Een klein dipje...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Een klein dipje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 16:51

Hoi bokkers!

Als eerste sorry als dit topic verkeert staat, maar ik wist gewoon niet waar ik het moest plaatsen. Goed ik ga voor jullie even een korte situatie schets geven:

Ik heb twee verzorgpony's. 1 shetlander waar ik in het begin wel een tijdje op heb mogen rijden en die ik nu een jaartje verzorg. In het begin heb ik fantiek iedere week meerdere malen wat gereden en later vond ik mezelf al te groot worden dus heb ik in overleg het verminderd naar 1 keer in de 2 weken een half uurtje ook om mijn eigen rijden op peil te houden (naast hem reed ik niet meer op een manege en had ik geen grotere pony tot mijn beschikking). Niet alleen reed ik toen een half uurtje, maar deed ik natuurlijk ook leuke andere dingen vanaf de grond. Sinds twee weken heb ik ook een grotere pony (e pony) die ik verzorg en hier kan ik natuurlijk wel op rijden. Ik ben dus ook echt helemaal gestopt met het rijden op de shet en met de shet train ik wat vanaf de grond.

Ik zit nu in een soort dipje met de shet. Ik ga nog steeds met veel liefde naar hem toe en houd ook echt heel veel van hem, maar ik weet gewoon niet wat ik nou met hem moet doen. Ik wil namelijk zorgen voor afwisseling zodat het voor hem en mezelf ook leuk blijft. Ik heb ook totaal geen motivatie als ik bij hem op stal en meestal is "o dan longeer ik hem wel weer". Er zijn een heleboel leuke manieren die je naast het rijden met je paard kunt doen en bij mij draait het ook echt niet om het rijden, maar ik ben echt gewoon inspiratieloos...

Mijn vraag aan bokt is nu, herkent iemand dit en/of heeft iemand tips om mezelf meer te motiveren? Ik vind dit niet eerlijk tegenover de shet en ben nu zoekende naar een weg hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt!



stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Een klein dipje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 17:46

Niemand?

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 18:05

iiJasmijn schreef:
Mennen :)?


Hij is beleerd voor de kar! Alleen kan ik het nog niet daarom lijkt me het leuk om dat te leren. Ik zou binnenkort even aan de eigenaresse vragen of ze me daar mee wilt helpen. Komt zeker op mijn lijstje thanks!

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 18:08

0000 schreef:
Ik zou kijken of je ermee kan gaan lange lijnen/werken aan de hand. Daar kan je zo ontzettend veel mee, dan ben je echt aan het trainen ipv alleen wat beweging geven. Superleuk om jezelf in te ontwikkelen en iets wat je later ook nog goed kan gebruiken met andere paarden.


Leuk dat je hebt gereageerd! Ik ben wel al wat begonnen met langen teugelen dit is iets meer naast de paarden kont dan echt achter. Wil het echte lange lijnen ook op gaan pakken! Ik ga dit zeker op mijn lijstje zetten :)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 18:09

TelmaB schreef:
Lange lijnen misschien? Of je kan proberen om heel ver te geraken met vrijeidsdressuur!


Vrijheidsdressuur is hij heel erg heberig met eten, hij denkt na twee snoepjes dat alles eetbaar is (inc je vingers) oeps... Hij kan wel een aantal trucjes, maar mezelf veder nooit echt er in verdiept!

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 21:19

sat_nath schreef:
Lange lijnen misschien? Of je kan proberen om heel ver te geraken met vrijeidsdressuur!


Vrijheidsdressuur is hij heel erg heberig met eten, hij denkt na twee snoepjes dat alles eetbaar is (inc je vingers) oeps... Hij kan wel een aantal trucjes, maar mezelf veder nooit echt er in verdiept![/quote]

Ik denk dat je hier al je uitdaging (en inspiratie) kan vinden :D . Begin met grondwerk (het boek 101 horsemanships oefeningen is een leuke voor inspiratie!) en vrijheidsdressuur. Zo kan je hem aanleren om voedsel te weigeren en dit alleen aan te nemen als jij het zegt![/quote]

Sorry voor deze late reactie, maar ik heb net pas weer wifi :) Ik heb al wel een aantal keer grondwerk gedaan/geprobeerd maar ik heb me er nooit echt in verdiept. Ik wil er graag echt veder mee gaan! Thanks voor je reactie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers