Veel te duur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Babettee_

Berichten: 731
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Antwerpen

Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 18:20

Hoi, wat mij al op gevallen is, is dat de eigenaars die een berijder voor hun paard zoeken énorm veel geld vragen.
idd het is dan een "half stalpaard" maar ik vind niet dat de berijder voor de kosten moet opdraaien.
Een kleine bijdrage is idd wel normaal, maar ik heb al van een paar mensen gehoord dat de eigenaars 175 euro per maand vragen!
Ik vind dat als je een eigen paard hebt, je er zeker van moet zijn dat je alles kan betalen.
Snappen jullie wat ik bedoel te zeggen?
Sommigen zullen het hier niet mee eens zijn, maar ik respecteer zéker de mening van anderen.
Vinden jullie dit ook zo overdreven?
groetjes :)

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:29

Ik vind alles boven de 100 al veel te hoog!
tot de 60 euro zou ik ongeveer normaal kunnen noemen denk ik..
Ik ben het eens met wat je zegt.
Ik vind het ook heel jammer; er zijn veel leuke verzorgster die ik ken die ook echt goed komen enzo, maar dan kunnen ze geen gratis paardje vinden...
Goed, ik snap ook best waarom eigenaren een bijdrage(tje) vragen, maar als je verzorg/bijrijdster al je stalgeld (ongeveer) betaald... tja dat is veel te veel.

bloempjess

Berichten: 192
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:24

Ik vind €175 echt veel geld, ik betaal €60 euro in de maand en dat vind ik niet te duur. Het is goedkoper dan de manege en het is ook veel leuker. Ik vind wel dat de eigenaren wel geld mogen vragen, het paard heeft ook stalling voer/water etc nodig en dat moet gewoon betaald worden. Maar om dan €175 euro te gaan vragen vind ik wel een beetje overdreven, kan je net zo goed zelf een paard kopen.

calypsoo

Berichten: 1759
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Almelo

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:29

bloempjess heeft gelijk. 175 euro, dat is mijn stalgeld all in nog niet eens, echt belachelijk duur.
ik heb toendertijd 50 euro gevraagd voor mijn pony en dat was normaal.

_Babettee_

Berichten: 731
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 20:34

Het stalgeld op deze stal is 350 euro/ maand :P

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:37

Tja, het is maar net wat de verzorger er voor wil geven, als het een eigenaar lukt om iemand te vinden die dat wil betalen is dat voor die eigenaar mooi meegenomen.

Ik kan overigens al geen verzorger vinden zonder dat ik er geld voor vraag.
Ik eis dan als iemand zou willen dressuren wel dat ze minstens 2 x in de maand lessen bij mijn instr.
En om te kunnen dressuren zouden ze lid moeten worden van de vereniging.

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:40

je kan het van meerdere kanten bekijken

een verzorgster / bijrijdster die geld vraagt voor het bijrijden/verzorgen - je helpt tenslotte de eigenaar omdat die niet genoeg tijd heeft

een eigenaar die ( kleine bijdrage vraagt ) je hoeft tenslotte niet naar de manege en je hebt een dag / paar dagen je eigen paard maar hoeft geen stalling etc.. te betalen.

een eigenaar die de helft van het stageld vraagt ( groot bedrag dus ) - sommige mensen kunnen misschien maar net hun paard betalen waardoor het fijn is een bijrijdster te hebben die de helft betaald omdat ze hun paardje niet kwijt willen maar wel het beste ervoor willen dus dat kan ook een reden zijn.


maarja om dan iets terug te zeggen over de verzorgsters :j tegenwoordig vind je bijna niemand meer die wel een paard wilt verzorgen terwijl ze er niet op mogen rijden . is voor veel tegenwoordig wel belangrijk lijkt het.

Daf_Win
Berichten: 49
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:40

Als jij mag bepalen wanneer en hoevaak je op het paard mag rijden en dat je er alles mee mag doen. Dan vind ik het niet heel erg veel geld.
Als je die dagen dat je het verzorgpaard rijdt op een manege zal moeten betalen, ben je veel meer kwijt.

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:42

calypsoo schreef:
bloempjess heeft gelijk. 175 euro, dat is mijn stalgeld all in nog niet eens, echt belachelijk duur.
ik heb toendertijd 50 euro gevraagd voor mijn pony en dat was normaal.


Ligt eraan waar je woont, hier in de buurt heb je stallen waar ze €350,= per maand vragen all in. Ik vind het eraan liggen wat je ermee mag. Als jij gewoon 5 dagen mag rijden, staat op een goede stal met binnenbak, je hebt mooie uitrijmogelijkheden en je mag alles met het paard, kan ik begrijpen dat mensen €175,= per maand vragen. Ik vind alleen wel, dat die mensen dan niet moeten zeuren als de bijrijdster stopt omdat ze ergens een gratis plekje kan vinden (spreek uit ervaring ookal betaalde ik €60,=)

_Babettee_

Berichten: 731
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 20:47

Daf_Win schreef:
Als jij mag bepalen wanneer en hoevaak je op het paard mag rijden en dat je er alles mee mag doen. Dan vind ik het niet heel erg veel geld.
Als je die dagen dat je het verzorgpaard rijdt op een manege zal moeten betalen, ben je veel meer kwijt.


Idd, als je er zoveel mee mag doen als je wil, is die prijs wel normaal.
Maar tegenwoordig is dat dus niet het geval zover ik weet. :P

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:51

ik vind de helft van het stalgeld belachelijk (tenzij je elke dag mag komen en je het paard mag beschouwen als bijna eigen), ik heb altijd een derde van het stalgeld gevraagt voor drie keer in de week rijden, bijrijdster mocht dan zelf weten wat ze ging doen.
eigenaar kiest er zelf voor om op een stal te gaan staan waarze 350euro per maand vragen, daar hoeft een bijrijdster niet voor op te draaien.
ik vind het wel vrij normaal dat er geld gevraagt word voor het rijden van en paard, het is idd vaak goedkoper dan op een manege en je mag vaker rijden en je hebt altijd je lievelingspaard onder je kont.
vanuit de eigenaar, die steld zijn paard en spullen toch maar beshikbaar.

Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:56

IDD Belachelijk wat sommige mensen ervoor vragen echt belachelijk gewoon!
Kleine bijdrage oke.. Maar Je geeft het paard aandacht die de eigenaar op dat moment niet kan geven en je steekt er tijd in.

marritpiebe

Berichten: 606
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:00

de eigenaar van mijn bijrijdpaard betaald de stalling, Dierenarts. ik betaal de hoefsmid dit is 90,- in 1,5 maand. en alleen in de zomer.
ook betaal ik de wedstrijdkosten.

ik vind wel dat de eigenaren iets kunnen vragen. maar soms zijn dat echt TE hoge bedragen!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:11

er word vaak gezecht van dat de verzorger wel de tijd in het paard steekt alsof de verzorger hier het slachtoffer is die toch alles maar opknapt voor de eigenaar.
bedenk dat een verzorger zelf een paard wil verzorgen en hier dus best wel wat geld voor mag geven, maar wel alleen als er ook gereden mag worden want daar betaal je uiteindelijk voor.

bloempjess

Berichten: 192
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:58

Ik mag 2 keer in de week rijden voor 60 euro in de maand en dan mag ik zelf weten wat ik ga doen (rijden/sprongetje/longeren/buitenrit) dus dan vind ik het nog wel een normaal bedrag. Ik ben dan ook zeker niet ontevreden met het bedrag, me verzorgpaard staat op een vrij nieuwe en schone stal met buiten en binnenbak, grote weilanden,longeerbak,solarium,poetsplekken en op 10 min afstand van strand bos en duin. Wat dat betreft heb ik echt geluk en zou ik ook zeker niet meer terug naar de manege willen.
Op mijn vorige manege was een les van een uur (in een groep van 10/12) €12,50 en een duinrit van 2 uur €25,00. 2 uur naar het strand was zelfs €35,00!! Dus als je het even omrekent is het stukken goedkoper. Ik snap wel dat mensen geld vragen voor hun paard(en). Aan de ene kant doe je de eigenaar een gunst en aan de andere kant heeft het paard ook gewoon spullen nodig die betaald moeten worden.

daffiehaffie

Berichten: 58
Geregistreerd: 20-01-11

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:02

ik vind het ook altijd heel jammer dat je vaak zoveel moet betalen of dat z eje niet willen omdat je nog geen 18 bent ofzo,, ik heb verzorghaffie's en shettie's en daar hoeven we niks voor te betalen! en we mogen doen wat we willen maar tis wel een stal aan huis en zonder rijbak..

bloempjess

Berichten: 192
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:11

poe, dan heb jij het wel druk zeg, lees op je profiel 4 shetties en een aantal haffie's. Ik heb 1 verzorghaffie en dat vind ik al veel werk :=

Jessicajoann

Berichten: 696
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:39

Als je maar net aan je paard kan betalen moet je hem of weg doen of zorgen voor meer geld. Om met die reden een bedrag te vragen vind ik een beetje vreemd. Het is je eigen verantwoordelijkheid en het is niet de bedoeling dat iemand anders super veel voor je paard betaalt omdat je het niet zelf kan...
Sowieso vind ik de meeste bijdrages nergens opslaan. Als je nou geen klusjes hoeft te doen en enkel komt rijden... Maar als je drie keer in de week komt, moet mesten, voeren etc. en dan mag je bijv. alleen buitenrijden en zijn er verder geen faciliteiten. Nou gaat er bij mij niet in hoor.
Ik ga ook niet betalen voor een paard waar ik niet eens op mag rijden. Las ik een tijd geleden tijdens mijn zoektocht. Was Inc. Mesten en dan kon je alleen wandelen en grondwerk doen. Daar betaal ik niet voor dan hElp je de eigenaar alleen maar ipv je er ook iets voor terug krijgt.

Zogenaamd vinden ze dan goede bijrijders maar heel veel zoeken een bijrijdpaard omdat ze een eigen niet kunnen betalen...

Cavalia

Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:41

ik denk niet dat het zozeer heeft te maken met dat ze het niet kunnen betalen ;) . meer met het feit van, ik deel mijn paard, dus dan kan ik ook mijn kosten wel een beetje delen? bijvoorbeeld de helft van de stalling ofzo :o

wilmapaardje

Berichten: 37
Geregistreerd: 20-01-11

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:08

ja, dat denk ik ook!

_Babettee_

Berichten: 731
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 21:12

Vind ik ook, maar ik vind het wat overdreven om 350 euro per maand te gaan delen, dus elks 175 euro. :)

savira

Berichten: 315
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:17

Ik verwacht niet van verzorgsters dat ze betalen wel stel ik het zeer op prijs als ze bv eens een zak voer kopen of een zak wortels ofzo of bv als ze heel veel buitenrijden een deel van de ijzers mee betalen ofzo alles op vrijwillige bijdrage zeg maar, wanneer hun het willen.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:19

ja ik vind ook dat als je je paard deeld met iemand (want dat doe je wel) dat je ook in de kosten mag delen.
maar iid, een stalprijs van 350euro door 2en delen is wat overdreven, eigenaar kiest er zelf voor om op zo'n dure stalte gaan staan.
ook in de randstad zijn er stallen die een stuk goedkoper zijn, ik sta bij voor ong 200euro per maand.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:22

savira schreef:
Ik verwacht niet van verzorgsters dat ze betalen wel stel ik het zeer op prijs als ze bv eens een zak voer kopen of een zak wortels ofzo of bv als ze heel veel buitenrijden een deel van de ijzers mee betalen ofzo alles op vrijwillige bijdrage zeg maar, wanneer hun het willen.

dan vind ik een vast bedrag per maand toch duidelijker.
je krijgt op een gegeven moment toch scheve gezichten als er niet zoveel word bijgedragen dan je eigenlijk in jou ogen mag verwachten.

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:28

Ja een vast bedrag is logies( liefst natuurlijk niet;)) maar boven de 100 euro is gewoon duur...