Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:47

Hetzelfde in Den Haag.



Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:39

Ik verzorg nu een pony in Wassenaar, maar dat is zo'n 14 km van mijn huis met de fiets.. kan eigenlijk alleen maar 1 keer per week met de bus. Nu ben ik daarbij opzoek naar een pony wat dichterbij, maar dat is blijkbaar onmogelijk. ;(

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:24

Ik werd vandaag gebeld door iemand met een pony die ik zou kunnen verzorgen. Kwam alleen niet goed uit op dat moment, dus had tussen 6 en 7 uur teruggebeld moeten worden. Is helaas niet gebeurd. Zelf terugbellen gaat ook niet want het was een privenummer. Misschien was het wel gewoon nep.

Wel ontzettend jammer zeg! -O-

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:59

asm_kayleigh schreef:
Ik zit heel erg met een twijfel!

Ik kreeg vandaag een berichtje op marktplaats dat de plek waar dat meisje verzorgt nog een aantal paarden staan. Nou ja hartstikke leuk natuurlijk dus ik een beetje doorvragen. Na een tijdje meld ze dat er dus ook een pak voor je broek word gegeven als je iets fout doet. Ze zegt dat ze er zelf aan is gewend aangezien het thuis ook gebeurd. Die eigenaren doen dat aangezien ze ouder zijn en dat dus normaal vinden. Er zijn ook een aantal andere meisjes van ongeveer 15 die dat ook krijgen. Afgezien van dat wat ik dus niet erg normaal vind lijkt het me een hartstikke leuke plek. Maar ik twijfel of het waar is of dat het niet gewoon een raar geval is. Wat moet ik hier mee aan?


Ik heb iets in dezelfde richting meegemaakt! Iemand stuurde me een berichtje dat ik moest oppassen met verzorgpaard aangezien haar dochter blijkbaar ook wel eens een pak voor de broek kreeg als ze iets fout deed. Ze zei ook dat dat best normaal is van je ouders, en dat het niet heel erg was maar haar dochter toch het paard daar niet meer mocht verzorgen. Ik ben er niet op ingegaan (en heb ook wel duidelijk gemaakt dat ik het een gek verhaal vond), maar een tijdje later kreeg ik weer een dergelijk bericht van dezelfde persoon.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:36

Ik kreeg van iemand een reactie die een verzorgster zocht voor twee Shetlanders en me daarbij ook zou leren mennen! Het klonk echt geweldig, maar het is helaas net wat te ver.. ;(

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:40

11 km vanaf mijn huis. Kan best voor 1 keer per week, maar om dat meerdere keren per week te doen samen met de 10 km die ik in totaal fiets naar school en terug wordt het toch wat te veel.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:43

Ik heb gisteravond met mijn moeder gepraat en ik ben erachter gekomen dat de maximale bijdrage die wij per maand kunnen betalen hoger is dan dat ik dacht! :D Ik ga van de week eens bij alle maneges langs in mijn buurt, om mijn advertentie op te hangen :)

Ik ben er wel van op de hoogte dat het best kan zijn dat ik misschien wel heel lang moet wachten tot ik een echt goede verzorgpony vind die zich ook een beetje in mijn buurt bevindt, aangezien ik 12 ben en de meeste mensen echt een oudere verzorg(st)er zoeken. Maar ach, ik heb geduld, en het kan ZEKER geen kwaad om alles in te zetten :j Ik heb al een advertentie op MP en op bokt, en binnenkort hangt de advertentie dus ook in alle maneges van de buurt *\o/*

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:31

Oh echt? Ik stuur je anders wel even een PB :)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:44

sannexponys schreef:
ik heb 1 tip voor iedereen, hoe eng het ook lijkt
GEWOON AANBELLEN EN NETJES VRAGEN!!! <3
ik heb ongeveer 4 jaar lang advertenties gezet en rondgevraagd en het is nooit gelukt :(
toen was ik er klaar mee en ging ik gewoon langs de deuren. het eerste het beste huis mocht ik verzorgen. ( mensen vinden het vaak goed dat je zelf initiatief neemt )
later ging ik anderes zoeken en bij het 2e adres kon ik gelijk aan de slag, en ben ik nu echt superblij mee :j /3 <3 ik heb ondertussen nog van 5!! andere mensen een vraag gekregen ofdat ik wou verzorgen, omdat ze mij altijd bij die paarden zagen lopen.
Veel mensen zijn niet perse op zoek, maar soms zeggen ze wel ja als je het gewoon vraagt.

dus als je er eentje zoekt, gewoon vragen :wave: <3 *\%/*


Dat kan bij mij dus niet -O- Hier in de buurt staan nergens weilanden met paarden. Volgens mij staan alle paarden hier in de buurt op een pensionstal.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:27

Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:53

Dankjulliewel :) ik verzorg nu ook 1x per week een shet :D het jammere is alleen dat het heel ver is en ik er maar 1x per week heen kan gaan. Ook is de pony al oud en lijkt ze het niet eens te merken als ik kom of haar uit de wei halen :( ik zou graag een pony willen waar ik bijvoorbeeld mee kan lessen en vaker heen kan, maar daar moet ik dus nog even geduld voor hebben :o

En nee, jammer genoeg kan geen van mijn ouders mee naar een verzorgpony. Ze werken allebei :j

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:28

Jaa inderdaad ik ben er ook heel erg blij mee! :D ik vind het alleen jammer dat het zo ver is dat ik er nooit met die fiets heen kan. Het gaat me helemaal niet om het rijden! Ik ben bang dat iedereen het nu verkeerd heeft begrepen :o Het gaat me inderdaad vooral er om dat ze na zo'n 6 maanden nog steeds niet opkijkt als ik haar uit de wei kom halen. Maar enigszins snap ik dat ook, hoor. Ze is al oud, en ik verzorg haar maar 1x per week. Ook heeft ze ook nog andere verzorgsters.

Dus even om dat duidelijk te maken. :) Ik zou het alleen natuurlijk super leuk vinden om (bij de andere shet? :D) een pony te verzorgen/bij te rijden met wie ik echt een band op kan bouwen, en waar ik vaker (zelfstandig) heen kan dan 1x in de week omdat het anders erg ver fietsen is. Ook zou ik het totaal niet erg vinden als het een dergelijke situatie is met een blinde shet.

Ik begrijp dat dit erg veel gevraagd is en ik nu erg hebberig overkom. Zo bedoel ik het helemaal niet, maar ik vrees dat ik het niet beter kan uitleggen :o

Edit: Ik les ook op een manege,waar ik heeeel veel leer over onder andere de verzorging van paarden hihi. Genoeg geld om een paard te leasen (wat in mijn buurt volgens mij nergens kan) heb ik niet. Hmm, nu merk ik zelf ook wel dat ik enorm veel vraag en gewoon blij moet zijn met wat ik heb. Maar toch... Ik zou het natuurlijk leuk vinden om een pony vaker dan 1x per week te verzorgen die ik misschien ook nog iets kan leren :j ook al is die chagrijnig of oud, haha. Het zou gewoon fijn zijn als die ook maar zou weten dat ik er ben :)
Laatst bijgewerkt door Remembrance op 02-10-17 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:21

Roosje01 schreef:
Ik vond het wat ondankbaar overkomen van het is te ver weg en wil graag een verzorgpony om mee te kunnen lessen. Maar de meeste beginnen met shetjes of oude pony’s als eerste verzorgpony. Mijn eerste was niet eens op fiets afstand ik ging half uur met de bus. Was toen op de route naar mijn middelbare school ging ik ook met de bus heen. Dus als ik vroeg uit was ging ik erheen 1 a 2x per week en soms heen en weer in de vakantie. Maar je kan altijd blijven proberen voor een shetje of andere verzorgpony dichterbij huis.

Ik weet niet hoe ver van huis je manege is maar ik heb wel is op een manege stage gelopen waar een vast groepje kinderen klusjes deden dus helpen met voeren en opstrooien helpen met beginners, en dan mochten ze op zondag een uurtje vrij rijden op hun lieveling. Wellicht is er op jou manege ook zo iets? Dat is ook leuk en leer je weer dingen van.


Dankjewel, ook voor je eerlijkheid! Na het teruglezen ben ik het ook helemaal met je eens hoor. Ik heb het alleen een beetje verkeerd verwoord, haha. Eigenlijk het enige wat ik echt balen vind is dat ik er maar 1x per week heen kan. Een pony waar ik op zou kunnen lessen is eigenlijk maar een kleine bijzaak :)

Dat is inderdaad een leuk idee! Vooral omdat het op mijn manege vooral draait om de verzorging van de paarden. Het gaat niet mogelijk zijn om dan op zondag extra te rijden neem ik aan, aangezien dat de dag is wanneer mensen lessen in komen halen, en we maar iets van 10 paarden waarvan er 2 kreupel zijn.. Dan komen ze paarden tekort :p

Maar het lijkt me we wel leuk om vaker te komen :j Ik heb dit tot nu toe niet gedaan omdat er op andere dagen andere kinderen en instructeurs zijn die ik niet ken (het is een vrijwilligersmanege en elke instructeur heeft 1 dag). Maar ik ga me daar dan gewoon overheen moeten zetten *\o/*

De stal is zo'n 7km van mijn huis en het zal ook wel zoiets zijn vanaf mijn school, wat dus heel makkelijk te doen is :)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:35

Anoniem schreef:
Ik vind het helemaal niet gek dat je een pony zoekt om op te rijden. Dat heb ik ook gedaan toen ik nog zocht. Vorig jaar heb ik een advertentie geplaatst (was toen 16, bijna 17) en daar is m’n huidige bijrijdpaard uitgekomen. Ik verzorg haar nu bijna een jaar en in dat jaar heb ik meer gestapt aan de hand dan op haar gereden door een blessure. Vind ik het erg? Nee, absoluut niet. Het hoort er bij en daarbij laat ik m’n vriendinnetje niet in de steek omdat ze kreupel loopt. Vind ik het jammer dat ik niet kan rijden? Tuurlijk, maar het weegt niet op tegen alle liefde die je van zo’n paard krijgt.

Op mijn dagen geef ik haar de medicijnen die ze moet hebben en stap met haar. Ik doe de klusjes en als het nodig is dan kom ik dagen extra, vind het helemaal geen probleem als ik eens wat meer de handen uit de mouwen moet steken. Ben zo gek op dat dier en zou alles voor haar doen.

Ben ik dan nu ondankbaar omdat ik op zoek ben gegaan naar een bijrijdpaard in plaats van een verzorgpaard? In mijn ogen niet. Je mag best eisen stellen, ook al ben je ‘pas’ 12. Liever dat je langer zoekt dan dat je na twee maanden stopt omdat het paard/de pony niet aan je eisen voldoet omdat je toch wel heel graag wilt rijden. Je moet maar net de juiste treffen.


Dankjewel voor je bericht :j Ik geloof alleen dat je iets verkeerd begrepen hebt, haha. Het gaat mij namelijk niet om het rijden :) Rijden zou ik leuk vinden, maar is voor mij een bijzaak (het kan best zijn dat dit anders is overgekomen in een eerder bericht, sorry daarvoor).

Het gaat mij eigenlijk vooral om het opbouwen van een band met een paard of pony. Dat mis ik nu namelijk een beetje. De pony die ik nu verzorg lijkt me helemaal niet te herkennen. Ze kijkt nooit op als ik haar uit de wei kom halen, of roep. Ook heeft ze een andere verzorgster, die haar al beter kent en langer verzorgt. Ik heb een beetje het gevoel dat ik niet echt nodig ben daar :n

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:35

sannexponys schreef:
TelmaB schreef:
Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...

Gewoon aanbellen :j dat toont verantwoordelijkheid en dat is vaak waarom mensen vaak 18+ willen hebben *D


Hihi waar moet ik aanbellen dan? :+ Ik woon in de stad. Er zijn hier nergens mensen met paarden/weilanden. :P

Wel bedankt voor je idee en het meedenken! :j

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:23

bruintje123 schreef:
Ik neem aan buiten de stad toch wel?
In de stad paardrijden kan nooit. Ook niet via een advertentie :)


Wat bedoel je precies? :P Ik woon in Den Haag :j Er zijn hier nergens weilanden of dergelijke. Ik rijd paard op een manege en de pony die ik verzorg staat zo ver dat ik daar niet heen kan fietsen/rond kan fietsen. :)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:48

Buiten de stad heb ik al wel geprobeerd. De eerstvolgende plek met weilanden en paarden is Wassenaar/Katwijk (dat is ook waar mijn huidige verzorgpony staat) maar dat is dan weer erg ver van mijn huis. :(

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:10

Dat is waar ik eigenlijk woon haha :') Ik zeg meestal Den Haag omdat dat voor mensen bekender is. Hier is echt helemaal niks. Alleen rijtjeshuizen, maneges en het strand :P geen paarden te bekennen (behalve op de maneges natuurlijk :j)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:47

Tja, dat zou ik ook denken! Maar, helaas... Ik woon net op dat irritante plekje ertussen in. Wassenaar is te ver, Westland is te ver... :n

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:49

Nee, dat ga ik dit weekend samen met een vriendin doen :) Moest het eigenlijk al eerder doen, maar er kwam steeds wat tussen. :P Hopen dat het werkt hihi :D

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:10

Voor de mensen die dit topic nog volgen: ik heb een nieuwe reactie op mijn advertentie op Facebook!! *\o/* Het betreft een Welsh pony. Ze is momenteel niet in een goede staat en wordt vrijdag door de persoon die mij een berichtje heeft gestuurd opgehaald. Het is alweer redelijk ver, maar het lijkt me enorm leuk om deze pony te verzorgen :D Ik ga binnenkort kennismaken, ben benieuwd...

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:08

Ben het helemaal vergeten te melden! Ik heb nu sinds een weekje de meest geweldige verzorgpony ooit <3 Ik mag momenteel niet zo veel met haar doen aangezien ze nog lekker moet aansterken (ze is verwaarloosd geweest maar heeft nu een nieuw baasje) maar ik kan wel lekker met dr tutten en wandelen en na een tijdje ook rijden en longeren :j dus hopelijk zien jullie mij heel lang niet meer voorbij komen in dit topic!

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:06

Lillypony123 schreef:
TelmaB schreef:
Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...



In welke buurt woon je?:)


Ik woon in den haag! Heb inmiddels idd een heeeel leuk verzorgpaardje maar zij staat in Leidschendam :P In Den Haag is het heel moeilijk om er één te vinden maar ik heb de fietsafstand (en tijd met het OV) wel voor mijn huidige verzorgpony over <3

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:00

Als ik jullie zo lees vind ik mijzelf toch wel een goede verzorgster :P Ik kom 3 keer per week, al is het best ver (13 km fietsen of 45-60 min met het OV vanaf thuis, vanaf school is dat iets minder) en dat doe ik ook bij slecht weer of soms alleen maar om de klusjes te doen en te tutten als de bak een zwembad is of het heeft gesneeuwt. Verder betaal ik 50 pm mee aan de kosten van de pony, wat ik graag doe. (De eigenaresse heeft het ook niet zo breed en voor jullie allemaal gaan zeggen dat ze dan geen paarden zou moeten hebben, stuur dan even een pb want dan leg ik het verhaal uit :j). Ik mag binnenkort beginnen met het opbouwen van het rijden, maar dat kon eerst nog niet dus toen was het alleen wandelen en na een tijdje ook longeren. Ik laat ook elke keer weten wat ik gedaan heb :)

Daar tegenover staat wel een geweldig lieve pony met wie ik veel kan doen. Ik ben inmiddels als 2 keer naar het strand geweest en wanneer ze in betere conditie is en ik echt intensief mag beginnen met rijden mag ik ook meedoen aan een oefencross :) ik heb ook een hele grote klik met de eigenaresse, en zij laat ook duidelijk weten dat ze heel blij is met mij :o

Edit: oh en ik koop regelmatig wat voor de pony :j

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:17

Beauty26 schreef:
Goed dat je toch zelf advertentie hebt neergezet!

Even een vraag aan de verzorgster/bijrijdsters hier in dit topic. Ik had in mijn advertentie neergezet 2x in de week, rijden niet op de 1ste plek, en land mesten als je er bent. Vraag een kleine vergoeding ( omdat ik te vaak heb meegemaakt dat mensen anders niet komen als t regent of wat ook) krijg ik een reactie: jij moet mensen betalen als ze niet mogen rijden en wel mesten? Heb ik het nou zo raar neergezet? ( even ter verduidelijking) rijden mag wel maar wil eerst graag dat er van de grond mee word gewerkt!


Dit doe ik nu (of heb ik een lange tijd gedaan). Voor een paardje zorgen en uitmesten,en van alles aan de grond doen. Dat paardje is lang verwaarloosd geweest en was daarom in zo'n slechter conditie dat rijden nog geen optie was. Ik heb eerder ook altijd een bijdrage betaald aangezien de eigenaresse zelf eigenlijk niet genoeg geld heeft voor een tweede paard (niet gelijk gaan aanvallen, stuur een pb voor het hele verhaal) en dat is toen eigenlijk absurd veel geweest voor wat ik allemaal mocht doen. Nu mag ik het rijden gaan opbouwen (De bijdrage blijft hetzelfde) en wordt er eigenlijk best weinig gevraagd om 3 keer per week te kunnen rijden :).

Dus ja die er mensen zijn er. Je gaat alleen goed moeten zoeken en ik zou het als eigenaar echt niet doen. Nu is het dat ik echt een wanhopig pennymeisje was en het echt dringend nodig was, anders had ik het ook niet gedaan :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers