twee strijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

twee strijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 14:09

Beste mede bokkers,

Ik zou graag jullie hulp/mening willen.

Ik ben sinds een paar jaar gestopt met paarden vanwege school. Ondertussen zit ik op het hbo en heb tijd over en kriebelt het hebben van een verzorgpaard onwijs. Bijna tot het agressieve toe :')

Nu staat er op MP een advertentie die bijna te mooi is om waard te zijn maarja ik heb niet de zekerheid dat ik inmijn 2e jaar ook veel tijd over heb.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik wil geen eigenaar teleurstellen maar ik word gek van mijn paarden kriebels haha.

Groetjes

Tamaraaa
Berichten: 15
Geregistreerd: 07-09-14

Re: twee strijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:20

Als ik jou was zou ik zo eerlijk mogelijk naar jezelf en de eigenaar zijn. Zeg dat je nog niet weet hoe je aankomend schooljaar zit. Maar verwacht je dat je bijvoorbeeld 2x per week kan komen? Gewoon doen! Proberen kan geen kwaad en als het echt klikt maak je wel tijd voor je hobby :)

xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Re: twee strijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:54

Proberen kan geen kwaat toch? Succes!

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: twee strijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:01

tja, wat ik heb gedaan: mijn eigen veulen gekocht. Die staat nu in de opfok tot hij drie is. tegen die tijd ben ik afgestudeerd (over een jaar) en ik een baan heb. Dan haal ik hem dichterbij huis. en ik hou ondertussen mijn ogen en oren open om een eigen weitje te kopen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: twee strijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:14

Denk er aan "te mooi om waar te zijn" is meestal ook echt niet waar

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: twee strijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:18

Ik zou het sowieso doen. Als jij aangeeft dat je studeert en niet weet hoevaak je volgend jaar kan komen dan kan de eigenaar er ook rekening mee houden. Wilt de eigenaar hier geen rekening mee houden dan weet je ook dat het niet gaat werken en kun je opzoek naar iets anders.

Ik doe zelf een HBO studie en ga drie keer per week naar mijn bijrijdpaard. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat jij die tijd ook hebt, maar het kan zeker wel. Zoals hierboven ook al een keer genoemd: als je het leuk vindt dan maak je er wel tijd voor (school moet er alleen niet onder gaan lijden haha).

Leptir

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-12-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:55

Ik denk dat je wel realistisch moet blijven.
Hoeveel dagen zijn haalbaar en hoeveel dagen wordt het al moeilijker in te plannen?
Zeker omdat je ook vaak ziet dat HBO studenten nog een baantje erbij hebben

Ik heb gemerkt dat bij de laatste bijrijder 2 dagen per week niet haalbaar was/bleek i.c.m. school.
Ik denk wel dat een opleiding voor ieder verschilt hier het ervaren wordt.
Scholing is wel belangrijk.


Hihi en ik ben nu ook nieuwsgierig; wat is te mooi om waar te zijn? :D

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: twee strijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 16:26

@Roycemack en hoe bekostig je dit dan? Want opfok kost ook genoeg.

Te mooi om waard te zijn als dat de eigenaar het gratis aanbied en er alleen een hoop liefde tegen over staat terwijl het paard zowel in de bak als buiten goed gereden kan worden terwijl voor de meeste geld gevraagd word als je wilt rijden

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: twee strijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:30

@mies_dummy. Ik heb een leuke spaarpot, en ik heb een goedbetaalde baan in het weekend. Daarnaast krijg ik de volledige aanvullende beurs stufi. En kan ik prima met geld omgaan ^^ oh, en mijn opfok kost in de zomer 60 euro. Dus dat is zeer goed te overzien.

Bovendien, ik studeer ook HBO, al 3 jaar (ga nu naar het laatste jaar) maar ik was gewoon twee keer per dag op stal te vinden bij mijn bijrijdpaarden hoor. Alleen in de tentamenweken (de week ervoor) was ik er 1 keer per dag omdat ik het dan wat drukker had. maar verder was dit voor mij heel prima te doen.

Leptir

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-12-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: twee strijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:33

energielevel verschilt per persoon.
Ook de alledaagse dingen die ook noodzaak hebben.
Dit is voor ieder anders