Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:22

asm_kayleigh schreef:
Ik ben ook echt op zoek maar mijn leeftijd zit niet bepaald mee hahah, veel mensen vinden 14 jarige niet serieus genoeg ofzo?

Helaas niet.. Ik had het geluk dat ik bij kennissen mocht rijden. Daar heb ik veel geleerd :)

Maar troost je (ben 18) ik word nog steeds niet serieus genomen door de eigenaren van mijn bijrijdpaard helaas. Gelukkig neemt de rest van de stal mij wel bloedserieus en staan er een aantal mensen om mij te springen mocht ik weggaan bij mijn huidige paardje.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:37

Hier ook. Deed alles voor de paardjes. (Nog steeds hoor haha)

Wat denken jullie hiervan?:

Ik ben bijrijder van een leuk paardje. Betaal 80 in de maand voor 3x in de week. Mocht er alles meedoen, en tijdens de zwangerschap heb ik de volledige training opgepakt, en heb ik dr van groen, naar L1 getraind. (Nog niet gestart). Nu wou de eigenaar na haar zwangerschap weer rijden, helemaal goes natuurlijk, paard is van haar. Heb ook altijd met haar overlegd over alles.

Maar nu liep ze tijdens mijn vakantie kreupel, (wanneer de eigenaar weer reed).

Paard bleef pijn vertonen en kreupel lopen, dus na opdringen van mij naar de kliniek geweest om na te kijken. KS. De afwijking die in dit geval is aangeboren, en in combi met een slecht passend zadel.
Dit zou weer met goede training haalbaar zijn om wedstrijden oid te starten.

De eigenaresse is op de terugweg gaan googlen hoe KS komt. En dat komt volgens haar door overbelasting. Terwijl de da dat dus ontkende.

Dus ik krijg de schuld dat ik dat paard kapot heb gereden. paard mag nu de stal niet meer uit ivm veel pijn etc, maar nu wil ze ook nog dat ik de volle 80 ga betalen voor een paard dat niks mag voorlopig. Ik wou eigenlijk sowieso wou stoppen omdat ik zo als vuil aan de kant wordt gezet en mijn eigen paardje wil gaan kopen.

Maar ze blijft maar hameren op dat geld en verteld opeens niet meer hoe het met Joy is gegaan in de kliniek..

Wat zouden jullie doen?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:53

Ze heeft letterlijk gevraagd waar t geld bleef en dat ze de dierenarts kosten op mij verhaald. Ik wil ook wel zeggen dat ik wil helpen met opbouwen oid, maar ik krijg totaaaal geen waardering en ze nemen me niet serieus. Er staan op stal verder wel genoeg mensen om me te springen. Want die vinden mij wel prettig en fijn enzo.

Verder lopen ze achter mijn rug om te banketstaaf dat ik dus dat paard kapot heb gereden en ze lopen tegen mij te liegen, dus ben sowieso best wel kwaad.

Kijk ik ben de beroerdste niet met geld betalen, maar betalen voor een paard die je niet eens de stal uit mag halen omdat ze pijn heeft.... Dat gaat mij te ver.

Ik wou of Joy overnemen, of een ander paard kopen, maar een paard met KS kopen durf ik niet aan omdat ik echt de sport in wil, en dat vind ik niet eerlijk tegenover Joy..

Ik betaal in principe voor het rijden ja.. Andere stalgenoten zouden mij juist betalen ivm rijniveau :+

Sterre98

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:49

Sterker nog, ze heeft t paard nooit meer gekeurd dan een buigproef en ze kwam net niet net wel door de proef. Ze moesten t nog een keer later doen. Hoorde ik later pas. Maar ik ben sowieso klaar met ze nu hoor. Over +- 6 maanden zou er toch een eigen paard komen :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:45

Kijk ik zou wel willen betalen, maar niet de volledige bijdrage, omdat ik en voorgelogen word. Overal buitengesloten word, en er over mij gepraat word achter mijn rug om... En daarnaast dat ik de schuld krijg van dingen die niet mijn schuld zijn..

Daarnaast zeggen veel stalgenoten dat ik moet stoppen omdat de eigenaar mij eigenlijk gebruikt heeft, en (voordat KS bekend was) Joy wou doorverkopen voor meer winst. En dat deed mij gruwelijk veel pijn, want ik wou dr overkopen.

Maar ik ga nu sowieso een eigen paard kopen zodat ik het gezeur kwijt ben.. En lekker zelf overal over kan bepalen :) want ja ik heb vaak genoeg aangegeven dat ze nagekeken moest worden..

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:46

Als ik in Rotterdam woonde wist je het al wel! Ik vind Fred super tof.

Ik vind het zo jammer dat dravers zo slecht worden gezien. Ik hou er we van!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:22

Jazeker! Vaak hou ik aan (als bijrijder zijde) 50 euro per 2x per week aan. Maar voor een paard waar ik erg veel van kan leren ben ik bereid om daar meer voor te betalen. Dat doe ik nu immers ook :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:41

Bij mij is het zo (ben bijrijder); ik betaal, en mest op de dagen dat ik er ben de stal uit, en leg het voer klaar voor de dagen erop. Ik vind het helemaal niet erg om even te mesten, en dat voer vind ik zelf ook interessant.

Het is niet dat ik dan per se s avonds moet komen, want er wordt gevoerd, dus dat is prettig, alleen heeft elk paard een ander dieet, en dat wordt door de eigenaar zelf bijgehouden. Op de stal staat dan geschreven wat er 's ochtends gevoerd moet worden. (De bakjes)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:48

Het is dat ik al 2 super paarden rijd, maar Dravers <3

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:07

Ellen_ov schreef:
Gut...na ongeveer 9 maand (en ondertussen wel alles stiekem meegelezen te hebben hier op het forum :+ ) kan ik ook weer opzoek naar een bijrijd/lease paard. Ik heb vanmiddag van de eigenaresse een appje gekregen dat ze aankomende tijd niemand nodig heeft om haar paard te rijden dus ik zit na deze maand zonder. Vind het erg jammer en een gek idee dat ineens zoveel wegvalt. Ik was er makkelijk 4 dagen in de week... nou morgenavond na mijn werk maar even een advertentie opzetten. Vind het een gek idee dat ik ineens 'paardloos' ben oid -O-

Welke regio zoek je? Wij zitten in twekkelo en zoeken voor straks een bijrijder. Vrij ingewikkeld beestje, dat wel.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:19

Het is heel bizar, maar ik mag nu ook opzoek naar een bijrijder haha. Ofja de eigenaar van de paarden. Maar ik 'moest' meehelpen en bedenken wie wel en niet past

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:52

Jongens ik bedoel het niet negatief he! Vind het erg leuk juist, maar had het niet verwacht.
Ik dacht pas dat het iets was voor als ik een eigen paard had, omdat ik dan zelf eigenaar was. Maar ik blijf zeker nog voor dat andere paard.

Ik help alleen de eigenaar om de juiste match te vinden voor ej. Leuke uitdaging denk ik zo

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:10

Hier ook op zoek.. oude bijrijder is gestopt omdat ze overspannen werd..
Het lastige is dat het paard gewoon vrij moeilijk is en er een bijdrage voor wordt gevraagd..

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:37

Ja klopt.. het is alleen niet aan mij om die eisen aan te passen omdat ik de andere bijrijder ben.

Wedstrijd ambities gaat gewoon lastig omdat we geen vervoer hebben en omdat we denken dat het ej weer veel stress op zou leveren..

Als het aan mij had gelegen had ik de bijdrage weg laten vallen.
Ik betaal ook een bijdrage maar ik rijd dan ook op een totaal (veel makkelijker) ander paard en mag evt op concours.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:55

Het verschilt idd per stal.

Ik heb het zelf ook wel een beetje meegemaakt. Gelukkig inmiddels niet meer. Ook op mijn oude stal niet. Daar vroegen ze mij juist veel :')

Merk wel dat op deze stal er niet vervelend tegen je gedaan wordt, maar er wel groepjes zijn. Maar daar trek ik mij vrij weinig van aan. Kom voor t paard haha.

We hebben een reactie op onze advertentie, dus ben benieuwd hoe en wat.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:23

Ik dacht al, wat een bekend paard! Toen las ik wie je was haha. Blijft een tof dier :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie