welke prijs voor halve stal??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pearl00
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 23:58

Heey,

ik ben erover aant denken om mijn paard aan te bieden voor halve stal aangezien het beetje moeilijk wordt door de hogeschool om elke dag met hem te trainen. Ik sta nu op een privé stal, hele grote binnenpiste, 3buitenpistes, solarium alles er op en eraan, maar daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan vast. Ik betaal € 350 / maand.

Hoeveel vragen jullie voor halve stal in verhouding met jullie stalgeld en evt andere kosten van hoefsmid/dierenarts ?

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:10

wat bedoel je met halve stal?
een verzorgster erbij nemen? of naar een minder luxe stal verhuizen?

Pearl00
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 00:11

iemand die ook met mijn paard mag rijden en verzorgen en daarvoor dat ook mee een beetje instaat voor de kosten.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:15

PP >> VP

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:21

Pearl00 schreef:
iemand die ook met mijn paard mag rijden en verzorgen en daarvoor dat ook mee een beetje instaat voor de kosten.

oke weet ik dat ook weer haha :+
bij mijn pension stal heeft de eigenaresse een paar paarden die ze als verzorgpaard kan verhuren ze vraagt dan €100 p/m maar dan mag je het beschouwen als je eigen paard. zei betaald verder alle kosten qwa dierenarts/hoefsmid ect.
bij ons is het stalgeld voor gewone pension klanten €175.

ik zou dus inderdaad gewoon een gedeelte aan stalgeld mee gaan vragen.
over verder kosten over dierenarts/hoefsmid zou ik niet weten wat daar normaal mee gedaan zou worden. (eventueel ook kosten van delen?)

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:24

Dat is erg afhankelijk van hoeveel dagen en wat diegene verder moet doen (mesten? Of is t opzadelen rijden en klaar?)

Pearl00
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 00:30

Ik rij normaal 6 dagen op 7 , dus ik zou het dan verdelen elk 3 dagen in de week. Ik betaal 350 euro per maand voor volpension, dus er moet niks gedaan worden door ons. de paarden worden zelfs van en naar ge wei gebracht. Dus het is enkel het rijden en verzorgen van mijn paard.

Ik had gedacht om iets meer dan de helft van het stalgeld te vragen, en dat in de prijs dan ook een deel bijdrage zit voor dierenarts, hoefsmid, ontworming ect. Of lijkt dit jullie teveel ?

Sita77

Berichten: 120
Geregistreerd: 08-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:44

Halve stal is in t algemeen helft van t stalgeld en rest van de kosten voor de eigenaar

Pearl00
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 00:56

Sita77 schreef:
Halve stal is in t algemeen helft van t stalgeld en rest van de kosten voor de eigenaar


Ja ik wist het niet goed omdat ik vaak ook al gezien heb da alle facturen van hoefsmid, dierenarts enz ook te delen zijn.

Aangezien ik 350 euro stalgeld betaal zou ik bv. € 190 vragen voor alle bijkomende kosten.

Pearl00
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 01:05

heb ook nog 2 vraagjes die belangrijk kunnen zijn:

Als ik een blad opstel met duidelijke regels voor beide en als we dit beide ondertekend hebben is dit dan geldig moest er iets gebeuren/als de persoon zich niet aan de regels houdt?

Kan ik als eigenaar van mijn paard gelijk wanneer beslissen als ik het halve stal overeenkomst niet meer zie zitten?

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:17

Ik kan me echt niet voorstellen dat je iemand gaat vinden die dat bedrag gaat betalen voor 3 dagen..
Er is zoveel goedkopers (en gratis) te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:20

Pearl00 schreef:
Sita77 schreef:
Halve stal is in t algemeen helft van t stalgeld en rest van de kosten voor de eigenaar


Ja ik wist het niet goed omdat ik vaak ook al gezien heb da alle facturen van hoefsmid, dierenarts enz ook te delen zijn.

Aangezien ik 350 euro stalgeld betaal zou ik bv. € 190 vragen voor alle bijkomende kosten.


Wie gaat er nu DA kosten betalen voor het paard van een ander?

Lynn_Nikita

Berichten: 25457
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:22

Sow het wat een stalgeld betaal je zeg!!
Voor een bijrijpaard 3 keer per week zou ik dat niet over hebben, wat is het nivo van je paard verder?

Op zich als je het per week of dag uitrekent lijkt het wel minder ( +-45 euro per week, dus een 15- euro per keer rijden) maar voor veel stallen is dat het volledige stalgeld en kun je daar bijna een eigen paard voor houden

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:23

Ik vind 190 euro ook wel heeeeeel erg veel.. Ik zou zelf nooit meer dan 100 euro aan bijdrage willen betalen. Als bijrijder mag je misschien wel alles met het paard maar niks is echt van jou dus dan is bijna 200 euro in de maand wel heel veel, voor dat bedrag kan je een eigen paard ergens stallen (Wel minder luxe maar toch).

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:25

Als je, naast stalgeld, alle onkosten ook nog wilt verdelen, dan zou ik ook meer zeggenschap over het paard willen, want dan ben je financieel half eigenaar.

Pearl00
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-11-13

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 13:11

Het heet ook halve stal dus de andere persoon heeft ook wat te zeggen over mijn paard dan. En Oke je kan voor 190 euro wel ergens anders mss een eigen paard stallen, maar dan komen alle andere kosten er nog bij, hoefsmid om de 8 weken en al de rest, die kosten vallen dan weg en je bent half eigenaar van een paard. Is dat dan egt zo duur ?

Bij ons in de streek zie ik heeeel wat paarden waar ze 200 tot 250 euro voor halve stal vragen..

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:17

Ik vind dat wel duur. Oke je hoeft verder niets te doen, maar de meeste vinden het zo erg niet om even snel een stal uit te mesten. Ik snap dat eigenaren best een vergoeding vragen aan de bijrijder. Maar alles wat meer is dan een halve stal is vind ik wel uitmelking. Je kiest zelf voor een paard en de bijbehorende kosten en die gaan ook door als de bijrijdster niet komt rijden.

Hoe zie jij dat voor je half eigenaar? Over welke zaken mag de bijrijdster meebeslissen dan? Zelf zou ik nooit meer dan 100 euro over hebben voor een paard van een ander, ongeacht waar het dier staat.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:21

Zelf vindt ik het ook niet redelijk dat een bijrijder moet meebetalen aan DA kosten enzo.

De helft van de stalling voor de helft van de tijd vindt ik wel 'netjes'.
Nu vindt ik 350 euro stalling erg hoog, maar goed, je hebt dan wel de luxe, dat is dan een keuze.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:22

Ik krijg een beetje het gevoel dat het meer een geld als tijd kwestie is.
Hier in de regio betaal je variërend tussen de 50-100 euro voor een paard drie dagen te rijden.
En dan word 100 euro als erg veel gezien.

Ik vind het dus wel erg duur 190 euro voor drie dagen.
Jij hebt de keuze gemaakt om op een dure Stal te staan, ik zou in elk geval bedanken ervoor.

Anoniem

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:24

190 voor 3 dagen vind ik ook wat veel ja. Dier hoeft niet iedere maand naar de dierenarts en naar de hoefsmid (en als dat wel het geval is dan gaat er ook iets niet goed..) dus ik zou voor 190 euro ook bedanken. Zou zelf, als ik zoiets zou zoeken, niet meer dan 150 euro ervoor betalen.. Maar daar houdt het dan ook wel mee op...

Lynn_Nikita

Berichten: 25457
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:58

Pearl00 schreef:
Het heet ook halve stal dus de andere persoon heeft ook wat te zeggen over mijn paard dan. En Oke je kan voor 190 euro wel ergens anders mss een eigen paard stallen, maar dan komen alle andere kosten er nog bij, hoefsmid om de 8 weken en al de rest, die kosten vallen dan weg en je bent half eigenaar van een paard. Is dat dan egt zo duur ?

Bij ons in de streek zie ik heeeel wat paarden waar ze 200 tot 250 euro voor halve stal vragen..



je bent niet half eigenaar van het paard, beslist de ander namelijk mee waar het paard gestald staat en wat gebeurd bij een koliekaanval? Neem aan dat jij gewoon baas blijft toch?
wat moet diegene betalen als paard bv peesblessure krijgt, moet die dan mee blijven betalen terwijl die er niks mee kan?

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:39

En mag er gestart worden?
Welk niveau loopt het paard?

Zijn ook dingen die voor mij zouden meewegen

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:48

Pearl00 schreef:
Sita77 schreef:
Halve stal is in t algemeen helft van t stalgeld en rest van de kosten voor de eigenaar


Ja ik wist het niet goed omdat ik vaak ook al gezien heb da alle facturen van hoefsmid, dierenarts enz ook te delen zijn.

Aangezien ik 350 euro stalgeld betaal zou ik bv. € 190 vragen voor alle bijkomende kosten.


En hoeveel dagen mogen ze dan gebruik maken ban het paard? Meerdere van mijn paarden worden geleast. Dat wil zeggen 5 dagen per week rijden, verder niemand anders op JOU paard/pony en je mag wedstrijden gaan rijden als het klikt en thuis goed gaat. Ook buiten rijden kan/mag als het vertrouwd is en meestal wel samen.
Hoefsmid en dierenarts zijn voor mijn rekening.

Lynn_Nikita

Berichten: 25457
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:59

3 las ik eerder ergens, aangezien ze zelf ook 3 dagen wilde rijden

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: welke prijs voor halve stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:00

de helft van het stalgeld? :') Dat is halve stal...