Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:57

Een half uur zou voor mij de max zijn. Momenteel staat de verste op 20 minuten met de auto (uur fietsen en 40 minuten met de bus), wat ik persoonlijk wel te ver vind. Qua tijd niet, maar de benzine die ik verbruik := Maar dat is verder persoonlijk, ik ken ook mensen die een half uur met de auto reizen voor hun paard.

jodovi
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:05

Sjolvir schreef:
Stel je van dat mak maken niet te veel voor, met een veulen doe je bijna niets.


Nee dat snap ik :o

Ja het zou ruim een halfuur fietsen zijn, dus doe het toch maar niet.
Er komt hopelijk wel weer wat anders leuks op mn pad :P
Bedankt voor alle reacties *\o/*

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:36

Ik houd altijd ongeveer 30 min fietsen als max. aan. Toen het verder werd was ov verbinding of een auto wel echt nodig. Toen dus ook met mijn ouders afgesproken de auto te mogen gebruiken 2x per week als het slechter weer was.

Maar het is heel persoonlijk of je het wel of niet vol houd. Ligt bijv. ook aan wat je gewend bent en wat je ervoor terug krijgt.

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:00

Ligt er inderdaad persoonlijk aan wat jij het waard vind en wat je levensstijl is. Als je werk al 10 KM naar het noorden is en de paarden 10 KM naar het zuiden... tja, vind je het dan waard of is het te combineren om na je werk/school dan 20 KM te fietsen voor de paarden? Zeker als je meer dan 1/2 keer in de week gaat.

Ik ben van max. 30 minuten nu naar 35/40 gegaan aangezien ik verhuisd ben. Terwijl ik 3 jaar terug dit geweigerd had. Kreeg op mijn advertenties 2 paarden aangeboden van 40/45 minuten. Deze had ik geweigerd vanwege de afstand. maar ik geef mijn huidige verzorgpaarden niet zomaar op, dan fiets ik wel even harder... :o

Hiervoor had ik mijn werk midden op de route zitten en nu werk ik dicht bij mijn thuishaven. Dus dat is makkelijker naar de paarden toe fietsen!

jodovi
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-17

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:37

Ik vind het niet erg om veel kilometers te fietsen maar zit alleen met de tijd. Met het openbaar vervoer zijn de pony's niet goed bereikbaar dus dat word niks.

O ja ik ga dinsdag kijken bij 3 fjorden 10 min. fietsen. Hoop dat dat wat word!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:14

Een km of 10 met de fiets als max.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:18

Hooi! Ik kom me weer melden.
Een hele tijd terug had ik me voor het eerst gemeld maar kort daarna kreeg ik een nieuw bijrijdpaard. Helaas is dit ook niks geworden doordat ik 3 dagen per week niet vol kon houden in verband met mijn school. 2 dagen kon ik wel aan, maar dat hadden ze liever niet helaas.
Nu ben ik weer opnieuw opzoek naar een bijrijdpaard/verzorgpaard omgeving Zevenaar. Weet iemand misschien iets? :)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:46

Weidemaatje schreef:
Hooi! Ik kom me weer melden.
Een hele tijd terug had ik me voor het eerst gemeld maar kort daarna kreeg ik een nieuw bijrijdpaard. Helaas is dit ook niks geworden doordat ik 3 dagen per week niet vol kon houden in verband met mijn school. 2 dagen kon ik wel aan, maar dat hadden ze liever niet helaas.
Nu ben ik weer opnieuw opzoek naar een bijrijdpaard/verzorgpaard omgeving Zevenaar. Weet iemand misschien iets? :)


Staat wel hoog op het irritatie lijstje van eigenaars....het niet nakomen van afspraken.
Je bent er iig wel eerlijk over.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:26

sneeuwpop schreef:
Weidemaatje schreef:
Hooi! Ik kom me weer melden.
Een hele tijd terug had ik me voor het eerst gemeld maar kort daarna kreeg ik een nieuw bijrijdpaard. Helaas is dit ook niks geworden doordat ik 3 dagen per week niet vol kon houden in verband met mijn school. 2 dagen kon ik wel aan, maar dat hadden ze liever niet helaas.
Nu ben ik weer opnieuw opzoek naar een bijrijdpaard/verzorgpaard omgeving Zevenaar. Weet iemand misschien iets? :)


Staat wel hoog op het irritatie lijstje van eigenaars....het niet nakomen van afspraken.
Je bent er iig wel eerlijk over.


Dit kon ze toch niet van te voren weten? Ik lees hier dat ze netjes iedere week 3 dagen is gekomen maar dat bleek dat het niet combineerde. Toen is ze in gesprek gegaan, 2 dagen wilde de eigenaar liever niet dus zijn hun wegen gesplitst.
Misschien is het wel anders verlopen, geen idee. Maar ik denk niet dat ze persé de afspraken niet is nagekomen :)

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:16

@sneeuwpop Ik snap dat je dat denkt, maar @Reusje_xx heeft inderdaad gelijk. Ik heb zelfs van te voren gezegd dat ik moeite heb met school en dat het kan zijn dat 3 dagen misschien niet gaat lukken, maar dat ik het graag wil proberen. Ze vonden het ook niet erg, het is netjes gelopen. ;)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:25

Fijn. Succes met je zoektocht verder.
Ik zie en lees gewoon vaak, dat er inschattings fouten worden gemaakt over de tijd die men over heeft voor het bijrijpaard.
Als dat van te voren is besproken, is dat dus een ander verhaal.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:30

Bij de meesten die van de manege af komen, denken dat het zo gaat als daar.
Komen, opzadelen, rijden,afzadelen.
1,5 uur max aan tijd kwijt.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:58

Anke schreef:
Bij de meesten die van de manege af komen, denken dat het zo gaat als daar.
Komen, opzadelen, rijden,afzadelen.
1,5 uur max aan tijd kwijt.


Om eerlijk te zijn heb ik soms ook niet langer nodig
Sta op een luxe stal waar ik niet hoef te mesten. Pony word buiten/ binnen gezet en zelfs de paddock word bijgehouden.

Nu is dat niet overal het geval, maar ik zelf zou het wel prettig vinden als de bijrijder het niet af raffelt . Als het rijden ongeveer 45 minuten is af en toe heb je genoeg tijd over voor het poetsen en opruimen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:30

Wat een heeerlijke luxe

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:53

Hier is de bijrijder ook niet langer bezig. Mag wel maar hoeft niet.
En tot nu toe geen gehad die dan de andere paarden maar gaat borstelen of wat ook.
Nee rijden en weer weg.

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:11

Ik ben op een normale dag... voor 2 paarden... 6 uur kwijt.. :evaw: Ik ben echt in tijd nood als ik maar 2 uur heb om een paard te longeren... wil altijd minimaal 3 uur per paard hebben.

Meestal mijn dagje ziet er zo uit: '' uitmesten (2x, soms 3 stallen van derde verzorgpaard omdat ik tijd over heb), voer klaar zetten (2x), paard 1 uit land halen. Uiiiitttgebreid poetsen, longeren (30/40 minuten), naborstelen, medicijnen geven, even extra wandelen, terug weiland in.. Paard 2 halen, weer uitgebreid poetsen, longeren/rijden (30/40 minuten), naborstelen, slobber geven, extra wandelen. Terug weiland in..''

Tussendoor nog met iedereen gepraat... chocomelk gedronken, sta soms wel eens opeens andersmans paarden te longeren, vast te houden, buiten te zetten... In het zand rollen voor de perfecte foto ... Snap niet dat je anderhalf uur haalt ... maar paarden zijn echt mijn vrije tijd, werk mag ook niet aan mijn donderdagen komen :=

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 07:06

Ik hoef ook geen klusjes te doen oid maar ben nooit met 1,5 uur klaar, trek er minimaal 2 uur voor uit en dat is nog snel (en nee, reistijd is niet meegeteld, dat is 5 minuten retour). M'n verzorgpaard neem ik gewoon alle tijd voor en vind het heerlijk om met haar te tutten. En die aandacht verdient ze ook ;), het is zo'n lieve schat. Zal vast per persoon anders liggen maar ik ben zelf niet zo van het snelle, doe alles liever op m'n gemak en veel gekroel met paardlief tussendoor.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:27

Ik was altijd zo rond de 2/3 uurtjes bezig ligt eraan hoeveel tijd ik had voor werk. Had ik late dienst deed ik alles wat meer op me gemakje maar begon ik laat in de middag dan moest het wel iets sneller. Ik werk meestal avond/nacht maar begin ik ook wel is een om 5 uur smiddags en heel zelden wel is om 4uur. Maar meestal heb ik daarvoor wel een sluit dienst gehad tot half 3 snachts en ben je niet heel vroeg wakker.
Ben nu al een tijdje uit de paarden mis het wel heel erg, en twijfel al tijdje om weer advertentie te plaatsen. maar heb het niet zo op de gevraagde vaste dagen. Ik heb geen vast werkrooster met vaste vrije dagen ofzo dus dat maakt het erg lastig. Ik ga liefste naar stal als ik vrij ben en lekker de tijd kan nemen ipv hele tijd op de klok kijken. En dan kan je op warme dagen bijv ook fijn in de avond gaan. Vond dat niks bij mijn laaste verzorgpaard dan was het 30grade en kon ik alleen in de middag, dan ga je ook niet echt veel doen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:07

Ik ben minimaal 2 uur kwijt maar daar zit minimaal een half uur paddock/wei uitmesten bij terwijl paard ondertussen zijn emmer leeg eet. Als er veel ligt ben ik langer aan het uitmesten. Vooral met nat weer erg zwaar werk. Als ik naar les ga ben ik minimaal 3 uur kwijt exclusief trailer aan en afkoppelen thuis en reistijd naar paard en naar huis. Maar zonder klusjes en vol pension zou ik ook kunnen redden in 1,5 uur. Alleen niet zo gezellig Op mijn oude pensionstal bleef ik ook vaak nakletsen of gezellig paardje kijken die in de wei liep te grazen. Nu doe ik dat thuis

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:23

Roosje01, er zijn toch ook eigenaren die zelf ook wisselende roosters hebben? Of dat je de enige ruiter van een tweede paard bent en zelf je dagen kunt kiezen? Of bij fokkers/handelaren? Mogelijkheden genoeg alleen moet je de juiste match vinden. Zelf advertentie plaatsen geeft vaak meer keus dan reageren op advertenties.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:31

Ik heb ook een verzorgster die in het weekend haar dagen doorgeeft voor de komende week.
Ik wil wel een planning kunnen maken.
Dus niet lukraak.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:55

Horsies7 schreef:
Hii, kan ik me melden hier?
Ik rijd op een manege en heb het er opzich naar m'n zin. Ik krijg daar prima les, geen ruk en pluk werk en je leer echt op je zit te rijden. Ik rijd twee keer in de week maar het wordt een beetje saai...
Ik ben opzoek gegaan naar een Verzorgpony, helaas zijn er veel meer mensen opzoek naar een verzorgpony dan dat er aangeboden worden... Uiteindelijk heb ik nu wel een verzorgshetlander maar dat is een dik half uur fietsen. Ik vind het leuk hoor, dat ik een shetlander heb die ik kan verzorgen, maar ik vind ruim een half uur heen en terug gewoon erg veel voor een shetlander. Ik moet z'n weiland uitmesten en verder kan ik hem poetsen en gaan wandelen. Longeren, losgooien en vrijspringen gaat niet want de bakbodem is veel te zwaar... En zeker als ik flink tegenwind heb is een half uur fietsen voor een pony waar ik weinig mee kan erg vervelend.
*knip*


Ik heb toch besloten om door te gaan met de shetlander. Ik merk dat ik het fietsen eigenlijk we fijn vind. Lekker mijn hoofd leeg maken... En ik merkte dat ik toch wel meer van die pony ben gaan houden dan ik dacht. En hoe hij dan hinnikt als ik aan kom fietsen. :o
Of ik op de manege blijf rijden weet ik nog niet, misschien ga ik ook wel opzoek naar een bijrijdpony/paard.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 03:53

Ik kan idd wel per week dagen door geven das geen probleem. Alleen staan bij de weinige advertenties in mijn regio al erbij voor welke dagen ze iemand zoeken. Fokkerijen en handelstallen in de buurt zijn er niet helaas al is naar gegoogled. Alleen maneges en pensionstallen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:15

Dat is wel jammer.

Hier is elke dag soortgelijk.
Dus op zich ben ik wel flexibel wie welke dag wil komen, alleen wil ik het wel weten. Hou daar rekening mee in mijn planning.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:51

Ik ben met 1,5 tot 2 uur echt wel klaar.
Heb geen kroelpaard en al dat getut en gepluk vind ze maar niks dus doe ik ook niet. Heb een schimmel dus goed poetsen om d'r schoon te krijgen heb ik ook opgegeven :') Stal en voer klaar zetten is +/- 20 minuten, opzadel zo gebeurd en rijden meestal 45 minuten.
En als ik klaar ben ook gewoon naar huis, heb nog meer te doen :')
Maar in het weekend en met lekker weer duurt het soms allemaal wat langer, dat wel :D