Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:02

Ik draai het even om. Ik heb een jaarling die pas over 2 jaar onder het zadel gaat. In de tussentijd wil ik uiteraard niet vastroesten en zoek ik dus weer een nieuw bijrijdpaard.

Maar het blijkt met de "eisen" die ik heb toch verdomd lastig te zijn er eentje te vinden.

Waar ik met name tegenaan loop is dat er geen paardeneigenaar is die een "gratis" bijrijder zoekt. Soms wordt zelfs de helft van de stalling gevraagd. Ik vind dat erg ver gaan. Als je een bijrijder zoekt om het financiële plaatje rond te krijgen, kan je je paard dus niet zelf bekostigen. Natuurlijk snap ik ook wel dat er een "voor wat hoort wat" bij zit. Bij mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik 70,- in de maand. Daarnaast leste ik af en toe en kocht weleens voer of spullen. De helft van het stalgeld gaat me echt te ver.

Als ik ooit een bijrijder nodig heb, is dat vanwege de tijd. Iets flexibeler, zodat ik zelf ook eens een weekendje weg kan ofzo. Geld als stok achter de deur is dan het laatste, ik zou het eerst proberen met een contract. En natuurlijk ia het leuk als er een keertje een zak voer wordt gekocht. Maar de helft van de smid oid, vind ik te gortig.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:00

Ik vergeet erbij te vermelden dat mijn zoektocht nog lastiger is doordat ik western (reining) rijd. En zoals je zelf al aangeeft gaan de meeste afvertenties dan vaak om de klusjes en het grondwerk en is rijden (en shows lopen uiteindelijk) dan niet aan de orde.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:17

Amable schreef:
Nou ja, zo verbaast het mij dus wel eens dat bijrijders in sommige gevallen eigenlijk een volledig eigen paard willen waar ze heen kunnen wanneer ze maar willen, alles voor mogen beslissen en die ze mee mogen nemen naar wedstrijden, clinics, evenementen en buitenritten. Maar waarbij ze dan eigenlijk verwachten dat een eigenaar voor alle kosten op draait. En ik realiseer me dat ik nu wat provoceer en uiteraard zijn echt ,absoluut zeker niet alle bijrijders zo, maar ze zijn er wel.
En sommige mensen hebben geluk en die vinden zo'n plekje. Super! Brandt alleen niet de eigenaar af die zuinig op haar paard is en het geld eveneens niet op de rug heeft groeien.
En eigenaren die inderdaad een bijrijder voor 1 x per week het halve stalgeld op laten hoesten is m.i. ook niet correct, begrijp me goed. Uiteindelijk gaat het om de gulden middenweg.


Je hebt absoluut gelijk hoor en dat meenemen op shows moet ook groeien natuurlijk. Ik betaalde dus voor mijn vorige bijrijdpaard 70,- en die heb ik 6,5 jaar gereden. Al snel gingen we met z'n drietjes op pad en uiteindelijk mocht ik hem dus meenemen op wedstrijd. Uiteraard srond daar tegenover dat ik trouw iedere week minimaal 3 keer naar stal ging en alles deed. En af en toe ook wat extra's als het vetten van het leer of de kast opruimen. Ik dacht na over het bewegingsschema en dokterde alsdat nodig was. Daar ben ik langzaam ingegroeid. Ik snap uiteraard dat dat niet meteen aan het begin gebeurd en dat ook het vertrouwen moet groeien.

Andersom is het dus wel dat er meteen aan het begin van het bijrijden al een behoorlijk bedrag gevraagd wordt soms. Dat stuit mij tegen de borst. Ik zou allang blij zijn als iemand mij helpt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat rijden op mijn paard er voor een bijrijder ook niet inzit denk ik ;)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:24

Geloof me, het was iets extra's :+ Ik was eigenlijk de enige die me stoorde aan de rommel in de kast en ging dan de dag dat ik niet hoefde om op te ruimen. Dan pakte ik ook gelijk zijn stal mee ofzo. Dus meer in die trand.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:57

Anke schreef:
Als je verwacht 3 dagen per week een 'eigen' paard te hebben, vind ik best dat daar ook een goed bedrag tegenover mag staan.
Aangezien je de helft vd week hebt, is de helft vd kosten mi niet zo gek verdeeld. Toch?
Je hebt geen aankoopkosten van paard en materialen. Wilt deze wel gebruiken. Een eigenaar vinden die wil delen en waar het goed mee klikt is wel een zoektocht. Hebben we het nog niet over het paard en de daarbij komende eisen.


Ik ben het met je eens dat daar best een bedrag tegenover mag staan, maar de helft van de kosten gaat me te ver. Dat zou dus betekenen dat er ook de helft van de verantwoordelijkheid (in de zin van beslissingen nemen oid) zou zijn. En sorry, maar niemand gaat iets beslissen over mijn paard. Nee, ik los dat liever op een andere manier op. Gebruik van spullen... tja als ik geen bijrijder heb gebruik ik ze zelf. De slijtage blijft hetzelfde. Misbruik is een ander verhaal, maar daarvoor dus dat contract.

Edit: ik bedoel met beslissingen nemen, misschien dat een bijrijder dat dan af kan dwingen. Er komt een keer een moment dat er onenigheid komt. Ik heb het tot twee keer toe meegemaakt. Ik trok aan het kortste eind, ik was de bijrijder. Maar ik zag echt dat er wel wat dingen beter konden in het rijden en verzorgen. Toen betaalde ik geen geld, maar als ik daar wel de helft van de kosten had betaald, had ik eens stevig met de eigenaar gaan praten. Uiteindelijk heb ik er een punt achter gezet. Het is wat vrijblijvender op het moment dat er geen geld in het spel is.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:28

En daarbij vind ik dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen inderdaad een paard trainen om naar een hoger niveau te rijden en een "recreatie bijrijder". Als eigenaar zou ik de eerste ook zeker geen geld vragen en zefs af en toe wat toestoppen (ik vind dat hetzelfde als lessen of in training zetten). Bij een bijrijder die voor mij de stal mest drie keer in de week om mij even een dagje vrij te geven, vind ik het niet bodig om over geld te beginnen, op welke manier dan ook

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:11

Eapy schreef:
Ik had gisteren weer een leuke. Leek op het eerste gezicht (lees: haar advertentie) heel fatsoenlijk, maar was in de communicatie heel moeilijk. Toen ik vroeg wat voor niveau ze zichzelf ongeveer op inschatte (ik hoef geen GP ruiter, maar je moet wel kunnen blijven zitten zeg maar), zei ze "laat me je paard nou maar rijden en dan zie je vanzelf hoe ervaren ik ben". Toen ik daar niet mega enthousiast van werd, werd ze boos en zei ze dat ik niet zomaar mocht oordelen over iemand die ik niet ken. Ze heeft me uiteindelijk urenlang lastiggevallen via whatsapp; heb haar uiteindelijk maar geblokkeerd.

De moed zakt me langzamerhand echt een beetje in de schoenen...



Het is ook jammer dat ik inmiddels ten noorden van Amsterdam ben gaan wonen (hoe ironisch, voor mijn werk, waar nu mijn contract niet verlengt is vanwege boventalligheid). Wij stonden met Fuego op Wennekers en ik heb mijn hele leven in Amstelveen gewoond. Ik zit er nu aan te denken misschien uit te gaan wijken naar Engels, aangezien western echt niet te vinden is. Maar Amstelveen is nu een half uur rijden...

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:29

joyce B schreef:
Oei, wat jammer zo'n reactie...


Over welke reactie heb je het?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:22

joyce B schreef:
Van die dame met nette advertentie maar met lange tenen die niet wilde toelichten wat haar rij niveau was en ging stalken en lelijk doen.


Ow zo! Ja idioot hoor! Meteen skippen dat soort mensen... die komen zichzelf nog wel een keer tegen! _-:(

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:51

Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorger voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Edit: ik vind het bedrag symbolisch als "stok achter de deur". Dat er wel iets van serieusheid in zit. Ik vraag het niet omdat ik het nodig heb.
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 04-01-18 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:57

little_birdy schreef:
Ik vind het belachelijk om geld te vragen aan een verzorgster zodat jij niet hoeft te gaan


Zeg ik dat dat de reden is dat ik geld vraag? Wat een toon zeg...

Ik vraag het nog niet aan iemand he, het is meer een idee...

Rijden is nog niet aan de orde, wil niet zeggen dat het nooit kan he. Als het beleren goed gaat kunnen bosritjes etc. tzt wel. Maar in het begin als er nog niks bevestigd is, vind ik het risico te groot.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:58

myk_en_shant schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Hallo ik meld me!

Grappig dat ik nu van bijrijder naar paardeneigenaar ben gegaan :D .

Het is nog even weg, maar als mijn paard beleerd gaat worden wil ik graag een verzorger voor drie dagen in de week. Poetsen, longeren/grondwerk, wandelen, losgooien, maar ook mesten etc. Ik wil een bijdrage van 50,- per maand vragen. Rijden is absoluut nog niet aan de orde.

Ia dat reëel, of kan ik dat op mijn buik schrijven?

Edit: ik vind het bedrag symbolisch als "stok achter de deur". Dat er wel iets van serieusheid in zit. Ik vraag het niet omdat ik het nodig heb.



Ik zou eerder de verplichting geven van grondwerk lessen nemen en deze later omzetten naar rijlessen met eventueel nog een kleine bijdrage.



Dat is natuurlijk ook een optie! Nig helemaal niet aan gedacht.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:01

Maar hoe los je dan het vrijblijvende op? Ik ben erg zuinig op mijn paard en spullen. Helemaal omdat ze nog zo jong is. Zomaar een dag niet komen omdat er verder tpch niks tegenover staat vind ik echt een no go. Dat wil ik ondervangen op deze manier.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:14

Lienie_F schreef:
Gewoon op zoek naar een betrouwbare verzorger :+
Ik heb nog nooit betaald voor een bijrijdpaard, en ben toch altijd gekomen. Ik heb 1 keer een dag afgezegd, en dat was omdat mijn opa die ochtend overleden was. Verder nooit.
Ook niet toen paard stilstond met een peesblessure en er alleen mee gewandeld kon worden.


Waar woon jij? ;) :+

Makkelijker gezegd dan gedaan. Dit topic is niet voor niets in het leven geroepen denk ik haha!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:29

Niet jonger dan 16. Misschien wel 18. Het is een jong paard, dus je moet wel weten wat je doet. Het zou best kunnen dat de uiteindelijke bijrijder onderdeel wordt van het "leerproces" en dan valt er een hoop te bespreken. Maar dat ligt natuurlijk erg aan de persoon.

De reden dat ik een bijrijder wil is dat ik waarschijnlijk naar een stal ga verhuizen die verder van mijn huis ligt dan de opfok nu. Ik werk natuurlijk gewoon fulltime. Daarnaast vind ik het wel prettig om iemand te hebben die kan verzorgen als ik een keer een weekendje weg wil. Zo heb ik dat als bijrijder zelf ook altijd gedaan en dat was top. Iemand erbij die kan opvangen als je een keertje ziek bent ofzo.

Dus niet omdat ik het niet kan betalen oid.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:50

Ze wordt op de stal waar ze terecht zou komen beleerd. Door een trainer en door mij. Hoe lang dat gaat duren hangt natuurlijk van veel factoren af. Dan zou ik het bijrijden uitstellen tot het moment waarop ook echt gereden kan worden.

Maar zijn er dan alleen maar verzorgers die persé willen rijden, of ben ik zo naïef :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:04

little_birdy schreef:
Niet bot bedoeld hoor ;)
Maar verzorgers zijn er genoeg en als je indd een goede hebt alaan ze echt niet zomaar een dagje over,
Ik zorg namelijk al 3 volle weken voor een paard van iemand die het bekken gebroken heeft.
en sla zo goed als geen dag over (heb soms migraine)
Verzorgen vind ik geen probleem heerlijk om met de dieren om te gaan


Snap ik... het geschreven woord :o

Het is ook een beetje kwestie van vertrouwen natuurlijk. En ik wist van tevoren dat ik een vreselijke paardeneigenaar zou worden vwb bezorgdheid haha!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:29

Marocje schreef:
Ik vind de reden om geld te vragen niet Oke. Wil graag iemand die ervoor gaat, en niet iemand die omdat ze betaalt, naar stal gaat omdat het anders 'zonde' zou zijn.

Snap wel dat je een serieus iemand wil, en vind het ook een heel goed idee om diegene dan grondwerk les te laten nemen. Zeg om de week een les, eventueel eens per maar bij een goede en diegene kan aan de slag. Weet jij ook dat er serieus met je paard omgegaan wordt en niet maar wat aangeklooid.


Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik snap het niet zo goed. Ondanks dat il het met je eens ben en een grondwerkles dan veel beter is. Maar als je mag rijden als bijrijder is het wel ok om er geld voor te vragen? Ik heb het zelf als bijrijder altijd gedaan. Een bijdrage betalen bedoel ik. Ik leende iemands paard en spullen. Ik heb ook weleens een poos niet kunnen rijden en dan betaalde ik het eigenlijk ook gewoon.

Ik wil inderdaad gewoon een serieus iemand. En of dat nu beter lukt met het verplicht stellen van een les of met geld, dat is me om het even.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:02

Dan hebben we een meningsverschil. En dat maakt helemaal niet uit :) . Ik vind juist dat je onwijs veel kan leren van het van dichtbij meemaken (en onderdeel zijn) van de training van een jong paard. Ligt eraan wat je doel is als bijrijder. Mensen die gewoon lekker willen rijden zullen inderdaad niet snel reageren.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:53

Het is destijds bij mij inderdaad ook zo gegaan. :D

Verzorger hoeft geen ervaring te hebben met jonge paarden, dat heb ik ook niet :+

Ik vind het gewoon inderdaad fijner om te weten dat het niet vrijblijvend is en er voorzichtig wordt omgesprongen met paard en spullen.

Het zal inderdaad lastig worden, maar dat vind ik niet erg. Ik kan altijd nog aanpassen naar een lagere bijdrage. Ik zou het er best voor over hebben om het proces mee te maken. Maar ik snap ook dat er mensen zijn die dat niet begrijpen/willen.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:22

Maar even terug, het was dus maar een brainwave hoor! Gewoon een oriëntatievraag. Misschien blijkt dat het helemaal niet hoeft. Ik denk alleen dat het voor een bijrijder best leuk is om het hele proces mee te maken. Ik zal in het begin ook nog niet (veel) rijden.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:41

Sjolvir schreef:
Rena, die van 18 zou ik echt van willen weten of die nog gaat studeren/werken of zo, anders ben je die ook zo weer kwijt.
Die iets ouderen die al gesetteled zijn met gezin, werk etc. als daar geode bij zit heb je die vaak voor jaren, persoonlijk neem ik dan minder briljant rijden graag voor lief als betrouwbaar en lange termijn maar gewaarborgd zijn. (wel iemand met onafhankelijke zit en zonder ruk en plukwerk)

Gimme s, zou geen geld vragen, zou er lesverplichting van maken als je dan toch wat wilt, mij part longeerlessen dan wordt het geinvesteerd in je bijrijder (die uiteindelijk je paard gaat doen) en je paard. Afh. van niveau van je bijrijder kan die uiteraard sneller of minder snel op je paard en uiteraard ook afhankelijk van je paard. Voor laten rijden wordt wel lastig :D :+ :Y)
Mijn jonkie (zelf beleerd), zou goede bijrijder ook vlot op gekund hebben, maar ik had geen goede bijrijder die daar geschikt voor was. (wel eentje op mijn oude fjord en die paste daar perfect bij, maar die kan mijn zwarte echt niet bijelkaar rijden en mijn junkie zou daar de vloer mee aanvegen en ik zou heel hard gaan staan janken als ik er daarna weer op moest, dus lastig hoor voor jong paard) Een keertje erop rijden konden veel mensen al snel, maar dat is wat anders dan dat er standaard iemand je paard bijrijdt waarbij je hoopt dat je paard wat leert (vandaar dat ik in dat geval bijdrage raar vind, want je wilt iemand die daar de capaciteit voor heeft).

Mijn ervaring met verzorgsters (als in niet rijden) om me heen en bij mezelf is dat die niet vaak lang blijven plakken, als er elders wat te rijden is vaak toch weer foetsie, helaas. (voor mij en paar stalgenoten en onze paarden)

Ik vraag geen bijdrage, wel moeten ze lid worden van de rijvereniging en konden ze daar dan 1 x in de week voor lessen. Helaas voor mijn bijrijder mag die nu niet meer lessen in de les waar ze altijd in zat, strookt niet met mijn manier van rijden, dat vind ik wel @#@$%$^@ voor haar, maar ja, zit niet te proberen mijn paard volgens A op te leiden en dat dan vervolgens iemand anders in de bak B roept tegen mijn verzorgster.
Met mijn oude fjord leste ik bv ook nooit bij diegene waar ik nu met mijn zwarte met veel plezier les, dat paste met oude fjord en mij ook totaal niet, ander paard erbij en het past wel :') blijft raar, paardrijden :D .
Durf ook nog te beweren dat van mijn paarden de gemiddelde bijrijder nog wat kan leren, dus dat zou geen problem moeten zijn, voor veel bijrijders is het niet sportpaard zijn het wel een probleem dat ze geen sportpaarden zijn :+ :')

Mochten er nog bosjes verzorgers zijn die niet willen rijden, kom maar op!! Heb er 2 staan die graag wandelen, graag aandacht krijgen, graag gepoets worden, graag in de paddock huppelen (nou ja, vooral rollen) en stukje wandelen. (wel eigenwijzer zijn dan de gemiddelde fjord want brutaal is dat kleine ding wel ja) En uitmesten is altijd welkom!!!!


En dan heb ik ook nog de "pech" dat western mijn sport is... Daar zijn ook niet gek veel bijrijders voor...

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:54

Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik een misdaad heb begaan door deze suggestie in dit topic te plaatsen. Beetje jammer jongens, dit. Ik ga me hier niet verantwoorden, maar vind dat jullie behoorlijk heftig reageren. Wat is dat toch?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:04

Sjolvir schreef:
Gimme S, dan denk ik dat je blij moet zijn met een passende bijrijder en de bijdrage zou ik dan maar lekker laten. Lesverplichting is dan veel handiger.

Gimme S, vragen mag je hem uiteraard, maar de spoeling wordt dan wel meteen stuk dunner en jij grabbelt al in een heel klein bakje met western vrees ik, net als ik met afwijkende rassen :+
En gezien het verloop hier in verzorgers die niet rijden (Dat is echt dramatisch als je ze al kan vinden ) wordt het echt lastig als er niet gereden kan worden.


Je hebt wel hele gave paarden trouwens <3

Wellicht heb ik het niet eens nodig, maar het zou fijn zijn dat ik ook een keer een dagje niet naar stal hoef. Waarom heb je anders een bijrijder lijkt me. Iemand als back-up hebben is een fijn idee. En ik denk dat het voor de juiste persoon een hele mooie kans zou zijn. Dan is verplicht lessen een beter idee. Dat is sowieso wel een vereiste.


Haha Cobiie ik stel een vraag en dan verwacht ik verschillende antwoorden. En ook de minder bevredigende antwoorden horen erbij. Maar het is de toon die de muziek maakt zeg ik altijd. Ik vind sommige antwoorden ronduit bot. Dat kan ook op een andere manier. Dat probeer ik zelf wel altijd in ieder geval :)

Ander vraagje: doen jullie nog iets met het opstellen van een contract oid?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:13

Ik heb zelf altijd 70,- betaald voor bijrijden. En daar moest ik alles zelf doen. Geen problemen mee gehad. Het was bijrijden of een manege, en dat zag ik niet zitten. Ik snap dat je niet wilt betalen als je niet mag rijden, that ship has sailed. :o Niet dat dat een probleem is hoor, maar dan moeten er wel keigoede afspraken gemaakt worden.

Overigens hadden eigenaar en ik les bij dezelfde instructrice en was de eigenaar niet zo van de wedstrijden, dus dat mocht ik doen. Omdat Joy nog jong is zitten wedstrijden er nog even niet in. Als er gereden gaat worden vind ik een bijdrage wel op z'n plaats. Je gebruikt iemands spullen en die slijten.

Maar goed, ik ben ook nog steeds van mening dat je een bijrijder niet hebt om uit de maandelijkse kosten te komen.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers