Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:06

Daar zou ik ook best van balen. Als je inderdaad op haar dag moet terugkomen voor zoiets.
Maar ik zou ook het gesprek persoonlijk aangaan. Om de week zou een goed oplossing zijn.


Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:13

Hannanas schreef:
Maar je kunt natuurlijk niet zonder instemming de voorwaarden van jullie relatie gaan veranderen alleen maar omdat “ze al 10 jaar gratis mijn paard mag verzorgen”. En dan nu hoort daar ineens wat meer bij volgens jou. Een soort terugwerkende kracht gevoel van iets terug krijgen is niet eerlijk.


Dat vind ik echt onzin hoor. De bijrijdster heeft 10 jaar lang de lusten van het paard gehad zonder de lasten. Nu is er een nieuwe situatie. Voor de eigenaar komt er een taak bij en ik vind het niet meer dan logisch dat je daar dan ook als bijrijder in bijdraagt.
Ik zou mij zeker ook bezwaard voelen (als bijrijder) dat de eigenaar een dag extra moet terugkomen omdat ik de dag heb gekozen waarop nu eenmaal moet worden uitgemest.

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:59

oji schreef:
Maar wat zei ze dan over de klus op het moment dat je het voor de verhuizing face2face besprak? Ja ga ik doen/Moet ik over nadenken/nee doe ik niet. Veel meer mogelijkheden zijn er niet. Als je het face2face besproken hebt, waarom hebben jullie toen dan geen knopen doorgehakt.

Of is het toeschuiven van de klus pas via de app naar voren gekomen? Ja over de app communiceren kan hip zijn, maar dan loop je het risico dat iemand niet antwoord en jij met de vraag blijft zitten, wat nu.

Het gaat er ook niet om wat andere bijrijders hier roepen wat ze allemaal wel niet voor de eigenaar/paard doen, het gaat er niet om of zij wel of niet betaalt. Jij wil een bijrijder, zij levert die dienst en 10 jaar lang is dat onder gelijke voorwaarden gedaan. Na 10 jaar verander jij als eigenaar de voorwaarden eenzijdig op een manier die niet gunstiger zijn voor haar. Ik vind het niet zomaar reëel dat zij voor 2 dagen rijden voor 8 paarden stront kan gaan lopen ruimen op haar vrije zaterdag. Daar hoeft zij niet mee akkoord te gaan, vind ik nl een heel andere vraag als op de dagen dat zij rijdt, de mest van het eigen paard opruimen.

Aan jou hoe graag jij haar wilt behouden of denkt, voor jou een ander, of ik doe het zelf wel.

Als je haar wel graag wilt behouden en je hebt zelf geen bezwaar tegen het mesten van alle paarden (en ik neem aan dat je dat niet hebt anders had je die stal niet uitgezocht) kun je haar voor de keuze zetten, als je op de zaterdag wilt blijven rijden, dan hoort het mesten erbij, want ik heb geen tijd om een extra keer te gaan. Wil je niet mesten, dan ruilen we van dag. Persoonlijk zou ik een paard dat vanwege zijn leeftijd nog maar 4 keer in de week is te berijden, helemaal niet willen delen maar gewoon lekker zelf doen.


Ben ik niet met je eens hoor. Als de bijrijder 10 jaar lang de lusten heeft kunnen hebben van een eigen paard en niet de lasten dan heeft ze gewoon ontzettend mazzel gehad met de TS als eigenaar. (Bij mij zal dat namelijk nooit zijn gelukt; zo'n vreselijke hekel aan die uitnemerij).
Het zijn geen arbeidsvoorwaardelijke afspraken waaraan je rechten kunt ontlenen.
En ja, de TS mag eenzijdig beslissen naar een andere stal te gaan. De bijrijdster heeft er immers voor gekozen mee te gaan naar de andere stal. Ze had er ook voor kunnen kiezen om bij de andere stal te blijven, maar dan had het paardrijden haar geld gaan kosten.
Het is gewoon een kwestie van fatsoen vind ik om ook de lasten te delen als die zich voordoen.

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:40

imaudy schreef:
Paard staat 24/7 buiten. Ik heb ook wel eens een klein groepje gemest maar was daar wel een uurtje aan kwijt hoor. Ook eens twee dagen achter elkaar gemest en het is dat ik zeker wist dan de vorige dag alles opgeruimd was maar anders zou ik de hoeveelheid mest niet geloven.
Met 7 paarden mesten binnen 40 minuten weet niet of dat kan.


Nee dat is best pittig. Maar het werk wordt wel verdeeld onder al degenen die er staan. Per keer dat je mest krijg je er wel gevoel bij of de hoeveelheid die jij eruit moet halen wel klopt of dat je voorganger de helft heeft laten liggen de vorige dag....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers