Alleen wandelen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GinaJ
Berichten: 23
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: Amsterdam

Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 20:16

Hoi verzorgsters van bokt!

Ik heb een vraag, ik heb een d-pony die in de winter in een stal met uitloop staat met een vriendje. Ik of zijn verzorgster komt elke dag voor hem, en hij komt los in de paddock. Toch wil ik hem er graag meer uit hebben. Nu had ik bedacht om een advertentie te maken voor iemand die 2 x per week een uur met hem wil wandelen buiten. Weer of geen weer :7 Gewoon als extra beweging, ik wandel zelf ook met hem maar dan is hij er nog 2 keer extra uit. Is hier iemand in geintresseerd denken jullie? Of kan ik het beter een 'betaald baantje' maken. Veel geld heb ik niet maar kan wel een beetje doen, zoals een hondenuitlaatservice zeg maar haha. Want het is dus geen verzorgpony en al helemaal geen rijpony.. T is een wandelpony zo gezegd! :j

Waar ik dus benieuwd naar ben is of jullie denken dat er mensen zijn die dat willen doen, of dat het niet reeel is?

groetjes heleen

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:18

Als het bij mij in de buurt was, en het gratis is zou ik het zeker doen!

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:18

Ik denk zeker wel dat er mensen zijn die graag met een pony wandelen :j

Anoniem

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:30

Ben je niet bang dat ze er op gaan zitten als ze moe worden ofzo?

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:31

Doanique schreef:
Ben je niet bang dat ze er op gaan zitten als ze moe worden ofzo?

hahaha

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:32

Als het gratis is zou ik het doen hoor, super leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:37

Arc_En_Ciel schreef:
Doanique schreef:
Ben je niet bang dat ze er op gaan zitten als ze moe worden ofzo?

hahaha

Wat is er zo leuk aan? Ik heb dit zelf meegemaakt en het is niet leuk als je van een stalgenoot hoort 'leuk joh dat die meiden op je pony mogen rijden!' terwijl je hier dus niks van af weet.

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:40

Als je iets dichterbij zou wonen had ik het metaan gedaan!
Ook nog goed voor je eigen conditie

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:43

Moet het echt wandelen zijn of mag er meer tempo aan zitten? Want ik zou het een prima hardloop workout vinden namelijk :)
Altijd leuker dan alleen!

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:45

Citaat:
Wat is er zo leuk aan? Ik heb dit zelf meegemaakt en het is niet leuk als je van een stalgenoot hoort 'leuk joh dat die meiden op je pony mogen rijden!' terwijl je hier dus niks van af weet.

Nee zo bedoel ik het niet, maar het lijkt me zo'n raar idee dat ze er maar opgaan omdat ze moe worden. Klonk een beetje komisch, sorry.

Anoniem

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:47

Als jij verplicht een uur moet wandelen of joggen en je hebt geen conditie of net de verkeerde schoenen aan...

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:48

Ik zou dan niet op mn shet gaan zitten hoor :n

NynckeL
Berichten: 257
Geregistreerd: 23-07-12
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:53

Er zijn vast wel wat oudere mensen die dat een leuk idee vinden.
Geen tijd of geld meer voor een hond maar zo komen ze er wel uit.

Waar is het precies?

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:57

Doanique schreef:
Als jij verplicht een uur moet wandelen of joggen en je hebt geen conditie of net de verkeerde schoenen aan...

Als je geen conditie hebt moet je niet aan zo'n soort taak beginnen, en als je weet dat je gaat wandelen moet je zorgen dat je de goede schoenen aantrekt.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:02

Precies, ik ken wel mensen die het echt wel zouden willen als motivatie om hun conditie ook te verbeteren!
Als je naast mij stond had ik zo je pony meegenomen op mijn wekelijkse (rustige) hardloop rondje :)

(want met mijn eigen pony is daar geen lol aan te beleven)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:07

Ik heb net zo'n situatie.
pony met vriendje in stal met uitloop, zoekt leuk iemand die extra wil wandelen.
Maar heeft me eeuwig gekost iemand te vinden (en is nu nog niet duidelijk of ze wil of niet).

Erger nog, ze mogen er zelfs op rijden als ze ouder dan 18 zijn en beetje kunnen rijden.
Danwel ouders mee (voor de onder 18ers, wel ouders met paardenverstand).

Nu komt er binnenkort 15 jarig meisje voor het eerst kijken, gewoon om te zien of ze pony leuk vind etc.
Ik duim dus.

Maar zo makkelijk is het dus niet om iemand te vinden.
Jij zit dan wel in Amsterdam, allicht dat dat helpt.

GinaJ
Berichten: 23
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 21:45

Thanks voor alle positieve reacties!! Geeft me hoop dat het misschien wel gaat lukken *\o/*

vuurneon schreef:
Moet het echt wandelen zijn of mag er meer tempo aan zitten? Want ik zou het een prima hardloop workout vinden namelijk :)
Altijd leuker dan alleen!
Het mag zeker ook hardlopen zijn hoor! Heb ik ook met hem gedaan als revalidatie. Er is niks mis met mijn pony meer, hij heeft een enorme blessure gehad maar nu zijn we weer rustig aan het werk. Maar dat doe ik of mijn verzorgster, wil puur iemand die hem snel uit stal vist om te rennen/wandelen. Was je serieus? Hij staat net onder amsterdam in dat geval, er praktisch tegenaan :j

dancer_ schreef:
Als het gratis is zou ik het doen hoor, super leuk :)
Ja natuurlijk is het gratis! Het is alleen maar wandelen, verder mag je niks doen haha, (en hoef je natuurlijk ook niets te doen, alleen paard uit stal vissen)

Doanique schreef:
Ben je niet bang dat ze er op gaan zitten als ze moe worden ofzo?
Nou daar was ik eigenlijk niet bang voor, maar nu.. nee hoor, ik moet iemand vinden die vertrouw, ze gaan immers ook het terrein af met mijn paard, dus dan moet ik maar op mijn mensenkennis vertrouwen, meer kan je niet doen toch!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:47

Ik was serieus :)
Helaas is a'dam 200 km verder dus dat is wel een flink stuk warmlopen voor mij hihi dus dat werkt niet.

GinaJ
Berichten: 23
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 21:49

@ vuurneon, aaaaachh helaas! tikje te ver weg haha :+

@ Sjolvir, ja het is lastig om iemand te vinden.. Ik heb uiteindelijk via via mijn huidige verzorgster gevonden. En hopelijk vind ik nog een leuke wandelaar haha! Ik hoop dat dat meisje wat voor je wordt!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:13

Ik denk dat het tegen gaat vallen. De meeste paardenmeisjes willen toch rijden, wandelen is ook leuk maar ik ben bang dat het snel gaat vervelen want je zegt zelf het is geen verzorgpony dus dan ga ik er vanuit dat je het ook niet wil dat ze gewoon eens komen tutten een keer extra. Dus wat dat betreft wel wat saai.
Daarnaast de hele jonge meisje denk ik dat je dat ook liever niet wil? Het is toch wat als je ze de weg op stuurt.
Dus ik denk dat je het al gauw zal moeten hebben van mensen onder de 18. Want daarboven denk ik dat er weinig zijn die zoiets zoeken naast, werk of school en alle andere dingen. Verder natuurlijk wel fijn om wat ervaren mensen te hebben. Maar wie niet waagt wie niet wint! Er hoeft er maar 1 goede voorbij te komen natuurlijk.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:21

Misschien kan je de verzorgers ook leren met 'aan de lange teugel' werken? Maakt het net even spannender dan 'alleen maar' wandelen. En paard heeft een bit in; dat maakt hem net even makkelijker te hanteren. (Ik weet niet of ie trekt aan het halster) Dat maakt de verleiding van 'erop zitten' minder groot, denk ik.
Succes!