Geld betalen als verzorgster?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Geld betalen als verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 07:53

Ik zie het de laatste tijd telkens vaker. Mensen bieden een verzorgpony aan, waar niet op te rijden valt, alleen puur voor het poetsen en wandelen. Maar ze verwachten wel dat je een bijdrage levert.

Vooral bij shetlanders zie ik dat opkomen de laatste tijd.

Je mag poetsen en wandeling maken, paar dagen in de week, maar graag wel bijdrage leveren.

Ik ben dat eerlijk gezegt niet gewend. Ik verzorg zelf een shetje, maar ik hoef er niet voor te betalen, en dat vind ik ook eerlijk. Het is anders als ik erop zou kunnen rijden, of dat hij voordat ik kwam al voor de kar kon en de spullen er al waren (want dat is een beetje hetzelfde als rijden denk ik...) dan zou ik het niet zo raar vinden.

Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie geld geven als je alleen als verzorgster zou komen? Dus niet op de pony kunnen/mogen rijden? (En zoja, hoeveel?)


Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 12:17

Op zich kan ik me ergens iets bij voorstellen dat mensen geld vragen voor een paard waar je op rijd, ook al heb ik ook wel zoiets van tja, waarom eigenlijk?

Maar een paard waar niet op gereden kan/mag worden... Hopelijk word het geen gewoonte ;)


Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 12:33

Ja maar je betaald toch ook niet voor een auto die niet rijd, of waar je alleen maar in mag kijken ;)

edit

en op de manege mag je gratis met de paarden wandelen :+

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 13:16

Jeetje, dat zou ik niet doen :o Ik ben niet zo aardig.

Als ik een eigen pony zou hebben zou ik wel verwachten dat mensen uitmesten op de dag dat ze er zijn, maar verders zouden ze niet hoeven te betalen.

En ze mogen mooi zelf de spullen halen en zeker ook poetsen :D

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 14:17

Solleke_Noah schreef:
Ik zou zeggen, ga dan manegepony's borstelen, is gratis en je doet er de beestjes een heel groot plezier mee, even die persoonlijke aandacht.


Hoe bedoel je dit? ;) waarom manege paarden gaan borstelen? Omdat het gratis is? Dus dan moeten we maar wel gaan betalen om particulieren paarden te mogen borstelen, omdat die mensen er eigenlijk de tijd niet voor hebben?

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 16:46

alison_belle schreef:
Een verzorgster is weer een ander verhaal, die haalt alleen de lasten uit handen en geniet niet van de lusten.


Hier moet ik je op tegenspreken. Ik verzorg nu een jaartje een shetje, en ik heb nog nooit eerder met zo een plezier en zin een pony verzorgt als hem (en dat 5 dagen per week) dus de lusten heb ik zeker wel, meer dan dat ik ooit bij een ander paard heb gehad (en al mijn vorige ponies waren te berijden, alleen deed ik het niet zo vaak omdat ik het niet leuk vind :+ )

Maar ik heb laatst gehoort dat ik een zeer uitzonderlijk geval ben, dus ik kan misschien niet goed te vergelijken zijn met de rest ;)

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 18:31

zodiacje schreef:
Ik vindt het niet meer dan normaal dat je als verzorgster een bijdrage betaald....
Je krijgt iets (paardenplezier) dus het is logisch als je daar voor betaald, wat in het leven is nu nog gratis?
Daarnaast, paarden houden is nu eenmaal erg duur, een grote reden voor veel verzorgsters om geen eigen paard te nemen. Ik vindt het niet meer dan normaal dat je in ruil voor het plezier wat jij er van hebt daar wat voor terug geeft.


Maar waarvoor betaal je dan eigenlijk? Voor het halstertje en touwtje en poetsspulletjes die je gebruikt?

Met rijden gebruik je de dure spullen en heb je er zelf veel plezier mee, maar met wandelen enz gebruik je van de eigenaresse zelf niet meer dan het paardje, het halster en de poetspullen.

Als je het paard niet kan betalen als eigenaresse of het zo duur vind, moet je er ook niet aan beginnen. En anders moet je niet andere mensen in mijn ogen eigenlijk gewoon uitbuiten, want de mensen helpen je met een pony waar je minder mee kan, en vervolgens moeten ze nog dokken ook.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 22:19

Verzorgster = Iemand die het verzorgen rondom het paard doet en met het paard op de grond werkt
Bijrijdster = iemand die het paard bijrijd (en eventueel verzorging rondom het paard doet)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers