Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:38

Leuk dat je weer wat hebt gevonden! Ik wil er ook wel naar kijken hoor :)

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:38

Als je hard genoeg zoekt en je hebt echt wat te bieden dan maakt je leeftijd of de omgeving waar je woont niks uit hoor! Ik heb twee bijrijd paarden omgv. Den Haag terwijl hier ook bijna niks is. Maar als je gemotiveerd overkomt en je verteld dat je nog wil doorleren en luisteren dan lukt het echt wel!
Ik stel wel voor zelf te zoeken en niet een advertentie te plaatsen hier komt vaak niet zoveel uit.

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:33

Enn ook ik ben weer opzoek! Feedback op m'n advertentie is welkom!

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:59

Hier ook op zoek... Hele omgeving afgestruind, alle facebook groepen, marktplaats doorgespit, advertenties geplaatst... Iets gevonden, na 2 weken paard toch verkocht. Dacht ik iets later weer wat gevonden te hebben ziet ze toch af van een bijrijder. Mocht iemand nog iets weten in omgeving Hardenberg of Genemuiden of feedback hebben op mn advertentie hoor ik het graag!

@ayla Ik kreeg juist meer reactie op mijn advertentie dan dat ik advertenties kon vinden! Ik zou dus zeker aanraden om zelf juist wat te plaatsen. Maar dan wel met 2 a 3 leuke fotos, geen schrijffouten en een nette opbouw!

Irissg
Berichten: 9
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:46

Hoi! Ik ben Iris 14 jaar oud en ik woon in Schoonebeek. Ik zoek al een tijdje naar een paard/pony die ik kan verzorgen en misschien wel kan berijden. Hopelijk dichtbij :)

_Sammyy

Berichten: 13
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:04

Erg blij dat 2x een vriendin ermee kwam van wil je ook meeverzorgen? Verbaast me nog steeds hoe de eerste het voor mekaar heeft gekregen dat we als 3 9-jarigen, waarvan 1 zonder ervaring met paarden, nog steeds shetlanders mochten verzorgen...
Nooit een 'zoektocht' naar een verzorgpony gehad dus, maar hier in de buurt zijn ook pony's genoeg *D

horselove007
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-07-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 23:19

Yes weer reactie nu kijken of het wat word

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:31

mag ik vragen hoe jullie het doen met een verzorgpaard nu het zo'n slecht weer is enzo?

ik heb totaal geen verplichtingen bij mijn adresje. ik mag komen wanneer ik wil, hoe vaak ik wil etc. ik doe altijd alles gezellig met de eigenaar. maar ik merk nu dat het veel regent dat het lastiger aan het worden is om met regelmaat iets te komen doen met het paard. ik wil hem niet de indruk geven dat ik niet wil komen. we hebben geen binnenbak ter beschikking. ik zou eventueel wel kunnen vragen of ik elke week een keer in de binnenbak van mijn buurvrouw mag komen rijden met het paard, maar ik wil ook niet de eigenaar elke week vragen om ons met de trailer te brengen ..

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:16

Ook met slecht weer kun je vaak wel tussen de buien door iets doen. En jij en het paard smelten ook niet als je wel een keer natregent.

Legio mensen die geen binnenbak hebben en als je wedstrijd rijd in de zomer zul je ook wel eens met slecht weer moeten rijden.

Wil je niet rijden, dan kun je longeren, wandelen etc.

En af en toe naar de binnenbak of een buitenritje met verzopen of bevroren bakbodem is ook een oplossing.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:56

Ik heb nu bij beide de enorme luxe tot binnenbakken, maar bij al mijn voorgaande bijrijdpaarden reed ik gewoon door weer en wind. Ook in de regen (enkel met onweer en storm bleven we lekker binnen).

Bij een verzopen of bevroren bodem gingen we, zoals hierboven al benoemd, lekker naar buiten ^^.


Edit;

Ik rij nog steeds de friese merrie, op dit moment gaat de communicatie goed. Een stalgenoot (vriendin van mij maar ook van de eigenaar) heeft de eigenaar eens aangesproken op alles wat ze merkte op stal en omtrent onze communicatie. (zonder dat ik het haar verteld heb, maar blijkbaar merkten mensen gewoon dat er iets niet goed ging). Vorige week kwam ik de eigenaar tegen op stal, die gaf aan wel ontzettend blj te zijn met mij als bijrijder. Is dan toch weer leuk om te horen haha.



Daarnaast rijd ik nu een klein maandje de haflinger, en god ik ben verliefd!! <3 afgelopen vrijdag voor het eerst zonder zadel gereden, dat uitbouwen en dan langzaamaan over op volledig bareback/neckrope. Mooi vooruitzicht om aan te werken ^^.

bertbart
Berichten: 203
Geregistreerd: 29-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:38

Voor mij is het juist onmogelijk om verzorgers voor mijn paardjes te vinden in Noord Brabant :(

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:50

Als iemand in den haag nog een bijrijpaard zoekt kun je mij eventueel een pb sturen.

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:48

Ik lees mee,

26 jaar kom uit regio haarlem
8 jaar op en af gereden op verschillende maneges

3 jaar opleiding dierverzorging gevolgd en afgerond met diploma

Ik ben onlangs wat minder gaan werken waardoor ik nu veel meer vrije tijd overheb.

en t paardenvirus begint nu wel weer een beetje begint te kriebelen.het blijft terugkomen en misschien moet ik er nu maar wat mee doen

Nog nooit een verzorgpony gehad simpelweg omdat ik altijd onzeker over mezelf was onder de paarden...
Pesterij heeft ook behoorlijk meegespeeld

Maarja het doel blijft een eigen paard,
en ik heb altijd gehoord dat je van een verzorgpony veel meer leert dan op maneges.
En dat wil ik ook graag lessen volgen en desnoods een (kleine) bijdrage betalen
Dus ik struin regelmatig boktmarkt, marktplaats en dergelijke af ik heb geen facebook

Ook een trouwe fiets en een vriend met een auto

Dus ik volg het hier gezellig mee en wie weet durf ik de stap te zetten

horselove007
Berichten: 29
Geregistreerd: 13-07-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:08

Hoi, als iemand een verzorger in zeewolde zoekt. Kun je mij een pb sturen.

romyyvh
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-01-19

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:49

zelf zoek ik ook een verzorgpaard/pony, al valt dit niet mee ik kan vaak maar 2 keer per week en de meeste advertenties die ik tegenkom zijn niet wat ik zoek, ik zou ook graag af en toe rijden (hier betaal ik dan ook een met plezier voor. Het probleem is dat de meeste advertenties die ik zie kleine pony`s aan bieden, voor 4 maanden terug reed ik nog wel in de vakantie op een ijslander ( was op vakantie dus geen verzorg pony), dit ging toen prima wel iets wat te lange benen maar kwa gewicht kon ik er nog op.

Helaas ben ik nu wat aangekomen aangezien ik al een tijdje niet meer gesport en paardgereden heb. aangezien ik de manege lessen vaak niet leuk vind. ik wil gewoon ontspannen rijden, het paard hoeft van mij echt niet al die hoge dressuur oefeningen te kunnen en dat ligt me eerlijk gezegd ook totaal niet dus dat is een reden waarom ik niet meer wil rijden bij de manege. daarnaast vond ik de manege lessen ook te duur. bij de ene manege kon ik alleen zaterdags (ging niet vanwege werk) bij de andere was het half springen half dressuur kon ik wel maar de groeps sfeer vond ik niks. Aangezien ik zelf moet betalen wil ik wel in een leuke les op een moment dat ik kan.

nu mis het wel heel erg en zoek ik een paard of grote pony waar ik 1 dag (eventueel tweede kan, bij de tweede dag alleen geen vaste dag beloven ivm met mijn werk in de zorg en mijn stages in de zorg) op zou mogen rijden tegen een vergoeding uiteraard en klusjes vind ik ook niet erg om te doen.

alleen als ik zelf een advertentie plaats krijg ik geen reacties (dat al meer dan 3 jaar zoek als een verzorg adres voor meer dan 3 jaar) en als ik zelf reageer lukt het nog niet

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:18

Ik heb eindelijk een afspraak! *\o/* Ik had ondertussen misschien wel 15 reacties op mijn advertentie gehad, maar steeds was het te ver weg. Het begon er dus echt op lijken dat ik moest gaan wachten tot ik mijn rijbewijs had. Ik had al wel bedacht wie ik waarschijnlijk als eerste een bericht ging doen als het zover was. Namelijk iemand met een knappe andalusiƫr die iemand zocht die er mee wilde dressuren, springen en crossen. Echt perfect dus, alles wat ik zoek.

Nu is onlangs een oud-huisgenoot een paard gaan bijrijden. Ze bood me aan om op haar stal te vragen of er nog mensen op zoek waren, want dan kon ik wel met haar mee rijden twee keer in de week. En wie bleek er ook op die stal te staan? Jawel, de andalusiƫr!

Een bericht gestuurd en woensdag ga ik kennismaken. We hebben ook meteen een dressuurlesje ingepland zodat ze ook met haar instructrice kan kijken hoe we zijn als combinatie. Ik ben erg benieuwd, maar heb er erg veel zin in!

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:54

Ik heb dankzij AylaL nu een top bijrijdpony, die eindelijk een keer helemaal niet te ver weg staat! *\o/* Laten we hopen dat ik hier heel lang niet meer hoef mee te praten :j

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:08

Wat leuk Remembrance!

Mijn afspraak afgelopen woensdag ging goed! De pony is echt een ontzettend leuk dier <3 Ook wel een beetje eigenwijs, maar daar hou ik wel van. Donderdag heb ik hem ook meteen gereden en dinsdag hebben we onze eerste springles al! Ik vind het helemaal leuk. Als het goed blijft gaan mag ik ook werkelijk alles met hem. Ik hoop dat ik heel veel avonturen met hem mag gaan beleven :D

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:12

Wat leuk! Veel plezier!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:59

Hoi iedereen! Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Wil liever niet zelf een topic openen, dus hoop dat het hier mag.

Ik heb zelf een schat van een paard. Maar ze is al op leeftijd, met artrose. Dus meestal maken we de zelfde rustige rondjes door de polder. Ik rij nog op een manege met manege paarden, maar wil daar waarschijnlijk stoppen. (lessen zijn erg chaotisch geworden). Ik dacht er nu over om misschien een verzorgpaard te zoeken, om toch actief te blijven rijden, lekker tutten en gewoon wat anders. Nu had ik commentaar gehad, waarom zou ik een verzorgpaard nemen als ik een eigen paard heb, dat is toch niet eerlijk tegenover mensen zonder eigen paard die opzoek zijn.

Hebben jullie adviezen, wat wel of niet doen? Ben erg aan het twijfelen.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:32

Gewoon een verzorg pony nemen als je er de tijd voor hebt! Laat die mensen maar klagen...

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:13

Gewoon doen hoor! Ik snap het heel goed.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:28

Gewoon doen, zo lang je ook maar voldoende tijd en aandacht aan je eigen pony besteedt

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:24

Bedankt voor jullie reacties! mijn eigen paardje krijgt natuurlijk ook genoeg aandacht en elke dag beweging. Ik heb vandaag wat berichten via marktplaats verstuurd, voor een e-pony, fries en western paardje. Gewoon benieuwd wat er uit komt en kijken hoe het loopt. :D

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:42

Hoi allemaal! Ook ik ben weer op zoek naar een bijrijdpaard. Ik ga verhuizen van Nijmegen naar Hardenberg dus ik dacht ik kom in een zee van paarden terecht. In Nijmegen was het niet te doen om een bijrijdpaard te vinden en ik dacht dat zal in Hardenberg wel anders zijn. Kom ik toch iets bedrogen uit, haha :Y). Ik heb ook een advertentie geplaatst hier op Bokt, op marktplaats en op Facebook. Tot nu toe wel wat aanbiedingen gehad, maar allemaal toch wat te ver uit de buurt. Dus mocht iemand een leuk paard weten of ter beschikking hebben in omgeving Hardenberg dan hoor ik het graag!