Een spannende dag morgen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Een spannende dag morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 23:51

Hallo bokkers!

Sommige van jullie wisten dat ik een verzorgpony zocht
ik ga morgen kennis maken met Aragon (haflinger),
Ik ben hier best wel zenuwachtig van en ben bang dat ik dingen fout ga doen!
Hebben jullie miss nog wat tips voor mij?

Groetjes Lisa :)

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 23:54

En wat zouden jullie allemaal verwachten van een verzorgster als eigenaar bij de kennis making? :)

Edit

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Re: Een spannende dag morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 00:01

Als ik morgen bij Aragon ben geweest komt er natuurlijk een update over hoe het is gegaan! :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:08

Afhankelijk van wat de bedoeling is stel je natuurlijk andere eisen.
Ga je ook rijden of is het echt alleen een kennismaking met eigenaar en paard op de grond?
Als het de bedoeling is dat je in vrij korte tijd zelfstandig gaat rijden. Wil ik graag zien hoe iemand met het paard om gaat ik zou mezelf dan wat meer afzijdig houden maar ik weet niet hoe andere eigenaren zijn natuurlijk. Maar ik zou vooral willen zien hoe je het doet en hoe je eventueel dingen oplost. Kleine dingen paard gaat staan draaien, dan wil ik graag zien dat je dat als verzorger/bijrijder ook corrigeert. En dat je eigenlijk vanaf het begin ondanks dat je het paard nog niet kent wel je grenzen duidelijk maakt. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het rijden. Hoeft niet perfect te zijn dat kan ook niet de eerste keer. Ik hou er van als ze het gewoon simpel houden, het serieuzere werk komt later wel. Ook daarmee wil ik zien hoe ze rijden en hoe ze als het nodig is eventueel het paard corrigeren. Past dat ook bij jouw als eigenaar. Iemand die ruw is in de mond kan ik niet zo tegen. Verder vind ik het ook belangrijk dat mocht het niet helemaal gaan zoals je zou willen dat je wel eerst zelf een oplossing bedenkt maar ook dat als dat niet werkt dat je mij om hulp vraagt. Het is goed om het zelf te willen doen maar sla daar ook niet in door en durf ook iets te vragen. Heb ik liever dan iemand die 10 minuten staat te klungelen. Al zou dat niet zo lang duren omdat ik dan zelf al zou ingrijpen.

Het is natuurlijk voor iedere eigenaar anders maar ik heb ik liever dat iemand open staat om te leren en dus ook durft te vragen dan iemand die niets wil vragen of durft te vragen. Het hoeft namelijk ook helemaal niet zo te zijn als er meerdere mensen komen dat je zou afvallen omdat je niet zo goed rijd als andere. Als je beter overkomt in je doen en laten en je interesseert in het paard bent en wil leren is dat voor mij belangrijker dan iemand die het wellicht allemaal al onder de knie heeft.

Verder ga je gewoon mee met het paard zal ik maar zeggen. Ga van te voren geen dingen bedenken die je wil laten zien in de omgang of tijdens het rijden. Gewoon aanvoelen en bedenk je dus dat het niet perfect hoeft te zijn.

En heel veel suc6 natuurlijk ben benieuwd naar de update.

_Royal

Berichten: 21
Geregistreerd: 25-11-13

Re: Een spannende dag morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:12

De enige tips die ik je kan geven is vooral jezelf blijven, goed nadenken over de afspraken die jullie maken en of je deze daadwerkelijk kan gaan nakomen. Verder is het ook erg belangrijk dat er een klik is tussen jou en de eigenaar en jullie toch wel redelijk hetzelfde denken over dingen, dat is erg handig als je een pony gaat "delen".

Wees open naar de eigenaar toe en vraag dingen die onduidelijk zijn en waar je over twijfelt. De eigenaar zal dit fijner vinden dan dat jij met de onduidelijkheden blijft zitten en je dingen gaat doen die de eigenaar niet toestaat.

Veel succes en vooral veel plezier morgen! Ik ben benieuwd naar de update.

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Re: Een spannende dag morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 00:13

Dank jullie wel! :)

Anoniem

Re: Een spannende dag morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:51

Het komt echt wel goed! Arie is super lief, met rijden zal hij dat vast ook zijn!

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 08:54

NesxNas schreef:
Het komt echt wel goed! Arie is super lief, met rijden zal hij dat vast ook zijn!



:) +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:04

Ga met Arie om zoals je ook met Holly of Heidi om gaat. Luister ook goed naar W.endy, want omdat het al vanaf volgende week is kan het de enige keer zijn dat ze je ziet of uitlegt. Natuurlijk kan ik je laten zien waar de meeste dingen liggen, maar ik weet nier waar bijvoorbeeld zijn spullen zijn. Met het rijden: probeer zoveel mogelijk te rijden als in de les, dus figuren, overgangen. Onthoud: bij ons op de manege zijn de regels als volgt: linkerhand heeft voorrang, dus als jij met je linkerarm naar de binnenkant gedraaid bent, als je stapt en er draaft iemand, ga op de binnenhoefslag rijden, dus eigenlijk de hoefslag naast de hoefslag. Als jij draaft en iemand anders galoppeert is dit hetzelfde. Als jij galoppeert en iemand anders draaft, mag je doorrijden. Houd rekening met de andere mensen die er rijden, rijd niet zomaar door iemands figuur heen of snijd iemand af. Ik denk dat ik je wel genoeg weet zo. Als je vragen hebt, kun je ze altijd stellen!

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 09:10

NesxNas schreef:
Ga met Arie om zoals je ook met Holly of Heidi om gaat. Luister ook goed naar W.endy, want omdat het al vanaf volgende week is kan het de enige keer zijn dat ze je ziet of uitlegt. Natuurlijk kan ik je laten zien waar de meeste dingen liggen, maar ik weet nier waar bijvoorbeeld zijn spullen zijn. Met het rijden: probeer zoveel mogelijk te rijden als in de les, dus figuren, overgangen. Onthoud: bij ons op de manege zijn de regels als volgt: linkerhand heeft voorrang, dus als jij met je linkerarm naar de binnenkant gedraaid bent, als je stapt en er draaft iemand, ga op de binnenhoefslag rijden, dus eigenlijk de hoefslag naast de hoefslag. Als jij draaft en iemand anders galoppeert is dit hetzelfde. Als jij galoppeert en iemand anders draaft, mag je doorrijden. Houd rekening met de andere mensen die er rijden, rijd niet zomaar door iemands figuur heen of snijd iemand af. Ik denk dat ik je wel genoeg weet zo. Als je vragen hebt, kun je ze altijd stellen!



Dus als er iemand aan het galopperen is bijvoorbeeld moet ik naast de hoefslag ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:18

love_horse1 schreef:
NesxNas schreef:
Ga met Arie om zoals je ook met Holly of Heidi om gaat. Luister ook goed naar W.endy, want omdat het al vanaf volgende week is kan het de enige keer zijn dat ze je ziet of uitlegt. Natuurlijk kan ik je laten zien waar de meeste dingen liggen, maar ik weet nier waar bijvoorbeeld zijn spullen zijn. Met het rijden: probeer zoveel mogelijk te rijden als in de les, dus figuren, overgangen. Onthoud: bij ons op de manege zijn de regels als volgt: linkerhand heeft voorrang, dus als jij met je linkerarm naar de binnenkant gedraaid bent, als je stapt en er draaft iemand, ga op de binnenhoefslag rijden, dus eigenlijk de hoefslag naast de hoefslag. Als jij draaft en iemand anders galoppeert is dit hetzelfde. Als jij galoppeert en iemand anders draaft, mag je doorrijden. Houd rekening met de andere mensen die er rijden, rijd niet zomaar door iemands figuur heen of snijd iemand af. Ik denk dat ik je wel genoeg weet zo. Als je vragen hebt, kun je ze altijd stellen!



Dus als er iemand aan het galopperen is bijvoorbeeld moet ik naast de hoefslag ? :)

Ja, iemand galoppeert en jij draaft, moet je op de binnenhoefslag, een paar meter van de hoefslag af. Maar, zodra diegene gaat draven en jij draaft ook, kun je gewoon op de hoefslag rijden. Als jij galoppeert en die andere galoppeert ook, kun je ook op de hoefslag blijven. Kortom: In dezelfde of hardere gang = hoefslag, langzamer dan de andere= binnenhoefslag. Dit geldt natuurlijk niet als je alleen rijdt ;) Onthoud ook, als je de bak in loopt en er rijden andere paarden, roep dan 'Deur vrij!', de andere ruiters weten dat je er bent en zullen je veilig naar binnen laten komen. Laatst toen ging jij toch ook mee naar [naam], heb jij gezien hoe ik hem af en toe van de hoefslag af liet lopen? Dat is de binnenhoefslag, 2 à 3 meter vandaan bij de normale hoefslag.

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 09:22

NesxNas schreef:
love_h
[quote="NesxNas schreef:
Ga met Arie om zoals je ook met Holly of Heidi om gaat. Luister ook goed naar W.endy, want omdat het al vanaf volgende week is kan het de enige keer zijn dat ze je ziet of uitlegt. Natuurlijk kan ik je laten zien waar de meeste dingen liggen, maar ik weet nier waar bijvoorbeeld zijn spullen zijn. Met het rijden: probeer zoveel mogelijk te rijden als in de les, dus figuren, overgangen. Onthoud: bij ons op de manege zijn de regels als volgt: linkerhand heeft voorrang, dus als jij met je linkerarm naar de binnenkant gedraaid bent, als je stapt en er draaft iemand, ga op de binnenhoefslag rijden, dus eigenlijk de hoefslag naast de hoefslag. Als jij draaft en iemand anders galoppeert is dit hetzelfde. Als jij galoppeert en iemand anders draaft, mag je doorrijden. Houd rekening met de andere mensen die er rijden, rijd niet zomaar door iemands figuur heen of snijd iemand af. Ik denk dat ik je wel genoeg weet zo. Als je vragen hebt, kun je ze altijd stellen!





Dus als er iemand aan het galopperen is bijvoorbeeld moet ik naast de hoefslag ? :)

Ja, iemand galoppeert en jij draaft, moet je op de binnenhoefslag, een paar meter van de hoefslag af. Maar, zodra diegene gaat draven en jij draaft ook, kun je gewoon op de hoefslag rijden. Als jij galoppeert en die andere galoppeert ook, kun je ook op de hoefslag blijven. Kortom: In dezelfde of hardere gang = hoefslag, langzamer dan de andere= binnenhoefslag. Dit geldt natuurlijk niet als je alleen rijdt ;) Onthoud ook, als je de bak in loopt en er rijden andere paarden, roep dan 'Deur vrij!', de andere ruiters weten dat je er bent en zullen je veilig naar binnen laten komen. Laatst toen ging jij toch ook mee naar Nas, heb jij gezien hoe ik hem af en toe van de hoefslag af liet lopen? Dat is de binnenhoefslag, 2 à 3 meter vandaan bij de normale hoefslag.[/quote]

:j , dankje voor de tips! , ik moet om kwart voor 5 op stal zijn , maar moet ik dan gewoon bij arie staan/wachten? Denk je , nog een vraagje , reed jij de eerste keer op nas ook figuren? :o :) , heb er echt zin in hopelijk mag ik heb blijven verzorgen <3 *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:27

love_horse1 schreef:
NesxNas schreef:

Ja, iemand galoppeert en jij draaft, moet je op de binnenhoefslag, een paar meter van de hoefslag af. Maar, zodra diegene gaat draven en jij draaft ook, kun je gewoon op de hoefslag rijden. Als jij galoppeert en die andere galoppeert ook, kun je ook op de hoefslag blijven. Kortom: In dezelfde of hardere gang = hoefslag, langzamer dan de andere= binnenhoefslag. Dit geldt natuurlijk niet als je alleen rijdt ;) Onthoud ook, als je de bak in loopt en er rijden andere paarden, roep dan 'Deur vrij!', de andere ruiters weten dat je er bent en zullen je veilig naar binnen laten komen. Laatst toen ging jij toch ook mee naar [naam], heb jij gezien hoe ik hem af en toe van de hoefslag af liet lopen? Dat is de binnenhoefslag, 2 à 3 meter vandaan bij de normale hoefslag.


:j , dankje voor de tips! , ik moet om kwart voor 5 op stal zijn , maar moet ik dan gewoon bij arie staan/wachten? Denk je , nog een vraagje , reed jij de eerste keer op [naam] ook figuren? :o :) , heb er echt zin in hopelijk mag ik heb blijven verzorgen <3 *\%/*

Ja ik reed ook figuren. Dat moet nu, maar dat moet je ook de volgende keren doen dat je rijdt. Door figuren maak je je paard los en houd je hem bezig. Als ik met [naam] geen figuren rijd, dan verveelt hij zich en wil hij ook zijn best niet meer doen. Hij is eigenlijk een kleuter die zichzelf niet kan vermaken, en dus doen wij het. Vergeet het niet! Denk niet, 'Oh, 1 figuur in 5 rondjes is genoeg', nee, bijna elk rondje moet anders zijn. Houd hem echt bezig!

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 09:28

NesxNas schreef:
love_ho
[quote="NesxNas schreef:

Ja, iemand galoppeert en jij draaft, moet je op de binnenhoefslag, een paar meter van de hoefslag af. Maar, zodra diegene gaat draven en jij draaft ook, kun je gewoon op de hoefslag rijden. Als jij galoppeert en die andere galoppeert ook, kun je ook op de hoefslag blijven. Kortom: In dezelfde of hardere gang = hoefslag, langzamer dan de andere= binnenhoefslag. Dit geldt natuurlijk niet als je alleen rijdt ;) Onthoud ook, als je de bak in loopt en er rijden andere paarden, roep dan 'Deur vrij!', de andere ruiters weten dat je er bent en zullen je veilig naar binnen laten komen. Laatst toen ging jij toch ook mee naar Nas, heb jij gezien hoe ik hem af en toe van de hoefslag af liet lopen? Dat is de binnenhoefslag, 2 à 3 meter vandaan bij de normale hoefslag.


:j , dankje voor de tips! , ik moet om kwart voor 5 op stal zijn , maar moet ik dan gewoon bij arie staan/wachten? Denk je , nog een vraagje , reed jij de eerste keer op nas ook figuren? :o :) , heb er echt zin in hopelijk mag ik heb blijven verzorgen <3 *\%/*

Ja ik reed ook figuren. Dat moet nu, maar dat moet je ook de volgende keren doen dat je rijdt. Door figuren maak je je paard los en houd je hem bezig. Als ik met Nas geen figuren rijd, dan verveelt hij zich en wil hij ook zijn best niet meer doen. Hij is eigenlijk een kleuter die zichzelf niet kan vermaken, en dus doen wij het. Vergeet het niet! Denk niet, 'Oh, 1 figuur in 5 rondjes is genoeg', nee, bijna elk rondje moet anders zijn. Houd hem echt bezig![/quote]


+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:30

Grrr... Wat doe jij met de quotes dat ze zo mislukken? :') Ohja, vergeet niet dat je alles mag vragen! Aan [naam] dan hè!

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 09:31

NesxNas schreef:
Grrr... Wat doe jij met de quotes dat ze zo mislukken? :') Ohja, vergeet niet dat je alles mag vragen! Aan W.endy dan hè!



:j

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Een spannende dag morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:08

Dat is spannend zeg, maar het komt vast goed hoor. Staat de pony op Stal Groenewoude? Dan ken ik hem wel is een Haf toch? Volgens mij is die hartstikke lief en braaf.

Over het rijden in de bak. Ik moet eerlijk zeggen dat als je galoppeert eigenlijk nooit voorrang hebt op de hoefslag op iemand die draaft ( ik weet dat het in de regels staat), echter het wordt (bijna) nooit toegepast bij ons in de bak (Ik rijd een paard op Groenewoude). Ik ga niet aan de kant voor mensen die galopperen en als ik galoppeer verwacht ik ook niet dat ik ruimte krijg op de hoefslag, ik maak gewoon een volte oid. Wel is het handig om te weten dat zijgangen voorrang hebben. Ik merk nog weleens dat sommige ruiters dit vergeten en dat vind ik persoonlijk storender dan iemand die niet aan de kant gaat als ik galoppeer.

Nog een laatste tip, als je linksom rijdt heb je voorrang, neem deze ook! Ik maak heel vaak mee dat ik netjes rechtsom ruimte maak voor iemand maar deze persoon schrok er zo van dat ik eraan kwam dat ze van de hoefslag af ging waardoor we alsnog bijna botsten. Jij hebt recht op de hoefslag linksom dus blijf er ook lekker rijden en raak niet in paniek als er iemand op je af komt, deze weet als het goed is de regels en zal gewoon aan de kant gaan.

Heel veel plezier en hopelijk heb je het naar je zin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:10

lovefi schreef:
Dat is spannend zeg, maar het komt vast goed hoor. Staat de pony op Stal Groenewoude? Dan ken ik hem wel is een Haf toch? Volgens mij is die hartstikke lief en braaf.

Over het rijden in de bak. Ik moet eerlijk zeggen dat als je galoppeert eigenlijk nooit voorrang hebt op de hoefslag op iemand die draaft ( ik weet dat het in de regels staat), echter het wordt (bijna) nooit toegepast bij ons in de bak (Ik rijd een paard op Groenewoude). Ik ga niet aan de kant voor mensen die galopperen en als ik galoppeer verwacht ik ook niet dat ik ruimte krijg op de hoefslag, ik maak gewoon een volte oid. Wel is het handig om te weten dat zijgangen voorrang hebben. Ik merk nog weleens dat sommige ruiters dit vergeten en dat vind ik persoonlijk storender dan iemand die niet aan de kant gaat als ik galoppeer.

Nog een laatste tip, als je linksom rijdt heb je voorrang, neem deze ook! Ik maak heel vaak mee dat ik netjes rechtsom ruimte maak voor iemand maar deze persoon schrok er zo van dat ik eraan kwam dat ze van de hoefslag af ging waardoor we alsnog bijna botsten. Jij hebt recht op de hoefslag linksom dus blijf er ook lekker rijden en raak niet in paniek als er iemand op je af komt, deze weet als het goed is de regels en zal gewoon aan de kant gaan.

Heel veel plezier en hopelijk heb je het naar je zin!

Ja hij staat op Groenewoude! Welk paard rijd jij? Oh haha sorry als de regels fout zijn maar zo zijn ze mij verteld.. Voor mij gaat er ook niemand aan de kant als ik linksom draaf en iemand anders galoppeert :P Ik rijd [naam], ken jij hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:11

Ohh ik zie het al Daylight :P Die ken ik volgens mij wel.. Staat die bij [naam] in de buurt?
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 29-01-21 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek eruit gehaald

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Een spannende dag morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:15

Ik rijd inderdaad Daylight ze staat in de 2e stalgang, dus wel in de buurt van Chakir maar in een andere gang :) Je regels zijn niet fout hoor, theoretisch gezien klopt het alleen wordt die regel van draf/galop niet toegepast. De regel stap/draf echter wel.

Ja ik ken Nasty wel, zie hem regelmatig in de bak lopen en ik ken Kelly vrij goed. Wat leuk dat je hem rijdt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:17

Oh haha ik dacht dat Daylight bij [naam] stond :P Mij is wel verteld dat privéles altijd voorrang heeft, ik weet niet of dit waar is?
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 29-01-21 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit bericht verwijderd

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Een spannende dag morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:22

In principe heeft privéles voorrang ja, is ook wel zo fijn anders ben je meer bezig met opletten dat je tegen niemand aanrijdt dan dat je bezig bent met je les. Er is wel een verschil tussen hulp en les. Mijn vriend geeft wel is een tip, maar verder niet echt les dan heb ik dus ook geen voorrang. Maar echte privé lessen bij kathy/nathalie/alixia enz. hebben volgens mij wel voorrang inderdaad.

Anoniem

Re: Een spannende dag morgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:24

Ja dan bedoel ik echt privéles van Nathalie of Kathy of anderen ;) Oke fijn weer wat bijgeleerd :D Nou Lies veel succes je belt me hè? :D

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:34

NesxNas schreef:
Ja dan bedoel ik echt privéles van Nathalie of Kathy of anderen ;) Oke fijn weer wat bijgeleerd :D Nou Lies veel succes je belt me hè? :D

L
Dankje , ja tuurlijk bel ik je :D

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:34

lovefi schreef:
Dat is spannend zeg, maar het komt vast goed hoor. Staat de pony op Stal Groenewoude? Dan ken ik hem wel is een Haf toch? Volgens mij is die hartstikke lief en braaf.

Over het rijden in de bak. Ik moet eerlijk zeggen dat als je galoppeert eigenlijk nooit voorrang hebt op de hoefslag op iemand die draaft ( ik weet dat het in de regels staat), echter het wordt (bijna) nooit toegepast bij ons in de bak (Ik rijd een paard op Groenewoude). Ik ga niet aan de kant voor mensen die galopperen en als ik galoppeer verwacht ik ook niet dat ik ruimte krijg op de hoefslag, ik maak gewoon een volte oid. Wel is het handig om te weten dat zijgangen voorrang hebben. Ik merk nog weleens dat sommige ruiters dit vergeten en dat vind ik persoonlijk storender dan iemand die niet aan de kant gaat als ik galoppeer.

Nog een laatste tip, als je linksom rijdt heb je voorrang, neem deze ook! Ik maak heel vaak mee dat ik netjes rechtsom ruimte maak voor iemand maar deze persoon schrok er zo van dat ik eraan kwam dat ze van de hoefslag af ging waardoor we alsnog bijna botsten. Jij hebt recht op de hoefslag linksom dus blijf er ook lekker rijden en raak niet in paniek als er iemand op je af komt, deze weet als het goed is de regels en zal gewoon aan de kant gaan.

Heel veel plezier en hopelijk heb je het naar je zin!



Dankje!