Bijrijder zoeken, maar niet durven?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hannaengolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:45

Ik heb 7 jaar zelf een paard gehad en ik herken je zorgen. Ik heb uiteindelijk nooit een bijrijder gehad omdat ik dat nooit wilde om allerlei redenen. Nu ben ik al sinds 2014 ongeveer bijrijder geweest van verschillende paarden. 1 daarvan was een Tinker die ik van een lui en ongemotiveerd paard naar een gemotiveerde L2 tinker gereden heb. Ik heb haar uiteindelijk 4 jaar gereden en als ze niet verkocht was, had ik haar nog steeds gereden. Daarna ben ik opzoek gegaan naar een ander bijrijdpaard en ben ik terecht gekomen bij een kwpn merrie genaamd Golda, ik rij haar sinds februari en het gaat supergoed!

Ik denk dat een bijrijder/verzorger een goede oplossing is voor jouw pony. Zet in je advertentie gewoon duidelijk wat je eisen zijn en wat je verwacht van iemand. En ja tuurlijk is het eng om iemand vreemds bij je paard te laten, maar je weet nooit van te voren hoe iemand is, dus dat blijft altijd lastig. Het is denk ik ook echt een gevoelskwestie. Vooral in het begin kun je natuurlijk afspreken om alleen samen te gaan. Samen de conditie op te bouwen door weer te gaan wandelen/longeren/grondwerk. Dan kan de bijrijder ook wennen aan de pony en andersom. En daarna pas weer het rijden oppakken.

Gezien je verhaal zou ik je echt een bijrijder/verzorger aanraden, succes! :)

hannaengolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:22

Ik moet zeggen dat ik doordat ik zelf 7 jaar een paard heb gehad al veel ervaring en verantwoordelijkheid had op mijn 15e (toen is mijn eigen paard overleden). Ik snap dat je geen penny/manege-meisje wil, maar er zijn genoeg meiden onder de 18 die al genoeg verantwoordelijkheid hebben om een bijrijdpaard te verzorgen en te rijden. Vooral als je iemand zoekt die niet te groot (en te zwaar is) voor je pony. Daarnaast zijn er zoveel mensen die een bijrijdpaard zoeken, dus er een vinden lijkt me niet zo moeilijk.

Maak van te voren gewoon een duidelijk eisen lijst en zet deze duidelijk in je advertentie. En wanneer je gevoel goed is bij iemand, een keer langs laten komen. :)

hannaengolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:33

Ik kom zelf 4 tot 5 keer per week voor mijn bijrijdpaard. Aangezien ik ook de enige ben die haar rijdt. Ze is lastig met rijden en we hebben al een heel rpoces doorgemaakt, nu gaat het heel goed. Maar bij veel paarden vind ik 1 a 2 ruiters echt de max.

Ik weet natuurlijk niet wat je wil wat ze doen met je pony, maar voor alleen buitenritten of recreatief rijden kunnen meerdere ruiters prima denk ik, tenzij je paard daar mee om kan gaan.

Maar iemand vinden voor 3-4 dagen moet zeker haalbaar zijn!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie