Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance
Chasey schreef:Ah, misschien zit daar het euvel wel? Dat ze eigenlijk al geen voorstander van de verhuizing was en dan ook nog 'moet' poepscheppen. Misschien is de lol er nu af bij haar? En dat ze er even geen zin meer in heeft? Ik roep maar wat hoor...
Er samen over praten lijkt me het beste.
SuperRocky schreef:Ik zou hier als bijrijder ook niet blij van worden; jij als eigenaar besluit om te verhuizen, en dan moet zij voor gevolgen van jouw keus opdraaien. Ik vind persoonlijk dat als jij als eigenaar besluit om te verhuizen naar een stal waar er meer klusjes gedaan moeten worden, je niet kunt eisen van je bijrijdster dat ze deze gaat doen. Het is jouw keus, en dus zijn in mijn ogen de gevolgen van deze keus ook voor jou. Ik zou het heel schappelijk van haar vinden als ze je hier mee wil helpen, maar ik zou het geenszins van haar verwachten/vragen/eisen. Wel ben ik het met de rest eens: goede communicatie is de sleutel hier, ik zou met haar het gesprek aan gaan ipv via appjes. Vraag jezelf ook af: hoeveel waarde hecht je aan je bijrijder? Ben je bereid om je goede relatie met haar hierop te laten stuk lopen na 10 jaar?
anjali schreef:Wat zou zij doen als jouw paard straks vanwege zijn leeftijd of blessure minder of niet meer gereden kan worden? gaat het haar echt om dit paard,of om het rijden?Als het om het rijden is dan zul je haar toch kwijtraken nu je paard ouder wordt. Als het haar om het paard gaat dan zal ze toch beseffen dat de verzorging erbij hoort.En dan is het ook leuk om te verzorgen.Ook drollen scheppen zelfs.
Maflinger_S schreef:Als ik de bijrijder in dit verhaal was geweest, had je aan mij ook een slechte gehad. Want hoe zou dat op mij zijn overgekomen? Zo ongeveer als in het verhaal van SuperRocky: "Omdat jij als eigenaar zo nodig je paard moest verhuizen naar een stal waar je een extra klusje hebt waar jij geen zin in hebt, schuif je dat maar naar mij door?". En dan ook nog onder het mom van "dan doe je ook eens wat, je hebt tenslotte al 10 jaar voor niets mijn paard mogen rijden". Dan zou ik ook heel hard moeten nadenken, ondanks dat we al 10 jaar een goed werkende relatie hebben.
Kortom: praten! Leg het uit en probeer er samen uit te komen. Zoals eerder al een paar keer gezegd, ga overleggen of jullie dat extra klusje samen of om en om kunnen doen.
secricible schreef:@mindim:
Waarbij je doet alsof bijrijder zijn puur een gunst is van de eigenaar.
De meeste eigenaren zoeken geen bijrijder omdat ze bedenken "kom laat ik eens aan liefdadigheid doen."
Het is vaak een wederzijds plezier.
MariaMaaike schreef:Wat ik voornamelijk vreemd vind is dat je niet gewoon het gesprek aan gaat met iemand met wie je al 10 jaar lang een fijne samenwerking hebt. Het zit je dwars en dat begrijp ik heel goed, maar als je iemand al zo lang kent dan is een gesprek toch geen probleem. Zonder goede communicatie kom je nergens en het is zonde om een fijne samenwerking op te geven doordat er verkeerde verwachtingen zijn. Het is zeker niet netjes dat ze jouw appjes negeert, maar misschien bevalt het de bijrijder niet meer en durft ze het niet goed te zeggen, misschien is het iets anders. Maar zonder het gesprek aan te gaan weet je het niet.
secricible schreef:Eerlijk gezegd lees ik tussen de regels door vooral dat je het voor haar doet TS, dat je überhaupt niet echt een goede klik met haar had en dit je druppel is.
Ik zou dan lekker kinken om afscheid te nemen van elkaar.
Wellicht geldt hetzelfde voor je bijrijder en heeft zij ook gruwelijk de balen van jou actie. Er lijkt iig meer te spelen dan wat je hier in de eerste post meld.
DeMolenhoek schreef:Dus het gaat eigenlijk over 2 klusjes, waarvan er was gezegd dat dit in de helft ging gedeeld worden. Nu heb jij dus eenzijdig beslist dat haar klus dus op de zaterdag valt? Of is dit ook afgesproken dat zij standaard de zaterdag moest? Of gaat zij er van uit dat zij de ene week moet voeren, de andere week mesten. Of 1 week voeren en mesten en de week daarop vrij? Nu aller sinds als zij ja heeft gezegd is het inderdaad niet netjes dat ze helemaal niets doet. Daar geef ik jou in gelijk.
DeMolenhoek schreef:En als je geen mest gaat scheppen TS? Doet zij het dan wel of laat ze het gewoon liggen?
imaudy schreef:Appje sturen: ik stop met jou als bijrijdster!
Simpel, je staat nu gewoon voor schut bij je stalgenoten.
AmyJamess schreef:Ongeacht of je het met TS eens bent of niet, dat de bijrijder niets van zich laat horen vind ik niet echt netjes.
Het is een lastige situatie, maar zoals de meerderheid al zegt, ga om de tafel met elkaar.
Is het eventueel geen optie om de bijrijder een extra dag te geven inruil voor het extra klusje?
SjonnieZ schreef:Hoe moet ik het anders dat TS schrijft dat er op die stal verschillende mensen dolgraag op haar willen rijden?
Als ze haar bijrijder wil behouden is dit niet relevante informatie.
Gebruikers op dit forum: YandexBot en 0 bezoekers