Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:34

SjonnieZ schreef:
Wat ik in het verhaal mis is de echte communicatie.
Als jouw bijrijder geen mest raapt.. wie doet het dan nu? Ik neem aan dat jij dat zelf bent TS.
Dan zijn jullie toch samen op stal? Bespreek het met haar dan persoonlijk en gooi een goede samenwerking van 10 jaar niet zo maar weg.


Dit, ik vind het een zeer vaag verhaal, maar aan de hand daarvan werd de bijrijder wel al flink veroordeeld. En ja, het kan, dat de bijrijder hier een steek laat vallen en even flink bij de les geroepen moet worden. Maar je zou denken dat je na 10 jaar toch wel een beetje krediet hebt opgebouwd (en dus niet meteen moet wieberen) en dat het vertrouwen wel zodanig is dat dingen bespreekbaar zijn.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:39

Jacimatho schreef:
Als de bijrijdster toevallig een bokker is, is het probleem direct opgelost. ;-)

In haar verplaatsend zou ik not amused zijn als ik na 10 jaar samenwerking online zo te kakken werd gezet.


Goh daar had ik Nog niet bij stil gestaan maar hier heb je wel een punt.
Als de bijrijder tevens een bokker is dan is de kans groot dat ze de bokt naam van TS kent.

Mag hopen dat TS Hier vooraf over nagedacht heeft De bijrijder niet op bokt zit.
hoop nog meer Dat ze dit niet bewust zo doet om zelf het moeilijke gesprek uit de weg te hoeven gaan

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:40

Bijna alle paardenliefhebbers hebben wel een boktaccount denk ik? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:41

Of Ts hoopt op een Boomerang effect :+

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:45

Talietjuh schreef:
Of Ts hoopt op een Boomerang effect :+


_/-\o_ _/-\o_

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:51

Ik snap ts wel, en ja, het is en blijft haar paard!

Ik lees ook echt niet dat ze er vanaf zou willen, en vind haar juist heel coulant!

Bijrijdster snap ik dan ook weer niet. Ik zou niet durven om gewoon iemand zo te negeren en gewoon niets te doen. Ga dan tenminste nog een gesprek aan als je het echt niet wilt doen.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:55

Boomerang schreef:
Daarbij komend zijn er op de nieuwe plek veel mensen die dolgraag op mijn brave paard het bos in willen. Ik zal dus nu niet meer indirect ( blijf Brabander hè) maar direct moeten zeggen dat dit is zoals ik het graag zou willen en zij mag kiezen of ze daarmee door wil of niet.



Volgens mij hebben we hier het echte probleem te pakken...
TS Wil van dr bijrijder af en heeft moeite om het echt duidelijk te maken en wil een gemakkelijke oplossing

Zou mij niks verbazen als deze bijrijder zich van geen kwaad bewust is.

Joltsje

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:02

Hey ts. Wat een vervelende situatie.

Ik denk dat het goed is de boel te objectiveren.

10 jaar ging het goed op de oude stal. Zij blij jij blij. Het 'ze heedt t 10 jaar gratis mogen doen' is voor mij dus een loos argument.

Het 'zo slecht ben ik nog niet' is ook niet valide.

Je paard staat op een andere stal met andere regels. Tijd om alles bij langs te gaan.
Dir hebbje grotendeels gedaan en ze is overal mee akkoord gegaan. Prima toch.

Ik ben een werkende moeder en ben ook bijrijder. Elke weet een half uur /40 minuten extra is een beste belasting op bijv. 1,5 uur rijden (2x 45 minuten).

Ga met haar in overleg. Wat wil je, wat wil zij en past dit nog. Anders toch afscheid nemen op een goeie manoet voordat jullie ruzie krijgen en scheve gezichten. Dat is zonde van de 10 jarige samenwerking

BigOne
Berichten: 38239
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:09

Onzin dat ts van de bijrijder af wil, dan had ze dat duidelijk gemaakt voor de verhuizing aangezien de bijrijdster ook daar nieuwe paarden kreeg aangeboden. Ze wilde perse op dit paard blijven rijden, lief dier zo te horen, twee keer per week bosrit en verder niets , lekker makkelijk, o ja, ook nog half uur mesten maar daar heeft ze geen zin in. Ik zou er klaar mee zijn maar ook meteen in het begin al duidelijk zijn geweest na de eerste keer verzaken.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:16

bigone schreef:
Onzin dat ts van de bijrijder af wil, dan had ze dat duidelijk gemaakt voor de verhuizing aangezien de bijrijdster ook daar nieuwe paarden kreeg aangeboden. Ze wilde perse op dit paard blijven rijden, lief dier zo te horen, twee keer per week bosrit en verder niets , lekker makkelijk, o ja, ook nog half uur mesten maar daar heeft ze geen zin in. Ik zou er klaar mee zijn maar ook meteen in het begin al duidelijk zijn geweest na de eerste keer verzaken.



Hoe moet ik het anders dat TS schrijft dat er op die stal verschillende mensen dolgraag op haar willen rijden?

Als ze haar bijrijder wil behouden is dit niet relevante informatie.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:21

Het begint wel typisch bokt te worden om, als je het verhaal maar van 1 kant hoort, direct de andere kant de hand boven het hoofd te houden en ts aan te vallen. Zonde, want ik denk dat de vraag van ts heel reeel is.

Het is toch van de zotte dat de eigenaar speciaal naar stal moet komen om uit te mesten terwijl haar bijrijdster lekker op haar paard gaat rijden en zelfs nog te lam is om een poot uit te steken? Waar zijn dan je manieren? Ze heeft zelf mogen kiezen op welke dag ze komt rijden. Ze wist dat dit de mest dag is en toch gaat ze ervanuit dat de eigenaresse dat regelt en negeert vervolgens iedere communicatie hierover. Wat je niet ziet, bestaat niet.

Ik zou heel rap met haar een afspraak face to face maken dat je echt niet happy bent met hoe het nu gaat en met deze manier van doen. En dat het niet de vraag is of ze het wil doen, maar de verwachting dat ze het doet. En dat je het prima vindt om zelf zaterdag te komen mesten, maar dat als je er dan toch bent, je ook graag zelf wil rijden.

Prima als het niet in haar agenda past, maar dan rijd ze dus maar niet. Tenslotte heeft de ts ook al dagen moeten inleveren ivm leeftijd van het paard. Maar deze klus hoort er nu gewoon bij, moet gebeuren en valt op haar dag. Lijkt me niet meer dan logisch dat zij die dan ook oppakt.

BigOne
Berichten: 38239
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:21

Dat geeft alleen aan dat ze het de bijrijder gunt mits die zich aan de afspraken houd en dat het een fijn en gemakkelijk paard is.

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:26

SjonnieZ schreef:
Volgens mij hebben we hier het echte probleem te pakken...
TS Wil van dr bijrijder af en heeft moeite om het echt duidelijk te maken en wil een gemakkelijke oplossing

Zou mij niks verbazen als deze bijrijder zich van geen kwaad bewust is.


Nee, TS heeft de optie dat anderen voor haar paard in de rij staan. Oftewel, ze hoeft geen water in de wijn te doen voor een bijrijder die te onbeschoft is om op apps te reageren.

En zich van geen kwaad bewust zijn? Hou toch op. Bijrijder weet donders goed dat er gevraagd wordt uit te mesten en verkiest te doen alsof ze gek is.

En bijrijder heeft de optie van een ander paard op haar oude stal.
Mijn gevoel is veel meer dat bijrijder (wat ik eerder schreef) spijt heeft van de verhuizing en van bijrijdpaard af wil maar dat zelf niet wil zeggen en het op deze manier forceert.

josien_m_
Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:35

Wat zou je doen als je bijrijdser toevallig de voerdag had en niet zou voeren?

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 20:37

SjonnieZ schreef:
Hoe moet ik het anders dat TS schrijft dat er op die stal verschillende mensen dolgraag op haar willen rijden?

Als ze haar bijrijder wil behouden is dit niet relevante informatie.


Ik ga juist het liefste verder met wat ik heb omdat ik weet dat ze goed is voor mijn paard. Maar de omstandigheid braaf paard, bos en uitmesten trekt ook genoeg andere bereidwillige mensen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:39

Ibbel schreef:
SjonnieZ schreef:
Volgens mij hebben we hier het echte probleem te pakken...
TS Wil van dr bijrijder af en heeft moeite om het echt duidelijk te maken en wil een gemakkelijke oplossing

Zou mij niks verbazen als deze bijrijder zich van geen kwaad bewust is.


TS wil van haar bijrijdster af? Ze heeft notabene zelf een stap terug gedaan door zelf nog maar twee dagen te rijden zodat haar bijrijdster ook gewoon twee dagen kan blijven rijden aangezien het paard al op leeftijd is. Als ze van haar af zou willen had ze toch gewoon gezegd sorry ik heb je niet meer nodig? De bijrijdster had tenslotte op de andere stal al een ander paard aangeboden gekregen. Dit is een typisch gevalletje van wel de lusten maar niet de lasten willen dragen. Als ik haar bijrijdster was en ik zou dit lezen, zou ik me kapot schamen. Jarenlang gratis en voor niets op een paard mogen rijden en als er een tegenprestatie gevraagd wordt, het af laten weten.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 20:39

josien_m_ schreef:
Wat zou je doen als je bijrijdser toevallig de voerdag had en niet zou voeren?


Goeie, dan krijg ik natuurlijk ook heel wat boze stalgenoten (terecht) over me heen.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:39

Lang topic al. Bel haar even op. Dan weet je direct waar je aan toe bent.
Ik vind dat je best van haar mag verwachten dat ze helpt met het mesten. Ben benieuwd waarom ze niet reageert.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:40

Boomerang schreef:
Ik ga juist het liefste verder met wat ik heb omdat ik weet dat ze goed is voor mijn paard. Maar de omstandigheid braaf paard, bos en uitmesten trekt ook genoeg andere bereidwillige mensen aan.


Oké fijn om te horen TS.. ga dan svp het gesprek gewoon met haar aan.
Gewoon referen aan de afspraak en vragen waarom ze het nog niet heeft opgepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:43

Waarom ga je niet in op de tips die je krijgt?

Daarvoor heb je het topic toch geopend?

Wat ga je doen?

Of heb je al gebelt bijv vanavond met haar... het had gekund O:)

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 20:46

Ik heb een afspraak gemaakt voor aankomend weekend. Heb het open en vriendelijk gehouden om gewoon te bespreken hoe het allemaal gaat.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:49

Boomerang schreef:
Ik heb een afspraak gemaakt voor aankomend weekend. Heb het open en vriendelijk gehouden om gewoon te bespreken hoe het allemaal gaat.



Succes TS hoop echt dat jullie er uit komen.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:51

Mooie stap TS. Ik hoop dat jullie er uit komen samen, of dat nou betekent dat jullie je verwachtingen naar en van elkaar uitspreken of op een nette manier uit elkaar gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:53

Talietjuh schreef:
Waarom ga je niet in op de tips die je krijgt?

Daarvoor heb je het topic toch geopend?

Wat ga je doen?

Of heb je al gebelt bijv vanavond met haar... het had gekund O:)


Lijkt me niet dat TS verantwoording aan ons hoeft af te dragen?

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:09

Amable schreef:
Het begint wel typisch bokt te worden om, als je het verhaal maar van 1 kant hoort, direct de andere kant de hand boven het hoofd te houden en ts aan te vallen. Zonde, want ik denk dat de vraag van ts heel reeel is.


Ach, de bijrijder wordt even hard aangevallen hoor. Ik vind dat geroep van typisch Bokt altijd zo jammer, daarvoor is het toch een discussieforum? Om meerdere tips, adviezen, inzichten,... te verkrijgen.
Een andere mening is wat het is: een andere mening. Geen aanval, geen pesterij, geen belediging, maar puur een andere mening. :)