Bijrijder zoeken, maar niet durven?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:27

Een bijrijder is zeker een goede optie, maar ik denk dat het wel goed is om na te denken wat je van een bijrijder verwacht. Het is ook prettig om dit te vermelden in de advertentie. Wat ik zou vermelden in de advertentie is:

- minimale leeftijd
- wel of geen bijdrage
- wat er met het paard gedaan wordt en wat jij verwacht van een bijrijder wat ze met het paard kan/mag doen
- hoe de dagen verdeling zou kunnen zijn
- wat jou visie is op het paarden welzijn/omgang

Wat in mijn ogen erg belangrijk is, is de klik tussen bijrijder en eigenaar, maar het belangrijkste met het paard. Communicatie is enorm belangrijk en liefde voor het dier is erg belangrijk. Dan ga je elkaar niet in de weg zitten. Ik heb de afgelopen tijd gemerkt dat het heel belangrijk is om op 1 lijn te zitten, anders ga je last krijgen van elkaar..

Ik zelf begin niet aan bijrijders. Ik heb er voor gekozen om mijn paard dan maar te laten staan een extra dag. Ik merk dat ik enorm moet investeren in een bijrijder en daar neem ik simpelweg een bijrijder niet voor. Ik heb daar geen tijd voor. Ook verzekeringstechnisch is het niet handig. Mijn paard is over het algemeen (op wat grapjes na) braaf, maar mocht er toch iets gebeuren ben ik niet verzekerd als er ongelukken gebeuren. Iemand die rijtechnisch handig is en veel ervaring heeft met hengsten zou best met mijn paard kunnen werken.. Maar die mensen zijn schaars of hebben zelf een eigen paard.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! Chablis ~ <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie