Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:56

Misschien mis ik wat aan het verhaal, maar ik vind het wat vreemd dat na tien jaar een goede bijrijdersrelatie 2x niet reageren op een appje meteen al betekent dat het stroef gaat en dit op internet gezet moet worden. Bel de bijrijder gewoon eens op of spreek haar face to face en bespreek het. Misschien heeft zij er bepaalde ideeën bij die niet aansluiten bij jouw ideeën en is er een oplossing voor jullie beiden te vinden. Niet te moeilijk denken en conclusies trekken maar gewoon het gesprek aangaan.

Je klinkt inderdaad als een prettige eigenaar en de bijrijder heeft m.i. niets te klagen, dus ik vind het zeker niet raar dat je vraagt of zij dit wil doen. Uit je bericht begrijp ik ook dat je het alleen voor deze week vraagt? Of elke week?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:03

Shalimar schreef:
Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.

Het is tweeledig, waarbij ik jouw kant wel heel opportunistisch over vind komen. TS stelt al tien jaar kosteloos haar paard en spullen ter beschikking, laat zelfs de bijrijder nog kiezen welke dagen ze komt, is niet afhankelijk van de bijrijder voor de beweging. Na tien jaar maakt ze als eigenaar de beslissing om te verhuizen, wat ze nog bespreekt met de bijrijder, de bijrijder vraagt zelf om mee te verhuizen en dan nu, na tien jaar, wordt er een beroep op haar gedaan om een tegenprestatie te leveren en dan geeft ze geen thuis? Als klap op de vuurpijl ziet de bijrijder de TS scheppen en biedt nog niet eens aan om te helpen. Ik vind dat geen bijrijder om te koesteren.

Duidelijk is alleen dat er in de communicatie wat schort. Meer over wat er precies wel of niet besproken/afgesproken is, kunnen wij niet over oordelen als dit niet gemeld wordt.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 15-09-20 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:49

Kinke schreef:
Nou, simpel hoor. Eerst tellen hoeveel drollen er liggen, dat delen door het aantal paarden en dan zoveel mest opruimen :+ :D

"Ja maar, dat paard is groter en eet veel meer dan mijn paard en poept dus ook meer!" :+ :') Het paardenequivalent van de rekening splitten na een terrasje pakken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie