Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-12 18:34

Hallo,

Aangezien er ook een 'Ook zo moeilijk een bijrijdster te vinden?' is, moet er natuurlijk ook één over het vinden van verzorgpony's zijn! *\o/* Heb je ook zoveel moeite om een verzorgpony te vinden, heb je er jaren over gedaan, ben je al zovaak teleurgesteld dat de moed je in je jodhpurs is gezakt? :n Wissel dan hier je ervaringen uit, en misschien maak je nog kans... <<)
Alles is mogelijk!
Laatst bijgewerkt door Summerfly op 16-05-12 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt


Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-12 18:37

KirstenVosje schreef:
Jaaaa *\o/*
Volgensmij is het mij gewoon niet gegund _O-


Ja echt hoor! Ik voel me zo zielig. |(
Ik droom van een lekker knuffeltje, waarmee ik heerlijke buitenritjes/wandelingetjes kan maken en die me 100% vertrouwt, maar het wil gewoon niet...

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-12 18:41

eclair98 schreef:
ik heb ook 1 1/2 jaar gezocht! uiteindelijk heeft mijn vader via zijn werk een vp gevonden waar ik ook nog les kan krijgen!
haal de moed uit je jodhpurs en zoek verder! (de slogan van het jaar :)) )


Leuke slogan :Y)


Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-12 19:13

Trouwens KirstenVosje, dat shetje is echt zooo schattig :)

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-12 18:33

Leuke tips en een mooi verhaal zeg (:

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-12 10:33

Ik zou zeker vragen of je die koddige pony mag verzorgen. Niet geschoten is altijd mis.

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-12 19:42

Liever geen berichten posten over het aanbieden van een verzorgpony of het zoeken ernaar. De Borkt markt is er niet voor niets (:
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 22-05-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm een door mij verwijderde reactie heb ik deze post aan moeten passen.

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-12 17:17

Laat ik als TS nou ook is mijn verhaal vertellen! *warning* Het word nogal lang. :o

Ik reed alweer een jaartje(of 2) op mijn manege toen ik bedacht; Hé, zo'n verzorgpony, dat is wel wat voor mij! En jahoor, zoeken zoeken zoeken. Marktplaats leeg gezocht, langs alle paardenhouders in de buurt gefietst en een briefje in de bus gedaan. Maar nee, niets. Totdat ik op een dag een advertentie tegenkwam voor een leuke fjord. Gelijk gemaild, gebelt, heel de mikmak, want ik moest en zou. :j
Aardige vrouw, niet de eigenares maar ook één van de verzorgsters. Veel informatie gekregen, maar wat bleek; Ik kon er alleen nog op maandag voor zorgen. Grrr! Dan had ik paardrijles. Ze zou even bellen en ja hoor, op woensdag waren er nog 2(van de 9, inmiddels 8, R.I.P. Kjelle - De fjord). Ik ben toen langsgekomen, we zaten eerst bij de buren, maar het uiteindelijk toch gevonden. Vreselijk oude stal, eigendom van een vrouwtje van 82 die zelf niet meer voor de paarden kon zorgen. Ze hadden geen bak, en de stal was in 2 stukken gedeeld waar het vreselijk vies en oud was en waar het naar slootwater stonk(Nee, ik stel me niet aan). Gelijk de stal binnen om de pony's te bekijken. En ja hoor, wat een cutie stond daar zeg. Ik was verkocht. :wow: Met haar grote ogen keek ze me aan en ooooooh, ik wilde haar toen al niet meer kwijt. Haar naam was Bonnie, ze was ongeveer 14 jaar oud en een kruising tussen een Ijslander en een Fjord. Ik kon er één keer per week op rijden en voor zorgen en ik heb samen met mijn vriendin(die het andere paard genaamd Turbo verzorgde) de tijd van mijn leven met m'n knuffeltje gehad. Totdat mijn vriendin het niet meer zag zitten en caroussel wilde gaan rijden op de manege. Wilde ik wel weg? Kon ik Bonnie verlaten? Veel tranen om gelaten en de sfeer op stal werd ook slechter. We moesten klusjes doen die niemand anders hoefde te doen. Maar uiteindelijk toch besloten om weg te gaan en heb haar daarna niet meer gezien. ;(
Het carousselrijden beviel me opzich wel, maar toch wilde ik nog steeds een verzorgpony. Nu komen we aan in de fase waar ik nu zit. :+
Mijn vader werkt op een stoeterij met friese paarden, waar een jonge meid werkt die de paarden berijdt. We kennen haar goed en nu heeft mijn vader gevraagd of ze nog iemand kent die een verzorgster zoekt. Ik ben zoooo benieuwd. Ik hoop echt dat het wat word. :oo

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-12 19:01

_Kenya schreef:
Even om terug te komen op alle antwoorden op deze pagina.
Ik denk dat veel van jullie, niet nadenken wat er van de eigenaar word gevraagd. Je staat je eigen paard af, aan een totaal onbekend iemand, en je moet hem meteen vertrouwen. Veel van jullie zeggen; Ja, iedereen wil een 16+ of 18+ verzorger, maar dat is toch logisch? (Meestal) hebben oudere mensen meer verantwoordelijkheidsgevoel. Als jij een paard had, en jij moest een verzorger hebben, was jij ook kieskeurig. Je houd van je paard, maar veel zoekende verzorgers denken daar niet over na. Dit geld natuurlijk niet voor iedereen (!), en er zijn heus wel goede jonge verzorgers. Maar gewoon even ter opfrissing. Ik zie ook dat veel van jullie echt gewoon hardstikke goed bezig zijn, dus voel je niet aangesproken, als je het goed doet.


Je hebt wel heel erg gelijk, en ik begrijp dat ook best wel. En ik vind wel van mezelf dat ik een goed verantwoordelijkheidsgevoel heb. Maar wat ik niet snap is dat mensen meteen 16+ of 18+ vragen. Ik bedoel, geef de jongere verzorgsters wel een kans. Als het paard erg druk is of er al eerdere ervaringen met jongere verzorgsters zijn, oke, maar geef ze dan wel een kans. :\

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-12 18:21

BoemPats schreef:
Volgens mij moet de titel zijn: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden mét een leuke eigenaar? }:0


Haha, inderdaad, want een verzorgpony zonder leuke eigenaar is nou niet wat je noemt een verzorgpony..
Sorry voor mijn lange afwezigheid, mijn computer was stuk en even richtte ik mijn aandacht op andere zaken dan Bokt. ^-^
Ik heb advertentie's op de Bokt Markt geplaatst en op Marktplaats, maar tot nu toe niet één reactie gehad, echt vreselijk..
Maar goed, ik ga binnenkort weer even een rondje fietsen, heb in Pijnacker(ZH) een super schattige fjord gezien in een weilandje, dus ga daar ook is even rondsnuffelen. Ben benieuwd :D.

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-12 18:48

Alicehorse schreef:
Ik vind ook geen verzorgpaard.
Nu overlaast een gevonden samen met LRV wedstrijden.
Mag ik opeens niet komen omdat mijn vriendin nu daar komt rijden.
Zij wil graag springen, ik ook maar de pony was er niet klaar voor.
En nu mag ik dus niet kom echt stom.


Vaag verhaal, maar het klinkt zwaar oneerlijk. ._.

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-12 19:21

Alicehorse schreef:
Ja klink een beetje vaag! Maar dit is ook de korte uitleg.


Kom maar op met je uitgebreide uitleg, ik zit klaar. (;

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-12 16:51

Pfft.. Ik raak steeds ongeduldiger, het wil echt niet meer lukken. Ik heb nog niet één reactie gehad op mijn advertentie's op Marktplaats en de Bokt markt. Ik word er echt gestoord van! Maar evengoed blijf ik doorzoeken, ik geef de moed niet op, ik moet en zal een verzorgpony vinden. :#

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-12 18:36

Tigra_ schreef:
Summer2000 schreef:
Pfft.. Ik raak steeds ongeduldiger, het wil echt niet meer lukken. Ik heb nog niet één reactie gehad op mijn advertentie's op Marktplaats en de Bokt markt. Ik word er echt gestoord van! Maar evengoed blijf ik doorzoeken, ik geef de moed niet op, ik moet en zal een verzorgpony vinden. :#


Ik heb je advertentie even bekeken vindt hem netjes maar wat ik mis is je ervaring met paarden. Ik zou er dus bij zetten hoelang je rijdt dus bv 4 jaar op manege ..... 1x in de week. Misschien heb je al eerder een paard verzorgd. En wat het helemaal af zou maken is een foto van jezelf op of met een paard, krijgen mensen toch een beter beeld van je.
Is maar een tipje maar wel handig dat mensen al iets van je weten qua ervaring.


Thanks voor je tip. Ik had dat wel op mijn marktplaats advertentie staan, dit is hem:

http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ind=3&fs=1

Iemand anders nog tips hiervoor?

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-12 13:12

Aibelle schreef:
Ik mag na twee maanden zoeken morgen gaan kijken bij een paardje :D Heb er nu al zin in.


Veel suc6, hoop dat het wat word! ;)

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-12 09:21

maloutje211 schreef:
Ik ben nog steeds zo blij dat ik geluk heb gehad, 7 jaar geleden toen ik 8 was ben ik naar een verzorgpaardje opzoek gegaan. En binnen een weekje bij een shetje gekomen die ik nu nog steeds verzorg en waar ik dus echt vriendjes mee ben.


7 jaar? Dan moet je wel een héééél goede band met dat beessie hebben! :wow:

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-12 15:57

Sinds vannacht terug van vakantie en ga nu toch maar echt even serieus zoeken! Gelijk even advertentie's gekeken vanmiddag, zag er wel één die me wel wat leek maar toen ik verder las stond er dit:

Dus ben jij dat lieve meisje[Zijn jongens opeens niet goed meer ofzo?] van 14 jaar of ouder(ben je jonger hoef je echt niet te reageren al ben je de nieuwe paardenfluisteraar van de wereld)[Nouja zeg, waar slaat dit nou weer op?].

Dat tussen [ ] heb ik er even bijgeschreven, vond het eigenlijk wel zwaar associaal om dat zo neer te kwakken, maar dat is mijn mening. Binnenkort maar weer even een rondje fietsen dus *zucht*.

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-12 17:54

Sooff schreef:
Heb van m'n 7e tot m'n 14e gereden en al die jaren op zoek geweest naar een leuke verzorgpony waar ik ook op kon rijden. Niks kunnen vinden, totdat er op een gegeven moment een grote Shetlander op mijn pad kwam. Ik werd helaas al snel te groot voor hem, dus toen ben ik daarmee gestopt. Laatst op de Boktmarkt een oproepje geplaatst dat ik een bijrijdpaardje zocht -ging ervan uit dat het toch niet zou lukken, maar je weet maar nooit- en binnen 2 weken had ik een hele leuke gevonden. Het kan dus wél haha! :D


Ik zie dat je Roupie verzorgt! Ik heb daar ooit Bonnie verzorgt. Ik heb gehoord dat Kjelle overleden is aan koliek, de arme schat. Hoe gaat het met Bon?

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-12 20:41

Vandaag weer paardrijles gehad na 2 weekjes vakantie. Nouja het was een buitenrit..
Ik merk nu wel dat ik echt zó graag een verzorgpony wil. Ik ben het echt zat met de verplichtingen van een manege, maar ik wil natuurlijk wel blijven leren qua rijden dus ik ga er niet weg..
Nouja, ik blijf zoeken, en als ik echt niks meer kan vinden hobbel ik lekker rond op de stoeterij waar m'n pa vrijwillig werk doet, friesjes kammen := .

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-12 20:59

naomi_mickey schreef:
Sababber schreef:

Bij een verzorgpaard ben je niet in eens al die verplichtingen kwijt he ;) sterker nog er komen er vaak nog meer bij..


Maar bij een verzorgpaard heb je vaak totaal andere verplichtingen, op een manege gaat het er 9vd10x totaal anders aan toe dan bij een eigen paard, denk dat dat is wat er bedoeld word..


Dat bedoelde ik inderdaad ;)

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-12 21:19

Maaikee43 schreef:
Ik heb een onwijs leuk verzorgpony. Ik was al een tijdje niet meer opzoek toen ik ineens een PB kreeg van Kelly1992 (hier op bokt).
Het is een onwijs leuke haflinger waar ik echt helemaal gek op ben en ik geniet vooral van hem! :)
En ik ben Kelly heel erg dankbaar dat ik deze topper mag bijrijden en verzorgen.
Ik mag inpricipe alles en kan alles met hem en wisselen vooral af :)

Voor de mensen die een verzorgpaard zoeken, vooral bokt en marktplaats in de gaten houden. En stop eens een briefje in de bus bij mensen met paarden aan huis. Of hang een briefje aan het hek van het land (?)


Een briefje aan een land hangen lijkt mij juist een beetje associaal -O- . Ik bel dan liever gewoon aan bij het huis wat ernaast staat :D.

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-12 16:45

Een paar maanden geleden inmiddels heeft een buur aan me gevraagd of ik misschien voor een b/c pony kon zorgen en rijden, een welshje. Het klonkt wel goed en we zijn dus de volgende dag al gaan kijken. De stal zag er goed uit en er stonden een hoop leuke paarden. Maar de pony was dus echt megaklein, en van dat meisje moest ik echt al gelijk zonder zadel en in galop door de bak???!!!
Ook probeerde dat meisje echt rete-interessant te lijken, 'Ja, doe dit, doe dat, je moet het zo doen' bladiebla...
Dan gaf ik dat stront eigenwijze beest een tik een gaf die een bok van bijna een meter hoog, echt waar, ik was er echt klaar mee toen ik eraf ging. Nou klinkt dit allemaal een beetje cru en arrogant, maar normaal ben ik nooit bang voor paarden of rijden, maar dit keer was een uitzondering, niet normaal. Ik was blij toen ze me meldden dat ik 'niet goed genoeg' was voor dat beest.
Dan vraag ik me af wat je dan wél wilt, volgens mij zijn er maar 2 kinderen onder de 14 op aarde die dat beest aankunnen.. :n
Oke heel oninteressant en een ik-kwak-dit-zomaar-even-neer-verhaal; maar moest dit even meededelen.

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 09:11

Bedankt Coby. (;

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-12 19:11

Nixxs schreef:
Wat als je een paard wel mag verzorgen maar Niet mag rijden ?
Met verzorgen bedoel ik poetsen, wandelen, tutten dat soort dingen.
Zouden jullie dit wel of niet willen doen ?

Dan zou ik dat heel graag willen doen, als er maar geen betaling aanvast zit, anders vind ik het echt onzin.

Summerfly

Berichten: 2902
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-12 08:42

Een aantal dagen geleden reactie gekregen op mijn advertentie, een 8-jarige mini in de buurt van schiebroek, waar ik lekker mee kan wandelen, poetsen, etc. Ik hoef niet uit te mesten. }>
Dus een mailtje teruggestuurd dat ik geïnteresseerd was, nu is het afwachten! :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK en 43 bezoekers