Wel of geen vergoeding?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:27

mikitaxxx schreef:
Mijn mening hierover is dat als de eigenaar minder tijd heeft voor zijn of haar paard en daarom iemand zoekt dat het of gratis is of de bijrijder geld moet krijgen.

Zoek ik specifiek een paard om te rijden dan vind ik zeker dat hier een bijdrage tegenover mag staan naar de eigenaar toe. Mits er van beide kanten word besloten dat dit niet nodig is :)

Zo doe ik graag klusjes in ruil voor rijden/verzorgen van paard omdat ik financieel gezien gewoon niks overhou :o


Daar ben ik het niet met eens. Als ik naar mijn situatie kijk moet ik elke dag flink werken om mijn paarden te kunnen onderhouden. Geen werk = geen geld = geen paarden.
Maar gaan werken elke dag wil ook zeggen = geen tijd. Dus in jouw statement zou dit dus betekenen dat ik iemand moet betalen om met mijn paarden bezig te zijn.
Dat wil dus zeggen
ik werk = ik heb geld = ik heb paarden = ik heb geen tijd = ik verlies geld aan het betalen van verzorgers
EN OOK
ik werk niet = ik heb meer tijd = ik krijg geld om met iemand anders zijn paarden te verzorgen.
Dat is toch de omgekeerde wereld. In dat geval gaan we allemaal verzorgen want de eigenaar betaald toch alles.
Ook gebruiken en verslijten ze jouw dure spullen die jij ook allemaal hebt betaald.

Er zijn natuurlijk situaties waar je niet gaat betalen zo heb ik ook een verzorgster voor een oude pony die niets betaald. Of als je bevoorbeeld een paard een groot stuk kan verbeteren. Maar voor mijn mooie flinke goede rijpaarden vraag ik een bijdrage.


joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wel of geen vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:54

En wat nu als niemand er voor wil betalen die jij goed genoeg vind? Heb je dan een probleem? Of laat je ze dan gerust die dagen staan als jij niet heen nu t of onvoldoende tijd hebt?

Of je er geld voor kunt krijgen hangt van veel dingen af. Ben je er van afhankelijk dan zul je eerder water bij de wijn moeten doen dan wanneer je niet iemand nodig hebt...

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:47

mirgino schreef:
Wieldop schreef:
@ mirgino; als je 5 verzorgsters nodig hebt om je paard te kunnen onderhouden, lijkt me geen gezonde situatie.
Voor de helft van de stal en ook nog de smid, hoeveel dagen hadden ze dan een 'eigen' paard?

de eigenaresse zelf komt heel weinig die heb ik maar paar x gezien en sta daar nu bijna 1 jaar, ik heb geen idee hoe ze het onderling regelen maar ze doen het al jaren en schijnt voor hun goed te werken

en ff ter info, het paard zou verkocht worden en toen hebben de bijrijders besloten om het met elkaar te betalen

en bij mij had de bijrijdster de helft van de week mijn paard, en dat werkte perfect voor beide kanten

waarom is het volgens jou geen gezonde situatie??
als de meiden het zelf een goede regeling vinden???waarom zou een buitenstaander het dan een probleem vinden?

Geen gezonde situatie dat de eigenaresse afhankelijk is van haar verzorgsters. Wat nu als er een dierenarts nodig is? Of begrijp ik je verhaal verkeerd? voor de verzorgsters fijn als ze het samen regelen.

mikitaxxx
Berichten: 31
Geregistreerd: 07-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:57

Vicky_Belle schreef:
mikitaxxx schreef:
Mijn mening hierover is dat als de eigenaar minder tijd heeft voor zijn of haar paard en daarom iemand zoekt dat het of gratis is of de bijrijder geld moet krijgen.

Zoek ik specifiek een paard om te rijden dan vind ik zeker dat hier een bijdrage tegenover mag staan naar de eigenaar toe. Mits er van beide kanten word besloten dat dit niet nodig is :)

Zo doe ik graag klusjes in ruil voor rijden/verzorgen van paard omdat ik financieel gezien gewoon niks overhou :o


Daar ben ik het niet met eens. Als ik naar mijn situatie kijk moet ik elke dag flink werken om mijn paarden te kunnen onderhouden. Geen werk = geen geld = geen paarden.
Maar gaan werken elke dag wil ook zeggen = geen tijd. Dus in jouw statement zou dit dus betekenen dat ik iemand moet betalen om met mijn paarden bezig te zijn.
Dat wil dus zeggen
ik werk = ik heb geld = ik heb paarden = ik heb geen tijd = ik verlies geld aan het betalen van verzorgers
EN OOK
ik werk niet = ik heb meer tijd = ik krijg geld om met iemand anders zijn paarden te verzorgen.
Dat is toch de omgekeerde wereld. In dat geval gaan we allemaal verzorgen want de eigenaar betaald toch alles.
Ook gebruiken en verslijten ze jouw dure spullen die jij ook allemaal hebt betaald.

Er zijn natuurlijk situaties waar je niet gaat betalen zo heb ik ook een verzorgster voor een oude pony die niets betaald. Of als je bevoorbeeld een paard een groot stuk kan verbeteren. Maar voor mijn mooie flinke goede rijpaarden vraag ik een bijdrage.



Ik zie het dan net weer wat anders ;)

Namelijk Jij werkt=jij hebt geld=jij hebt paarden=jij hebt minder/geen tijd=jij ZOEKT iemand voor jou paarden omdat je ze anders misschien moet verkopen. Dus dan of een gratis verzorgster of betalen jij aan diegene omdat je hulp krijgt.

Of

Ik heb werk=ik heb geld=ik heb rekeningen=geld is op. Maar Ik zoek wel een paard om te rijden. Als ik dus geld over zou houden zou ik met alle liefde betalen. Anders doe ik graag klusjes omdat ik persoonlijk niks over hou, anders zou ik zelf wel een paard kopen :P

Hoop dat het nog een beetje duidelijk is zo :o

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wel of geen vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:02

Wie zegt dat ze anders verkocht moeten worden?

Ik heb nog nooit geld gevraagd. maar ik zie steeds vaker hier van deze bizarre uitspraken van verzorgers.
1 ding is bij mij zeker, er komt hier nooit meer iemand gratis rijden. Blijkbaar zijn de tijden veranderd, dat verzorgers menen dat ze zo geweldig zijn en de eigenaar maar even alles mag ophoesten.
De eerste verzorger die mijn paard verbeterd moet ik nog tegen komen, dus hij kan beter in de wei staan. Kost hij ook geen slijtage van spullen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:02

Leuke visie....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:03

Hier iemand die jaren (zo'n 20 jaar) paarden van anderen heeft gereden.

Ik heb maar bij één paard geld betaald (50 euro per maand) dit was omdat het een volpension stal was. Ik hoefde niet te mesten, geen zadels schoon te maken of klusjes in of rond de stal. Ik pakte het paard en reed het in de binnen- of buitenbak of ging er mee naar buiten en that's it.

Verder heb ik nooit betaald voor het verzorgen van paarden. Ondanks dat ben ik altijd in de gelegenheid geweest om lessen te volgen, in een buitenbak te rijden en lekker buitenritten te maken (wat ik het liefst doe). Wat ik dan wel deed was dus klusjes op en rond de stal, mesten, eventuele andere paarden wat extra verzorging geven, of andere dieren zoals de katten en kippen, tuig onderhouden en extra komen als de eigenaren op vakantie/ziek waren. (Voor dit laatste (dus periodiek, niet wekelijks o.i.d.) ben ik trouwens in overleg beschikbaar in het Gooi en omgeving).
Ik was ook niet te beroerd om af en toe eens een zak wortelen, lijnzaadolie of een nieuw hoofdstelletje te kopen. En zo hielpen we elkaar inderdaad.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:03

Ja echt wel Bruintje. Liever lekker op wei laten.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:09

xyris, ik heb zelf ook nooit betaald.
Maar ik kon een paard opleiden van niets naar Z.
OP een gegeven moment kreeg ik betaald.
Maar die hebben zich hier nog niet gemeld, alleen manege hobbelaars (wat prima is ergens moeten we beginnen toch) die afzeggen met slecht weer. En ik denk dus afzeggen want het is toch gratis.
En dan lees je bovenstaande, nooit meer. Ze staan prima op de wei.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:19

Ah, mijn reactie was op de openingspost, niet op jou :+ maar om nu wel op jou te reageren: Ik ben geen dressuur of springruiter o.i.d. maar ik ben ook zeker geen manege hobbelaar. Ik heb jaren privélessen gevolgd waaronder met een paard die de nodige lichamelijke problemen had. Deze moest laag en lang maar wel aan de teugel gereden worden wat juist in het begin altijd een groot probleem was. Anyways, lang verhaal kort, ikzelf zou qua prestaties een paard niet echt kunnen verbeteren maar ik heb wel geleerd paarden dusdanig te rijden dat ze beter in hun vel gaan zitten.

Altijd jammer als mensen afzeggen, afspraak is afspraak. En ieder zijn eigen ding (no offence) een paard wordt er inderdaad niet slechter van als deze op de weide staat, er even van uitgaande dat er geen sprake is van een gebrek waar beweging onder het zadel voor nodig is.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:24

Als je ze beter in hun vel kunt laten zitten vind ik dat ook al verbeteren hoor :j
Niet alles gaat en staat met scores in de ring natuurlijk.

Maar ik heb hier nog altijd de meiden gehad die niet nageeflijk kunnen rijden,niet recht kunnen richten.
Prima, alles moet geleerd worden. En die kans is er. :)
Nooit klusjes hoefde doen, maar inderdaad vanaf de herfst hun afspraken niet meer na kwamen. Maar ja waarom ook wel nakomen, is toch gratis. En de geldschieter eigenaar laat er wel een etentje voor om te besparen zodat ze gratis hun hobby uit kunnen oefenen toch, maar zelf wel uit gaan.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:36

bruintje123 schreef:
Als je ze beter in hun vel kunt laten zitten vind ik dat ook al verbeteren hoor :j
Niet alles gaat en staat met scores in de ring natuurlijk.


Fijn dat je het zegt :D , ik merk toch vaak dat prestaties in de ring meerwaarde hebben.

En ja, ik kan me heel goed voorstellen dat dat heel frustrerend is. Tis een beetje als een personeelslid die besluit zich ziek te melden omdat zijn kleine teen hem vertelt dat hij verkouden gaat worden :'). En anderen maar rennen om het gat te vullen.

Ik denk ook dat mensen geen flauw idee hebben hoeveel een paard kost... Even los van de stallingskosten want ja, daar blijft het natuurlijk niet bij. En de meeste mensen die op zoek zijn naar een verzorgpaard zijn over het algemeen ook wat jonger... Ze hebben meer tijd en niet zo'n goede kijk op hoe het volwassen leven eruit ziet (op jezelf, zelf je geld verdienen, verantwoordelijkheden etc). Zelf heb ik helaas niet de tijd voor een verzorgpaard, laat staan een eigen paard. Hoe graag ik ook met paarden bezig ben en lekker het bos in ga op een paardenrug, ik bied mezelf niet aan als verzorgster omdat ik in rust met een paard bezig wil zijn, niet hop hop zadel erop, even het bos of de bak door raggen en weer terug de stal of weide in. Wel help ik af en toe mensen uit de brand die op vakantie gaan of ziek zijn, in ruil kan ik in die periode rijden, dit werkt prima, ik kan dan gewoon mijn tijd nemen omdat het niet wekelijks is en de eigenaren zijn geholpen.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:43

Die prestaties hebben geen meerwaarde, zijn alleen maar beter meetbaar :)
Daarom zo gemakkelijk even genoemd.

Klinkt mooi zoals jij dat hebt geregeld.
Hier komt nog af en toe een vriendin rijden. Zij heeft een eigen paard gehad, deze is overleden.
Haar situatie is zo veranderd dat ze nu even geen ander eigen paard wil. Maar mist paarden soms heel erg.
En zo eens in de 2 maanden komt ze een keer een ritje maken.
Prima toch :)

Ik denk inderdaad dat verzorgers soms niet beseffen dat je als eigenaar ook eens iets moet laten.
Tenminste hier komt het geld niet aanwaaien.
Dan is het ook ooit de keuze geweest, eigen paard(en) of vaker uiteten en vakanties.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wel of geen vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:52

Ik kan het me heel goed voorstellen dat dat voor haar een goede oplossing is. Je beste maatje 'vervang' je denk ik niet altijd zomaar even. Soms heeft het tijd nodig. Heerlijk als dat zo kan inderdaad.

Voor mij heeft die aanpak inderdaad goed gewerkt maar helaas gaan de eigenaren van deze paarden verhuizen en gaan de paarden mee. Dus rustig aan weer een beetje aan het rondkijken. Het heeft geen haast maar het is wel fijn om af en toe nog lekker met paarden bezig te kunnen zijn. Het kruipt toch onder de huid op de 1 of andere manier :roll: .

En ja, been there, done that, toen ik 13 was :o ik weet nog wel dat ik de verkoop van mijn favoriete verzorgpaard probeerde te saboteren, maar betreffende eigenaresse had 9 paarden staan en moest inkrimpen. Ik geloof dat de koper van het paard hier nog steeds op bokt zit met de haflinger Sissy (als ze nog leeft, is inmiddels ook weer 19 jaar geleden). Maar een beetje meer common sense en inzicht bij 17+ moet wel mogen vind ik hoor...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:25

mikitaxxx schreef:
Vicky_Belle schreef:

Daar ben ik het niet met eens. Als ik naar mijn situatie kijk moet ik elke dag flink werken om mijn paarden te kunnen onderhouden. Geen werk = geen geld = geen paarden.
Maar gaan werken elke dag wil ook zeggen = geen tijd. Dus in jouw statement zou dit dus betekenen dat ik iemand moet betalen om met mijn paarden bezig te zijn.
Dat wil dus zeggen
ik werk = ik heb geld = ik heb paarden = ik heb geen tijd = ik verlies geld aan het betalen van verzorgers
EN OOK
ik werk niet = ik heb meer tijd = ik krijg geld om met iemand anders zijn paarden te verzorgen.
Dat is toch de omgekeerde wereld. In dat geval gaan we allemaal verzorgen want de eigenaar betaald toch alles.
Ook gebruiken en verslijten ze jouw dure spullen die jij ook allemaal hebt betaald.

Er zijn natuurlijk situaties waar je niet gaat betalen zo heb ik ook een verzorgster voor een oude pony die niets betaald. Of als je bevoorbeeld een paard een groot stuk kan verbeteren. Maar voor mijn mooie flinke goede rijpaarden vraag ik een bijdrage.



Ik zie het dan net weer wat anders ;)

Namelijk Jij werkt=jij hebt geld=jij hebt paarden=jij hebt minder/geen tijd=jij ZOEKT iemand voor jou paarden omdat je ze anders misschien moet verkopen. Dus dan of een gratis verzorgster of betalen jij aan diegene omdat je hulp krijgt.

Of

Ik heb werk=ik heb geld=ik heb rekeningen=geld is op. Maar Ik zoek wel een paard om te rijden. Als ik dus geld over zou houden zou ik met alle liefde betalen. Anders doe ik graag klusjes omdat ik persoonlijk niks over hou, anders zou ik zelf wel een paard kopen :P

Hoop dat het nog een beetje duidelijk is zo :o


ik hoef ze toch helemaal niet te verkopen, de dagelijkse verzorging doe ik, dan krijgen ze gewoon in de week minder aaikes, knuffels, beweging (al dan niet correct)... Mijn materiaal verslijt niet maar krijgt wat stof en mijn paarden krijgen geen nieuwe gewoontjes erin gereden ;-)
Dus ik vind een verzorger niet direct een grote meerwaarde. Eerder soms een last want je moet ze soms ook wat opleiden. Dus ze krijgen er ook nog eens gratis opleiding bovenop.

hildemenna

Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:52

Ik ben nu bijrijder van een 6 jarige Fries. Ik betaal een vergoeding van 40 euro per maand en dit wordt in een potje gestopt voor paard gerelateerde dingen zoals de hoefsmid of nieuw harnachement. Ik ben zeker bereid om dit te betalen. Haar hoefen en tuig slijten ook op de dagen dat ik haar doe.

_Nancy

Berichten: 14090
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Wel of geen vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:40

Ik heb nog nooit betaald voor een verzorg/bijrijd paard en dit zal ik ook nooit doen.
Je helpt elkaar uit de brand, wat je zelf al zegt :)

Nu heb ik al jaren geen verzorg/bijrijd paard meer, want ik heb zelf een eigen paard.
Maar mocht ik iemand nodig hebben die mijn paard 1 of 2x in de week zou willen rijden, betaalt diegene daar niets voor.

Daar tegenover staat uiteraard wel dat er goed met de spullen omgegaan moet worden en eventuele schades wel voor diens rekening komen.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

NAV

Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Re: Wel of geen vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:02

Dit blijft een discussie zonder einde.. ik sta in de randstad, vlakbij het bos, met een goede bak. Dat is niet goedkoop. Toen ik nog bijrijder was op deze stal had ik goede paarden onder mn kont, waar ik alles mee mocht en veel meer kon leren dan op een manege. Voorbeeld: buitenrit van 2 uur hier in de buurt kost zo 50 a 60 euro. Voor datzelfde bedrag kon ik 2 keer per week een buitenrit maken met mn bijrijdpaard. Voor mij was dat een makkelijke keuze. Ik gaf daarnaast nog geld uit aan lessen dus kwam zo rond de 150 per maand uit. Voor mij was dat een prima manier om alle lusten te hebben maar de risico’s waren voor de eigenaar.
Inmiddels heb ik zelf een paard staan, de kosten zijn minimaalverdriedubbeld. Als ik ooit een bijrijder zoek dan vraag ik ook zeker een bijdrage. Je helpt elkaar, maar paardrijden is een dure sport. Ik zou niet weten waarom een eigenaar volledig voor de kosten zou moeten opdraaien terwijl een bijrijder er ook veel plezier aan beleeft.
Wel vind ik het bedrag afhankelijk van de locatie, het paard en wat je ermee mag. Ik zie ook weleens advertenties waarbij mensen betalen om een paard te longeren en heel af en toe te rijden.. dat vind ik echt vreemd. Maar het is maar net wat je met elkaar afspreekt. Als mensen zich daar fijn bij voelen.. vooral doen.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Wel of geen vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:09

Ik lees "zij beleeft er ook plezier aan alsof het haar eigen paard is", maar.. dat zal het nooit zijn. Het is jouw paard, jij neemt de beslissingen over voer, stalling, de manier en hoe vaak er gereden wordt etc. Ook kan de eigenaar het paard verkopen. Bijrijden is dus niet zoiets als een eigen paard hebben.

Persoonlijk vind ik dat als je een eigen paard hebt, dan is dat jouw keuze. Het is ook jouw keuze om een bijrijdster te zoeken, en het is ook jouw keuze hoe duur (volpension) of goedkoop je het paard houdt. Ik zou het fijn vinden als een bijrijdster af en toe eens een zak snoepjes of een nieuwe borstel meenam, of op eigen kosten 1x in de week/2 weken zou lessen. Voor de rest zou ik het zo zien: Ze helpt mij, en dat ze daar wat plezier aan beleeft is logisch want anders zou ze me niet helpen

NAV

Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Re: Wel of geen vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:33

Maar als bijrijder heb je toch ook een keuze? Je hoéft niet paard te rijden. Of te betalen voor een bijrijdpaard. Maar dan vallen sommige paarden gewoon af. Zeker als je in een dure/populaire regio woont.
Ik had als bijrijder een interessant profiel: volwassen, werkend, in bezit van auto en flexibel want geen kinderen. Ik kon dus een bijrijdpaard kiezen wat paste bij mijn wensen, zonder er zelf 1 aan te schaffen met véél hogere kosten. Voor mij was het een win-win situatie. Ik zie dat ook bij een vriendin: die rijdt een paard bij wat Z1 loopt, ze mag ermee op wedstrijd, crossen, weekendje weg.. you name it. Wel de lusten niet de lasten, ik vind het zelf dus heel normaal dat daar een bijdrage tegenover staat.

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:01

Het hangt er in mijn ogen vanaf. prutsmuts zat meide gehad die enkel komen voor hun eigen plezier en daarbij ook gewoon even een pony slopen en dan met de noorderzon vertrekken of pas weer komen als pony heel is.

Maar je hebt ook van die geweldige meiden die liever mesten als dat ze op een pony zitten en voor je klaar staan als je ziek bent of onverwachts wat moet. Meiden die voor de ponys gaan en niet voor eigen belang echter zijn dat er maar weinig. Zoiemand zou ik zelf nog wel willen betalen.

Maar de meeste hangen er een beetje tussen. Beginnen fanatiek maar zodra ze dan meer mogen gaan ze ook minder doen. Uitelijk vragen ze alleen nog maar om het rijden en wordt het mesten verwaarloosd.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:13

Wieldop

de meiden betalen alles ze hebben ook pas een kast gekocht en daar hebben een paar meiden aan mee betaald
het gaat heel goed zo onderling, ik sta daar nu 1 jr en heb geen ruzie of onenigheid mee gemaakt bij hun
maar zijn ook geen kinderen maar allemaal volwassen meiden tussen 35 en 52 jr

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:05

Mijn bijrijdster betaalt niets. Mijn paard worst goed verzorgd en gereden en ze staat altijd voor ons klaar. Ze mag wedstrijden rijden, lessen.. Wat ze wilt.
Ik ben allang blij dat ik een verzorgster heb waar ik mijn paard met een gerust hart aan toe vertrouw.

Persoonlijk moet ik er dan ook niet aan denken om haar te laten betalen.
Die muts staat er zelfs als ze ziek is en zelfs nu met haar zwangerschap is ze er om mijn paard te verzorgen, kroelen etc. Een betere kan ik mij niet wensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 05:13

mijn verzorgster-bijrijder moet niets bijdragen & staat in voor 2 paarden

mijn paard rijd ze meer 'bij', mag ze mee springen, mee dressuur rijden & zijn we mee bezig met het buitenrijden op te bouwen (kwestie van vertrouwen tussen die 2)

mijn moeder haar paard mag ze als 'eigen' paard beschouwen, zij mag hem rijden, poetsen, vertroetelen, truukjes leren, mee gaan buitenrijden (euhm ze mag eigenlijk alles behalve springen met hem)

als er klusjes moeten gedaan worden is ze ook zeker zo lief om het te doen of te helpen & is altijd netjes op tijd (zelfs meestal een uur te vroeg), mag ook gewoon alle dagen komen

als we op verplaatsing gaan rijden of wedstrijdjes moet ze wel zelf het betalen


Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 05:50

Ik help StormMilagro met haar 2 pony's. Zij vraagt geen vergoeding, en ik mag alles doen wat ik wil. Als ze me nodig heeft, en ik hoef niet te werken, dan ben ik er. Klusjes? Geen probleem. Doe ik graag, want we helpen elkaar tenslotte uit de brand. Zij blij omdat ik haar help. Ik blij omdat ik haar mag helpen.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers