Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:59

@Fresley: dan kun je zeker een bijdrage vragen, de bijrijder kan immers veel leren. Klinkt als een gave kans! Voor 1 keer per week lijkt mij 30 euro zeker redelijk :j


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:07

Ligt aan wat voor bijrijder zich meld, denk ik ook, ik zou geen bijdrage willen betalen als ik jouw paard 1x in de week zou bijrijden.

Overigens ben ik heel blij met mijn 2e bijrijder voor Hepsie, ze doet het super, passen leuk bij elkaar die 2.
Ze betaald geen bijdrage en rijdt haar 1 x in de week, ik betaal tot nu toe de priveles (ik heb geeist dat ze lest). Is tijdelijke constructie weet ze ook.
En waar je blij van wordt, als je dan op stal komt en ziet dat er gewoon zonder dat je het hebt gevraagd is uitgemest. *\o/* Het kan dus toch!!!!
Paard is vandaag voor het eerst KNHS gestart, geen winst gereden, maar deed het goed (is nog niet M2 klaar, maar vanwege bijzondere reden wil ik haar graag M2 plus 2 hebben op korte termijn en dat moet kunnen ze loopt in principe wel de oefeningen)

Kwam er van de week achter dat iemand anders bij ons op stal 70 euro per maand vraagt!!! pfftttt.
En ik kon zelfs voor een Z paard geen fatsoenlijke bijrijder vinden die niets hoefde te betalen.
Zucht..

NOu ja, ik heb nu 2 fijne bijrijders, hoef er geen geld voor, maar vraag me wel eens af of dat nou net de grap is, dat als je geld vraagt ze eerder komen of zo??

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Pallatin

Berichten: 2485
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:50

Ik heb een advertentie op MP gezet en had binnen een uur al twee reacties, maar vind beide niks.l. :o
Heb dus meteen wat aangepast (was vergeten dat ik een volwassen iemand zoek)
Ik ga nog wat op Facebook plaatsen, maar denk ook echt dat het niks wordt...ik weet nu weer waarom ik altijd weer bijrijdpaarden te over had: als je betrouwbaar bent en een beetje kunt sturen worden de paarden je wel aangeboden... :D

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:09

Helaas meld ik mij ook weer als zoekende, bijrijder heeft uit nood voor haar opleiding een eigen paard moeten lopen en stopt dus met mijn haflinger. Heel erg jammer, ze waren zo goed team samen.

Dus mijn zoektocht is weer begonnen. Jammer, had net mooi alle paarden en pony's onder de pannen.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 01:03

Wat jammer! Succes!

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 06:31

Dank je

Willemiens

Berichten: 930
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:09

Rena100 schreef:
Ik zit te denken om ook een bijrijder te nemen, niet omdat ik de tijd niet heb, maar meer omdat ik mijn rug gebroken heb (inmiddels weer geheeld) maar daar heb ik nog veel last van. Dus als iemand 1 of 2 keer zou willen rijden, dan kan ik die dagen even rust nemen met mijn rug. Maar ik heb geen makkelijk paard en nog niet alle knopjes zitten erop, dus dat maakt het heel lastig lijkt me. Ze is overigens wel heel braaf, maar dressuurmatig moet ze gewoon nog het een en ander leren. Ik heb dan ook het liefst iemand die wel het een en ander kan. Verder hoeven ze niets te doen, misschien een keer de stal uitmesten als ik zelf niet ben. Ik hoef er ook geen geld voor en als ik zelf een geldboom had, dan had ik iemand ingehuurd, maar dat wordt mij iets te gek voor 2 keer per week.

Is dit reeel? En wat is handig om in een advertentie te zetten? 1 keer rijden en 1 keer longeren zou ook al een uitkomst zijn voor mij.

Ik zou een soort constructie opzetten en misschien toch bijdrage vragen die jij dan weer investeer in een les.
Denk dat het juist een leuke uitdaging kan zijn voor iemand maar met een jong paard zou het toch wel fijn zijn als er gelest wordt.

Is het overigens voor tijdelijk?

Ik heb overigens het omgekeerde probleem, zoek al heel lang naar een leuk paard waar ik wat mee kan opbouwen en evt *ooit* starten.
Helaas zijn de paarden bij mij in de buurt schaars. Vaak is het een doe-het-zelf stal met zelf binnenzetten (rond 4/5u) of ik voldoe niet aan het niveau (L-niveau) ben nog nooit gestart.
Zou graag om de week een les willen volgen en ben bereid om te betalen, alleen binnen zetten gaat mij niet lukken ivm werk.
Liefst wel een braaf paard, ben helaas niet zo van rodeo rijden :o

Zie hier wel heel veel leuke paarden voorbij komen!

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:21

ik heb ook een nieuwe bijrijder gevonden. ivm verhuizing kan me huidige bijrder niet meer na mijn haf komen ivm te ver.

Ik dacht eerst ik ga hem zelf doen en heeft hij 2 dagen vrij. Maar hij heeft dagelijkse suplimenten nodig. en de maandag en dinsdag kan ik echt niet na hem toe. En 2dagen zonder suplimenten zie ik niet zitten. Maar om nou alleen voor het voeren 30 min heen en 30 min heen en weer te rijden zie ik ook niet zo zitten. Vooral omdat het in spitstijd is, en dus nog langer onderweg.

uiteraard kon ik het misschien onderling met stalgenoten oplossen. Maar hij staat dan in een hitactief stal dus je moet hem echt even pakken en eruithalen. Daarnaast vind ik het gewoon een fijner idee dat ik dan zeker weet dat iemand hem die bakjes geeft. ipv maar hopen dat stalgenoot het gegeven hebt.

dus nu iemand gevonden die 1x per week dan rij, en 1x dan even de bakje wilt geven.

alleen nog even kijken of het klikt


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:28

Het is in principe wel voor tijdelijk inderdaad, totdat mijn rug echt weer fijn helemaal fijn is, maar dat kan nog wel even duren ben ik bang. Vind het wel gewoon heel moeilijk om het uit handen te geven, doe het liever allemaal zelf, maar mijn lichaam zegt stop. En daarbij ben ik wel heel zuinig met mijn paard, ik wil liever niet dat haar truukjes erger worden. Ze is er wel een van als je haar een vinger geeft, dan neemt ze je hele hand. En dan kan echt wel eens vervelend doen, zoals bokken (niet hoog, maar toch). Maar als je dat voor bent dan doet ze dat niet. Daarom durf ik er ook niet zo goed iedereen op te zetten.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:35

Pallatin schreef:
Ik ga nog wat op Facebook plaatsen, maar denk ook echt dat het niks wordt...ik weet nu weer waarom ik altijd weer bijrijdpaarden te over had: als je betrouwbaar bent en een beetje kunt sturen worden de paarden je wel aangeboden... :D


Dat klopt en dan hoef je niet eens super te kunnen sturen, dat betrouwbaar is echt goud waard, die bijrijders kunnen doorgaans vanzelf kiezen, die hoeven niet te zoeken.
Betrouwbaar en leuk kunnen sturen is nog mooier en dan moet je jezelf in je handjes knijpen.

Rena100, in jouw geval zou ik gaan voor betrouwbaar en je zal wel moeten (hier ook vanwege moeten.. helaas) Die van mij zijn gelukkig wel heel braaf (uche.. laat ik even niet noemen dat ik zaterdag fjord met identiteitscrisis had, maar dat is zelden en dan is ze gewoon zo gek als een cent en doet de bijnaam skippybal of SpeedyConPoef eer aan)
En het is ook handig als iemand wel bevalt om die toch 1 dag in de week te houden, leuk voor die "tijdelijke" bijrijder en altijd handig dagje paard vrij.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:50

En voor vakantie of als je ziek bent ;) Dat ze dan extra heen kunnen...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:05

Een goede match heeft soms tijd nodig.

Hier is een nieuw meisje van 15 gestart. Ben benieuwd. Hopelijk is het een blijvertje.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:15

Ik vind het wel jammer, ik heb sinds een maand of 4 geen bijrijdpaard meer, en ik kijk wel rustig rond naar een nieuwe, maar zet geen advertentie zelf erop want het heeft geen enorme haast. Gewoon 1 of 2 dagen in de week zou nu leuk zijn, maar ik doe nu ook meer sporten met mijn hond dus ik heb geen tijd om 3-4 keer per week naar een paard op 20+ minuten rijden te gaan... Ik ga nog af en toe met iemand mee op wedstrijd en mee naar stal, dus ik hoef de paarden niet te missen en op wedstrijd krijg ik wel regelmatig een aanbieding, maar dat is dan om ergens stalruiter te worden en wedstrijden ook te gaan rijden en daar heb ik gewoon de tijd niet voor helaas |(

Komt vaak voor omdat ik dan door hen gevraagd wordt voor te lezen omdat ze er zelf geen hebben/een hebben die het niet goed kan. Ik heb best een luide stem dus ik denk dat ze daarom erop af komen :')

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:29

Ja dat is ook zo, heb ook graag iemand die betrouwbaar is, maar vind er maar eens een. Ik heb wel eens mensen die zelf een advertentie hebben geplaatst, benaderd, maar als ik dan zeg dat het af en toe wel echt ene merrie is, dan zijn ze toch wat terughoudender. Terwijl ik echt geen heel vervelend paard heb, en als je haar voor bent kan je er echt heel lekker meer rijden. Ze is in die 5 maand dat ik haar heb echt al zoveel gegroeid. Alleen je moet gewoon heel consequent rijden, niet te veel ruimte geven zodat ze haar eigen plan kan trekken en dan is het goed. Als je consequent bent, dan is er echt niets mee te doen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Pallatin

Berichten: 2485
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:01

Sjolvir schreef:
Pallatin schreef:
Ik ga nog wat op Facebook plaatsen, maar denk ook echt dat het niks wordt...ik weet nu weer waarom ik altijd weer bijrijdpaarden te over had: als je betrouwbaar bent en een beetje kunt sturen worden de paarden je wel aangeboden... :D


Dat klopt en dan hoef je niet eens super te kunnen sturen, dat betrouwbaar is echt goud waard, die bijrijders kunnen doorgaans vanzelf kiezen, die hoeven niet te zoeken.
Betrouwbaar en leuk kunnen sturen is nog mooier en dan moet je jezelf in je handjes knijpen.

Rena100, in jouw geval zou ik gaan voor betrouwbaar en je zal wel moeten (hier ook vanwege moeten.. helaas) Die van mij zijn gelukkig wel heel braaf (uche.. laat ik even niet noemen dat ik zaterdag fjord met identiteitscrisis had, maar dat is zelden en dan is ze gewoon zo gek als een cent en doet de bijnaam skippybal of SpeedyConPoef eer aan)
En het is ook handig als iemand wel bevalt om die toch 1 dag in de week te houden, leuk voor die "tijdelijke" bijrijder en altijd handig dagje paard vrij.


Klopt sjolvir, jaren terug reed ik het paard van een vriendin, super fijn dier! Maar ik verzorgde en reed het dier ook gewoon toen ze 6 maanden in het buitenland zat....toen zij met paard en al ging verhuizen en dat op stal bekend werd, werd ik door meerdere stalgenoten benaderd of ik geen interesse had om hun paard te gaan doen, ookal was vriendinlief nog niet eens weg :D
En idd een beetje sturen kon ik wel, maar geweldig echt niet hoor... :+
Ik heb wel een superfijne meid die mijn paard 1x in de week rijdt, maar die kan wel geweldig sturen en die doet dat niet voor niks en terecht!

Ik heb ondertussen al een boel reacties, maar veel jonge meisjes...hoe maken jullie de keus? Hoe selecteer je en wat voor vragen stellen jullie? Ik vind mensen voor mijn werk aannemen makkelijker dan dit. -O-

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Pallatin

Berichten: 2485
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:08

Rena100 schreef:
Ja dat is ook zo, heb ook graag iemand die betrouwbaar is, maar vind er maar eens een. Ik heb wel eens mensen die zelf een advertentie hebben geplaatst, benaderd, maar als ik dan zeg dat het af en toe wel echt ene merrie is, dan zijn ze toch wat terughoudender. Terwijl ik echt geen heel vervelend paard heb, en als je haar voor bent kan je er echt heel lekker meer rijden. Ze is in die 5 maand dat ik haar heb echt al zoveel gegroeid. Alleen je moet gewoon heel consequent rijden, niet te veel ruimte geven zodat ze haar eigen plan kan trekken en dan is het goed. Als je consequent bent, dan is er echt niets mee te doen.


Dit vind ik ook wel moeilijk, ik wil mensen niet afschrikken maar ook geen beeld schetsen dat je er zo mee wegrijdt zoals op een manege paard.....die van mij is doorgaans braaf, maar heeft ook wel eens een kabouterbui en het is wel een 5 jarige..... :')

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

darkadia

Berichten: 5231
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:01

Pallatin schreef:
Ik heb ondertussen al een boel reacties, maar veel jonge meisjes...hoe maken jullie de keus? Hoe selecteer je en wat voor vragen stellen jullie? Ik vind mensen voor mijn werk aannemen makkelijker dan dit. -O-


Ik vroeg vaak wat ze zoeken in een paard, wat ze precies leuk vinden en natuurlijk ervaring (specifieke voorbeelden, dus meer dan alleen de moeilijke manegeponys). En ook hoe vaak ze kunnen. En hoe flexibel ze zijn qua dagen. Dat was ivm zelf onregelmatige werktijden en dagen voor mij belangrijk.
Ik kreeg ook wel reacties van jongere meiden, die echt iets zochten om zo mee weg te rijden en ook veel die nog geen kennis van correct van achter naar voren rijden. Nu vond ik dat laatste geen probleem mits er niet teveel in de mond gezeten wordt en er redelijk onafhankelijke zit is. Maar ook reacties van: ja hij is gewoon leuk/ziet er leuk uit. Daar kon ik niks mee.

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:38

Ik reageer even vanuit mijn eigen vroegere ervaring: ik laat degenen met de meest serieuze mails komen om proef te rijden. Ik laat ze dan zelf een deel poetsen/opzadelen/paard meenemen en rijden. Dan zie ik vanzelf hoe handig dat gebeurt en of ik er dan vertrouwen in heb om ze alleen te laten. Zo niet, dan was het niks voor mij.

Mijn eigen bijrijdpaard is helaas net ingeslapen :(. Echt heel verdrietig. Intussen zijn me al wel weer vier andere aangeboden dus ik heb echt keuze te over. Superleuk, hier droomde ik vroeger alleen maar van!

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:25

Pallatin schreef:
Sjolvir schreef:


Dat klopt en dan hoef je niet eens super te kunnen sturen, dat betrouwbaar is echt goud waard, die bijrijders kunnen doorgaans vanzelf kiezen, die hoeven niet te zoeken.
Betrouwbaar en leuk kunnen sturen is nog mooier en dan moet je jezelf in je handjes knijpen.

Rena100, in jouw geval zou ik gaan voor betrouwbaar en je zal wel moeten (hier ook vanwege moeten.. helaas) Die van mij zijn gelukkig wel heel braaf (uche.. laat ik even niet noemen dat ik zaterdag fjord met identiteitscrisis had, maar dat is zelden en dan is ze gewoon zo gek als een cent en doet de bijnaam skippybal of SpeedyConPoef eer aan)
En het is ook handig als iemand wel bevalt om die toch 1 dag in de week te houden, leuk voor die "tijdelijke" bijrijder en altijd handig dagje paard vrij.


Klopt sjolvir, jaren terug reed ik het paard van een vriendin, super fijn dier! Maar ik verzorgde en reed het dier ook gewoon toen ze 6 maanden in het buitenland zat....toen zij met paard en al ging verhuizen en dat op stal bekend werd, werd ik door meerdere stalgenoten benaderd of ik geen interesse had om hun paard te gaan doen, ookal was vriendinlief nog niet eens weg :D
En idd een beetje sturen kon ik wel, maar geweldig echt niet hoor... :+
Ik heb wel een superfijne meid die mijn paard 1x in de week rijdt, maar die kan wel geweldig sturen en die doet dat niet voor niks en terecht!

Ik heb ondertussen al een boel reacties, maar veel jonge meisjes...hoe maken jullie de keus? Hoe selecteer je en wat voor vragen stellen jullie? Ik vind mensen voor mijn werk aannemen makkelijker dan dit. -O-


Erg he!? Iemand kiezen. Want uiteindelijk laat je ze alleen los me dat gene wat je het meeste waard is.
Ook beetje afhankelijk van je stalling, toen Sjol op een manege stond had ik gewoon jonge verzorgsters, maar daar was altijd wel iemand die oogje in het zeil hield, sta nu bij een boer, daar krijgen ze echt geen hulp, ze moeten over drukke straat en vaak is bak compleet verlaten, geen haar op mijn hoofd die dat een kind in d'r eentje laat doen.

(Heb volwassen bijrijder en erbij nog een jonger meisje, maar haar moeder gaat altijd mee (met hun Eigen pony ook, maar die is momenteel buiten gebruik (oudje) )
Deze 2 kende ik dus toevallig al heb ik niet voor geadverteerd :Y)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

BlackShadowZJarig
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:53

Ik heb altijd bijrijdpaarden gehad. Vanaf dat ik 10 was denk ik, moest er altijd ver voor reizen ook. Of een uur fietsen, later anderhalf uur met de trein en bus, en momenteel een dik half uur met de auto. Maar ik doe het met liefde.

Heb gelukkig ook altijd eigenaren gehad die me enorm vrij lieten, dat waardeerde ik altijd enorm. Mijn huidige bijrijdpaard mag ik op de trailerladen en ondernemen wat ik wil, als ik maar even een appje stuur dat de box leeg is ;)

Heb overigens een eigenaresse gehad die de hele lol er voor mij vanaf haalde. Die zette mij op haar jonge groene springpaarden waar ze zelf niet op durfde, en was nogal direct zeg maar. Die zei keihard in je face dat je niet kon rijden, dat je alles verkeerd deed, enzovoorts. Dat we in het Engels moesten communiceren zal ook niet geholpen hebben, maar toch. Wat een kreng was dat, eens en nooit meer.

Ik heb trouwens bij mijn huidige bijrijdpaard de afspraak dat ik betaal wat ik kan missen die maand, en lessen neem.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:33

Ik heb een advertentie geplaatst, mocht iemand tips en trics hebben laat maar weten.

Toch maar de stap gezet :) Ik heb wel contact met iemand die zo via mail wel heel positief klinkt, alleen ze woont niet in de buurt. Haar vriend wel, en daar is ze regelmatig, maar verder moet alles dus wel heel strak gepland worden. Op zich niet erg, maar eigenlijk zou ik het zelf ook wel fijn vinden als ik een keer een slechte dag heb, dan ik kan 's ochtends kan bellen/appen of diegene kan en wil gaan.

Maar goed, nog niet perse een show stopper, ik ga gewoon eerst eens kennismaken en dan zien we wel verder. Daarnaast dus wel een advertentie gezet, want een keus = geen keus in mijn ogen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:44

Mijn bijrijdster is aan het rondkijken voor een eigen paard |( . Wel heel fijn voor haar toekomstige paard, want het is een enorm leuk mens en ze kan leuk rijden, maar ja betekent wel dat ik op termijn weer moet gaan kijken naar een nwe bijrijdster. Ben sinds kort daarom maar meelezer in dit topic geworden.

Bij mij nog extra lastig is dat ik een western paard heb. Ik sta wel open hoor voor engelse ruiters, zolang ze willen lessen, maar ik merk toch dat het een extra barriere is.

Ik hoop wat tips en trucs te leren!

SannePuck

Berichten: 30
Geregistreerd: 03-04-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:46

Ik heb sinds een paar weken ook een bijrijdster en ze is geweldig!
Ik heb lang getwijfeld of ik het wel moest doen en hoe ik het ging aanpakken: ik wilde iemand waarvan ik wist dat ze mijn paardje op een vriendelijke manier rijdt, iemand die ik alleen op pad zou durven sturen met mijn paardje en iemand die niet alleen komt voor het rijden. En met dit lijstje in mijn achterhoofd moest ik ineens aan haar denken, een meisje van 24 uit een manegeles, die momenteel bezig is met cursus paardenmassage. En dus iemand die ik al kende, weet hoe ze rijdt, en hoe haar verantwoordelijkheidsgevoel is.
En man, wat heb ik een geluk met haar. Ze is nog leuker dan ik dacht! Ze heeft Dancer pas 1 keer kunnen rijden, door allerlei kwaaltjes (hoefzweer die maar bleef aanhouden, schijnzwangerschap), maar ze komt wel trouw iedere week twee keer, maakt dan een autoritje van 25 minuten enkele reis, om enkel wat met haar te wandelen, te verzorgen en even te knuffelen. Ze houdt me ontzettend fijn op de hoogte als ze daar is en denkt heel erg mee in Dancers kwaaltjes.
Ik hoef er niks voor terug, mijn paardje krijgt wat extra aandacht, ik heb twee daagjes vrij en zij kan lekker rijden op een 'eigen' paard. Ze wil mij er graag iets voor teruggeven, maar ik heb liever dat zij voor dit geld lessen neemt op Dancer.
Hier dus een enorm succesverhaal!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:19

Pallatin schreef:
Ik heb een advertentie op MP gezet en had binnen een uur al twee reacties, maar vind beide niks.l. :o
Heb dus meteen wat aangepast (was vergeten dat ik een volwassen iemand zoek)
Ik ga nog wat op Facebook plaatsen, maar denk ook echt dat het niks wordt...ik weet nu weer waarom ik altijd weer bijrijdpaarden te over had: als je betrouwbaar bent en een beetje kunt sturen worden de paarden je wel aangeboden... :D



Ik denk dat je daar een heel aardig punt hebt. Vanwege gezondheidsproblemen van onze dochter zat ik echt even met mijn handen in het haar. Binnen no-time in ons eigen netwerk een superfijne meid van begin twintig gevonden. Ik kende haar nog van ons vorige paard/stal en heb haar gewoon gebeld omdat ik wist dat zij momenteel even 'paardloos' was. Ze kwam meteen de volgende dag een les rijden. Zij een fijn paard op een luxe volpensionstal en ik even mijn handen vrij: beiden blij.
Ik denk ook dat de echte goede en leuke meiden meestal gewoon paarden aangeboden krijgen Pallatin.

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:24

Kun je daarom niet naar een stal in de buurt stappen en vragen of ze daar nog een goede bijrijder weten?
Het hangt ook erg af van je regio natuurlijk.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers