Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:22

bruintje123 schreef:
Ja of die meiden die reageren met waar ligt *woonplaats*. Of hoe ver is *woonplaats*
Dan denk ik, ook jullie hebben google maps.
Als je niet eens zelfstandig kunt kijken waar het ligt of hoe ver het is, moet ik dan vertrouwen hebben dat je zelfstandig met dieren om kunt gaan?


Heb zelfs een keertje een berichtje gekregen met "hoi ben 11 heel ervaren en de paarden mogen naar mij toe verplaatst worden".

Uhhhmmmmm no thanks.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:23

asm_kayleigh schreef:
bruintje123 schreef:
Ja of die meiden die reageren met waar ligt *woonplaats*. Of hoe ver is *woonplaats*
Dan denk ik, ook jullie hebben google maps.
Als je niet eens zelfstandig kunt kijken waar het ligt of hoe ver het is, moet ik dan vertrouwen hebben dat je zelfstandig met dieren om kunt gaan?


Ik zoek het altijd eventjes snel op voordat ik uberhaupt reageer. Als een paardje me aanspreekt kijk ik eerst naar afstanden voordat ik dadelijk iedereen happy maak en dan uiteindelijk: 'ow nee te ver sorry' Daar moet je zelf naar kijken toch ;)

Zo denk ik er ook over. :)
Maar hoe vaak ik de vraag niet heb gehad waar ligt dat, hoe ver is dat.
Dan denk ik, als je al te lui bent om het zelf op te zoeken, dan laat maar.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:51

Hahaha die reacties idd. Dan kijk ik even op Google Maps en zie dat het enkele reis al vijftig km is. Ze zijn idd te lui om even zelf op onderzoek te gaan

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:59

Haha ja herkenbaar. Heb ook dergelijke berichten gehad. Kan ik ook niks mee.

Hoewel er gelukkig ook meiden zijn die er wel een reistijd van 45min voor over hebben.

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:01

Deel 5 alweer! Ik volg weer, ik moet misschien binnenkort weer op zoek, mijn gedeelde eigen paard wordt waarschijnlijk verkocht :(

0000 schreef:
De meiden bij mij zijn ook pas 14 en 15. Vrijblijvend advies, een net, beetje goed Nederlands en uitgebreid bericht als je ergens op reageert of als je een advertentie zet deed bij mij echt heel veel.


Zo kijk ik er andersom ook naar. Korte, onduidelijk advertenties die vaak zinnen bevatten zoals ik ben op zoek naar een bijrijdster voor *me* paard om *dr* meer aandacht te geven reageer ik niet op. De ervaring heeft me helaas geleerd dat eigenaren die schrijftelijk slecht en onduidelijk communiceren dat in persoon ook vaak doen. Ik kan me voorstellen dat dat andersom ook geldt.
Dat zal wel niet altijd zo zijn maar ik krijg dan het vermoeden dat we dan niet op 1 lijn zit qua communicatie als bijrijder en eigenaar. En ik hecht zelf veel waarde aan een fijne communicatie :)
Laatst bijgewerkt door Bay op 27-07-17 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:01

Hebben ze dat er voor over of zeggen ze dat?
Die berichtjes heb ik ook gehad, ik kom op de scooter en dan 30 km.
Tot nu toe zijn die met een scooter en 15 km al afgehaakt zou gauw het herfst/winter werd.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:19

bruintje123 schreef:
Hebben ze dat er voor over of zeggen ze dat?
Die berichtjes heb ik ook gehad, ik kom op de scooter en dan 30 km.
Tot nu toe zijn die met een scooter en 15 km al afgehaakt zou gauw het herfst/winter werd.


Een 20+ die hem half jaar (wintermaanden) gedaan heeft en 45min ervoor moest fietsen. Kwam door weer en wind. Ander 30min met auto en anders met OV die ook altijd trouw gekomen is (18jaar) en zelfs nog paar x is bij gesprongen toen dat zo uit kwam. (Ivm blessure van mijn paard die langdurig was is ze andere gaan rijden). Daarbij alles netjes overlegd en gecommuniceerd.

Huidige wil dus niet stoppen ondanks dat t nu voor haar door verhuizing van paard ook 30min is met auto.

En m'n allereerste verzorgster kwam ook op scooter door weer en wind naar stal terwijl het vor haar ook 35min was.

Dus ze bestaan zeker, maar je moet wel beetje mazzel hebben. Ook ik heb meiden gehad die dichterbij woonden maar gewoon niet de juiste match bleken of snel afhaakten.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:40

Een goede vinden, is mazzel hebben.
Vooral lang volhouden, hele lading zure ertussen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:50

Ja auto en ov kan ik me wel voorstellen dat die het volhouden, maar ov loopt hier niet.
Fiets vind ik wel echt een doorzetten hoor :j
Andere kwamen hier met de scooter maar haakte dus af in de winter.

Zelf fietste ik vroeger ook door weer en wind, maar vroeger en nu lijkt zo'n enorm verschil.
Toen fietste je ook 45 minuten naar school, nu doen er dat nog wel, maar veel worden dan ook gebracht.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:59

Yep...er is veel veranderd.

Heb nu eindelijk een leuke en enthousiaste verzorgster.
Helaas is ze bijna de hele zomervakantie weg.
Ik mis haar aanwezigheid wel.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:11

asm_kayleigh schreef:
Ik ben ook echt op zoek maar mijn leeftijd zit niet bepaald mee hahah, veel mensen vinden 14 jarige niet serieus genoeg ofzo?


Serieus is niet het probleem.
Het is ook zo dat je hersenen op die leeftijd nog niet volgroeid zijn. En net dat laatste stukje is vaak erg belangrijk voor paarden eigenaren. Vooral jonge tieners zien gevaar anders dan volwassenen dat zien.
Ook een stukje ervaring van hoe men het vroeger zelf ervaren heeft.
En ook de verantwoordelijkheid, wettelijk is er een behoorlijk verschil met een verzorgster van 14 of 18. (Dit heeft ook met de ontwikkeling van de hersenen te maken)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:17

bruintje123 schreef:
Ja auto en ov kan ik me wel voorstellen dat die het volhouden, maar ov loopt hier niet.
Fiets vind ik wel echt een doorzetten hoor :j
Andere kwamen hier met de scooter maar haakte dus af in de winter.

Zelf fietste ik vroeger ook door weer en wind, maar vroeger en nu lijkt zo'n enorm verschil.
Toen fietste je ook 45 minuten naar school, nu doen er dat nog wel, maar veel worden dan ook gebracht.


Ik vroeger ook, maar zie de verandering ook bij mezelf.... Zelf pak ik ook sneller de auto en breng ik mijn kind ook. Zie het nut niet zo om ver te fietsen als de auto hier gewoon staat.

Maar met afspraken.....lijkt wel of het nakomen daarvan niet zo belangrijk meer is, terwijl de wereld juist klein is geworden en je het zo verpest voor jezelf... Maar goed ;-)

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:41

Advertentie geplaatst op fb en heb al een paar reacties. Hoe filteren jullie dat, let je op je gevoel wat je bij een bericht krijgt of alleen maar op wat ze feitelijk schrijven.
Ik type iemand een heel verhaal en krijg dan als enige reactie terug, ik heb vroeger paarden gehad en veel tijd over.

Nou weet ik dat geschreven woord altijd verschillend te interpreteren is maar het komt op mij niet enthousiast en gemotiveerd over. Mijn gevoel zegt dan; niet aan beginnen.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:50

Ik heb weleens een paar keer gereageerd op verschillende advertenties van dames in de leeftijdsgroep van 12 tot en met 17 die een verzorgpony/paard zochten.
Als je dan doorvroeg of ze een bepaald niveau hadden werd daar omheen gepraat of gewoon niet op geantwoord, maar dan wel meteen de vraag waar de pony precies stond en of ik misschien foto's had.
:evaw:

Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat er straks allemaal dames bij mijn pony op stal staan of de staleigenaar gaan lastig vallen. :=

(pony heb ik trouwens niet meer, dus eventuele PB's zijn niet nodig ;))

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:57

nuscaniels schreef:
Advertentie geplaatst op fb en heb al een paar reacties. Hoe filteren jullie dat, let je op je gevoel wat je bij een bericht krijgt of alleen maar op wat ze feitelijk schrijven.
Ik type iemand een heel verhaal en krijg dan als enige reactie terug, ik heb vroeger paarden gehad en veel tijd over.

Nou weet ik dat geschreven woord altijd verschillend te interpreteren is maar het komt op mij niet enthousiast en gemotiveerd over. Mijn gevoel zegt dan; niet aan beginnen.


Volg je gevoel!
Als het te mooi lijkt om waar te zijn ook. ;)

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:26

Ik heb waarschijnlijk een match!
1e keer rijden ging goed, nu nog afwachten hoe het gaat lopen natuurlijk. Maar ik ben positief.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:20

Spannend Kaplaars! Hopelijk blijft het goed gaan.


Vooral op je gevoel afgaan. Ik laat ze het liefst langs komen ter kennismaking.
Niet iedereen matcht bij de tekst die ze sturen.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:30

Ik ga normaal ook zeker op mijn gevoel af, maar waar ik de vorige keer maar 3 reacties had in 2 weken tijd heb ik er nu al 8 en de advertentie staat er pas een halve dag op.

Wel twee hele fijne reacties gehad die mijn gevoel over de eerste bevestigde. Die laatste 2 waren uitgebreide reacties maar wel op een bondige manier. Gewoon gelijk fijn contact en antwoord op mijn vragen.
Merk dat ik me daar prettiger bij voel.

Hoop voor je op een blijvende match kaplaars.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:44

Hier ook meeste op gevoel. Bij korte antwoorden vaak inderdaad eerst wat doorvragen, specifiekere beschrijving van ervaring, wat ze zoeken in een verzorgpaardje, wat ze willen. Daarmee vielen er bij mij destijds al een hoop af.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:23

Gevoel klopt meestal wel.

Hier gaat de zoektocht ook weer verder -O-
Wil mijn oude bijrijdster terug. Besef mij steeds meer dat zij echt een gouden lot was!

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:30

Ik ben ook wat aan het rondzoeken, maar krijg steeds meer het idee dat je via via beter aan iets kan komen dan per se via bokt markt of marktplaats? Er staat voor omgeving twente nauwelijks iets online.
Ik ben niet zo'n zoek-functie-held maar via Facebook tref ik ook niet echt wat.

Hoe zijn de ervaringen hier met betrekking tot de online advertenties ten aanzien van het 'via via'?

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:06

@ellen: ga een keer mee op wedstrijd met iemand. Ik kon maanden niets vinden, en in 4 wedstrijden had ik 3 aanbiedingen. En ik reed daar niet eens zelf, was mee als groom.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:41

Dat is ook wel een goed idee inderdaad! Dankje

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:48

Nessa schreef:
Gevoel klopt meestal wel.

Hier gaat de zoektocht ook weer verder -O-
Wil mijn oude bijrijdster terug. Besef mij steeds meer dat zij echt een gouden lot was!


Ik dus ook... Zondag met haar afgesproken maar ze heeft weinig tijd op dit moment. Hoop dat het toch lukt... En anders nog een verzorgster erbij, wat ik liever niet doe. Maar niemand is zo goed als zij!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:02

Ik draai het even om. Ik heb een jaarling die pas over 2 jaar onder het zadel gaat. In de tussentijd wil ik uiteraard niet vastroesten en zoek ik dus weer een nieuw bijrijdpaard.

Maar het blijkt met de "eisen" die ik heb toch verdomd lastig te zijn er eentje te vinden.

Waar ik met name tegenaan loop is dat er geen paardeneigenaar is die een "gratis" bijrijder zoekt. Soms wordt zelfs de helft van de stalling gevraagd. Ik vind dat erg ver gaan. Als je een bijrijder zoekt om het financiƫle plaatje rond te krijgen, kan je je paard dus niet zelf bekostigen. Natuurlijk snap ik ook wel dat er een "voor wat hoort wat" bij zit. Bij mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik 70,- in de maand. Daarnaast leste ik af en toe en kocht weleens voer of spullen. De helft van het stalgeld gaat me echt te ver.

Als ik ooit een bijrijder nodig heb, is dat vanwege de tijd. Iets flexibeler, zodat ik zelf ook eens een weekendje weg kan ofzo. Geld als stok achter de deur is dan het laatste, ik zou het eerst proberen met een contract. En natuurlijk ia het leuk als er een keertje een zak voer wordt gekocht. Maar de helft van de smid oid, vind ik te gortig.