Shalimar schreef:Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.
Het is tweeledig, waarbij ik jouw kant wel heel opportunistisch over vind komen. TS stelt al tien jaar kosteloos haar paard en spullen ter beschikking, laat zelfs de bijrijder nog kiezen welke dagen ze komt, is niet afhankelijk van de bijrijder voor de beweging. Na tien jaar maakt ze als eigenaar de beslissing om te verhuizen, wat ze nog bespreekt met de bijrijder, de bijrijder vraagt zelf om mee te verhuizen en dan nu, na tien jaar, wordt er een beroep op haar gedaan om een tegenprestatie te leveren en dan geeft ze geen thuis? Als klap op de vuurpijl ziet de bijrijder de TS scheppen en biedt nog niet eens aan om te helpen. Ik vind dat geen bijrijder om te koesteren.
Duidelijk is alleen dat er in de communicatie wat schort. Meer over wat er precies wel of niet besproken/afgesproken is, kunnen wij niet over oordelen als dit niet gemeld wordt.