zelf niet in staat is het paard te verzorgen. Maar dan komt het initiatief altijd vanuit de eigenaar..

@Tigra ik ben gestart met wekelijks lessen, daarna overgegaan op eenmaal in de twee of drie weken. Vooral omdat de instructrice steeds duurder wordt.. :/ Denk dat dit opzich een prima eis is hoor, de ruiter verbeterd er zelf tenslotte ook van en leert je paard goed kennen.

Ik moest vanmorgen stiekem wel een beetje lachen om een advertentie. €50 per maand voor een situatie waarbij driemaal weeks voeren, stallen, paddock en weide uitmesten behoorde. Je mag daarvoor wel 1x per week rijden en 1x per week longeren.
Ik kan me persoonlijk echt niet voorstellen dat deze persoon iemand vind, helemaal gezien hier de bijrijders niet bepaald voor het oprapen liggen.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:57

Dat vind ik ook wel veel gevraagd ja, voeren...mesten...pfff! Ben benieuwd of er iemand zo gek is om dat te doen en er dan ook nog voor betaalt.
Ik heb lang getwijfeld of ik überhaupt wel een bijdrage moest vragen, want heb dat zelf ook nooit betaald, maar heb dus een compromis gesloten met mezelf: klein bedragje, maar bijrijder hoeft dan ook eigenlijk niks te doen aan klusjes.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:20

Jaa en dus eenmaal per week alleen langskomen voor voeren en mesten. Nog geen reacties, terwijl die al ruim twee weken op Facebook staat. Sommige mensen hebben een reality check nodig. :=

@pallatin dat lijkt me niet meer dan redelijk. Ik zie ook vaak het aanbod; of mesten of een bijdrage. Het lastige van mesten/voeren lijkt me (vooral aan het begin) als eigenaar wel dat je er maar volledig op moet vertrouwen dat een bijrijder ook echt komt. Zeker met medicatie enzo.

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:18

Ik zou dat helemaal niks vinden met voeren. Dan zou je (denk ik) eigenlijk verplicht in de avond moeten komen terwijl je dan in de winter afhankelijk van de accommodatie bent of je uberhaupt nog iets met het paard kan doen. En je komt 1 dag alleen voor klusjes terwijl je dus ook nog betaald.

Denk dat het zelfs zonder bijdrage moeilijk is iemand te vinden die dat allemaal doet.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:41

Bij mij is het zo (ben bijrijder); ik betaal, en mest op de dagen dat ik er ben de stal uit, en leg het voer klaar voor de dagen erop. Ik vind het helemaal niet erg om even te mesten, en dat voer vind ik zelf ook interessant.

Het is niet dat ik dan per se s avonds moet komen, want er wordt gevoerd, dus dat is prettig, alleen heeft elk paard een ander dieet, en dat wordt door de eigenaar zelf bijgehouden. Op de stal staat dan geschreven wat er 's ochtends gevoerd moet worden. (De bakjes)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:45

Een stalletje mesten en bakje voer klaar zetten vind ik ook meer dan normaal :)
Als je echt moet gaan voeren en dus rekening moet houden met hoe laat je gaat is het een ander verhaal ;)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:32

_Dominique schreef:
Ik zat te denken aan 50 euro voor de 2 dagen (meer dan 2 dagen zal het niet worden en als het eens een dagje extra moet zal ik daar zeker niet meer voor vragen! :) ). En qua instructie is er een hoop mogelijk bij ons (staleigenaar is mijn instructrice) dus daar komen we vast over uit!

Dankjewel Cobie! Vond het erg lastig om een goed stuk tekst op te stellen haha!

Vind ik geen gek bedrag als er niet verplicht 2 lessen pm nog bij zouden komen. Want wat kosten die lessen per keer? Dat loopt dan best op?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:00

DatBenIkNou schreef:
_Dominique schreef:
Ik zat te denken aan 50 euro voor de 2 dagen (meer dan 2 dagen zal het niet worden en als het eens een dagje extra moet zal ik daar zeker niet meer voor vragen! :) ). En qua instructie is er een hoop mogelijk bij ons (staleigenaar is mijn instructrice) dus daar komen we vast over uit!

Dankjewel Cobie! Vond het erg lastig om een goed stuk tekst op te stellen haha!

Vind ik geen gek bedrag als er niet verplicht 2 lessen pm nog bij zouden komen. Want wat kosten die lessen per keer? Dat loopt dan best op?


Dit dus, of betalen of verplicht lessen, beide is echt denk ik wel problematisch erbij opgeteld dat je nou niet meteen een dressuur of sprinpaard aanbiedt (no offence, maar de meesten zoeken een " echt " paard en die van jou is een neppe denk ik :+ ).

En zag nog iemand met verplichte dag en dan voeren etc. en betalen, dat wordt denk ik best een lastige. Meeste bijrijders willen best als ze er zijn voer klaar zetten, stalletje even bijwerken of in de wei zetten, maar gaan niet dan nog keer extra voor de kat zijn viol heen en weer om klusjes te doen en daar dan voor moeten betalen.

Vond deze advertentie, die vond ik wel weer heel fantastisch. Forse D pony.
Gaat over een pony/paard.
Hij is 21 jaar en wordt recreatief gereden. Hij is in de bak heel braaf als je gwoon met lange teugel rijdt en kan daardoor door een beginner worden gereden. Met springen en in het bos kan hij heel pittig zijn. Hij is ongeveer ..... groot
Ik zoek iemand voor 3 keer in de week op woensdag vrijdag en zondag. Ik vraag een bijdrage van 120 euro in de maand.


Ja, zoeen wil ik er ook wel.. en dan graag ook even uitmesten voer klaar zetten en ehh in paddock doen met vriendje, dan krijg je nog 20 euro korting ook..
Gelukkig nu 2 geode blijrijders, maar die betalen me niet, zoek nog een 3e die wel betaald denk ik soms.... (maar ik heb ook neppe paarden, dus daar wil niemand op rijden)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 01:14

Ik zag gister een advertentie waarbij ik toch wel dacht van ben benieuwd wie hier in trapt.

Koudbloed type pony, staat 24/7 buiten (weidegeld €62,- inclusief ruwvoer, geen klusjes)
Pony loopt 3x per week kinderlesjes en ze zoekt iemand die 2x per week bij rijd . Dressuurmatig kan trainen/corrigeren op L/M niveau en dan 60,- per maand bijdragen... Oftewel: je mag een pony corrigeren en geld die geven en de eigenaresse is compleet uit de kosten qua stalling en het de kinderlesjes waarschijnlijk de overige onderhoudskosten. Leuk... Wil ik ook wel. Verdienen met mijn pony .
Ik rijd op dat niveau maar zou er niet voor kiezen in deze situatie. Ik zou me gebruikt voelen. Dan betaal ik liever voor elke week priveles op een vast paard bij goede instructrice. Ben ik duurder uit per maand maar wel goed les die ik anders ook zou willen en dan er nog bovenop zou komen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:14

Haha..goh zal vast storm lopen op bovenstaande advertentie. Dan ben je toch echt niet reëel? Omdat mijn dochter erg met haar gezondheid tobt, kon ik wat extra hulp gebruiken. Ik denk dat het echt aan de regio ligt en wat je te bieden hebt want ik was binnen No time time voorzien van een leuke volwassenen meid. Helaas vertrekt zij eind deze maand naar het buitenland. Maar via stalgenoot afgelopen zaterdag kennis gemaakt met een hele lieve meid van begin twintig. Zij is gisteren nogmaals geweest en zij gaat het overnemen van huidige topmeid. Beiden keren dus in de schoot geworpen zonder advertenties of iets, gewoon eigen netwerk. Woon in de randstad en sta volpension op luxe locatie met leuke sportmerrie.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:16

Ik denk dat regio wel zeker erg veel uitmaakt.
Hier in zuid oost brabant waar de kosten al laag zijn hebben de fanatieke ruiters al snel een eigen paard.
Wat je dan over houd zijn de ruiters die afzeggen omdat er een druppel regen valt of zo.

Even zwart wit gesteld.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:22

Ik zit middenin mijn zoektocht, leuke meid die nu twee keer is geweest. Dressuurmatig is ze niet zo heel goed onderlegd en laat mijn paard nog wel eens een binnenbochtje nemen of mijn paard trekt zich eruit met haar hoofd. Vind ik allemaal nog niet zo heel erg, ware het niet dat ik daar dus nu zelf ook weer tegenaan loop als ik er zelf opstap :( Zondag had mijn bijrijder gereden (voor de tweede keer, maar eerste keer dat ze er zelf helemaal alleen op zat, eerste keer had ik mijn paard voor gereden). Maandag had ik echt wel even wat miscommunicatie met mijn paard en wou de galop ook echt niet meer lukken. Dat blijft een beetje een lastig ding voor mijn paard, maar dat ging de laatste tijd echt zo goed, maar maandag was echt drama. Ik hoop dat het gewoon toeval is, maar anders gaat dit niet werken zo...ik heb geen zin om elke keer nadat zij geweest is, gefrustreerd van mijn paard af te stappen.

Wat zouden jullie doen? Nog een kans geven (is natuurlijk nog maar de tweede keer).