Igniss schreef:Ik kom hier even kijken hoe jullie met de volgende situatie zouden omgaan.
Ik heb sinds kort een hele leuke bijrijder die dol is op mijn paard. Super natuurlijk. Ze is nog wat onervaren maar dat is wel bij te sturen met lessen.
Alleen ik merk dat ik me toch erger aan sommige dingen. Dekens niet goed op doen (denk aan verdraaide riemen en klittenband die er maar half op zit)
Een zadel met vieze beugels verkeerd opgeruimt terug in de kast doen waardoor er nu lichte schuurplekken zijn onder het zweetblad. De singel word ook gewoon vies terug gelegd terwijl ik bij de keren dat ik erbij was heel duidelijk aangaf dat ik wil dat er zuinig met mijn spullen omgegaan word.
Zand even eraf borstelen en een doekje over de singel als die echt vies is. Het zijn gewoon dure spullen die ik niet 1 2 3 kan vervangen.
Extra brokken willen kopen om mee te belonen tijdens grondwerk terwijl ze op een vrij strikt voerregime staat wegens gevoeligheid.. nu zag ik het appje wel op tijd en heb bijgestuurd naar een veilige beloningsbrok.
Maar ik vind dit wel heel lastig. Ik ben over het algemeen heel makkelijk en blij dat mijn paard extra aandacht krijgt.
Maar vind wel dat het normaal moet zijn om met andersmans paard en spullen extra voorzichtig te zijn. En dat mis ik een beetje.
Hoe lang blijven jullie iemand hierin bijsturen?
capopjekop schreef:Eens. Ik heb ook een jong meisje voor m'n ponys maar ik begeleid haar zelf meestal. Haar moeder rijdt zelf ook, dus als ik eens geen tijd heb dan kunnen ze ook samen. Nu moet ik zeggen dat ik het ook gezellig vind. Nu doe ik zelf ook echt weer iets met m'n pony's ipv alleen de verzorging.
Maar het duurt gewoon even voordat mensen nieuwe gewoontes aanleren. Zij doen veel dingen ook op hun eigen manier. Vaak maakt dat niet uit, op andere punten wil ik wel graag dat het op mijn manier gebeurt
BeFunny schreef:Maar wat verwacht je dan van een jong meisje. Daar kun je best in het begin even zelf wat insteken om die wat opweg te helpen zodat die kennis beter is.
darkadia schreef:BeFunny schreef:Maar wat verwacht je dan van een jong meisje. Daar kun je best in het begin even zelf wat insteken om die wat opweg te helpen zodat die kennis beter is.
Dat is ook zeker gedaan. Ze is gestart in mei en is 13. En komt nog altijd met 1 van haar ouders en toch liggen er regelmatig zaken niet netjes. Dekje nog onder het zadel, of half verfrommeld eronder, met de natte/vieze kan naar beneden op het zadel… een hoes die er niet netjes omheen zit…
En ik ben zuinig op mijn spullen, dus sja… ik heb daar wel moeite mee.
DuoPenotti schreef:Ik vraag me altijd af. Leren ze zulke dingen niet meer op de manege?
Bit afspoelen als voorbeeld. Meerdere gehad die dat niet deden.
Maar idd singel zuiver maken ook niet.
En niet alleen niet goed voor de spullen maar vieze dingen ook niet voor het paard.
Na een paar keer aangeven is het voor mij wel klaar.
Kom zeg. En dan heb ik het ook over volwassenen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker