Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:36

bruintje123 schreef:
Ik heb Z gereden met 3 keer in de week rijden en de rest weidegang.
Veel trainen is niet meteen winst rijden :)


Ik ook *\o/* :Y)

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:47

joyce B schreef:
Aan huis heb je toch heel andere kosten voor een tweede paard dan op een manege of pensionstal. En je hebt meestal ook niet de luxe van een binnenbak of super kwaliteit buitenbak. Dus als het niet een fantastisch hoog opgeleid leerpaard is waarbij de eigenaar jou kansen geeft om verder te komen in de sport... Vind ik het vooral e[co[/code]en goede week voor de eigenaar in dit specifieke geval.

Ik ben blij dat ik het tot nu toe anders getroffen heb. Ik heb tot nu toe alleen mijn eigen lessen, wedstrijden en vervoer betaald. En kosten voor vrijrijden in de binnenbak als ik binnen wilde trainen bij erg slecht weer of vorst. Iets lekkers meenemen voor na het rijden, een eigen deken of eigen zadel/hoofdstel als dat nodig was ook. Of ijzers als jij die perse wil of nodig hebt en de eigenaar niet zijn ook normale dingen.

Net als helpen in ruil voor het rijden. Maar ik vind dit wel een hoge bijdrage in verhouding tot aantal keer mogen rijden/komen en kosten en wat je er voor terug moet doen. Zou je de hele week mogen komen en dat de verzorging/het uitmesten dan gedeeld wordt met de eigenaar heb ik minder moeite mee.

Je kunt uiteraard een tegen voorstel doen en het is inderdaad maar net wat jij er zelf voor over hebt...


Ehm ik kom even inbreken in dit topic..stel je hebt een fantastisch hoog opgeleid dressuurpaard staan waar je iemand voor zoekt aan huis. Incl les van gediplomeerde instructrice om het paard te leren rijden. Maar het paard heeft wel een soort gebruiksaanwijzing..waar vind je dan iemand die serieus genoeg is, en die op een integere,vriendelijke, verantwoordelijke manier met het paard omgaat. Voor een langere periode onder een soort lease constructie?

Ik snap dat je een advertentie kan zetten, maar hoe onderscheid je het kaf van het koren? net de ervaring gehad met iemand die eerst heel enthousiast leek maar al vrij snel afhaakte omdat het niet alleen maar lang leve de lol is/ was. En ik heb weinig zin in nog tien van die types en dat wil ik ook het paard niet aan doen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:49

Willemiens schreef:
Ik kom even binnen vallen!
Ik sta aan de andere kant van de tafel in dit geval want ik ben vandaag wezen kijken bij een paardje bij mij in de buurt om bij te rijden. Nu vraag ik me alleen af of het bedrag wat gevraagd wordt een beetje reëel is?
Paard is 20 jaar maar was lekker voorwaarts onder het zadel, directe buitenrij mogelijkheden zijn er niet dus moet altijd met de trailer op pad.
Paarden staan aan huis en met een redelijke bak. De dagen dat ik zou gaan rijden moeten er 2 stallen gemest worden + de bak/paddock.
Het gaat om 3 dagen en dan wordt een bijdrage gevraagd van €100,- zelf wil ik graag blijven lessen bij mij instructeur min. 2 keer per maand a €40,- per uur. (ken zelf ook niemand anders die evt. goedkoper zijn).

Ben zelf 28 jaar en rij ong. L1 niveau.

Wat vinden jullie?


Het is erg persoonlijk....
Jij moet afwegen of er meer plussen dan kunnen zijn.

Is het paard wel wat je zoekt, waar je wat mee kan leren?
Kun je "beter krijgen" of is er nauwelijks aanbod.
Je hoeft het paard blijkbaar niet te delen, vind zelf dat je altijd moet corrigeren wanneer een ander er ook op rijdt.
Bekijk wel of je ivm de redelijke bak wel steeds kunt rijden, want dat lijkt mij wel een belangrijk punt.

En als je een dag erbij wil voor het geld, zou je dat misschien ook kunnen overleggen of dat je de dagen kunt uitzoeken ivm het weer....

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:53

Elisa2 schreef:
joyce B schreef:
Aan huis heb je toch heel andere kosten voor een tweede paard dan op een manege of pensionstal. En je hebt meestal ook niet de luxe van een binnenbak of super kwaliteit buitenbak. Dus als het niet een fantastisch hoog opgeleid leerpaard is waarbij de eigenaar jou kansen geeft om verder te komen in de sport... Vind ik het vooral e[co[/code]en goede week voor de eigenaar in dit specifieke geval.

Ik ben blij dat ik het tot nu toe anders getroffen heb. Ik heb tot nu toe alleen mijn eigen lessen, wedstrijden en vervoer betaald. En kosten voor vrijrijden in de binnenbak als ik binnen wilde trainen bij erg slecht weer of vorst. Iets lekkers meenemen voor na het rijden, een eigen deken of eigen zadel/hoofdstel als dat nodig was ook. Of ijzers als jij die perse wil of nodig hebt en de eigenaar niet zijn ook normale dingen.

Net als helpen in ruil voor het rijden. Maar ik vind dit wel een hoge bijdrage in verhouding tot aantal keer mogen rijden/komen en kosten en wat je er voor terug moet doen. Zou je de hele week mogen komen en dat de verzorging/het uitmesten dan gedeeld wordt met de eigenaar heb ik minder moeite mee.

Je kunt uiteraard een tegen voorstel doen en het is inderdaad maar net wat jij er zelf voor over hebt...


Ehm ik kom even inbreken in dit topic..stel je hebt een fantastisch hoog opgeleid dressuurpaard staan waar je iemand voor zoekt aan huis. Incl les van gediplomeerde instructrice om het paard te leren rijden. Maar het paard heeft wel een soort gebruiksaanwijzing..waar vind je dan iemand die serieus genoeg is, en die op een integere,vriendelijke, verantwoordelijke manier met het paard omgaat. Voor een langere periode onder een soort lease constructie?

Ik snap dat je een advertentie kan zetten, maar hoe onderscheid je het kaf van het koren? net de ervaring gehad met iemand die eerst heel enthousiast leek maar al vrij snel afhaakte omdat het niet alleen maar lang leve de lol is/ was. En ik heb weinig zin in nog tien van die types en dat wil ik ook het paard niet aan doen.



Maar het is toch heel persoonlijk wat je zoekt....
Zo wil de 1 graag alle luxe en gezelligheid op een drukke stal en de ander graag rust en zelfs graag buiten omdat ze al heel de dag binnen zitten...
Zo wil de 1 graag verder komen in de sport en de ander rijdt echt voor ontspanning.
Kosten is ook zoiets persoonlijks, wat heb je er voor over? Hoe groot is het aanbod en dus ook welke kosten zijn reëel?

Igniss

Berichten: 986
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:33

Ik vind het wel heel interessant om dit allemaal te lezen, ben zelf namelijk ook aan het overwegen om eventueel een verzorger/bijrijder te zoeken voor mijn merrie.

Enige punt is dat zij nu een veulen aan de voet heeft en de conditie van 0 opgebouwd moet worden voordat er aan rijden gedacht kan worden door een eventuele verzorger. En de merrie is in de hand niet de makkelijkste, onder het zadel dan weer doodbraaf.

Zou daar iemand voor te vinden zijn denken jullie?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:57

Dat zal ook te maken hebben in welke regio je zoekt. In sommige regio's zoeken veel mensen een verzorgpaardje en andere regio's niet.
En dan nog je lokatie... Makkelijk te bereiken of niet.
Een gevorderde ruiter/verzorgster is altijd lastiger, daarbij is het altijd een stukje geluk of je een match vind.

Igniss

Berichten: 986
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:01

Het is regio Limburg NL. Ik zie genoeg langskomen op fb die een verzorgpaard zoeken maar dat zijn veelal jonge meiden.

Daar heb ik dus ook een beetje schrik in. Ik heb een grote merrie met een dominant karakter waarin je stevig in je schoenen moet staan. En daarbij rent het veulen ook nog rond in de bak tijdens longeren ect.

Dus zoek dan iemand met verandwoordelijksgevoel en die stevig in zijn schoenen staat met verstand van paarden.. Heb het idee dat zoiets niet echt te vinden is :') ben toch mede door het veulen wat voorzichtiger

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:39

Igniss schreef:
Het is regio Limburg NL. Ik zie genoeg langskomen op fb die een verzorgpaard zoeken maar dat zijn veelal jonge meiden.

Daar heb ik dus ook een beetje schrik in. Ik heb een grote merrie met een dominant karakter waarin je stevig in je schoenen moet staan. En daarbij rent het veulen ook nog rond in de bak tijdens longeren ect.

Dus zoek dan iemand met verandwoordelijksgevoel en die stevig in zijn schoenen staat met verstand van paarden.. Heb het idee dat zoiets niet echt te vinden is :') ben toch mede door het veulen wat voorzichtiger

Omgeving Sittard/Brunssum/Heerlen is iig redelijk drama :o

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:41

Noordelijker ook helaas. Inderdaad allemaal jonge meiden.
Die haken allemaal af nu het donker word. Plus die wil ik niet bij mijn jonge paarden in de buurt.

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:43

Ik meld me ook! Onze tinkerdame krijgt van ons meer dan genoeg aandacht,maar hoe meer aandacht hoe beter vindt ze.
Hopelijk vinden we iemand die haar net zo leuk vindt als wij!

Sittard en omgeving is naar mijn idee juist heel goed iemand te vinden. Mijn tweede paard (gezinspaard) staat daar en als we hadden gewild hadden er al genoeg 16+ ers haar willen verzorgen. Het punt is wel dat hij op een manege staat, dan kom je misschien eerder in contact met mensen.

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:56

Ik zit ook in regio Noord Limburg/grens met Brabant en hoor inderdaad regelmatig dat het niet te doen is een wat ervaren en betrouwbare (wedstrijd)ruiter te vinden. Ik rijd zelf ook paarden van derden maar dan niet (meer) als bijrijder maar als beginnend prof laat ik het maar noemen. Komt er eigenlijk op neer dat ik het gewoon zo druk heb dat ik niet anders kan dan een vergoeding vragen (nouja dat of een stuk minder rijden in ieder geval). Gebeurt echter behoorlijk vaak dat ik begin op paarden waar al een of meerdere zgn heel ervaren bijrijders op gezeten hebben wat niet helemaal goed is gegaan. Jammer want kan me zeer goed voorstellen dat mensen dan huiverig worden om er nog iemand anders op te zetten.

Ik heb inmiddels wel twee superleuke meiden die mijn oudje rijden en helpen op stal. Was echt verrast moet ik zeggen, zijn super betrouwbaar, werken hard, leuk voor de paarden, willen echt wat leren...Ben stiekem al heel hard aan het duimen dat degene die dit jaar examen doet volgend jaar nog een beetje in de buurt blijft en tijd heeft want zou het heel jammer vinden als ze zou stoppen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:00

Toen ik zelf nog wat jonger was had ik ook altijd genoeg te rijden, beetje zelfde regio denk ik als jij 0000.
En ik kreeg ook betaald, maar goed net als jij trainde ik een paard dan ook van zadelmak naar Z.
Da is ook weer een ander kaliber als wat de meeste bijrijders zijn. Dan ben je al blij dat ze er geen niveau af rijden maar het gewoon stabiel laten zijn.

Igniss

Berichten: 986
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:22

Het is nou niet dat ik iemand zoek die mijn paard echt actief gaat rijden straks. Iemand die alleen wat recreatief aan de slag wil is ook enorm welkom. Maar dan missen ze naar mijn idee vaak dat stukje kennis en ervaring..
En het is in de buurt van Heerlen.

Moet zeggen dat ik het idee van uit handen geven al is het maar voor een paar dagen erg lastig vind. Ik heb niet de makkelijkste merrie in omgang dus iemand met ervaring in de paarden is een harde eis. Nu is mevrouw ook niet klein (1,73) dus je moet niet bang aangelegd zijn :') wat meiden van 15/16 wel snel zijn als mevrouw weer eens lelijk dreigt.
Of ze hebben het idee van dat los ik wel even op en dan word het juist erger. Terwijl zodra je met haar aan het werk gaat ze een droompaard is die alles wel voor je wil proberen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:28

Als je er zelf ook wat tijd in wil steken kan je iemand wat leren. Uiteindelijk ken je zelf je eigen paard(en) het beste. En voor een ander is het natuurlijk altijd even wennen maar ik denk dat als je als eigenaar er wat tijd in wil steken dat je dan ook kan zien of het wat wordt. Sommige mensen zijn misschien wat onzeker in het begin maar als je ze op de juiste manier helpt kan je daar ook een hele fijne hulp aan hebben. En zeker met jongeren die zelf wat minder ervaring hebben als de doorgewinterde volwassen kan juist een aanvulling zijn als je graag dingen op "jouw" manier wil zien.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 16-10-17 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:29

Tigra_ schreef:
Als je er zelf ook wat tijd in wil steken kan je iemand wat leren. Uiteindelijk ken je zelf je eigen paard(en) het beste. En voor een anders is het natuurlijk altijd even wennen maar ik denk dat als je als eigenaar er wat tijd in wil steken dat je dan ook kan zien of het wat wordt. Sommige mensen zijn misschien wat onzeker in het begin maar als je ze op de juiste manier helpt kan je daar ook een hele fijne hulp aan hebben. En zeker met jongeren die zelf wat minder ervaring hebben als de doorgewinterde volwassen kan juist een aanvulling zijn als je graag dingen op "jouw" manier wil zien.


Moeten ze wel vaker dan 1 keer op komen dagen :+

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:52

@Elisa2:

Ik denk dat via via bij de plaatselijke rijvereniging of manege al een begin kan zijn. Bij onze club zijn er best veel meiden die er rijden op een verzorgpony of paard, of op een paard van een Fokker of handelsstal. Als je een beetje contact houd met de medeleden, regelmatig gaat kijken bij wedstrijden en daar gaat kletsen met de mensen en laat vallen dat je iemand zoekt voor jouw .... paard op .... niveau heb je best kans dat ze je tippen op bepaalde ruiters/amazones die wellicht nu of op termijn op zoek zijn of gaan naar wat anders. Uit de pony gegroeid, paard verkocht of verhuisd, paard geblesseerd of met pensioen (zoals in mijn geval)

Doordat ze elkaar kennen weten mensen vaak beter hoe serieus of fanatiek iemand is. Je kunt ze je nummer geven als ze iemand weten zodat ze contact op kunnen nemen bij interesse.

Bij maneged kun je via de instructie informeren wie talent heeft en fanatiek en serieus bezig is. Iemand die veel helpt op stal valt ook daar wel op.

Het niveau ligt vaak wel lager dan bij een rijvereniging. Bij een rijvereniging tref je vaak de mensen met wedstrijdervaring en vaker mensen die naast de groepsles (clubles) ook nog priveles nemen. Die gewend zijn vaker per week te trainen en niet alleen onder luxe omstandigheden zoals luxe maneges met binnenbakken/stapmolen/kantine etc.

Via Facebook is een oproepje en die laten delen door je paardenvrienden en kennissen en instructeur ook een goede optie. Dan kun je daarna via pb vragen naar toe iemand is en traint en de afspraken na komt

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:47

Dankje Joyce, daar was ik nooit opgekomen om bij de rijvereniging/ manege te gaan kijken. Het is inderdaad wel fijn om via via aan iemand te komen zodat je meer weet wat je aan iemand hebt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:11

Elisa2 schreef:
Dankje Joyce, daar was ik nooit opgekomen om bij de rijvereniging/ manege te gaan kijken. Het is inderdaad wel fijn om via via aan iemand te komen zodat je meer weet wat je aan iemand hebt.


Elisa welke omgeving zou het gaan en hoe vaak per week?

BarbaraNova

Berichten: 4203
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:31

joyce B schreef:
Ik ook. Je verzorgt op jouw dagen ook het andere paard en betaalt alle hooi en strooisel kosten (en waarschijnlijk ook nog het krachtvoer) van de hele maand. Oftewel: ze hebben "gratis" een stalhulp voor de helft van de week en hun paard is de hele week uit de kost voor een halve week bijrijden.


Nou dit haal je niet met 100 euro hoor voor 2 paarden.

Maar het bedrag is wel hoog ja

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:51

Het paard waar voor betaald wordt is in ieder geval uit de kost.

Ik heb ook paarden aan huis. Ik weet wat ze me kosten aan hooi, krachtvoer en strooisel. uiteraard zit er verschil in inkoopprijs ruwvoer maar ik kom ruim uit binnen dat bedrag (voldoende gras, hele jaar bijvoeren met ruwvoer van eigen land, beetje krachtvoer en vitaminekorrel, jaar rond in de nacht op stal) Met deel van het jaar 24/7 buiten op de wei was ik nog stuk minder kwijt, vooral in de zomermaanden amper kosten, maar kan met deze paarden niet.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:12

Hoi! Ik zou graag mee willen praten. :) Ironisch genoeg ben ik een verzorger opzoek naar een verzorger. :')

Ik verzorg nu 2 jaar een arabiertje met een gecompliceerd karakter. Helaas ben ik ivm mijn studie verhuist naar Utrecht. Pony staat in Friesland dus ik kan helaas het verzorgen door de week niet meer voortzetten. We hebben nog geprobeerd om de pony richting mij te verplaatsen (heb een enorm goede band met de eigenaar en de pony) maar dit ging helaas niet op. Nu ben ik dus samen met de eigenaar in de weekenden dat ik thuis ben opzoek naar iemand die mijn dienst wil overnemen! :P Ik wil het gewoon graag goed afsluiten en de pony goed overdragen aan iemand. Ik wil niet met de noorderzon vertrokken zijn omdat ik me gewoon enorm verantwoordelijk voel voor de pony.

We zijn dus opzoek naar een verzorger waar rijden niet op nummer 1 staat. Het is geen beginnerspony. Hij is enorm sensibel en gevoelig, maar wel enorm lief. We zijn opzoek naar iemand die grondwerk wil doen, longeren, verzorgen en in het weekend onder begeleiding wil rijden als het goed klikt. Je krijgt enorm veel vrijheid, zolang je maar geen gekke dingen doet. Wandelen, buitenrit, wedstrijden, fotomeetings.. wat je wil. :) Het rijden is echt nog in training, dus wedstrijden zouden op langere termijn zijn. Verder vragen we geen echte vergoeding, behalve het voer of de hoefsmid betalen. Voer is 30,- in de 2 maanden, hoefsmid is 37,- in de 6 weken. We willen geen echte vergoeding vragen dus gewoon een investering in de pony waarderen we veel meer. :j

Ook mocht er een nieuwe verzorger komen, blijf ik de weekenden in eerste instantie komen om te begeleiden met de eerste stappen in rijden en longeren, zodat je daarna lekker zelf op pad kan.

Maar goed, over de zoektocht: om pennymeisjes te voorkomen (ja, het is en blijft een arabier, erg aantrekkelijk) plaatsen we het niet op MP en Bokt markt omdat we dat soort mensen niet over de vloer willen hebben. Dat zou gewoon enorm gevaarlijk zijn. We reageren wel eens op verzoekjes op facebook in een verzorgpaard gezocht groep in de buurt. Op die manier zijn er nu 2 mensen langs gekomen. Dan leg je alles uit, neem je de tijd om alles te laten zien, vervolgens laten ze helemaal niets meer horen.. niet te geloven! Hoe moeilijk is een berichtje sturen.. gisteravond is er ook iemand geweest, ik hoop dat we dit keer wel wat horen. :n maar t schaadt wel je vertrouwen en het maakt de zoektocht zo moeilijk..

Ik vind het ook zo jammer dat dat soort mensen het verpesten voor verzorgers zoals mij die zich wel 100% inzetten.. nouja, ik volg, praat en lees lekker mee met jullie. Hopelijk kan ik er nog wat tips uit halen. :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:16

Ik had juist het andere, ook verzorger opzoek naar mede verzorger en uiteindelijk is dat meisje de eigenaar lastig gaan vallen toen die aangaf het toch niet te zien zitten. Dus juist heel veel nog van zich laten horen maar op vervelende manier :’)

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:44

Hier ook iemand die opzoek is naar een enthousiaste meid/dame voor mijn paarden.
Helaas 0 reacties vermoedelijk omdat het op dit moment niet om rijden gaat.
Ik zoek gewoon iemand die het leuk vind om met de paarden bezig te zijn.
Wassen, poetsen, stapwerk onder de man, longeren etc.. Locatie is van alle gemakken voorzien om dit allemaal fijn te kunnen doen. Meer rijden is in de toekomst best mogelijk maar qua paarden niet voor iedereen weg gelegd en ik gun dat echt alleen aan iemand die laat zien 100% voor mijn paarden te willen gaan. Ik heb nu en in de toekomst aan paarden genoeg kwaliteit staan maar ik ben zuinig op ze en er zit nog wat werk in voordat ik iemand anders daar echt mee wil laten werken.

Maar ja helaas dus 0 reactie

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:25

ajesca123 schreef:
Hier ook iemand die opzoek is naar een enthousiaste meid/dame voor mijn paarden.
Helaas 0 reacties vermoedelijk omdat het op dit moment niet om rijden gaat.
Ik zoek gewoon iemand die het leuk vind om met de paarden bezig te zijn.
Wassen, poetsen, stapwerk onder de man, longeren etc.. Locatie is van alle gemakken voorzien om dit allemaal fijn te kunnen doen. Meer rijden is in de toekomst best mogelijk maar qua paarden niet voor iedereen weg gelegd en ik gun dat echt alleen aan iemand die laat zien 100% voor mijn paarden te willen gaan. Ik heb nu en in de toekomst aan paarden genoeg kwaliteit staan maar ik ben zuinig op ze en er zit nog wat werk in voordat ik iemand anders daar echt mee wil laten werken.

Maar ja helaas dus 0 reactie


Vind je het heel erg dat ik dat 'ik gun' gedeelte een beetje arrogant over vind komen? Jij bied ook trainingsplekken voor paarden aan, daar krijg je neem ik aan voor betaald? Maar je zoekt iemand die jouw helpt bij de randwerkzaamheden met de paarden, het rijden doe je zelf. Je zoekt eigenlijk een stalhulp/groom dus, tsja ik vind het niet héél raar dat 18 plussers dan niet in de rij staan eerlijk gezegd? Ze zullen er vast wel zijn, maar vind ze maar eens....

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:18

DatBenIkNou schreef:
ajesca123 schreef:
Hier ook iemand die opzoek is naar een enthousiaste meid/dame voor mijn paarden.
Helaas 0 reacties vermoedelijk omdat het op dit moment niet om rijden gaat.
Ik zoek gewoon iemand die het leuk vind om met de paarden bezig te zijn.
Wassen, poetsen, stapwerk onder de man, longeren etc.. Locatie is van alle gemakken voorzien om dit allemaal fijn te kunnen doen. Meer rijden is in de toekomst best mogelijk maar qua paarden niet voor iedereen weg gelegd en ik gun dat echt alleen aan iemand die laat zien 100% voor mijn paarden te willen gaan. Ik heb nu en in de toekomst aan paarden genoeg kwaliteit staan maar ik ben zuinig op ze en er zit nog wat werk in voordat ik iemand anders daar echt mee wil laten werken.

Maar ja helaas dus 0 reactie


Vind je het heel erg dat ik dat 'ik gun' gedeelte een beetje arrogant over vind komen? Jij bied ook trainingsplekken voor paarden aan, daar krijg je neem ik aan voor betaald? Maar je zoekt iemand die jouw helpt bij de randwerkzaamheden met de paarden, het rijden doe je zelf. Je zoekt eigenlijk een stalhulp/groom dus, tsja ik vind het niet héél raar dat 18 plussers dan niet in de rij staan eerlijk gezegd? Ze zullen er vast wel zijn, maar vind ze maar eens....


En jij leest het dus verkeerd ;) ik heb enkele eigen goede paarden staan die het heerlijk zouden vinden als iemand lekker met ze bezig is buiten trainen om,en ik gun die inderdaad alleen aan iemand die er 100% voor gaat. KUN je arrogant vinden of niet maar zo zit het nu eenmaal. Ik zoek helemaal geen stalhulp. En als hier al een paard tegen betaling in training staat dan is dat voor correctie of revalidatie en haal ik het niet in mijn hoofd om daar een ander ook maar iets mee te laten doen. Dat zijn dus ook niet de paarden waar ik iemand voor zoek.
Daarbij er is er qua rijden op mijn eigen paarden in de toekomst best een en ander mogelijk maar dat moet groeien. Zelf heb ik vroeger op deze manier ook veel gedaan en er een heleboel van geleerd en was blij dat ik de kansen kreeg die ik uiteindelijk heb gekregen door te laten zien wat ik waard was. Naar mijn mening is dat nu ook het probleem tegenwoordig. Mensen overschatten zichzelf nogal en willen alleen nog maar rijden en wel direct. Ik hecht veel waarde aan iemand die tijd en energie wil steken in het kweken van een band en bvb het stapwerk onder het zadel. KUN je echt al een heleboel van leren namelijk en aangezien ik dat in eerste instantie zalmoeten begeleiden kost mij dat ook tijd, maar blijkbaar word dat gezien als iets minderwaardigs en za ik daar iemand voor moet betalen :? terwijl ik het in de training minstens net zo belangrijk vind en dus zelf ook regelmatig doe.
Vanuit daar kun je groeien met de paarden en komt de rest er vanzelf wel bij.

Ik heb de advertentie trouwens aangepast en er expliciet bijgezet dat ik iemand zoek voor mijn eigen paarden en niet voor de paarden die eventueel in training staan.
Kan me voorstellen dat andere mensen het dan ook anders lezen dan dat ik het bedoeld heb.