Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marocje

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:42

Misschien zegt dat ook al wat? Als je er al zat hebt gehad zijn er of toch genoeg, of niks wat jij zoekt/zij zoeken?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:04

Citaat:
Blijkbaar heeft niemand een pony die wat aandacht verdiend :')

Schrijf je. Dat is wat anders dat niemand heeft wat jij zoekt. Ik heb een pony die extra aandacht verdiend, maar de laat ik hem lang niet door iedereen geven ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:43

Mijn pony ook. Maar als het alleen om poetsen gaat? Zou het dan alsnog fijn vinden om te weten wanneer je gaat.

Maar die pony's zijn er echt wel Trui. Zo ben ik aan mijn pony gekomen: was van een boer en mijn buurmeisje reed hem. Ik ging mee en van het 1 kwam het ander. Boer deed er zelf niks mee, buurmeisje stopte ermee en ik mocht hem uiteindelijk meenemen..

Heb ook paarden bijgereden die een 'echte' eigenaar hadden, maar dan mort je idd op tijd laten weten wat de plannen zijn. Bij de boer kon ik altijd komen aanwaaien. Maar zoiets vind je niet via internet! Dus vraag het rond..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:57

Zie het juist andersom. Ken genoeg mensen die een verzorgster zoeken. Alleen de juiste match vinden is lastig..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:35

Spannend Sterreke! Ik hou er ook van als iemand zich eerder onderschat. Vaak gebeurt dit op oudere leeftijd, dat je tot de conclusie komt dat er nog zoveel te leren valt!

Ik ben niet op zoek naar een verzorgster, maar als iemand op mijn pad komt en het klikt, zou dat wel fijn zijn. Pony mag iets meer doen om in conditie te blijven.

Nu zag ik een advertentie van iemand die al eerder contact had gezocht maar het toen te ver vond. Later weer een berichtje of ik nog iemand zocht.. na paar antwoorden geen reactie..
En nu haar dus zelf benaderd omdat ze blijkbaar nog steeds zocht. Ze had nog interesse dus na wat ervaringen uitwisselen afspraak gemaakt.

Hoor ik van oude stalgenoot dat die ook benaderd is, die had dus laten weten dat wij al een afspraak hadden: krijg ik een afmelding. Prima, blijkbaar niet de juiste match.

De paardenwereld is klein blijkt wel weer..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:47

Wat goed! Veel plezier en succes!

Ja dat is zo, dan gooi je toch je eigen glazen in..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:06

Spannend! En je krijgt vast hernieuwde energie als je daar bent, maar zal als je thuis komt helemaal instorten, haha

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:39

Je kan prima een verzorgplek zoeken! Ik zou juist zo iemand willen, die weet dat ie nog veel moet leren en gemotiveerd is. En die het dus niet (veelal) om het rijden gaat of denkt dat 'ie alles wel kan'.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:15

_Dreamer schreef:
Iemand die zegt te goed te zijn voor les (die indruk wek je op) hoeft bij mij al niet te komen :)

Inderdaad.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:08

Op een manege betaal je echt niet alleen voor de les (die vaak niks voorstelt). Je betaalt ook voor het paard. Wil je vrij rijden moet je ook betalen, soms bijna hetzelfde bedrag..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:22

Roosje01 schreef:
Dus jij wil met jou paard geld aan een ander verdienen? Een paard is nu eenmaal een grote kostenpost maar daar kies je als eigenaar zelf voor.
Zeg ook niet dat je erg geen geld voor mag vragen, maar dat ligt eraan wat je mag doen met het paard. Als je een goed paard hebt en verzorgster mag wedstrijden enzo ermee rijden, dan mag daar best een bedrag tegenoverstaan zoals ik in mijn post ook zeg.

Ik sta er alleen anders in als ik een paard heb en zoek een verzorgster dan vind ik het niet netjes om er geld voor te vragen. Verzorgster neemt mij werk en tijd uit handen. Alleen als je wil lessen is het eigen kosten. Op een manege betaal je immers ook voor de lessen.

Maar goed dit is een eindeloze discussie en ieder heeft zijn eigen mening daarover. Daar gaat dit topic ook niet over.

_Dreamer schreef:
Marocje schreef:
Op een manege betaal je echt niet alleen voor de les (die vaak niks voorstelt). Je betaalt ook voor het paard. Wil je vrij rijden moet je ook betalen, soms bijna hetzelfde bedrag..

Precies wat ik zeg dus?

Was niet duidelijk, maar reageerde nog op het stukje van Roosje ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:03

Marocje schreef:
Golden_Angel schreef:
Vraagje van een verzorger

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?
Lessen zijn namelijk niet de goedkoopste in my opinion :')

Ik zou vallen over je formulering. Heel fijn dat je wil lessen (zou ik idd verplichten). Maar dat je 'bereid' bent? Alsof je het liever niet doet, maar als het echt moet.. die instelling vind ik verkeerd, en zou ik al verder zoeken. Wil graag iemand die zich wil blijven ontwikkelen en leren. Weet dat je nooit uitgeleerd bent. En niet die mijn pony als hobbelknol gebruikt en 'wel wil lessen als dat moet'.

Als ik even door deze manier van formuleren heenkijk: ik zou het fijn vinden wanneer iemand wil inversteren in les en serieus is zich te ontwikkelen en dus mijn pony correct kan (gaan leren) rijden. Dat is mij meer waard dan een bijdrage leveren en 'geen geld' meer voor les.

Maar wanneer ergens duidelijk een bijdrage gevraagd wordt: sla de advertentie dan over. Want een eigenaar heeft natuurlijk ook veel kosten, naast de lessen.

Ff gekopieerd.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:02

Afbeelding
(Vergeef me mijn houding, net bevallen en nog fikse bekkenklachten hier)

Gewoon kennismaken en gaan kijken, hoe groot schat je ons hier of vind je dit niet kunnen?

Pony is 1.22, ik 1.58

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:58

TelmaB bedoel je, ikzelf heb/rijd een kleine pony ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:49

Gaaf! Deze had je voorkeur? Of ga je nog bij de ander kijken?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:19

Ik zou diegene netjes een bericht sturen, dat je inmiddels een match hebt en de afspraak graag wil afzeggen. Zou het als eigenaar niet zo waarderen als ik mijn kostbare tijd (en pony) zou investeren in iemand die toch al een keuze heeft gemaakt. En stel dat die andere ook super leuk is, dan maak je het jezelf wel moeilijk?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:04

Toen ik bij reed had ik 3 verschillende, en waar de eigenaar (2) ook wat mee deed kwam ik het verste mee. Nu doe ik mijn pony alleen en das toch wel lastig. Dus als het lukt zou 2 heel mooi zijn om echt te leren! Maar daar moet je wel de tijd voor hebben en duidelijk over zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:27

Ja hoor, prima!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:50

Zie, goed gedaan! En mocht het in de toekomst veranderen (paard verplaatst oid) en je bent weer op zoek, heb je deze deur iig niet al dicht gegooid.

Paardenwereld is klein, genoeg mensen die ik bij voorbaat al niet bij mijn pony wil hebben alleen door viavia of slechte communicatie

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:56

Leuk, veel succes! Heb je al een voorkeur?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:17

Zelf een advertentie plaatsen en viavia vragen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:31

Voor mij zou dat geen afknapper zijn. Wellicht als je eindelijk een match hebt en daar een aantal weken/maanden komt, je juist graag verder wil leren op betreffende paard. Dan heb je nog tijd zat om alsnog de manege op te zeggen. Zou dat inderdaad niet bij voorbaat al doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie