Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: Sica, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:38

Oef, dat is best lastig oordelen zo vanachter een scherm. Maar als het echt zo is dat de bijrijdster er geen kosten/omkijken naar heeft en verder vrij spel heeft om (binnen normen en waarden) te doen wat haar uitkomt, dan mag ze heel erg in haar handjes knijpen. Zeker met zo'n meegaande eigenaar, leuk paard en toffe locatie. Half uurtje per week poepscheppen in de wei lijkt me dan echt een hele kleine moeite, na 10 jaar.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:47

Rocamor schreef:
En wat is erop tegen om deze 30-40 minuten werkzaamheden samen te delen? Jij de ene week, je bijrijdster de andere week.

Ik snap wat je zegt over de kosten, maar als je maar 2 keer komt en daarvan ook nog "flink aan de arbeid" moet voor je ritje. Kan me voorstellen dat dat ook rauw op je dak komt als je dat niet gewend bent / ingecalculeerd hebt.

Begrijp ik het goed dat je deze vraag online gesteld hebt aan haar en niet face to face?
Flink aan de arbeid? Een half uurtje drollen scheppen, 2/4 keer per maand.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:48

sureido schreef:
Ailill schreef:
Oef, dat is best lastig oordelen zo vanachter een scherm. Maar als het echt zo is dat de bijrijdster er geen kosten/omkijken naar heeft en verder vrij spel heeft om (binnen normen en waarden) te doen wat haar uitkomt, dan mag ze heel erg in haar handjes knijpen. Zeker met zo'n meegaande eigenaar, leuk paard en toffe locatie. Half uurtje per week poepscheppen in de wei lijkt me dan echt een hele kleine moeite, na 10 jaar.

Maar andersom ook, al 10 jaar een fijne bijrijder die betrouwbaar is.
Eens. Dat is ook een hoop waard. Voor zowel eigenaar, als bijrijder en het paard. Maar als er nooit kosten waren voor de bijrijder, nu ook niet maar de locatie beter - en dus fijner, ook voor de bijrijder. Dan mag daar, in mijn optiek, best wel en half uurtje werk per week tegenover staan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:53

Seni schreef:
SuperRocky schreef:
Ik zou hier als bijrijder ook niet blij van worden; jij als eigenaar besluit om te verhuizen, en dan moet zij voor gevolgen van jouw keus opdraaien. Ik vind persoonlijk dat als jij als eigenaar besluit om te verhuizen naar een stal waar er meer klusjes gedaan moeten worden, je niet kunt eisen van je bijrijdster dat ze deze gaat doen. Het is jouw keus, en dus zijn in mijn ogen de gevolgen van deze keus ook voor jou. Ik zou het heel schappelijk van haar vinden als ze je hier mee wil helpen, maar ik zou het geenszins van haar verwachten/vragen/eisen. Wel ben ik het met de rest eens: goede communicatie is de sleutel hier, ik zou met haar het gesprek aan gaan ipv via appjes. Vraag jezelf ook af: hoeveel waarde hecht je aan je bijrijder? Ben je bereid om je goede relatie met haar hierop te laten stuk lopen na 10 jaar?

Ben ik misschien een beetje raar als ik vind dat er wel iets tegenover mag staan? Ze heeft geen aanschafkosten van een paard, geen stallingskosten, geen onderhoudskosten etc. Maar wel de luxe kant; zelf kiezen wanneer ze gaat. Braaf paard waar ze mee op pad mag, en dat alles voor. Gratis.
Ik vind dat daar zo’n simpel klusje wel tegenover mag staan?

Al begrijp ik dat als ze het al 10 jaar doet zonder tegenprestatie het niet leuk is om nu wel te doen. Maar ze heeft letterlijk geen kosten eraan terwijl de eigenaar wel veel kosten heeft.
Geheel mee eens, ik denk dat dit echt een win-win-win situatie is. En nogmaals, van een half uurtje drollen scheppen per week gaat niemand dood.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie