Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:52

Net bij Chanel geweest :) In de avond, want pfoe wat is het warm de laatste tijd! Ik longeer best regelmatig de laatste tijd(met enkel halster en longeertouw), en terwijl ik haar eerst met heeeeel veeeel moeite in galop kreeg, lukte het vandaag voor het eerst met een simpel stemcommando! Dus best wel trots op Chanellie :D

Het is nu lekker vakantie, helaas ben ik zo'n beetje heel augustus met vakantie. Ik heb dus maar 2 'vrije' weekjes om echt veel met Chanel te doen. Wel jammer!
Ook omdat ze weer en stuk is aangekomen en die vetjes er eigenlijk weer afmoeten :=
Gaan jullie nog op vakantie? Of vieren jullie de vakantie met je verzorgpony('s)?


Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:54

Heel veel sterkte Roosje!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:03

Goed idee! Dan kan dit topic blijven voor het praten over het zoeken. Als je dan wat gevonden hebt, kun je blijven updaten in het andere topic :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:40

_Dominique schreef:
De pbtjes komen nog, wat ik wilde zeggen is vandaag gebeurd -O-


Pb staat altijd open :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:21

0407Tamar schreef:
Eigenlijk zouden we ooit een keer een boktmeeting voor verzorgers moeten houden.


Ja dat zou echt leuk zijn!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:52

Gefeliciteerd!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:34

Jammer zeg :(

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:57

Chanel staat op 3 kwartier fietsen met weinig wind mee/tegen. Meestal brengt iemand me(10-15min rijden), maar als ik fiets pak ik vaak de elektrische fiets van mijn oma, dan is het maar half uur :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:34

Wat een vervelend nieuws.. Heel veel sterkte :(:)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:05

Wat een leuk nieuws Roosje!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:14

Ik betaal €15 voor een half uur :) Ik les ongeveer 1 keer in de 3 weken. Dat is oké, maar merk wel dat het dan de laatste week wat minder gaat. Nu ik werk wil ik misschien naar om de week.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:13

Mijn verzorgpaard staat ook op 11 km en daar doe ik drie kwartier over. Kan best!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:25

Dat zou kunnen, en dat ze dan sowieso zou fietsen?

Dan is het inderdaad erg jammer..

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:49

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal wel wordt gebracht. 10-15 minuten is dat dan met de auto.
Vaak na school bijvoorbeeld, anders is het al donker voor ik aankom en dan nog zo'n stuk in het donker terug zie ik niet echt zitten.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:05

Leuk dat je een plekje hebt gevonden! Er zijn een heleboel topics aangemaakt over wat je met een Shet allemaal kunt doen, je kunt daar ook vast wat inspiratie uithalen :)

Ik heb in tegenstelling ietsje minder leuk nieuws. Ik heb besloten te stoppen met Chanel, en van de week heb ik het de eigenaresse laten weten. Ik mag gelukkig maart nog afmaken! En ook daarna mag ik af en toe nog langsgaan als ik wil :)
Het was een hele moeilijke beslissing, ik zit er al sinds oktober 2015.
Ik ga nu terug naar mijn oude manege. Ik kom in de springles en daar zit mijn beste vriendin ook (en andere hele goede vriendinnen) dus dat wordt heel leuk hopelijk! Ook wel een beetje spannend, aangezien ik heel weinig heb gesprongen in mijn paardrijdcarrière. Het is ook meteen de gevorderde groep ivm mijn leeftijd en omdat er voor de rest nergens plaats was. We zullen zien!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:48

Dat mag je vragen hoor Pernilla!
Ik ben op mijn 13e begonnen bij diezelfde manege en ben na een tijdje een verzorgpony gaan zoeken. Om precies de reden die jij zegt. Wat vaker per week rijden/knuffelen/poetsen etc. Ik kon het helaas niet beide doen.

Ondanks dat ik en Chanel echt sprongen maken met het rijden, moest ik even eerlijk zijn en kwam ik tot de conclusie dat we simpelweg niet de beste combi zijn. Chanel is een leuke pony, maar de klik (net dat beetje extra) voelde ik gewoon niet. Daarbij doe ik paardrijden voor ontspanning, en dat was het met tijden totaal niet.
In mijn buurt zijn verzorgpony's ontzettend schaars. Chanel staat op 10-15 minuten rijden met de auto. Ik zit nu in VWO5 en dan is die reistijd heel onhandig, het is al zo druk. Dit is overigens geen reden om te stoppen, wel een reden om niet een nieuw verzorgpaardje te zoeken.

Ik voel me heel erg thuis op die manege en ik denk dat het voor nu de beste beslissing was. Ook om even mijn springvaardigheden omhoog te krikken voordat ik op ponykamp ga van de zomer. Wat me ook heeft overgehaald zijn toch echt de meiden die daar nog rijden. Ik heb de gezelligheid van de manege erg gemist. (Weer dat stukje ontspanning en lol)

In het begin was het wel een beetje tegenstrijdig voor mezelf. Teruggaan naar de plek wat 1,5 jaar geleden niet voldoende voor me was. Maar ik denk dat ik de juiste beslissing heb gemaakt. Mocht het niet zo uitpakken als gehoopt, kan ik altijd weer voor een ander pad kiezen.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:25

Dit is mijn laatste (halve) weekje met Chanel en dat valt me toch wel zwaar. Ik ben er nog steeds wel van overtuigd dat het de goede keuze was, maar als je dan hoort dat er morgen al een nieuw meisje komt kijken is dat toch en stomp in je maag. Voor Chanel is dat zeker het beste en dit zat er natuurlijk een keer aan te komen. Ik ga vandaag of morgen nog een laatste ritje maken en donderdag of vrijdag ga ik officieel afscheid nemen.

Ik ga voorlopig niet op zoek naar een nieuwe verzorgpony. Wel heeft een vriendin van mij een shetlander, die net ook een veulentje heeft gehad, waar ik altijd mee naartoe mag. Zo kan ik toch nog aan mijn paardenknuffels komen ;)


Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:26

sneeuwpop schreef:
Weidemaatje schreef:
Hooi! Ik kom me weer melden.
Een hele tijd terug had ik me voor het eerst gemeld maar kort daarna kreeg ik een nieuw bijrijdpaard. Helaas is dit ook niks geworden doordat ik 3 dagen per week niet vol kon houden in verband met mijn school. 2 dagen kon ik wel aan, maar dat hadden ze liever niet helaas.
Nu ben ik weer opnieuw opzoek naar een bijrijdpaard/verzorgpaard omgeving Zevenaar. Weet iemand misschien iets? :)


Staat wel hoog op het irritatie lijstje van eigenaars....het niet nakomen van afspraken.
Je bent er iig wel eerlijk over.


Dit kon ze toch niet van te voren weten? Ik lees hier dat ze netjes iedere week 3 dagen is gekomen maar dat bleek dat het niet combineerde. Toen is ze in gesprek gegaan, 2 dagen wilde de eigenaar liever niet dus zijn hun wegen gesplitst.
Misschien is het wel anders verlopen, geen idee. Maar ik denk niet dat ze persé de afspraken niet is nagekomen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers