Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:58

In dit geval eens met eske, en die DA kosten zou ik ook zeker niet betalen... Al helemala niet omdat e DA aangeeft dat het niet door overbelasting komt

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:48

Stoppen.

Dit gaat niet meer om geld. Eigenaar heeft geen vertrouwen (meer) in hoe jij het paard hebt getraind. Dus naar de toekomst ook niet.
Gaat geen goed verloop geven.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:27

Ook mijn mening. Stoppen.
ze heeft jou zelf op haar paard laten rijden. Ik neem aan dat in overleg is gekeken van wie je les neemt en zij goedgekeurd heeft hoe jij traint en dat je bent gaan starten. Bovendien betaalde jij haar en niet andersom.

Als ze je aansprakelijk wil stellen kan ze dat proberen. Via jouw aanspakelijkheidsverzekering. Check ook even de site van de knhs over de voorwaarden van hun verzekering. Bij lidmaatschap zitten een aantal collectieve verzekeringen ingesloten namelijk. Jij wordt niet betaald dus jij hebt geen bedrijfsaanspakelijkheidsverzekering nodig.

Het is erg rot als een paard iets gaat mankeren en kan me voorstellen dat de eigenaresse haalt. Ik hoop voor haar dat ze haar paard in de verzekering had. Misschien een tip voor een volgend bijrijdpaard om daar iets over af te spreken.

Als er tijdelijk niet gereden kan worden vanwege korte blessure of verwonding vind ik dat anders dan wanneer een langdurige blessure wordt geconstateerd. Ik zou dan ook na de eerste "ziektemaand" niet meer betalen. En als je graag verder wilt met het paard wel blijven helpen bijvoorbeeld. Nu in dit geval niet. Ze is erg duidelijk dat ze jou de schuld geeft en je zwart maakt. Dan is het niet de verwachting dat de relatie ongestoord vervolgd kan worden. Beter netjes afscheid nemen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:53

Anke schreef:
Stoppen.

Dit gaat niet meer om geld. Eigenaar heeft geen vertrouwen (meer) in hoe jij het paard hebt getraind. Dus naar de toekomst ook niet.
Gaat geen goed verloop geven.


Idd.
Verzekering doet erfenis ik niks mee. Er moest voor betaald worden dus......
En ik zou ook niet voor de kosten gaan opdraaien, aangezien het paard niet van jullie samen is.
Dat is nu eenmaal het voor en nadeel van een bijrijder.
Eigenaar beslist en betaald. Bijrijder rijdt voor een vast bedrag (geen extra risico's) en heeft geen zeggenschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:05

sneeuwpop schreef:
Anke schreef:
Stoppen.

Dit gaat niet meer om geld. Eigenaar heeft geen vertrouwen (meer) in hoe jij het paard hebt getraind. Dus naar de toekomst ook niet.
Gaat geen goed verloop geven.


Idd.
Verzekering doet erfenis ik niks mee. Er moest voor betaald worden dus......
En ik zou ook niet voor de kosten gaan opdraaien, aangezien het paard niet van jullie samen is.
Dat is nu eenmaal het voor en nadeel van een bijrijder.
Eigenaar beslist en betaald. Bijrijder rijdt voor een vast bedrag (geen extra risico's) en heeft geen zeggenschap.


Helemaal mee eens, ze kan jou niet voor DA kosten op laten draaien, das haar risico van een paard hebben.
(Zeker in dit geval)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:49

Sterker nog, ze heeft t paard nooit meer gekeurd dan een buigproef en ze kwam net niet net wel door de proef. Ze moesten t nog een keer later doen. Hoorde ik later pas. Maar ik ben sowieso klaar met ze nu hoor. Over +- 6 maanden zou er toch een eigen paard komen :)

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:23

Meelezer komt binnenvallen hoor :Y)

Idd door die beschuldigingen zou ik er ook klaar mee zijn en niet meer komen. Maar over de betaling even... Jullie roepen hier allemaal dat als je een paard een beetje poetst, beetje klusjes komt doen, maar niet rijdt, dat daar eigenlijk geen geld voor gevraagd mag worden. Dat dat eerder betaald zou moeten worden want dan ben je er echt als hulp... Maar zodra een paard dat je kon rijden langdurig geblesseerd raakt (dus niet een weekje, maar maanden) en je alleen nog maar kunt aaien en poetsen en klusjes kunt doen, maar niet meer kunt rijden, moet de bijdrage opeens wel doorlopen, omdat je een band hebt met het paard? (zomaar een reden die ik voorbij zag komen, geen aanval ;) ) Is niet het hele bijrijder zijn dat jij dat soort risico's niet draagt? Je bent bijrijder, dus je hebt niets te zeggen over de stallingsplaats, manier van training, voeren enzovoort enzovoort, maar 'in ruil' daarvoor draag je ook niet de risico's van ziektes/blessures bij het paard, toch? Of wordt daar hier anders tegenaan gekeken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:01

Ik ben het daar dus mee eens.
reden dat ik echter niet geneigd van de betalen is omdat het voor mij goedkoper is hier thuis een paard meer te zetten dan om 80 euro per maand bij iemand te gaan betalen... kan ik diegene beter goedkope stallingsplek aanbieden in ruil voor het mogen (bij)rijden of gratis "training en stalling" aanbieden....

Mijn benzinekosten voor het heen en weer reizen is ook al snel tientallen euro's per maand (bij 10/15km afstand ongeveer 50,- per maand) en dan nog de uren oppas omdat ik van huis moet met kleine kinderen thuis (minimaal 3x€6,50 per weekdag bij 1 kind, 3x 14,- bij 2 kinderen tijdens schoolvakanties) terwijl ik bij thuis rijden geen oppas nodig heb. Oppaskosten lesdag reken ik dan niet want die heb ik ook bij eigen paard)

Ja gaat dan toch de voor en nadelen meer tegenover elkaar zetten en kostenplaatje maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:58

Floriske schreef:
Meelezer komt binnenvallen hoor :Y)

Idd door die beschuldigingen zou ik er ook klaar mee zijn en niet meer komen. Maar over de betaling even... Jullie roepen hier allemaal dat als je een paard een beetje poetst, beetje klusjes komt doen, maar niet rijdt, dat daar eigenlijk geen geld voor gevraagd mag worden. Dat dat eerder betaald zou moeten worden want dan ben je er echt als hulp... Maar zodra een paard dat je kon rijden langdurig geblesseerd raakt (dus niet een weekje, maar maanden) en je alleen nog maar kunt aaien en poetsen en klusjes kunt doen, maar niet meer kunt rijden, moet de bijdrage opeens wel doorlopen, omdat je een band hebt met het paard? (zomaar een reden die ik voorbij zag komen, geen aanval ;) ) Is niet het hele bijrijder zijn dat jij dat soort risico's niet draagt? Je bent bijrijder, dus je hebt niets te zeggen over de stallingsplaats, manier van training, voeren enzovoort enzovoort, maar 'in ruil' daarvoor draag je ook niet de risico's van ziektes/blessures bij het paard, toch? Of wordt daar hier anders tegenaan gekeken.


Het verschil daarin vind ik dan dat een bijrijder die mocht rijden en daar dus voor betaald dat oke vind, maar zodra ze met het paard even niks meer kunnen ze ineens niet meer willen betalen ;)
Dat vind ik een beetje krom, want dat is in zekere zin ook het risico van een paard rijden, als eigenaar en bijrijder, gaat 'ie stuk heb je pech :')

Dus ik vind dat een beetje een kromme redenering... Als die bijrijder straks een eigen paard heeft die kreupel is, ga je dan ook aan de staleigenaar vragen of je korting op je stallingskosten mag omdat je toch geen gebruik maakt van een deel van de accommodatie? ;)

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:14

Anoniem schreef:
Floriske schreef:
Meelezer komt binnenvallen hoor :Y)

Idd door die beschuldigingen zou ik er ook klaar mee zijn en niet meer komen. Maar over de betaling even... Jullie roepen hier allemaal dat als je een paard een beetje poetst, beetje klusjes komt doen, maar niet rijdt, dat daar eigenlijk geen geld voor gevraagd mag worden. Dat dat eerder betaald zou moeten worden want dan ben je er echt als hulp... Maar zodra een paard dat je kon rijden langdurig geblesseerd raakt (dus niet een weekje, maar maanden) en je alleen nog maar kunt aaien en poetsen en klusjes kunt doen, maar niet meer kunt rijden, moet de bijdrage opeens wel doorlopen, omdat je een band hebt met het paard? (zomaar een reden die ik voorbij zag komen, geen aanval ;) ) Is niet het hele bijrijder zijn dat jij dat soort risico's niet draagt? Je bent bijrijder, dus je hebt niets te zeggen over de stallingsplaats, manier van training, voeren enzovoort enzovoort, maar 'in ruil' daarvoor draag je ook niet de risico's van ziektes/blessures bij het paard, toch? Of wordt daar hier anders tegenaan gekeken.


Het verschil daarin vind ik dan dat een bijrijder die mocht rijden en daar dus voor betaald dat oke vind, maar zodra ze met het paard even niks meer kunnen ze ineens niet meer willen betalen ;)
Dat vind ik een beetje krom, want dat is in zekere zin ook het risico van een paard rijden, als eigenaar en bijrijder, gaat 'ie stuk heb je pech :')

Dus ik vind dat een beetje een kromme redenering... Als die bijrijder straks een eigen paard heeft die kreupel is, ga je dan ook aan de staleigenaar vragen of je korting op je stallingskosten mag omdat je toch geen gebruik maakt van een deel van de accommodatie? ;)


Daarom is een bijdrage vragen dus echt niet zo zwart-wit... Moeilijk hoor :(

Ik heb vanavond een afspraak met iemand waar ik heel hoopvol over ben! Jong (21... dus voor sommigen misschien niet jong, maar voor mij op het randje) maar denk dat we aardig op 1 lijn zitten. Ben benieuwd!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:27

@dreamer; wellicht is dat de reden dat die bijrijder geen eigen paard koopt? Omdat ze dat risico niet wil nemen?

Ik heb een oudje van 26 (heeft verzorgmeisje die hem nog recreatief wat rijd en er mee gaat wandelen, heeft artrose/spat) maar niet kreupel zo lang hij niet overbelast wordt) en mijn vorig jaar winter gekochte en compleet goedgekeurde sport en fokmerrie raakte na twee maanden door een ongelukje kreupel in de box. Nog niet hersteld. Heb plek voor een paard erbij maar heb al die tijd steeds gekozen voor bijrijden. Er werd geen bijdrage in geld gevraagd. Wel in tijd en investeren in lessen en had reiskosten en oppaskosten die ik aan huis niet heb dus per saldo had ik voor minder kosten per maand er nog wel 1 kunnen onderhouden. Maar dan.... stel er gebeurd weer wat en dan zit ik met drie paarden die niet geschikt zijn voor de sport. Nee. Bijrijder met bijdrage komt neer op een leasepaard, maar dan particulier. Daar betaal je een bedrag "huur" of deel van de kosten en dan heb je geen bijkomende risico's en als je niet meer kunt rijden heb je re cht de overeenkomst stop te zetten of vervangend paard te krijgen. Anders komt het neer op samen een paard delen met gelijke plichten (en dus ook rechten) en dat is het volgens geld vragende eigenaren ook niet...

De vergelijking met staleigenaar is helemaar onzin. De staleigenaar levert jou een dienst/plek voor je paard. Wat jij wel of niet met je paard doet als rijden/mennen/wandelen of knuffelen is jouw zaak. Zo lang jij je paard niet mishandelt of verwaarloost maakt dat de stalhouder niet uit en je betaalt hem er ook niet voor dat jij op je eigen paard mag rijden. Als hij je verbiedt de bak te betreden kun je wel korting op je stalgeld vragen als dat bij je stalgeld in zat .

Overigens stoppen veel verzorgende meiden zonder bijdrage ook als ze langere tijd niet meer kunnen rijden. Of als het paard iets minder makkelijk is dan gedacht. Zie het geregeld gebeuren hier op stal.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:41

Ik vind het ook niet zo zwart-wit als hier beschreven kan worden... Blijft lastig, dan vind ik dat als het voor minimaal 6 maanden van bijrijdpaard naar verzorgpaard gaat dat dan de bijdrage pas weg valt.

Toen mijn paard even niet gereden kon worden en ik nog een betalende bijrijder had heb ik dat bedrag gehalveerd. Bjirijder in kwestie vond dit helemaal niet nodig en onzin om ineens niet/minder te betalen omdat ze even niet kon rijden, en toen ben ik er pas zo over na gaan denken... Was wel iemand die vroeger een eigen paard had, misschien dat dat toch het verschil maakt in zo'n geval...

damduns

Berichten: 49
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:36

Hier in de polder zijn er paarden genoeg en bijrijders genoeg. Wat mij opvalt qua verschil is dat hier eigenlijk nooit gevraagd wordt een financiële bijdrage. Misschien is het daarom hier nooit zo'n probleem om mensen te vinden/ te zoeken.

Gelukkig hoef ik zelf nooit opzoek naar een bijrijder gezien het feit mijn vriend en ik beide rijden, ook mijn zus en haar kinderen rijden soms op ons paard. Gelukkig rijden wel allemaal op dezelfde manier.

Ik rij zelf wel paarden voor anderen. Met name menners die zelf niet rijden maar wel graag wat gefikst willen hebben wat voor de kar soms niet lukt. Komt mooi uit, ik help de ene, de ander helpt mij aan een paard zodat ik samen met mijn vriend kan rijden. Eigenlijk een win-win situatie.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:59

Ik begin ook absoluut niet meer aan een bijrijder :')
De ene dacht mij wel even te vertellen hoe mijn paard gereden moest worden enz... De ander was pas 13, gaf ik een kans maar kon gewoon niet overweg met mijn paard, en de ander is gestopt omdat mijn paard het allemaal niet vanzelf deed, tja... Overigens heeft alleen de laatste ooit betaald, maar dat was ook maar een maand.
Nee, ik begin er niet meer aan. Als mijn zusje tijd heeft op een dag dat ik niet kan gaat zij lekker rijden, en anders maar een dag extra vrij voor de merrie ;)

De rede dat ik een bijdrage vroeg was idd wat financiele hulp als toen 18-jarige die paard volledig zelf betaalde, maar voornamelijk in de hoop dat wat serieuzere mensen te treffen...

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:10

Hier nooit een bijdrage gevraagd, wel een bijrijder voor mijn pony die zelf dingen wil kopen. Dit betreft dekjes en halsters. Hoewel alles ruim aanwezig is. Maar ach meisje is 12 en vind dat leuk.
Voor mijn paard een bijrijder gevonden, eerste kennismaking was prettig. Het rijden ging ook goed. Komende 2 weken heb ik alle tijd om haar met alles wegwijs te maken en nu maar hopen dat het net zo een fijn persoon is als de bijrijder van mijn pony.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:27

Hier ook nog steeds op zoek naar iemand.

De ene kwam en leek goed maar heeft nooit weer wat van zich laten horen. Appte haar om er naar te vragen en kreeg een grote bek. De andere zou beginnen en mag ineens van haar ouders niet meer...

We weten dat we hulp nodig hebben, maar het vertrouwen slinkt zo wel heel hard.

Snap niet dat er zoveel mensen zeggen dat er geen geschikte plekken met verzorg en bijrijdpaarden te vinden zijn... Heb er 5 staan en hoeft er nauwelijks wat voor te doen, niet voor te betalen, alleen helpen met binnen en buiten zetten en evt soms eens een stal mesten of een doek over een hoofdstel halen. Onbeperkt les beschikbaar...

Maar toch zijn geschikte mensen niet te vinden

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:13

Women2 schreef:
Hier ook nog steeds op zoek naar iemand.

De ene kwam en leek goed maar heeft nooit weer wat van zich laten horen. Appte haar om er naar te vragen en kreeg een grote bek. De andere zou beginnen en mag ineens van haar ouders niet meer...

We weten dat we hulp nodig hebben, maar het vertrouwen slinkt zo wel heel hard.

Snap niet dat er zoveel mensen zeggen dat er geen geschikte plekken met verzorg en bijrijdpaarden te vinden zijn... Heb er 5 staan en hoeft er nauwelijks wat voor te doen, niet voor te betalen, alleen helpen met binnen en buiten zetten en evt soms eens een stal mesten of een doek over een hoofdstel halen. Onbeperkt les beschikbaar...

Maar toch zijn geschikte mensen niet te vinden


Ligt eraan waar het is en wie je kent. Als je veel mensen op stal of buiten stal met eigen paard kent kunnen ze je makkelijker vragen het paard rijdende hun vakantie te doen of voor langer tijd. Maar als je het moet hebben van marktplaats staat er hier vaak ook maar weinig op. En als er wat staat is het vaak een jong paard, dus zoeken ze iemand van boven de 18. Zo staat hier al heel lang een advertentie van iemand die voor haar drie pony's een 18+ er zoekt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:51

Moet gewoon net de juiste match zich voordoen.

Bijrijden en niet kunnen rijden mbt betalen.
Bij start vd nieuwe maand zou ik dan geen bijdrage meer vragen als er niet meer gereden kan worden.
Zelf hou ik meer van verzorgers dan van bijrijders.
Heb weleens een verzorgster gehad, die bijrijder werd. Dat liep wel leuk.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:33

Women2 schreef:
Hier ook nog steeds op zoek naar iemand.

De ene kwam en leek goed maar heeft nooit weer wat van zich laten horen. Appte haar om er naar te vragen en kreeg een grote bek. De andere zou beginnen en mag ineens van haar ouders niet meer...

We weten dat we hulp nodig hebben, maar het vertrouwen slinkt zo wel heel hard.

Snap niet dat er zoveel mensen zeggen dat er geen geschikte plekken met verzorg en bijrijdpaarden te vinden zijn... Heb er 5 staan en hoeft er nauwelijks wat voor te doen, niet voor te betalen, alleen helpen met binnen en buiten zetten en evt soms eens een stal mesten of een doek over een hoofdstel halen. Onbeperkt les beschikbaar...

Maar toch zijn geschikte mensen niet te vinden


Welke regio zit je? En is het ver van een grote plaats? Wij zitten op 30 tot 45 minuten fietsen van de wat grotere plaatsen. En 7 tot 15 minuten met de auto. Daardoor is het voor veel mensen te ver. Die zoeken iets op 10 tot Max. 20 minuten fietsen. Autorijden kost geld en moet je maar net tot je beschikking hebben.

Wij zijn aan de verkeerde kant van het bos gaan wonen bedenk ik me regelmatig

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:06

Mijn vroegere bijrijdpaard (3 jaar geleden) werd ziek en kon niet rijden. Ik hoefde toen niet te betalen. Ik mocht nog wel komen voor verzorgen en poetsen (wat ik overigens ook wel deed)

Hier goed contact gehad met iemand.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Wel weer veel meiden die reageren en lekker dressuurmatig aan de slag willen. Soms heb ik het idee dat ik Chinees schrijf

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:21

Ik doe even een berichtje hier!
Is er hier nog iemand die in de buurt van schoonebeek en omstreken een paard zoekt om te rijden? Graag iemand met ervaring en vriendelijke rijstijl. Mijn pb box staat open +:)+

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:45

Kijk ik zou wel willen betalen, maar niet de volledige bijdrage, omdat ik en voorgelogen word. Overal buitengesloten word, en er over mij gepraat word achter mijn rug om... En daarnaast dat ik de schuld krijg van dingen die niet mijn schuld zijn..

Daarnaast zeggen veel stalgenoten dat ik moet stoppen omdat de eigenaar mij eigenlijk gebruikt heeft, en (voordat KS bekend was) Joy wou doorverkopen voor meer winst. En dat deed mij gruwelijk veel pijn, want ik wou dr overkopen.

Maar ik ga nu sowieso een eigen paard kopen zodat ik het gezeur kwijt ben.. En lekker zelf overal over kan bepalen :) want ja ik heb vaak genoeg aangegeven dat ze nagekeken moest worden..

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:56

Even een positief berichtje tussendoor... Ik had gisteren een hele leuke afspraak met een potentiele bijrijdster! Communiceert makkelijk, begrijpt alles snel, gewoon een leuke meid! Ze komt zondag rijden voor de eerste keer, hopen dat de draak zich gedraagt... }>

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:40

Nou diegene waar ik benieuwd naar was wil toch niet komen. Ze vond het toch te ver :(
Niet leuk dit. Mochten jullie nog iemand weten omgeving loon op zand...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:46

Oh balen zeg.

Ik vind zoiets als tijd/afstand iets waar iemand vooraf over moet nadenken.
Voordat er gereageerd wordt.