Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:45

plutolover schreef:
lieverd toen was je al opzoek na een eigen paard haha. Niet veel later kwam [naam]. en ik doelde ind jouw hahaa. lol


Hahaha I know, ik plaag je maar ;) En die verhuizing was voor skippie even nodig en das het belangrijkst :j

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:30

Een bijrijder, 3 redenen die ik kan bedenken voor mezelf:

* als pony/paard meer bewegingsbehoefte mbt training heeft dan ik zelf kan bieden

* hulp bij stalwerkzaamheden

* financiële bijdrage

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:56

Anke schreef:
Een bijrijder, 3 redenen die ik kan bedenken voor mezelf:

* als pony/paard meer bewegingsbehoefte mbt training heeft dan ik zelf kan bieden

* hulp bij stalwerkzaamheden

* financiële bijdrage



En dat financiële bijdrage vind ik soms beetje krom. Want vaak zijn bijrijder wel bereid om te betalen als je bijv een toppaard heb maar gaat t om bijv maar een haflinger (die M1 loopt) dan mogen ineens de eigenaren van t paard blij zijn dat t dier verzorgt wordt en hoeft/wilt de bijrijder niet betalen.

Terwijl t tegenwoordig heel normaal is.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:04

Ik heb een bijrijder om mijn paard extra beweging te laten krijgen maar ook voor de gezelligheid en omdat ik het een ander gun zo met paarden bezig te kunnen zijn :j
Klusjes hoeven ze amper of niet te doen en een bijdrage zal ik nooit krijgen zoals ze er nu bij staan :+

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:06

Ik heb zelf altijd bijgereden op basis van Anke haar nr 1. Ik hielp meestal wel maar als dat bij uitgangspunt eigenlijk vooral daar om ging koos ik er niet voor. In de praktijk kwam het dus meer op 1 en 2 maar dan was de twee wel in verhouding tot de tijd die ik in de training stak. Ik heb geen tijd meer om uren te tutten en te helpen .
Ik vind het ook belangrijk dat ik gewaardeerd wordt om de training die ik in een paard stop. in de vorm van rijden en longeren. Als tiener lag de verhouding andersom. Toen was het dagbesteding ;)

Bij ons thuis is het een combi van 1 en 2. ik zoek hulp bij de verzorging en in ruil voor de hulp mag je rijden. Ik verwacht niet datze hier uren rondhangen zoals ik dat zelf vroeger deed. Liever ook niet. Willen ook ons eigen ding kunnen doen.

3 speelt hier geen rol al wordt het wel gewaardeerd als je iets aanvult wat je vaak gebruikt (vliegenspray met rijden, anti klitspray, een keer wat wortels of appeltjes mee, etc.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:09

Net wat joyce zegt

Ik vraag geen bijdrage maar ik waardeer wel als bijv keer wat wordt gekocht bijv Ind klitspray. Laatst had ik t over een vitamine korrel zegt me bijrijder Ow die heb ik nog wel

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:13

Goh, ik alle moeite van de wereld met het zoeken naar een bijrijd/leasepaard en dan hoor ik hier van meiden/vrouwen die na een paar keer gewoon niet komen opdagen etc... kom op, paard hoeft toch niet zz- klaar te zijn en klaar te staan om direct op te stappen.... :+
Afijn, ik heb het topic met een half oog gevolgd en kan ondertussen melden dat ik ook een leasepaard heb gevonden, via bokt notabene!
Grappige wil, dat ik al maanden een mooie grote bonte reed in de manege lessen en die verkocht is aan een meisje. Ik vond het al erg jammer maargoed, nu wil het toeval dat de nieuwe eigenaresse dus een leaser zoekt via een bokt advertentie +:)+ Ik hoop dat het blijvend is (eerst natuurlijk rustig aankijken).

Zo, nu weer tijd voor de duik onder de meeleessteen :9k :7

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:49

Wel of geen bijdrage blijft een eeuwige discussie :D
Ik vroeg idd een bijdrage voor een beetje financiële "hulp" (ik kon mijn paard prima betalen, maar toen met studiekosten en parttime baan kon ik naast paard niks anders doen/kopen), maar ook als stok achter de deur. En verder de bijrijder voor extra aandacht voor paard. Behalve een stalletje mesten en een bakje voer klaar zetten hoefde er niks gedaan te worden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:51

Had ik weer een leuke bijrijder is ze zwanger en misselijk.
Uiteraard logisch dat ze niet komt nu. Maar ze leek me zo geschikt.
Zo jammer.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:25

Anke schreef:
Een bijrijder, 3 redenen die ik kan bedenken voor mezelf:

* als pony/paard meer bewegingsbehoefte mbt training heeft dan ik zelf kan bieden

* hulp bij stalwerkzaamheden

* financiële bijdrage


Maar ook wanneer je zelf weinig doet met je paard en zelf vroegah ook zoveel hebt gehad aan een verzorgpaardje, dan gun je dat een ander ook.
Echter hoeft dat ook niet gratis, kostendekkend is het ook niet, dus verdienen die je er niet aan.
Nu echter, wil ik echt geen bijrijder meer, geef ze liever gewoon vrij :o
Voor elke goede bijrijder krijg je er eerst tig die niet zo goed zijn en vooral afspraken niet nakomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:43

sneeuwpop schreef:
Anke schreef:
Een bijrijder, 3 redenen die ik kan bedenken voor mezelf:

* als pony/paard meer bewegingsbehoefte mbt training heeft dan ik zelf kan bieden

* hulp bij stalwerkzaamheden

* financiële bijdrage


Maar ook wanneer je zelf weinig doet met je paard en zelf vroegah ook zoveel hebt gehad aan een verzorgpaardje, dan gun je dat een ander ook.
Echter hoeft dat ook niet gratis, kostendekkend is het ook niet, dus verdienen die je er niet aan.
Nu echter, wil ik echt geen bijrijder meer, geef ze liever gewoon vrij :o
Voor elke goede bijrijder krijg je er eerst tig die niet zo goed zijn en vooral afspraken niet nakomen.


Op dat punt zit ik inmiddels ook, ik begin er niet meer aan...
Ondanks dat ik iemand zo graag de kans zou gunnen die ik "vroeger" ook gehad heb, heeft het tot nu toe bij mij alleen maar ellende opgeleverd... Ik heb m'n zusje en ouders die voor d'r zorgen als ik weg ben, en verder red ze zich wel nu ze de hele dag buiten staat :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:59

franka: het scheelt ind dat de jouw buiten staat, helaas vind ik die stal echt te duur.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:36

Nou erg herkenbaar, ik wordt er helemaal moedeloos van.

Ik heb 4 paardenbeesten en had vroeger een top verzorgster die gewoon 1 van mijn ponys als eigen behandelde en me hielp met de rest met een keer voeren of mesten of wat dan ook. Ze heeft dat gedaan tot de pony ingeslapen moest worden op 32jarige leeftijd. Nu heeft ze haar eigen paardje.

Mijn probleem is dus dat ik ook wel vergelijk met haar als er nu mensen komen, ik vind t jammer dat ik vaak achter mensen aan moet om af te spreken enz en dat als er gereden is het voor de meesten tijd is om gelijk naar huis te gaan....

Ik huur een stalletje en doe alles zelf dus wat hulp wanneer er tijd is zoals in het weekend met mest ruimen in de wei ofzo of t erf vegen zou erg welkom zijn. T hoort er naar mijn idee ook gewoon bij.

Maar ja ieder zijn eigen mening en verschil natuurlijk. T is jammer want ik had t erg leuk gevonden samen met iemand te rijden en te verzorgen. Alleen is ook maar alleen...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:43

Helaas heeft het grote gros tegenwoordig een andere opvatting

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:47

Anke schreef:
Helaas heeft het grote gros tegenwoordig een andere opvatting


Ik vind dat je echt constant een negatieve sfeer in het topic brengt. Het is hartstikke jammer dat mensen soms niet aan je verwachtingspatroon doen, dat heb ik ook meermaals moeten meemaken. En ja, sommige mensen hebben een totaal andere attitude. Maar dat is nog geen reden om echt in elke post die je plaatst de hele ''jeugd van tegenwoordig, vroeger waren de mensen beter'' op te halen.
Ik hoop oprecht dat je vindt wat je zoekt, maar als ik opzoek was naar een verzorgpaardje, zouden deze posts voor mij een complete afknapper zijn.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:04

Anke zoekt mensen die het niet willen "proberen" , maar er 100% voor gaan.
De mensen die het willen proberen schrik je wel af en dat is precies haar bedoeling.

Ik zie het probleem niet,over hoe Anke reageert in dit topic. Het is ook een beetje bedoeld als klaagtopic, dat de juiste verzorgster niet makkelijk te vinden is.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:22

Aight schreef:
Anke schreef:
Helaas heeft het grote gros tegenwoordig een andere opvatting


Ik vind dat je echt constant een negatieve sfeer in het topic brengt. Het is hartstikke jammer dat mensen soms niet aan je verwachtingspatroon doen, dat heb ik ook meermaals moeten meemaken. En ja, sommige mensen hebben een totaal andere attitude. Maar dat is nog geen reden om echt in elke post die je plaatst de hele ''jeugd van tegenwoordig, vroeger waren de mensen beter'' op te halen.
Ik hoop oprecht dat je vindt wat je zoekt, maar als ik opzoek was naar een verzorgpaardje, zouden deze posts voor mij een complete afknapper zijn.


Ben het helaas met je eens... heb dit zelf ook opgemerkt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:27

sneeuwpop schreef:
Anke zoekt mensen die het niet willen "proberen" , maar er 100% voor gaan.
De mensen die het willen proberen schrik je wel af en dat is precies haar bedoeling.

Ik zie het probleem niet,over hoe Anke reageert in dit topic. Het is ook een beetje bedoeld als klaagtopic, dat de juiste verzorgster niet makkelijk te vinden is.

En hier ben ik het dan weer mee eens. :D

Het is moeilijk om een bijrijder te vinden, dan valt het niet altijd mee om te schrijven hoe goed het vinden gaat.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:32

Dat 100% ervoor gaan. Dat lijkt maar lastig.

Nu dus iemand en het gaat echt super. Net met rijden schrikt cheana en dat pakt ze super op. Enigste nadeel is het contact. Krijg slecht respons. Komt er uiteindelijk wel en ze komt haar afspraken echt na. Maar ik moet echt vragen wanneer ze kan. Vind ik best irritant. Maar verder doet ze het goed. Dus maar elke keer vragen wanneer ze kan. En dan gaat het goed

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:05

enige wat ik mis in sommige bijrijders is het ervoor gaan. Intresse tonen, en niet alleen maar om het rijden. Ik hoop er nu 1 gevonden te hebben.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:24

Het is andersom ook lastig.

Soms worden er ook onmogelijke eisen gesteld. Mij lukt het bijvoorbeeld niet om overdag te komen ivm werk. En omdat ik met een menteam help, heb ik graag een soort weekplanning zodat ik weet waar ik die week aan toe ben.
Ik ga dus geen match vinden bij iemand die op het laatste moment vraagt of ik niet even kan gaan.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:31

Cabelona schreef:
Het is andersom ook lastig.

Soms worden er ook onmogelijke eisen gesteld. Mij lukt het bijvoorbeeld niet om overdag te komen ivm werk. En omdat ik met een menteam help, heb ik graag een soort weekplanning zodat ik weet waar ik die week aan toe ben.
Ik ga dus geen match vinden bij iemand die op het laatste moment vraagt of ik niet even kan gaan.


Inderdaad t kan natuurlijk ook andersom zijn. Mijn bijrijder heeft 2 vaste dagen. Maar vind t wel fijn als ze extra bijspringt mocht ik onverwachts niet kunnen.

Maar meestal meld ik wel bij dat als t ze echt niet lukt dit ook aan moeten geven, dan ga ik hoe dan ook gewoon zelf. Wil niet dat me bijrijder steeds in bochten moet werken omdat ik toevallig minder tijd heb die dag. Dan gaat de lol er voor de bijrijder ook snel vanaf.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:49

Ik heb gelijk maar gevraagd vandaag wanneer ze volgende week kan. Gelijk gepland :)

We hebben geen vaste dagen. Ze heeft onregelmatige diensten. Op deze manier komt het ook goed. Ze wil heel graag helpen met alles. Mesten, vegen schoonmaken. Graag ook grondwerk leren en lessen. Echt super.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:53

plutolover schreef:
Cabelona schreef:
Het is andersom ook lastig.

Soms worden er ook onmogelijke eisen gesteld. Mij lukt het bijvoorbeeld niet om overdag te komen ivm werk. En omdat ik met een menteam help, heb ik graag een soort weekplanning zodat ik weet waar ik die week aan toe ben.
Ik ga dus geen match vinden bij iemand die op het laatste moment vraagt of ik niet even kan gaan.


Inderdaad t kan natuurlijk ook andersom zijn. Mijn bijrijder heeft 2 vaste dagen. Maar vind t wel fijn als ze extra bijspringt mocht ik onverwachts niet kunnen.

Maar meestal meld ik wel bij dat als t ze echt niet lukt dit ook aan moeten geven, dan ga ik hoe dan ook gewoon zelf. Wil niet dat me bijrijder steeds in bochten moet werken omdat ik toevallig minder tijd heb die dag. Dan gaat de lol er voor de bijrijder ook snel vanaf.


Natuurlijk is dat fijn. Dat is ook geen probleem. Alleen moet dat niet wekelijks voorkomen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:13

Ik vraag vaak ook wanneer ze er zijn wanneer ze weer komen. Helaas is niet iedereen even goed in vooruit plannen ;)

Ik gelukkig zelf vrij flexibel. De hulp is fijn. Maar als het ineens wegvalt is het meestal wel op te lossen. Als ik echt weg ben is dat lastiger.

Maar zien hoe dat moet als ik weer buiten het erf ga werken.

Nog een half jaartje en dan gaat de jongste naar school. Dan ga
Ik kijken of en hoe ik weer aan de slag kan. Lastige in onderwijs is vaak dat je niet beginnen met invallen en dan heb je flexibele partner of oppas nodig voor de kinderen. En dan ook de paarden nog. Die heb ik deze hele zomer tussende middag uit het land gehaald. Dat wordt dan ook lastig.