Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:44

Mijn bijrijdster is aan het rondkijken voor een eigen paard |( . Wel heel fijn voor haar toekomstige paard, want het is een enorm leuk mens en ze kan leuk rijden, maar ja betekent wel dat ik op termijn weer moet gaan kijken naar een nwe bijrijdster. Ben sinds kort daarom maar meelezer in dit topic geworden.

Bij mij nog extra lastig is dat ik een western paard heb. Ik sta wel open hoor voor engelse ruiters, zolang ze willen lessen, maar ik merk toch dat het een extra barriere is.

Ik hoop wat tips en trucs te leren!


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 07:35

Hi!

Mijn bijrijdster gaat een eigen paard kopen en ik ben aan het nadenken over een advertentie voor haar opvolger. Willen jullie mijn tekst keuren?

Western leren rijden op een American Quarter Horse? Bijrijder gezocht voor mijn lieve ruin!

Treasure is een lief cool paard die dol is op kusjes geven. Ik zoek voor hem een serieuze bijrijder die 2x per week kan komen. Rij-ervaring is vereist maar western-ervaring niet. Het is wel belangrijk dat je rijdt met stille hand en niet steeds drijvend been. Leeftijd is niet zo belangrijk zolang je zelfstandig en betrouwbaar bent. In het begin is het verplicht elke week (prive)les te nemen bij mijn lesgever. Je betaald elke maand een bijdrage waaruit ik je lessen voor je betaal (10 euro per les, dus in normale maanden 40 euro per maand). Verder help je op jouw dagen mee met de klussen op stal. De stal is niet goed met de bus bereikbaar dus eigen vervoer is wel nodig.

Lijkt je dit een leuke uitdaging stuur dan een berichtje!


Tips hoor ik graag :D

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:08

40 is het enige, en als de lessen niet doorgaans (wegens slecht weer ofzo) dan blijft het ‘tegoed’ staan en is de volgende maand goedkoper :) . Het gaat mij erom dat de lessen echt genomen worden, daar wil ik controle over (zie ik veel misgaan om me heen namelijk). Verder hoef ik er geen geld voor.

Dank! Fijn te horen dat dit zo goed is!

Dan heb ik wat klaar staan voor als bijrijder een paard heeft gevonden. Ik hoop natuurlijk dat dat nog een tijdje duurt

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:40

Ik lijk mazzel te hebben :D .

Gister ad online gezet en al drie leuke reacties! Had ik niet verwacht, western wordt in mijn regio toch nog wat gezien als ‘apart’ en er is zoveel aanbod hier van leuke paarden dat de meeste paardenmeiden kunnen kiezen uit 10.

Hoe doen jullie het bij meerdere geïnteresseerden, laten jullie iedereen komen en kies je daarna? Ik vind het ook zo sneu om iemand teleur te stellen :o

Zondag komt de eerste kennis maken, ben reuze benieuwd!

Ik zou de lessen trouwens eisen, geen les geen bijrijdpaard!
Laatst bijgewerkt door troi op 12-03-18 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:02

Mijn potentielebijrijder appte ‘het gaat vast niet door he want de bak is bevroren en het is zo koud’..

-O-

Nou das ook weer duidelijk..

(Ik heb overigens terug gestuurd dat het met paarden altijd door gaat omdat er meer te doen is dan rijden alleen en dat ik er sowieso ben, leverde geen reactie op)

Qua overleg appte ik regelmatig, ging altijd erg soepel.

@lisette: heb je al een advertentie op de markt gezet? Dit hier kan niet door jou verwijderd worden.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:16

Sheran schreef:
troi schreef:
Mijn potentielebijrijder appte ‘het gaat vast niet door he want de bak is bevroren en het is zo koud’..

-O-

Nou das ook weer duidelijk..

(Ik heb overigens terug gestuurd dat het met paarden altijd door gaat omdat er meer te doen is dan rijden alleen en dat ik er sowieso ben, leverde geen reactie op)

Qua overleg appte ik regelmatig, ging altijd erg soepel.

@lisette: heb je al een advertentie op de markt gezet? Dit hier kan niet door jou verwijderd worden.


Ik vind die reactie niet raar hoor, als zou ik het zelf op een andere manier hebben gevraagd... Ik ben aan dat ze zou komen proefrijden?


Ze zouden komen kennismaken. Maar misschien heb je wel gelijk. Voor sommigen betekent dat rijden.

Hmm ik heb wel in mijn reactie (vriendelijk) aangegeven dat grondwerk en kennismaken wel kan. Is het dan redelijk om te verwachten dat ze toch komt? Ook al is het koud?

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:18

CharxHebe schreef:
troi schreef:
Mijn potentielebijrijder appte ‘het gaat vast niet door he want de bak is bevroren en het is zo koud’..

-O-

Nou das ook weer duidelijk..

(Ik heb overigens terug gestuurd dat het met paarden altijd door gaat omdat er meer te doen is dan rijden alleen en dat ik er sowieso ben, leverde geen reactie op)

Qua overleg appte ik regelmatig, ging altijd erg soepel.

@lisette: heb je al een advertentie op de markt gezet? Dit hier kan niet door jou verwijderd worden.


De mensen die naar mijn paard kwamen kijken vroegen hetzelfde! waren dan wel kopers en geen bijrijders maar snap het wel. Mijn stal ligt 15 km verderop midden in de polder waar niet gestrooid wordt, met zulk weer en die sneeuw ga ik zelf vaak niet eens omdat ik niet in de sloot wil eindigen :')


Das ook echt gevaarlijk en idd heel logisch maar nu is het niet gevaarlijk. Alleen waait het wel hard, maar das het paard wel gewend

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:25

Ondertussen is bijrijder met haar ouders geweest. We hebben het overlegd. Eigenlijk goed gesprek gehad. Zij moeten even overleggen met elkaar wat haalbaar is (ook qua andere activiteiten). Dus ik hoor als het goed is binnenkort van ze. Ze reed leuk weg met hem dus eigenlijk hoop ik wel dat het haalbaar is voor ze.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:38

@hopemyday, daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Al is treas prima op neckrope te rijden dat lijkt me geen basiswerk

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:52

Helaas het meisje afgezegd, was toch niet haalbaar.. Baal ik wel echt van want was verdraaid net ruitertje. Paard was ook echt enthousiast over haar. Nou ja op naar de volgende dan maar ! Morgenavond komt weer iemand langs. Fingers crossed maar weer!

Tof Beauty26!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:44

Anoniem schreef:
Dat snap ik ook nooit, eigenaren die het paard verkopen en even "vergeten" de bijrijders in te lichten en dat pas een paar dagen van tevoren doen...


:$ :$ :$

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:09

Het ligt ook aan het aanbod. Bij ons worden veel bijrijders gezocht en wordt eigenlijk nergens een bijdrage gevraagd, buiten bedrijven om en hoog opgeleide paarden, mensen zijn al blij een betrouwbare bijrijder te vinden voor nop.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:32

Balen zeg!

Ik zet het bijrijder zoeken voorlopig in de ijskast. Mocht er viavia zich iemand melden dan zijn ze welkom hoor maar met actief zoeken ben ik wel even klaar.

Bovendien loopt pownie zo goed de laatste tijd, mooi nagevelijk en vlot (tis een luilak) dat ik het ook wel even fijn vind niet te hoeven te corrigeren :)

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:54

Lisette1205 schreef:
troi schreef:
Hi!

Mijn bijrijdster gaat een eigen paard kopen en ik ben aan het nadenken over een advertentie voor haar opvolger. Willen jullie mijn tekst keuren?

Western leren rijden op een American Quarter Horse? Bijrijder gezocht voor mijn lieve ruin!

Treasure is een lief cool paard die dol is op kusjes geven. Ik zoek voor hem een serieuze bijrijder die 2x per week kan komen. Rij-ervaring is vereist maar western-ervaring niet. Het is wel belangrijk dat je rijdt met stille hand en niet steeds drijvend been. Leeftijd is niet zo belangrijk zolang je zelfstandig en betrouwbaar bent. In het begin is het verplicht elke week (prive)les te nemen bij mijn lesgever. Je betaald elke maand een bijdrage waaruit ik je lessen voor je betaal (10 euro per les, dus in normale maanden 40 euro per maand). Verder help je op jouw dagen mee met de klussen op stal. De stal is niet goed met de bus bereikbaar dus eigen vervoer is wel nodig.

Lijkt je dit een leuke uitdaging stuur dan een berichtje!


Tips hoor ik graag :D



Hoii, heb niet alles gelezen wat er in de tussentijd is gezet op deze topic, ietsje te veel 12 pagina's := maar ik ben nog opzoek naar een leuk paardje die ik lekker kan verzorgen en rijden <3 dus weet niet of je nog steeds iemand zoekt en in welke omgeving? :)


Noordoost Groningen :)

Wat ver van Heerhugowaard vrees ik

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:18

Duidelijke add [***]! Eens wel met mijn voorganger, het kan wel lastig zijn om iemand te vinden. Maar niet geschoten is altijd mis :)

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:53

Leeftijd maakt me op zich weinig uit maar ik sta op een rustige stal waar mensen vaak alleen met de paarden zullen zijn. Dan heb je wel ervaring en verantwoordelijkheidsgevoel nodig en moeten je ouders dat goed vinden (of erbij blijven). In de praktijk betekent dat vaak dat je bij volwassenen uitkomt.

Verzekeringspunt is trouwens ook een goede!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:45

Uiteindelijk gaat het ook om vraag en aanbod. In mijn regio is een paardenoverschot, zelfs voor het perfecte paard op een superluxe stal vind je geen betalende bijrijder, je mag heel blij zijn uberhaupt een trouwe bijrijder te vinden die meer kan dan blijven hangen in alle gangen. Dat zal elders heel anders zijn.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:03

Maureen: Nodig ze als nwe buurvrouw eens uit op de koffie. Dan kan je het terloos hebben over jullie gedeelde hobby :)

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:36

Amber, als je net ‘beste” eraf haalt en ergens een zin neerzet met ‘mijn passie is..’ of zoiets het al een stuk persoonlijker wordt.

Al zou ik je op basis ervan al zeker uitnodigen hoor als je bij mij in de buurt woonde :)

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:23

Golden_Angel schreef:
https://www.bokt.nl/markt/ad/474781/bij ... paard-pony

en toen stond ie op naar een maatje ^&+
mensen met meningen over de advertentie? ^^



Keurig hoor! Je mocht zo bij me komen :)

Overigens snap ik de allergische reactie ook niet zo als iemandniet direct reageerd. Ik heb liever een weloverwogen reactie dan twee zinnen zonder zinvolle inhoud

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:37

Marocje schreef:
Maar doe dat dan ook binnen die twee dagen. Dat gebeurt vaak niet. En dan heb ik echt veel liever een berichtje met ‘hartstikke bedankt voor je bericht, ik kom er nog uitgebreider op terug’. En dat dan ook doen natuurlijk.

Maargoed, als iemand bij mij zou gaan verzorgen/rijden, verwacht ik ook meteen een appje wanneer ik vraag hoe het is gegaan. Iemand die dus standaard laat reageert of het zelfs vergeet, is geen match.


Maar das weer anders. Consequent vergeten te reageren is niet echt een teken van betrouwbaarheid idd. Maar een keer vergeten moet kunnen, zelf ben ik ook niet onfeilbaar :D

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:13

Ik zou een aantal uitnodigen om kennis te maken, als selecteren lastig is desnoods de eerste 3 die reageerden. Dat zegt meer dan 10 berichtjes.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:46

Deze discussie is exact de reden dat ik mensen laat komen, en het liefste direct op mijn paard zet. Communicatie via schrift is gewoon zo moeilijk en dan idd nog ieders eigen referentiekader!

Als voorbeeld: Ik zie mezelf als gevorderde beginner omdat ik vooral nog bezig ben met correct sturen en goed zitten, maar laatst zei mijn juf dat het binnenkort tijd wordt om bezig te gaan met vliegende galopwissels en schoot ze in de lach toen ik zei mezelf nog als beginner te zien (ik heb ongeveer een even grote hekel aan te bescheiden zijn dan als opschepperij dus ga mezelf nu maar anders omschrijven).

@resistance: ik zou je er zeker niet om afwijzen, houd wel van een kritische insteek.
Laatst bijgewerkt door troi op 14-08-18 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:50

Resistance schreef:
En kijken jullie er bijvoorbeeld doorheen als een bijrijder voor het eerst komt rijden, wanneer deze een beetje zenuwachtig is ofzo? Ik ben bijvoorbeeld niet snel bang, maar wordt toch een soort van "verlegen" als ik op iemand anders' paard zit, bang dat ik iets fout doe of te streng ben ofzo. Gewoon verlegen. :+


Aftastend rijden vind ik prima. Voor mij is dan wel belangrijk hoe de ruiter op mijn aanwijzingen reageert. Bijvoorbeeld als ik aangeef dat je wat pittiger mag rijden dan zie ik wel graag dat je dat opvolgt, al is het maar iets. Maar goed, ik blijf er de eerste keer vaak ook naast lopen dus krijg je soort van priveles. Mn omdat ik een westernpaard heb en er vaak mensen met engelse achtergrond komen. Als iemand zich er leuk mee redt dan neem ik trouwens wel afstand hoor.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:55

Bij mij is vanochtend voor de tweede keer een leuke vrouw wezen rijden. Lijkt erg goed! Ze reed makkelijk weg met treas ook al heeft ze nul western ervaring (hij is lief hoor maar vind nwe ruiters soms lastig en gaat dan enorm aan mij kleven en dat deed hij nu niet) ben erg content dus!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers