Hoeveel per maand vragen voor halve stal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoeveel zou jij betalen voor een halve stal als hieronder beschreven?

0-50 euro
14 (29%)
50-100 euro
25 (53%)
100-150 euro
5 (10%)
200-250 euro
3 (6%)
250-300 euro
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 47


nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Hoeveel per maand vragen voor halve stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 20:41

Hoi allemaal!

Ik ben van plan binnenkort een paardje in huis te halen (niet letterlijk, gelukkig) en zou daar dan ook een halve stal voor willen zoeken.
De ruiter zou zo veel mogen doen als mogelijk is op de manege waar het paard gestald zal komen te staan en dat is behoorlijk wat (grote springpiste, dressuurpiste, crossbaan, buitenritten etc.).
Ik dacht aan twee dagen in de week waarbij er met het paard gewerkt mag worden (longeren, rijden, stapmolen en weide bij weinig tijd of gewoon knuffelen en poetsen).
Ik ben van plan te kijken naar een springpaard met de goede basis dressuur of een jong paard dat ik dan verder kan trainen voor in de sport. De halve stal zal het paard ook mogen uitbrengen op wedstrijd enzo, dus er zitten veel mogelijkheden in.Ik ben ook niet van plan ben een 'lage' prijs te hanteren, omdat er zeer intensief met het paard gewerkt kan/moet worden.

Even voor de duidelijkheid: ik zoek nú nog géén halve stal. Ik wil dus ook geen aanbiedingen ;)
En om verwarring te voorkomen: een halve stal is een soort mix tussen bijrijder en lease.

Ik heb totaal geen idee welke prijs ik zou hanteren, daarom een kort overzicht van wat het mij zou kosten:

Stalling: 350 euro/maand
Kist+poetsplaats: 60 euro/maand
Dierenarts, ...: 40 euro/maand (plotselinge ziekten enzo uiteraard niet mee gerekend)

En dan uiteraard nog de eenmalige kosten plus onverwachte kosten.

Ik heb eens rondgevraagd bij vriendinnen en zij vragen allemaal tussen de 150 en 300 euro per maand, maar toen keek ik hier op bokt en zag ik bedragen van 30-40 euro per maand. Wat is realistisch en ook betaalbaar, zowel voor mij als voor mijn, nu nog fictieve, toekomstige halve stal?
Nu is mijn vraag voor jullie: hoeveel zouden jullie betalen voor een halve stal zoals diegene die hierboven beschreven staat? (De halve stal mag al mijn tuig, dekjes, dekens, getten, poetsgerief enz. mee gebruiken)

Of: tweede optie: halve stal betaalt hoefsmid, voer etc. en ik betaal stalling? Variaties hierop?

Bedankt voor het lezen!
Groetjes xxx
Laatst bijgewerkt door nutella_life op 17-10-16 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

where did all my money go? Oh yeah.. I'm riding it


nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Hoeveel per maand vragen voor halve stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 20:44

@sleeper, een halve stal inderdaad een bijrijder. Ik zal het even wijzigen in mijn topic :)

where did all my money go? Oh yeah.. I'm riding it

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 21:02

@stoer, ik vond zelf bedragen als 150,200 euro ook onrealistisch, maar omdat toch wel wat mensen die ik ken zo'n bedrag betalen begon ik een beetje te twijfelen... Bedankt voor je reactie!

@miss_lizje, ik ben niet financieel afhankelijk van een halve stal maar zou gewoon liever het geld rijk zijn dan kwijt. Plus dat ik ook nog op school zit en het dus handig zou zijn met schoolwerk etc.
Omdat het best wel een dure stalling is met veel tirelantijntjes die ook weer extra geld kosten dacht ik aan een iets hogere prijsklasse, niet te vergeten dat er veel mogelijkheden en kansen aan verbonden zijn. Het opleidingsniveau van het paard weet ik nog niet aangezien ik er natuurlijk nog geen heb, en ik zoek naar een ruiter die van recreatie naar wedstrijden wilt overgaan. Bedankt voor je reactie!

@iEmmaaa, bedankt voor de reactie! Zelf denk ik ook dat 100 euro of evt iets minder een beetje realistischer zal zijn

where did all my money go? Oh yeah.. I'm riding it

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Hoeveel per maand vragen voor halve stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 21:37

Oké bedankt allemaal!

where did all my money go? Oh yeah.. I'm riding it

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Hoeveel per maand vragen voor halve stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 10:51

@snorlex Wanneer mijn bijrijder vindt dat de DA gebeld moet worden, wordt de DA gebeld met evt overleg als het niet zo dringend is. Het is nog altijd mijn paard dus is de DA ook mijn verantwoordelijkheid qua kosten. Dit vind ik persoonlijk meer dan normaal, of ligt dat aan mij? Met de zadelpasser net het zelfde. Ik ga niet om de 5 botten een zadelpasser laten komen maar wanneer het nodig is, is het nodig, toch? Maar weer iets anders: Op de manege waar hij zou komen te staan moet je bijbetalen voor de stampmolen of het solarium. Wanneer mijn bijrijder/leaser, wat je het ook wilt noemen, geen tijd heeft om het paard te rijden en het in de stampmolen wilt zetten (wat natuurlijk het rijden niet vervangt), is dit toch zijn/haar eigen verantwoordelijkheid en zou het toch logisch zijn hem/haar de stampmolen zelf te laten betalen, net zoals het solarium? (Wanneer het solarium gebruikt moet worden door medische redenen, is dit weer een ander verhaal) Of zou het dan logischer zijn, moest het op mijn kosten gebeuren?

where did all my money go? Oh yeah.. I'm riding it


nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Hoeveel per maand vragen voor halve stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 11:23

@Snorlex, Ja ik snap het. Dat is ook de reden dat ik niet uitkijk naar een bijrijd-, lease, of whatever-paard. Bedankt voor je reactie, ik zal er zeker iets aan hebben!

where did all my money go? Oh yeah.. I'm riding it

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 11:39

@_Elke Daar had ik eigenlijk zelf nog niet over nagedacht dus bedankt voor de vraag! :P
1 dag trainen en de andere dag op wedstrijd is inderdaad onmenselijk. Aangezien ik waarschijnlijk ook zou deelnemen aan de wedstrijden, al dan niet in een ander klassement (dit enkel met minder zware wedstrijden, het paard moet het ook nog aankunnen natuurlijk), zou ik daar een 'gemeenschappelijke' dag van maken. Wanneer er nog extra getraind moet worden, zal ik met alle plezier een dag afstaan en helpen met oefenen, parcours opstellen, proeven voorlezen of wat dan ook. Hiervoor zou niet bijbetaald moeten worden, lijkt mij.

where did all my money go? Oh yeah.. I'm riding it

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 12:42

Ik ga nu geen regio's noemen, maar ik woon in België (no hate :P haha). In mijn omgeving staan veel jongeren te springen om een paard dat ze mogen bijrijden. Ik hoef niet per sé een ruiter die mijn paard veel hogerop kan brengen (dit zou wel leuk zijn, maar het is totaal geen vereiste), ik kijk meer uit naar iemand die ik kansen kan geven (ik heb natuurlijk ook wel een limiet, ik ga niemand leren wat doorzitten is :P) Ik heb zelf heel lang op maneges gereden dus ik weet hoe het voelt om niet hogerop te kunnen, gewoon omdat het paard het niet aankan. Maar ja, ik zal wel zien. Als ik echt niemand vind verlaag ik mijn prijs natuurlijk he!

where did all my money go? Oh yeah.. I'm riding it

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Hoeveel per maand vragen voor halve stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-16 17:13

@ChiVet Van mij mag hij/zij zelf zijn instructeur kiezen, en of hij/zij lessen neemt en wanneer en hoe of wat (wel op de afgesproken dagen natuurlijk :P) Ik zou lessen op eigen geld doen en dan iets minder als 100 euro vragen?

@kitobeer Wanneer de halve stal het solarium wilt gebruiken, is dat toch zijn keuze? Voor mij is dit persoonlijk niet nodig maar als hij/zij het wilt ga ik er niet over reclameren. Ik kies de stal inderdaad voor zijn faciliteiten, maar het solarium is niet echt nodig voor mij. Wanneer ik van gedachte zou veranderen, en het echt zou moeten, is het solarium natuurlijk volledig op mijn kosten, daar zit de halve stal voor niks tussen. Er zijn stalhulpen die het paard in de stampmolen kunnen zetten. Ik heb er geen problemen mee als iemand anders met mijn paard rijdt, zolang die het paard goed verzorgt en hem niet gaat afstompen etc. Dit is mijn keuze ; ), en als het niet meevalt, kan ik hem nog altijd voor mezelf houden en een andere oplossing zoeken.

Bedankt voor jullie antwoord!

where did all my money go? Oh yeah.. I'm riding it


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers