Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pernilla

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:55

Ik zie ze vaak genoeg voorbijkomen ja.

Tessa ♡
Lykke ♡

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:29

Ik heb Marktplaats en FB gebruikt, op allebei een tiental reacties gehad. Was dan ook vrij snel weer voorzien (Lees; na twee dagen). Houd het gewoon kort en bondig, hele lappen tekst gaat toch niemand lezen. Op Facebook kun je zeker wat uitgebreider zijn maar zorg dat het overzichtelijk blijft.

Heb veel reacties gehad op MP van mensen die zelf geen advertentie hadden staan, het aanbod van verzorgpaarden qua advertenties zegt dus niets over het werkelijke aantal van mensen die op zoek zijn!

Tessa ♡
Lykke ♡

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:34

Had het over de vraag van Bay of er nog mensen MP gebruikten en ja, die zijn er dus zeker haha.

Wat vervelend dat je zo veel reacties krijgt maar geen mensen die je het liefst bij je paarden wilt hebben... Kan me voorstellen dat dat behoorlijk ontmoedigend werkt.

Tessa ♡
Lykke ♡

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:08

Cebelma schreef:
Ik kruip even onder mijn meelees steen vandaan maar ik moet toch even iets kwijt... een aantal weken geleden had ik een advertentie op marktplaars gezet, hierbij stond ook mijn nummer. Toen heb ik één keer een raar berichtje gehad, van iemand dat ik zijn paard wel mag rijden als ik een kledingstuk gad, ik heb gezegd dat ik hier niet van gediend ben en ik mijn moeder heb ingelicht. Ik heb hierna ook gelijk dit nummer geblokkeerd en mijn nummer van marktplaats afgehaald. Toch heb ik nog steeds een aantal kere rare telefoontjes gehad van man(nen) die rare dingen aan mij vroegen of zelfs alleen ademen en dan ophangen. Ik voel me erg ongemakkelijk en mijn ouders weten hiervan. Nu heb ik mijn nummer er al een tijdje afgehaald maar ik krijg nog steeds deze berichtjes en heb ze nu namelijk al snel door. Nu vraag ik me af hoe ze aan mijn nummer komen want de andere contacten die dit soort berichten sturen heb ik allang geblokeerd. Dus hoe komen ze nu dan aan mijn nummer?

Dit is nu een erg lang bericht geworden maar ik moest het toch echt even van mij afschrijven. Het is trouwens in de omgeving van Zoetermeer!

Ben je lid van de Facebook groep 'Bijrijders of verzorgpaarden Zuid-Holland'? Daar komen ook regelmatig paarden in omgeving Zoetermeer voor en zo heb ik ook m'n verzorgpaard gevonden.

Tessa ♡
Lykke ♡

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:40

En dat is wat vele eigenaren kan afschrikken. Er zijn mensen die gewoon behoefte hebben aan regelmaat en niet aan een verzorgster die maar komt wanneer ze wil. Stel dat jij 3 weken lang maar 1x in de week kan komen zou het van mij niet hoeven, die ene dag kan ik dan zelf ook nog wel doen en zou ik iemand zoeken waarbij ik weet waar ik aan toe ben.

Tessa ♡
Lykke ♡

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:29

Ik vind het helemaal niet gek dat je een pony zoekt om op te rijden. Dat heb ik ook gedaan toen ik nog zocht. Vorig jaar heb ik een advertentie geplaatst (was toen 16, bijna 17) en daar is m’n huidige bijrijdpaard uitgekomen. Ik verzorg haar nu bijna een jaar en in dat jaar heb ik meer gestapt aan de hand dan op haar gereden door een blessure. We zijn zeker 1,5 maand nog aan het stappen. Vind ik het erg? Nee, absoluut niet. Het hoort er bij en daarbij laat ik m’n vriendinnetje niet in de steek omdat ze kreupel loopt. Vind ik het jammer dat ik niet kan rijden? Tuurlijk, maar het weegt niet op tegen alle liefde die je van zo’n paard krijgt.

Op mijn dagen geef ik haar de medicijnen die ze moet hebben en stap met haar. Ik doe de klusjes en als het nodig is of iets komt niet lekker uit dan kom ik dagen extra, vind het helemaal geen probleem als ik eens wat meer de handen uit de mouwen moet steken. Ben zo gek op dat dier en zou alles voor haar doen.

Ben ik dan nu ondankbaar omdat ik op zoek ben gegaan naar een bijrijdpaard in plaats van een verzorgpaard? In mijn ogen niet. Je mag best eisen stellen, ook al ben je ‘pas’ 12. Liever dat je langer zoekt dan dat je na twee maanden stopt omdat het paard/de pony niet aan je eisen voldoet omdat je toch wel heel graag wilt rijden. Je moet maar net de juiste treffen.

Tessa ♡
Lykke ♡

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:42

Ik reageerde eigenlijk op Roosje01 die zei dat rijden bijzaak is :). Snap wel wat je bedoelt hoor,1x per week is niet zo veel natuurlijk. Misschien kun je het aankaarten bij de eigenaresse? Kijken wat die zegt. Misschien is het wel een paard dat niet laat merken dat hij/zij blij is om jou te zien. De een hinnikt hard en de ander kijkt alleen op. Betekent niet dat ie je minder leuk vindt :).

Tessa ♡
Lykke ♡

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:04

Wat leuk, Sterreke! Succes morgen +:)+.

Over twee dagen verzorg ik mijn huidige verzorg/bijrijdpaard alweer een jaar, de tijd gaat toch snel! Het afgelopen jaar hebben we meer aan de hand gestapt dan gereden door een nare blessure maar afgelopen week hebben we groen licht gehad om heel rustig weer op te gaan bouwen. Ook is ze verhuisd van stal, van op 5 min afstand naar een uur fietsen in totaal. Dat is wel even een omschakeling maar heb het graag voor haar over. De zus van de eigenaresse van m’n verzorgpaard heeft vandaag aan mij gevraagd of ik haar paardje zou willen gaan verzorgen dus als het qua tijd uit gaat komen heb ik nu 2 verzorgpaardjes ipv 1. Ken het dier ook en heb er al enkele keren op gereden dus dat is heel fijn en het is echt een onwijze lieverd. Dus dat is heel leuk!

Tessa ♡
Lykke ♡

Pernilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:38

Dat ligt dan ook aan je eigen instelling. Zelf heb ik ruim een jaar niets met mijn bijrijdpaard kunnen doen wegens een blessure. Op sommige dagen kon ik niet eens met haar stappen en kwam ik enkel voor medicijnen geven en poetsen. Dat heb ik met alle liefde gedaan. Als je je op voorhand al bedenkt dat je je gaat vervelen, dan weet ik niet of je überhaupt geschikt bent voor een verzorgpaard. Dan kun je beter op een manege gaan rijden. Is ook niet erg, maar wel iets waar je vantevoren rekening mee moet houden.

Tessa ♡
Lykke ♡

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie