Bijrijder zoeken, maar niet durven?

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:22

Ik heb een aantal bijrijders gehad en het probleem dat jij schetst gelukkig nooit gehad. Bij mij liep het stuk op geen tijd meer (studenten) of verhuizing. Geen tijd meer, was dan wel een tijdje dat het minder werd en uiteindelijk besloten uit elkaar te gaan. Die tijd van minder gaan was dan niet zo prettig.
Maar alle meiden, via advertentie of vragen, ging zorgvuldig met paard en spullen om.

Kijk, het gaat nooit exact hetzelfde zoals jij het zou doen. Dat kan ook niet, want jij bent het niet, zij is zij (of hij natuurlijk). Maar je kunt wel duidelijke afspraken maken over verantwoordelijkheden, wat er mag en niet mag (buitenrijden, in de bak, springen, bedenk het maar), afspreken welke dagen (vaste dagen, of vrij maar dan min 4x per week ofzo).
Wat betreft dingen opmerken: je hoopt dat je bijrijdster dat ziet, maar ga er niet vanuit. Het blijft jouw paard. Kreupelheid en grotere wonden mag je wel verwachten. Maar juist die kleine dingen zie je pas als je het paard écht goed kent. Dat kun je, zeker in het begin, nog niet van een bijrijdster verwachten.

En inderdaad, veel communiceren, in het begin samen gaan als je iemand nog niet kent, maar ook daarna af en toe appen hoe het is gegaan, enz.

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
[EJL-ITP] Een jaar de Veluwe rond (en meer!) met haflinger Jim

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:03

CnB schreef:
Iemand een idee of het haalbaar is om iemand te vinden die 3 à 4 keer per week kan? Liefst dan ook een beetje gespreid vanwege het wat ouder zijn, maar dat is misschien helemaal een utopie?

En met meerdere bijrijders? Ik heb bv. wel mensen op stal die willen helpen, maar die kunnen dan maar 1x per week of misschien 2x .. Als ik dat kan combineren valt er misschien ook wel aan het aantal van 3/4 keer te komen, maar zit je wel met een paar verschillende mensen en 1 pony.. Ben ik ook nog niet uit of dat een optie is. Voordeel is dan wel dat ik die mensen allemaal ken.

Volgens mij is jouw pony echt ideaal voor iemand die door omstandigheden geen paard of pony kan betalen, maar wel de tijd en kunde/ervaring heeft. Die zijn er echt wel :j

Begin eens met het opschrijven van wat jij zou willen dat een bijrijdster doet met je pony (rijden, wandelen, enz.), waar zij als persoon aan moet doen (leeftijd, lengte, enz.), hoe vaak (4 dagen en dan verspreid), wat zij kan verwachten van jou (contact, betrokkenheid, ga je samen, enz.), wat de kosten zijn (als die er zijn).
Van daaruit kun je een prima advertentie maken.

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
[EJL-ITP] Een jaar de Veluwe rond (en meer!) met haflinger Jim

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie