Wel of niet doorzetten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 06:26

Hey! Ik heb een 9 jarige welsh cob waar ik al een verzorgmeisje voor heb maar nu zou er een 17 jarig meisje die ik in het echt al eens heb ontmoet op een andere stal mijn pony gaan bijrijden voor 1 dag per week. Ze zou de 5e komen om proef te rijden maar het noodlot is toegeslagen. Sinds vorige week is mijn pony veel te rustig voor haar doen. Al vanaf wanneer ik haar uit de stal haal en het rijden ze was zo lekker voorwaarts reageerde op mijn hulpen deed alles met plezier. Nu krijg ik al wil ik haar blijven aantikken niet eens in draf. Ik reed een buitenrit vorige week en ze was met beiden voorbenen tegelijk op het gras geklapt dat kan een oorzaak zijn al zie je niet echt iets aan de buitenkant maar het kan ook een oorzaak zijn dat ze overbelast is of dat haar zadel niet meer goed ligt of dat ze me gigantisch aan het uittesten is. Ik heb haar nu op rust met wat wandelen en laat maandag de osteopaat komen. Ik heb haar voerschema iets opgeschroefd naar wat ze in het begin kreeg. Mocht het puur uitproberen zijn heb ik ook een meisje op stal hier rondlopen die haar graag voor mij doorrijd en veel ervaring met protensterende ponys heeft. Ik ga het rustig opbouwen.
Nou is het zo dat ik al een afspraak had staan met proefrijden dus en de situatie heb uitgelegd en dat ze welkom is nog steeds al is het maar om ff te poetsen en te wandelen. Ze zegt daarop dat ze 4 dagen later een examen heeft en liever de uurtjes extra gaat leren.(ze zou sowieso pas na de vakantie beginnen)

Ik als meisje vroeger was allang al blij als ik een leuke pony mocht verzorgen of rijden dat ik bij de eerste kennismaking echt nog niet hoefde te rijden. Ook het paardenleven gaat niet altijd over rozen en het kan ook wel tegen zitten. In het begin was er de frustratie en had ik het er erg moeilijk mee maar nu vind ik het alleen maar vervelend voor mijn pony. Heb al een heel plan en het is ook leerzaam. Wel voel ik mij alsof mijn pony aan de kant word gezet door haar en ben ik aan het twijfelen of ik zo iemand waarbij het lijkt puur om het rijden te gaan nog wel bij mijn pony wil. Ook woon ik in een gebied waar heel veel vraag is naar een bijrijd of verzorgpony.

Wat zouden jullie doen?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:01

Zowiezo je pony voorop laten staan!
Als ze het belangrijker vindt om te rijden dan gewoon te knuffelen, zou het voor mij al niet meer hoeven.
Ze heeft duidelijk geen begrip voor de situatie.
Tegenwoordig is het idd echt erg. Iedereen wil rijden maar eens komen om te verzorgen is not done precies. Spijtig, die mentaliteit van tegenwoordig :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:55

Jeetje, wat schandalig dat ze die uurtjes nu liever even gaat leren voor d'r examen in plaats van een pony te poetsen. TS, ik snap dat het voor jou vervelend is maar ik begrijp haar ook heel goed; ze zou pas na de vakantie sowieso beginnen, heeft de afweging gemaakt om te komen proefrijden (wat was afgesproken) maar nu het alleen proefpoetsen is heroverweegt ze het en besluit ze om die tijd toch de benutten voor d'r examen. Hoe kan je daar boos om worden?
De afspraak stond voor proefrijden, en hoewel je er niks aan kan doen, snap ik haar keus om dan toch het examen voor te laten gaan. En ach, als er zoveel vraag naar bijrijdpony's is heb je zo weer een nieuwe toch? Jij valt over haar mentaliteit, ik val erover dat je denkt dat een verzorgpony voor moet gaan voor een examen.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:06

TS, ik snap je ergens wel, maar ik vind het niet raar dat iemand zijn examen voor andermans(!) paard laat gaan. Dat heeft niks met mentaliteit te maken. De meeste verzorgpony's die ik heb gehad reed ik niet eens, maar school ging altijd voor. Dat vind ik juist een goede mentaliteit.

De afspraak ging om proefrijden. Ik zou zeggen, geef dit meisje een kans en maak goede afspraken. Dan weet je beide waar je aan toe bent.
In mijn ogen: knuffelen, wandelen, rijden, allemaal leuk. Maar school gaat ALTIJD voor.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:10

Natuurlijk gaat school voor.
Maar ik begrijp niet dat het meisje dan die proefdag heeft afgesproken, toen wist ze ook dat ze moest leren en dat ze het niet meteen had gepland tot na het examen.

Voor nu zou ik het nog wel even afkijken.
Maar als dat steeds zo gaat, plannen dan ineens onee toch niet want...
Dan zou ik er snel klaar mee zijn.

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:10

De afspraak ging om proefrijden, nu is je pony niet goed dus gaat dat niet door. Heel eerlijk had ik haar zelf al aangeboden om een andere keer te komen :o Ik zou waarschijnlijk hetzelfde als haar gezegd hebben, en het zal echt niet de eerste keer zijn dat ik alleen zou komen om met een verzorgpaard te stappen of te poetsen. Ik ben zelfs wel eens alleen gekomen voor wondverzorging. Maar als ik pas na de vakantie zou beginnen, ik eigenlijk zou gaan proefrijden maar dat niet doorgaat én ik heb ook nog een examen, ja, dan zou ik ook afzeggen.

@bruintje: Het kan best dat ze die tijd wel vrij wilde maken voor het proefrijden, maar niet om alleen een pony te poetsen. En dat vind ik ergens ook wel heel begrijpelijk.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 14:17

goldenarrow schreef:
De afspraak ging om proefrijden, nu is je pony niet goed dus gaat dat niet door. Heel eerlijk had ik haar zelf al aangeboden om een andere keer te komen :o Ik zou waarschijnlijk hetzelfde als haar gezegd hebben, en het zal echt niet de eerste keer zijn dat ik alleen zou komen om met een verzorgpaard te stappen of te poetsen. Ik ben zelfs wel eens alleen gekomen voor wondverzorging. Maar als ik pas na de vakantie zou beginnen, ik eigenlijk zou gaan proefrijden maar dat niet doorgaat én ik heb ook nog een examen, ja, dan zou ik ook afzeggen.

@bruintje: Het kan best dat ze die tijd wel vrij wilde maken voor het proefrijden, maar niet om alleen een pony te poetsen. En dat vind ik ergens ook wel heel begrijpelijk.


Dat kan je makkelijk zeggen ja ik ben een alleenstaande moeder met 2 kleine kinderen waar ik de oppas al voor had geregeld wat mij ook weet geld kost

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:24

Tjah, ik zou het zelfde hebben gezegd.. proefrijden is toch wel anders dan proefpoetsen. dan kan ze erna weer komen om proef te rijden.. kan je dat beter in een keer doen, zeker als er een examen op de loer ligt.

Dat je een alleenstaande moeder bent +kids die oppas moet regelen, is heel eerlijk en bot gezegd niet haar probleem..

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:30

Tja mensen dat meisje kent de pony nog niet en ik begreep dat het ging om bij te rijden. Dan begrijp ik wel dat de prioriteiten anders komen te liggen, als blijkt dat de pony momenteel niet bereden kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:31

Ruby, dat jij de oppas geregeld hebt is vervelend, maar je kan toch niet verwachten dat iemand d'r tijd stopt in proefpoetsen?

Ze kan nu wel tijd komen besteden aan poetsen en wandelen, maar dan heeft ze nog niet gereden en weet ze dus niet eens of jullie klikken, en daar heeft ze dan d'r tijd aan weggegeven voor een examen. Net als dat jij het dus makkelijk gezegd vind ivm je oppaskosten (wat niet haar probleem is en ik snap ook niet dat je dit aanhaalt, hebben je kinderen geen vader of was er geen enkel ander tijdstip geweest waarop jullie beiden konden zodat je geen oppas hoefde te regelen?) vind ik het makkelijk gezegd dat ze dan eigenlijk maar had moeten komen poetsen, tijd had moeten investeren zonder uberhaupt te weten dat ze mocht rijden, en daar wel een examen voor links zou moeten laten liggen.

En ja, ik ben ook moeder. En juist als moeder moet je weten dat school ten alle tijden voor gaat.

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:32

Maar je kan de oppas toch afbellen? Hoe doe je dat anders als je naar je pony gaat? Dan moet je toch ook wat regelen?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 15:23

Bedankt voor alle meningen ik heb vanuit de antwoorden mijn eigen mening kunnen vormen en voel ook waar mijn gevoel ligt. Of dat nog wel of niet jullie mening is. Ik ga mijn eigen gevoel hierin volgen.

Alvast bedankt!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:31

RubyXMillyX schreef:
Bedankt voor alle meningen ik heb vanuit de antwoorden mijn eigen mening kunnen vormen en voel ook waar mijn gevoel ligt. Of dat nog wel of niet jullie mening is. Ik ga mijn eigen gevoel hierin volgen.

Alvast bedankt!


Logisch, maar je opent zelf een topic uiteraard. succes

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 15:50

bulck schreef:
RubyXMillyX schreef:
Bedankt voor alle meningen ik heb vanuit de antwoorden mijn eigen mening kunnen vormen en voel ook waar mijn gevoel ligt. Of dat nog wel of niet jullie mening is. Ik ga mijn eigen gevoel hierin volgen.

Alvast bedankt!


Logisch, maar je opent zelf een topic uiteraard. succes


Soms heb je alleen maar even de mening van anderen nodig☺

Johnie

Berichten: 521
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:47

Wat al eerder is gezegd, het is niet handig om eerst te komen "proefpoetsen" om vervolgens een keer te gaan proefrijden in zo'n belangrijke periode. Zeker niet als die tijd eigenlijk beter besteed kan worden. Maar als moeder zijnde begrijp je dat natuurlijk zelf ook.

Maak gewoon een afspraak na haar examens. Als ze dan nog niet kan rijden is het in ieder geval geen verloren tijd om te komen poetsen.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 07:48

Ik heb al een besluit genomen dit topic mag gesloten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:30

RubyXMillyX schreef:
Ik heb al een besluit genomen dit topic mag gesloten worden


Topics worden niet op verzoek gesloten. Bloedt vanzelf dood zulke topics :)

sbfotografie

Berichten: 12
Geregistreerd: 10-05-17
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:16

Begrijp dat het vervelend is maar begrijp het meisje ook. School is echter óók belangrijk. Ik zie tegenwoordig heel veel mensen die alleen topics plaatsen over een zoektocht naar een verzorger die alleen mag poetsen en stappen. Longeren komt al bijna niet meer aan bod en rijden ook niet. Is het vertrouwen weg in de verzorgsters tegenwoordig? Ik heb respect voor de verzorgers die door weer en wind alleen "een pony komen poetsen"!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:57

Er wordt hier ook niet gesproken over de mening van de ouders. Het gaat hier namelijk over "een meisje" dus ik neem aan dat ze nog thuis woont en op kosten van papa en mama naar school gaat. Mijn ouders zouden wel toestemming geven om te gaan proefrijden, met het idee van joh dan weet je of t klikt en dan heb je wat vrije tijds besteding naast school en 1x in de week is niet veel. Maar als ik een examen heb en je alleen even moet gaan poetsen, dan zouden ze mij vriendelijk vertellen om een afspraak te maken na het examen en die twee uurtjes lekker aan t leren te besteden omdat het voor hun gevoel ook niet meer "doorgaat" omdat er proefrijden was afgesproken.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Wel of niet doorzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 00:50

Eerlijk? Niet ingewikkeld over doen, nieuwe afspraak maken en je oordeel opschotrten totdat ze is geweest.