Bijdrage, wat zou jij geven?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:51

Hoi!

Ik heb sinds kort een fantastisch verzorgpaard waar ik alles mee mag en ik kan het heel goed vinden met de eigenaresse. Nu heeft zij mij verteld dat ze me niet wilt verplichten om een bijdrage te doen omdat zij niet in mijn portemonnee kan kijken, maar ik snap ook goed dat een paard veel geld kost en omdat ik hier (ten opzichte van vorige verzorgpaarden) amper klusjes hoef te doen wil ik die ook best leveren. Echter heb ik niet zo veel te besteden...

Ik wil ook niet overkomen alsof ik het niks waard vind dus dat heb ik haar ook gezegd.

Ik heb haar nu gevraagd aan wat voor bedrag zij zat te denken en zij zei mij dat ik zelf met een voorstel mag komen. Dit vind ik moeilijk. Ik ben zelf namelijk een voorstander van 'verzorger wordt betaald, ruiter betaalt, iemand die beide doet betaalt niets want je helpt elkaar immers'.

Soms zie ik gigantische bedragen voorbij komen van 100 euro voor 2x in de week etc.

Wat zouden jullie betalen voor het volgende?
-2x in de week rijden/buiten rijden/etc.
-Mag mee met de buitenrit als zij zelf niet kan
-Mest de stal uit
-Zet als ik kan, de paarden die bij mijn VP op de wei staan ook binnen & buiten.

Echter komt het dus ook wel eens voor dat ik alleen maar kom om te verzorgen en niet om te rijden of andere 'lusten, niet de lasten'-dingen te doen.

Ik heb 2 voorstellen gedaan, rond de 25/30 euro of (mee) betalen van de hoefsmid en andere vaste lasten. Hier heeft zij nog niet op gereageerd maar dat neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben wat jullie geven of nu betalen.


Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:01

Klopt, ik hoor van allemaal verschillende mensen op stal dat ze erg blij met mij is (en dat laat ze ook echt blijken, mij na 3x naar het paard te zijn geweest al op buitenrit laten gaan etc.). Ze heeft mij ook al mee uiteten genomen om te vieren dat ze dit paard gekocht heeft en ik heb een dekje met de naam van het paard gekocht voor haar verjaardag aankomende maand.

Ik zit inderdaad dusdanig krap dat als ik een x een onverwachte betaling moet doen, ik wel moet oppassen met wat ik uitgeef + dat ik niks meer op mijn spaarrekening heb staan omdat dit is gegaan naar een (minder geslaagd) tripje naar het buitenland waar ik nu eigenlijk nog zou moeten zitten. Ik heb dus wel geld, maar ik zet dit liever op mijn spaarrekening om over een jaar of wat ook een x uit huis te gaan...

Ik betaal dan liever de dingen die echt betaald moeten worden (zoals de hoefsmid, dierenarts, het voer?, iets in die trant) dan dat ik een bedrag betaal wat de ene maand 'te veel' is en de andere maand 'te weinig' voor wat ik daar doe.


Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:10

Precies, zo voel ik mij er ook over! Geld is geld dus of ze het nou op haar eigen rekening stort en dan boodschappen doet of de stal betaalt; moet ze zelf weten, maar het is het idee erachter. Echter geloof ik dat het voer bij de stalling in zit maar dat weet ik niet zeker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:25

Nikass, als ik niet verplicht ben om te betalen dan zet ik het geld liever op mijn (lege) spaarrekening om later een leven van op te bouwen in plaats van dat ik er nu een rondje van mag paardrijden... Ik heb nu niks. Als ik nu op straat zou komen te staan heb ik niks.
Zoals ik ook tegen de eigenaresse heb gezegd, als ik het kon betalen om 1000 euro in de maand te betalen dan had ik het met liefde gedaan want dat is het me echt waard maar ik heb dat geld gewoon niet.

Als ik het geld had gehad, dan had ik gezegd 'nouja noem maar een bedrag, ik kan het betalen dus maakt mij niet uit'. Ik doelde met mijn redenatie over 'verzorger wordt betaald etc.' in de OP ook niet dat ik dus vind dat ik niet hoef te betalen, maar dat ik dus nog nooit heb hoeven betalen en dus geen idee heb wat redelijk is en wat andere eigenaren zouden willen/wat andere bijrijders betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:42

Ik krijg liever geen reacties over dat hobby's nou eenmaal geld kosten; hier ben ik mij van bewust en daarom wil ik ook geven wat ik kan, maar ik heb ook gewoon nog mijn eigen vaste lasten die betaald moeten worden... Het is niet alsof ik de bijdrage die de eigenaresse voorstelt niet wil betalen. Ik was gewoon benieuwd wat anderen betaalden en wat andere eigenaren krijgen.
Loze opmerkingen dat op de manege rijden zo duur is gaan ook nergens over want dat is hier niet het geval... Bovendien betaal ik gewoon mijn eigen lessen met dit paard en op een manege betaal je niet om het paard te borstelen. Ik vind het zelf ook moeilijk om te vertellen dat ik niet zo veel geld heb.

Ik ga voorstellen of ik het voer en/of de hoefsmid mag betalen, dat vind ik wel een goeie idd :j
Ik denk dat als het paard ineens een (hele dure) behandeling moet hebben dat zij zelf ook wel zegt dat dat niet mijn kosten hoeven te zijn en dat ik gewoon betaal wat de hoefsmid gemiddeld kost. Het paard heeft idd ijzers.

Edit: Oh, Macs zegt precies wat ik hierboven zeg :j

Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:59

Ik denk dat ik met 25/30 wel goed zit dan, denk ik? :j De eigenaresse van Tess wilt ook graag dat ik ga lessen en die lessen zijn iets van 20/25 euro voor priveles... groepsles is 10 euro maar dat is op zaterdag en dan rijdt zij zelf...

Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:19

Het is ook meer een situatie van een symbolische bijdrage omdat ik haar paard en spullen gebruik, en niet dat ze mij erbij heeft omdat ze het zelf niet kan betalen :j

Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:39

Ja zou ik wel vinden, hoop dat zij het daar ook mee eens is :D

Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:17

We zijn tot een conclusie gekomen van 30 euro + 1x les in de maand (10 a 15 euro). Hoop geld voor mij maar die 10 a 15 is natuurlijk ook om vooruitgang te boeken met het paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:08

Cobus67 schreef:
Vind je echt een instructeur die voor 10 euro komt?

De eigenaresse van stal geeft les en de groepsles is 10 a 15 euro! Priveles is een stuk duurder.

Hahaha Seltje, ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:52

Stacey schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Eigenaar besluit om het paard te kopen. Wanneer deze de kosten niet meer kan opbrengen, moet die eigenaar het paard verkopen en niet besluiten om een verzorgster te gaan zoeken die bijdraagt in de kosten. Hoe je het ook wendt of keert, de eigenaar heeft een verzorgster als lastenverlichting voor zichzelf. Je neemt geen verzorgster als je zelf voldoende tijd hebt voor je paard.

Hier ben ik het persoonlijk mee eens, ik ben er namelijk niet als leaser of voor halve-stal. Als ik een paard had gehad had ik ook niet durven vragen om een bijdrage maar helaas denkt niet heel paardenland er zo over dus moet ik schikken. Prima, zeker als het op deze manier kan.

Ik vind het nogal vreemd om er vanuit te gaan dat een instructeur niet goed is omdat de kosten van de les vrij laag liggen? Wat is dat nou weer voor gedachtegang... Ik krijg geen les van een manege en dit paard staat ook niet op een manege...?

Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:41

Ben ik ook met je eens Jitske, maar daar bij komt dat ik dus ook de lasten heb (ik sta namelijk ook de stal uit te mesten, paarden in en uit de wei etc.), ik kom daar niet alleen om een paard te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:24

DatBenIkNou schreef:
Ik zou een berekening maken aan de hand van het stalgeld, dat omrekenen naar het aantal dagen waarop zij over het paard kan beschikken. Dat is dan evengoed een koopje want een paard kost uiteraard veel meer dan dat.

Maar dat wat jij zegt, dan zou het die 2 dagen mijn paard zijn. Dan hebben wij dus samen een paard want ik betaal die 2 dagen en jij de andere 5. Dan zou ik dus op die 2 dagen mogen doen wat ik wil en dat is bij mij niet het geval; het is de eigenaresse haar paard.

Anders zou het net zoiets zijn als schoenen kopen in de winkel voor het volle bedrag, maar ze zijn niet van jou, ze blijven van de winkel. Maar je betaalt wel het volle bedrag.

Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:05

Klopt :j Het was ook een bevestiging of jij het ook zo zou zien! Misschien niet zo goed verwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:09

Zuid holland.

Ik blijf met de kerst ook thuis om voor het paard te zorgen. :j

edit: 2 weken iedere dag dus, omdat de eigenaresse dan weg is.

Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:19

Ik ook, daarom ook dit topic omdat ik zo blij ben met deze kans dat ik dat niet wil verspillen omdat ik niets wil betalen, helemaal als ik zelf de mogelijkheid krijg om een bedrag te verzinnen. Ze zei nog wel dat ik, als mijn financiele situatie verbeterd is, ik altijd nog aan kan geven wat het me waard is wat mij dus wel laat denken dat zij meer verwachtte... :o
Ik voel me dan toch een beetje gepushed om meer te betalen dan ik nu doe...

Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:25

Ja precies, zo zou ik er zelf ook over denken. Als ik 2 weken op vakantie kan en weet dat het paard in goede handen is zou ik daar echt geen geld voor willen hebben maar zo denkt blijkbaar niet iedereen er over. Dat is dan maar zo.
Ik vind het alleen zo lastig dat ik dus moet aangeven wat het me waard is, want het is me de wereld waard maar ik kan dat niet geven. En ik kan me ook goed voorstellen dat het overkomt alsof het me niks waard is als ik ook nog geld over wil houden om een keer wat met vriendinnen te gaan doen/verjaardagscadeau voor iemand te kopen etc.

Anoniem

Re: Bijdrage, wat zou jij geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:53

Ik kan me voorstellen dat je dan zoiets hebt van 'dan wacht ik wel tot ik op mijn eigen paard kan rijden', inderdaad :j

Vind ik ook KBK, ik hoop dus dat ze het zo goed vindt als ze ziet dat ik ook vooruitgang boek na de lessen enz. :j Ik vind het gewoon erg lastig om over geld te communiceren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers