Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:43

Ik heb ook het andere topic gevolgd en meld me nu in deel 2 :)
Ik ben sinds kort opzoek naar een nieuwe verzorgpony, nadat ik eind maart afscheid heb genomen van Chanel.
Ik heb ook een advertentie gemaakt, wat vinden jullie daarvan? Tips zijn welkom. Ik vind hemzelf misschien wat te lang, maar weet niet zo goed hoe ik het kan inkorten.


Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:20

Ik heb een leuke reactie gehad op mijn bokt advertentie! Ben erg benieuwd, en het is ook lekker dichtbij.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:35

@Laura, bahbah zulke mensen kunnen echt niet. Ik weet dat dit vaker gebeurd en heb daarom ook mijn nummer expres niet bij mijn advertentie gezet.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:14

Ik heb inmiddels een paar reacties gehad op mijn advertentie.
Via marktplaats voor een leasepony in mijn dorp, maar die mevrouw was deze week op vakantie dus daar ga ik vrijdag verder contact mee opnemen.
Via bokt 2 reacties gehad. Eentje klonk echt perfect, maar dat was helaas echt te ver weg. Ruim een uur tot anderhalf met het OV en dat in VWO6 gaat hem helaas niet worden.
De andere klonk ook heel leuk, stuk of 7 km verderop. Goed te doen dus! Een privebericht terugestuurd, maar daarna helaas niks meer van gehoord..

Ik ga dus nog even verder wachten :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:52

Tigra_ schreef:
Fijn dat je wat reacties gehad hebt Reusje_xx. Wanneer heb je een een bericht weggedaan naar die van 7km verderop?
Hopelijk zit er wat tussen van de twee.

Vorige week dinsdag had ik een bericht gestuurd. Maar ik dacht dat die misschien over het hoofd was gezien, dus toen had ik zondag nog een berichtje gestuurd. Ik hoop nog steeds dat er een reactie komt, want het was echt een leuk aanbod :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:50

Ik raad je dan toch aan om een advertentie zonder telefoonnummer te gebruiken :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:35

Als ik me even in het gesprek mag mengen, hoe verwacht je dan een verzorgpony in de buurt te vinden? :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:20

Leuk Roosje!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:21

Wat ontzettend naar! Dit kan je toch bijna niet geloven...
Het kan inderdaad echt niet wat de eigenaresse doet. Heel erg zonde omdat je het paard zo leuk vindt, maar ik zou echt per direct stoppen.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:56

Ik hoor vaak dat mensen niet komen opdagen etc. Bij mij gaat dat er gewoon echt niet in. Ik snap niet dat dit zoveel voorkomt.
Toen ik 1,5 jaar een leasepony had, deed ik er alles aan 2 keer in de week te komen. Ook toen ze regelmatig kreupel was in het begin. Af en toe lukte dat niet, maar daar had de eigenaresse ook geen problemen mee (hadden niks afgesproken in hoe vaak). Ik hield ook altijd de eigenaresse op de hoogte en wilde ik iets nieuws proberen dan vroeg ik dat eerst.
Als je aan een verzorg of leasepony begint dan doe je dat toch met een reden? Tenminste, als ik eraan begin dan wil ik ook graag wat met het dier bereiken en zet ik me daarvoor in.


Ik rij nu weer op een manege, maar omdat ik op kamers ga moet ik daar helaas gaan stoppen. Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik naar een manege ga zoeken in mijn nieuwe woonplaats (Dronten) of op zoek ga naar een verzorgpony. Eerst even afwachten hoe ik met mijn tijd ga zitten tijdens mijn studie.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:05

Wat ontzettend zonde zeg! Meteen de verkoop in ook...

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:29

Ik vind dat blessures etc meer het risico is dat je neemt. Ik betaalde gewoon door toen mijn bijrijdpaard kreupel was.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:30

Wat leuk!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:17

Ik lees nog altijd stil mee in dit topic. Je merkt wel echt dat de ene er zo een vindt en de ander een stuk langer moet zoeken. Het blijft leuk om alle verhalen en ervaringen te lezen!
Volgende week start ik het tweede jaar van mijn opleiding en ga dan ook weer op zoek. Afgelopen jaar heb ik op de Flevomanege gelest maar dat beviel me niet zo erg. Ik was ook niet erg tevreden over de leskwaliteit. Dus heb ik in de zomervakantie wat privélessen genomen bij mijn oude manege, zodat alles weer even helder en opgefrist is. Ik heb wel echt zin om weer lekker met een vast paard aan het werk te gaan! Kan niet wachten om mijn advertentie online te zetten en hopelijk vind ik een fijn plekje :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:59


Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 19:19

Dat is zeker waar! Alleen heb ik vrijwel geen contacten in de regio waar ik zoek (Dronten). Ik woon namelijk eigenlijk in Brabant, maar zit daar op kamers.
Mijn school heeft wel een eigen stal die wordt gerund door studenten en er staan ook alleen maar studenten met hun paarden. Ik zit er aan te denken om te vragen of ik daar een a4'tje of iets mag ophangen. Ik kan me alleen wel voorstellen dat die dan liever iemand voor in het weekend zouden willen.

Ik heb wel in Brabant een plekje waar ik heel misschien heen zou kunnen (dat is wel viavia). Dat zou dan wel alleen in het weekend zijn (en dus maar 1x per week) en evt in vakanties, omdat ik de rest van de tijd in Dronten zit.

Eerst even afwachten of ik nog een leuke reactie krijg op mijn advertentie.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:22

Leuk, vertel!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:06

Ik kan misschien wel wat voor je rondvragen! Genoeg contacten in die buurt :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:45

Dat is positiever nieuws, leuk! Laat je weten hoe het was?

Ik heb helaas nog niks gevonden. Al een stuk of 8 aanbiedingen gekregen, maar alles is eigenlijk te ver weg (15+ km). Zeker nu de dagen alweer korter worden zie ik het niet zitten om 45 minuten langs een polderweg te fietsen en de bustijden in deze omgeving zijn simpelweg prut.
Wel echt ontzettend balen want er zaten héle leuke dingen tussen. Ik ben wel bezig met mijn rijbewijs en hoop deze over drie maanden te hebben. Het plan is om dan een scooter aan te schaffen dus dan ben ik wat mobieler. Dan is die 15 km wel weer prima te doen. Duurt alleen wel nog even dus.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:18

Ik heb eindelijk een afspraak! *\o/* Ik had ondertussen misschien wel 15 reacties op mijn advertentie gehad, maar steeds was het te ver weg. Het begon er dus echt op lijken dat ik moest gaan wachten tot ik mijn rijbewijs had. Ik had al wel bedacht wie ik waarschijnlijk als eerste een bericht ging doen als het zover was. Namelijk iemand met een knappe andalusiër die iemand zocht die er mee wilde dressuren, springen en crossen. Echt perfect dus, alles wat ik zoek.

Nu is onlangs een oud-huisgenoot een paard gaan bijrijden. Ze bood me aan om op haar stal te vragen of er nog mensen op zoek waren, want dan kon ik wel met haar mee rijden twee keer in de week. En wie bleek er ook op die stal te staan? Jawel, de andalusiër!

Een bericht gestuurd en woensdag ga ik kennismaken. We hebben ook meteen een dressuurlesje ingepland zodat ze ook met haar instructrice kan kijken hoe we zijn als combinatie. Ik ben erg benieuwd, maar heb er erg veel zin in!

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:08

Wat leuk Remembrance!

Mijn afspraak afgelopen woensdag ging goed! De pony is echt een ontzettend leuk dier <3 Ook wel een beetje eigenwijs, maar daar hou ik wel van. Donderdag heb ik hem ook meteen gereden en dinsdag hebben we onze eerste springles al! Ik vind het helemaal leuk. Als het goed blijft gaan mag ik ook werkelijk alles met hem. Ik hoop dat ik heel veel avonturen met hem mag gaan beleven :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:13

Gewoon doen hoor! Ik snap het heel goed.


Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:30

Wat bijzonder!
Nu zou een verzorgpaard zoals jij wilt natuurlijk ook prima te vinden zijn bij iemand die eigenlijk niemand zoekt. Alleen die kijken waarschijnlijk niet tussen verzorg/bijrijd-advertenties. Misschien toch een andere manier zoeken om in contact te komen met eigenaren?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers