Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Selina

Berichten: 14270
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:42

gerpiegorp schreef:
Even tussendoor: hoe staan jullie tegenover een bijrijdpaard met een slecht passend zadel? Ik zit een beetje in dubio, aangezien het paard last heeft van het zadel maar de eigenaar ziet het niet/wil er niks van weten.
Verdere details wil ik eventueel via pb geven :)


Mee stoppen. Ooit een paard gereden met slecht passend zadel. Werd niet serieus genomen en uiteindelijk steigerde het paard en klapte het om. Sindsdien trauma in het koppie en ging van handelaar naar handelaar. Als de eigenaar er niet serieus op reageert als je het aangegeven hebt, dan neemt hij de welzijn van het paard ook niet serieus. Zou wel een eigenaar willen die dat belangrijk vindt.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl



Selina

Berichten: 14270
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:50

gerpiegorp schreef:
sat_nath schreef:
Begin desnoads met een shetlander/kleine pony waar je niet op kunt rijden, zodat je ervaring opdoet met het hebben van een verzorgpony. De eigenaren kunnen je aanraden bij andere mensen met paarden en zo rol je langzaam in het wereldje! Gewoon op veel plekken je neus laten zien (op de manege, fiets langs huisen en bel aan!). Onderneem dingen, maar heb ook geduld! Jou verzorgpony loopt ook ergens in Kampen rond ;)


Ik denk dat er weinig eigenaren zijn die hun verzorger/bijrijder gaan aanraden bij anderen := Anyways, inderdaad gewoon door blijven zoeken. Is er nu geen paard beschikbaar, dan over een maand misschien wel.
Maar daarbij moet ik zeggen dat ik niet echt moeite heb hoeven doen bij mijn bijrijdpaarden. De eerste hier op Bokt gevonden, de tweede is aangewaaid en de derde heb ik op Facebook gevonden. Ik heb wel eens een advertentie neergezet, maar daar kreeg ik geen reactie op (na 2 dagen heb ik ze ook weer verwijderd hoor :')).

Enamorada en Selina, nog bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit er momenteel erg mee. Instructrice zag dat het zadel klapperde en vertelde dat aan de eigenaresse. 2 maanden later vroeg ik er nog eens naar, maar ze wilde er niks van weten. Paard loopt er prima mee, als ze er echt last van zou hebben zou ze anders reageren blijkbaar (ze reageert fel op aansingelen en het zadel zelf). Ik vind het maar moeilijk hoor, aan de ene kant denk ik stoppen, maar aan de andere kant komt er weer iemand anders die haar gewoon even in de krul trekt. Ik heb me er deels bij neergelegd, maar toch zit ik er nog steeds mee. Bij mijn vorige bijrijdpony ben ik om onder andere het zadel gestopt en daar heb ik mega veel spijt van (pony is verkocht).


Toevallig net hetzelfde probleem gehad. Merkte dat zadel wat krap leek. Gemeld en eigenaar was het al opgevallen en zou zadelmaker raadplegen. Snap wel dat stoppen lastig is, vooral als je dan bang bent dat het paard het slechter kan krijgen bij een nieuwe bijrijder.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Selina

Berichten: 14270
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:52

Ik heb na 2 maanden ook weer een bijrijdpaard gevonden. Maar wat me opviel is dat mijn advertentie op Bokt maar 1 reactie had en op Marktplaats 11. Terwijl je het andersom zou verwachten omdat hier alleen maar paardenmensen zitten en Marktplaats vooral bedoeld is voor spullen. Dus voor wie nog geen advertentie op MP heeft gezet, ik raad het aan :Y)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Selina

Berichten: 14270
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:17

Golden_Angel schreef:
Waarom kunnen mensen dit soort dingen nou niet laten..
Een reactie op mijn advertentie van marktplaats. Even voor de duidelijkheid ik heb nog nooit contact met deze man gehad..





:') en ik vrees ook dat helemaal niks plaatsen de enige manier is om 't te voorkomen niet?..
Nou ben ik bijna 21 maar ik weet uit het verleden dat dit soort onzin me ook werd gestuurd toen ik 15 16 was en kan me goed voorstellen dat deze meneer deze berichten ook stuurt naar jongere meisjes..
Even een waarschuwing dus ook normaal naar alle mensjes hier neem altijd iemand mee als je voor de eerste keer voor zoiets afspreekt of laat in ieder geval iemand weeten waar je bent..


Die man benaderde mij toen ook dus hij gaat blijkbaar iedereen af. Hij heeft ook nog kids waar je dan meteen oppas voor kunt zijn, mocht je dat leuk vinden :Y)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Selina

Berichten: 14270
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:34

Als je meer wil leren kun je toch ook 1x per week gaan lessen met je bijrijdpaard ipv lessen op de manege? Dat helpt jullie ook een combinatie te vormen.
Ben verder geen eigenaar hoor, maar als idee.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Selina

Berichten: 14270
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:34

Pindakaa7 schreef:
Ik zit even ergens mee, het gaat niet echt over het zoeken van een verzorgpony, maar een eigen topic openen lijkt me wat overdreven dus ik hoop dat het goed is als ik mijn 'probleem' hier neerleg.

De situatie is als volgt, ik heb sinds een aantal maanden een leuk bijrijdpaard. Sinds kort ben ik begonnen met lessen maar ik ben het niet eens met de manier van aan de teugel rijden hoe de lesgever wil dat ik het doe. Lesgever wil dat ik (veel) druk zet op m'n teugels en ontspan als het paard loslaat. Ik wil liever vanuit ontspanning en activiteit rijden met als resultaat een fijne aanleuning. Ik kom net van de manege en ik sta er zeker voor open nieuwe dingen te leren, maar ik zie aan de teugel rijden niet als een doel maar als resultaat zegmaar.
Na de les appte ik de eigenaar dat ik dit wel lastig vond, maar de eigenaar is het met de manier van de lesgever eens. Hij zei dat ik even flink moet doorzetten en streng moet zijn met m'n handen, en dat ik het paard geen pijn zou doen omdat het een heel vriendelijk bit is.
Ik weet nu even niet zo goed wat ik hiermee moet. De eigenaar en ik rijden dus op een totaal andere manier, en hij wil eigenlijk dat ik op zijn manier ga rijden.
Heeft iemand wellicht tips hoe ik hier mee om moet gaan?


Lastig is dat. Ik heb ook een keer een bijrijdpaard gehad waarbij de eigenaar totaal anders reed dan ik. Mocht toen wel m'n eigen instructrice dus ik bleef wel op mijn manier rijden. Uiteindelijk merkte ik toch steeds negatieve effecten als zij gereden had, dus ben toen toch met het paard gestopt. Is er een mogelijkheid dat je een eigen instructeur mag kiezen?

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK en 20 bezoekers